Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 5 ... 17 18
Limal

Anne Robinson zou niet twijfelen om die zondaars strafpunten te geven, Ab ;-)

Ab Normaal

Alles is verwerkt. Tiebreak stand staat er op.

Teams post ik morgenochtend, ik ga nu naar bed.

Ik heb alleen geen team van Nick Vermeulen ontvangen, daardoor doet eerste reserve JNB automatisch mee.

Omdat arviid en Ezequiel ook een reserveteam hebben ingestuurd beloon ik hen voor de moeite en mogen ze meedoen.

Dat heeft voor deze periode geen consequenties. Misschien gaan we met drie naar de finale, of vallen er de eerste koers na de zomer twee af, of voeg ik nog een extra koers toe in blok 3. Daar ga ik nog over nadenken. We vertrekken dus morgen met 47 in de Omloop.

Limal

Hmpfff, met 14395 had ik toch wel verwacht een pak lager te staan in de tiebreak stand, wat zijn de meesten zuinig geweest! Om onder de 14400 uit te komen en met alle heisa in gedachten heb ik last-minute nog Alaphilippe vervangen door Asgreen, maar veel heeft dat tiebreaksgewijs niet opgebracht... (Na vorig jaar met afstand het goedkoopste team te hebben zal Arry dit jaar ook wel verschieten... )

Bedankt voor het harde labeur, Ab, benieuwd naar de volledige ploegen! En die beslissing om de reserves toe te laten juich ik van harte toe.

#afvalkoersinsomnia

Limal

Tja, klaarwakker nu natuurlijk, dus ik zal al er maar gebruik van maken om mijn keuzes wat toe te lichten.

Must-haves qua verwachte prestaties: Philipsen, vdPoel, De Lie, Healy, Küng, Pidcock, Merlier, Van Gils, Capiot
Must-haves vanwege 'onderprijsd' en te gevaarlijk om niet te nemen: Carapaz, Girmay, Sénéchal, Lamperti, Turner, Tratnik, Boven, Moscon
Allround opvulling: Stuyven, Asgreen, Teuns, Hofstetter
Gokjes die hopelijk het verschil kunnen maken: Mayrhofer, Sheehan, Fretin

Renners waarvan ik het meeste schrik heb: Pogi/Evenepoel/Van Aert (hopelijk voor velen te duur), Pedersen, Mohoric (rijdt minder top-20 dan je zou denken?), Laporte/Alaphilippe/Van Baarle (door betaalbaarheid mijn grootste angstgegners), Jorgenson, D.F. Martinez, J. Milan, Jakobsen, Menten, Welsford, Groves, Page,  Bettiol, Wright, Laurance, Pithie/Watson/Askey, De Bondt... Op de 'Dure Drie' na hebben die allemaal op een gegeven moment in mijn team gestaan en van meerdere denk ik dat ze beter gaan scoren dan enkele 'gevaarlijke must-haves' die er nu in staan, maar in de Afvalkoers moet je soms vreemde keuzes maken...

Vorig jaar was ik bij gebrek aan Van der Poel/Van Aert heel kwetsbaar in de grote koersen, nu zijn het de kleinere die me zorgen baren. En de Ardennen, maar daar hoop ik net voldoende kwaliteit te hebben om er door te spartelen. Als we al zo lang meedoen beschouw ik mijn deelname als een succes :-)

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Vrij hoog op de tiebreak lijst, hopelijk komt dat goed! Benieuwd naar de andere teams, ik vond het een supermoeilijke puzzel.

Mithrandir

Goedemorgen.

Ik zal een rondje doen met hetzelfde format:

Op basis van verwachte prestaties gekozen voor:

v Aert, MvdP, de Lie, Merlier, Kung, Powless, Gregoire, Wellens, Lazkano.

Op basis van verwachte prestaties en zo goedkoop dat in ze veel teams zullen zitten:

Girmay, Fretin. Ackermann, Lamperti, Turner, Boven en Tratnik.

Rota voor Laguigueglia + Ardennen

Cosnefroy voor Ardennen

Opvullers die gaan verrassen: Sheehan, Kielich, Laurance en Aniolkowski.

Angst vooral voor Laporte, Healy, SKA en Moscon(zwarte lijst).

Pogacar, Carapaz, Capiot, Milan en Senechal kunnen ook gevaarlijk zijn maar zullen wss niet supervaak gekozen zijn.

Vorig jaar was het snel gedaan in Samyn koste Stuyven mij na een combinatie van valpartijen en mechanische problemen de kop.

Stuyven (10 koersen voor 657pnt)  heb ik dit jaar niet eens overwogen.

Dat moet dit jaar beter.

Succes allemaal!

Limal

Hopelijk zijn er niet te veel die voor Mathieu én Wout gegaan zijn...

In vergelijking met jou (Mithrandir) heb ik Healy gekozen ipv Powless (vnl voor Healy's klimkwaliteiten ifv teambalans), Stuyven ipv Lazkano (die laatste stond er lang in maar had uiteindelijk meer vertrouwen in Stuyven op de natte kasseien), en viel Grégoire af vanwege nogal prijzig. Wellens heeft er niet lang in gestaan, maar dat kan wel eens een grote fout blijken te zijn. Of niet, als zijn vroege-seizoenvorm weer vervliegt zoals gebruikelijk ;-p Met Laigueglia heb ik bewust geen rekening gehouden, afwachten of ik daar iemand op de startlijst ga hebben...

Nog enkele namen die ik serieus overwogen heb maar die de cut niet haalden: Zingle (vrij duur), Cosnefroy (onregelmatig), Bissegger (onbetrouwbaar), Ballerini (vreemd dat die dit WE niet rijdt), Busatto (typische Laigueglia-man, zal vnl achter Girmay en Thijssen gevangen zitten), Bomboi (viel af vanwege Moscon, nu al spijt van), Tronchon (vnl in 'Franse' koerskern?), Persico en Herzog.

Laatst gewijzigd
arviidd

Bedankt fijn dat ik mee mag doen. Succes allemaal!

opa

Ik ben voor van aert, evenepoel en Philipsen gegaan. Dacht daarmee goed te zitten voor de ardennen, kasseien en sprints, maar ook meteen voor verder in het seizoen mocht ik daar geraken zoals de Olympische spelen. 

Ik ben bang dat het niet nemen van van der poel een grote fout zou kunnen zijn en ook het niet hebben van merlier, nu Philipsen opeens niet meer de scheldeprijs rijdt.

Naast evenepoel vond ik healy een dure renner en daarnaast het idee dat gregoire mogelijk aan meer verschillende wedstrijden meedoet zoals de trofeo. TRATNIK ook op laatste moment eruitgehaald. Had al veel renners die aan dezelfde wedstrijden meedoen en daarnaast vroeg ik me af hoe vaak hij daadwerkelijk een korte uitslag zal neerzetten.

Voor de kleinere koersen heb ik gekozen voor renners van lotto, decathlon, alpecin en wanty aangezien dat ploegen zijn waarvan je weet dat ze aan de kleinere wedstrijden meedoen. Heb zo wat zekerheid in proberen te bouwen. Ook een allegaert of vliegen zie ik het daar goed doen. 

In mijn keuzes ben ik misschien wel teveel gericht geweest op de kleinere wedstrijden waarmee de kans bestaat dat ik in een San remo of Vlaanderen juist risico heb om eruit te gaan. Gelukkig zit mijn cq score in het rechterrijtje. 

ditisdavid

Geen wonder dat iedereen zo zuinig is geweest gelet op de laatste vier koersen, daar valt nu nog bijna niks over te zeggen (wmb is 4 maanden ook wel een erg lange periode). Normaal was ik ergens tussen de 14000 en de 14500 gaan zitten, nu wou ik het nog iets verder drukken omdat er natuurlijk meer het idee gingen hebben om op CQ daar doorheen te komen. Afgaande op de ranglijst lijk ik het goed uitgemikt te hebben, maar goed, we hebben nog een lange weg te gaan en het zou dus ook geen verrassing zijn als het schip al eerder strandt.

Hier mijn team:

VAN AERT Wout

VAN DER POEL Mathieu

DE LIE Arnaud

PIDCOCK Thomas

MERLIER Tim

GREGOIRE Romain

MATTHEWS Michael

ASGREEN Kasper

CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio

GIRMAY HAILU Biniam

COSNEFROY Benoît

THEUNS Edward

VAN BAARLE Dylan

TEUNS Dylan

EEKHOFF Nils

ACKERMANN Pascal

HOFSTETTER Hugo

LAURANCE Axel

LAMPERTI Luke

ALLEGAERT Piet

TURNER Ben

TRATNIK Jan

MOSCON Gianni

CAPIOT Amaury

 

Voor Omloop en Kuurne heb ik denk ik de logische namen grotendeels wel mee, denk en hoop sowieso dat we de afvallers hier in de eerste plaats bij de teams zonder Van Aert moeten zoeken. Voor Samyn ben ik eigenlijk overbezet met De Lie, Eekhoff en Hofstetter. Laigueglia zou met Gregoire + CQ ook goed moeten komen, en als ik in de Strade eruit vlieg met Pidcock, Gregoire, Asgreen, Carapaz, Cosnefroy en Teuns heb ik gewoon teveel dure onderpresteerders.

Vanaf Sanremo tot aan Roubaix heb ik dan in alle grote koersen minimaal twee van mijn drie dure renners, ben ook wel redelijk afhankelijk van ze dus als de 'topzware' tendens van de laatste jaren deels wordt teruggedraaid kon het tricky worden en de breedte van mijn kasseienploeg is denk ik ook mijn grootste achilleshiel. In de vier sprints in deze periode mogen Merlier, Theuns, Ackermann, Hofstetter, Lamperti, Allegaert en Capiot me verder gaan loodsen, hier ook gelet op het hebben van een paar waaierrijders.

Mochten we dan in de Ardennen komen, dan heb ik nog Van der Poel, De Lie, Pidcock, Gregoire, Matthews, Carapaz, Cosnefroy, Teuns en Laurance die allemaal voor minimaal één van deze koersen een belangrijke schakel zijn. Waalse Pijl lijkt het gevaarlijkst van de vier.

Frankfurt en TBL zouden geen probleem mogen zijn met oa De Lie, Laurance, Hofstetter en Eekhoff, en voor de koersen in juni hopen dat ik genoeg renners van de 'juiste' ploegen heb geselecteerd en anders dat mijn CQ me redt.

En tegen die tijd zitten we al over de helft qua afvallers, dus zou redelijk tevreden zijn met het halen van het eerste wisselmoment.

Ab Normaal

Mijn vrouw heeft de laptop gekaapt. Is vakanties aan het uitzoeken 😬

opa

Oh oh was je laptop tijd op na het monnikenwerk van gisteren ;)

We zien de teams vanzelf wel verschijnen.

samuello

Allereerst bedankt voor al het verwerken Ab!

Mijn team bestaat uit 3 sectoren:

Grote kasseikoersen: Van der Poel, Van Aert, De Lie, Lazkano, Asgreen, Politt, van Baarle, Bettiol, Tratnik

Heuvelkoersen: Pidcock, van Gils, Bagioli, Teuns en Busatto

B-koersen(Nokere, Bredene, De Panne, Eschborn en de 5 erna): Mozzato, van Gestel, Kielich, Ackermann, Askey, Lamperti, Gautherat, Fretin

En dan Theuns en Turgis als Jokers die zowel in grote koersen kunnen presteren als B-koersen zullen rijden. 

De Lie meegenomen omdat hij ook Eschborn Frankfurt, Brabantse Pijl en Le Samyn rijdt. Alleen twijfels of hij het niveau in de grote koersen wel gaat halen. Bredene, MSR, Scheldeprijs en Waalse Pijl zie ik als de zwakke punten. Mijn vrees is voor Wellens, Hofstetter die de voorkeur krijgt boven Ackermann en een goede Pedersen en Laporte.

Benoot weggelaten vanwege blessures. Bijna hetzelfde gedaan met Fretin na de val in de 1e etappe UAE tour. 

Vanwege alle extra B-koersen gegaan voor een lage CQ-score. 14000 was de max voor mij en door op het laatste moment Mihkels te vervangen door Tratnik nog iets lager uitgekomen

Carbon ros

Ik vond het deze editie lastig om weer net zo'n een lage CQ te krijgen als vorig jaar, maar zit met 14230 gelukkig nog in de middenmoot.

Klassiekers:

WvA, geen MvdP (durfde het niet aan zonder programma). Zie van Aert top 5 rijden in elke koers die hij start.  De Lie, rijdt ook nog wat kleinere koersen zoals Samyn en BP. Waerenskjold en Tiller, het Uno-X tandem voor koersen als Samyn/Nokere. Waerensjkold wordt de nieuwe Pedersen. Lampaert, stabielste strijkijzer na Benoot, maar die durfde ik niet aan met z'n afgelopen blessures. Trentin, zeer stabiel en hoeft nu niet Pogi meer te loodsen. Van Gestel, B-garnituur maar kan je op een goede dag redden van een tiebreak. Eekhoff, leek goed in vorm in de zandbak, moet toch een keer doorbreken (en een van de weinigen die al voor de Tro-bro Leon er op stond). Senechal, goedkoop en kan toch goede resultaten rijden, Arkea kan de UCI-punten ook wel gebruiken (Tro-bro Leon is ook Arkea's thuiskoers dus hoop dat hij hier ook start). Bax, hopelijk wat meer vrijheid zonder Pogi en Trentin, maar zag pas na de deadline dat hij last minute geswicht was naar het Franse weekend ipv het Vlaamse.

Sprintkoersen:

Merlier, snelste sprinter van het pak. Lang getwijfeld over Philipsen, maar kreeg hem er niet in zonder boven de 15000 uit te komen. Menten, redelijk goedkoop en lijkt me kopman in de .pro-koersen waar de Lie niet rijdt. Ackermann, beetje paniek voetbal, maar vond Groenewegen wat te duur. 

Heuvelklassiekers:

Woods, soms wisselvallig leek al goed in vorm. Rijdt ook vaak goed in het najaar dus ook een beetje gekozen met het oog op de toekomst. Gregoire, talentje en leek ook al goed in vorm. Beetje een gok maar met veel potentie tot resultaat. Bagioli, stabiel in de heuvelklassiekers. Wellens, altijd de vraag of hij niet te vroeg in vorm is, maar ook een duidenpoot die me in het begin al veilig kan stellen. Van Eetvelt, stond al op de shortlist en UAE-tour gaf hem het voordeel over Van Gils. Tullett, klein gokje, weinig risico voor zijn CQ. 

Jokers/Opvulling <200 CQ:

Segaert, Laurance, van Uden, Braet en Boven. Laatste vier lijken al in vorm en kunnen top-20ers rijden, Segaert krijgt hopelijk wat kansen nu F. Vermeersch niet rijdt.

 

Mijn Achilleshiel lijken toch de sprintkoersen, maar vorig jaar gebeurden in Kuurne en de Panne ook rare dingen. Ik heb er zin in, hopelijk kom ik ondanks de hogere CQ dit jaar weer in ronde 3.

danusz1986

Aii geen van der Poel omdat de deadline lag voor de bekendmaking en ook geen Merlier i.v.m. geen Philipsen in de Schelde. 

Ab Normaal

Teams staan er op. Forum doet heel raar dus hoop dat het goed gaat. Check even je team voor invoerfouten aub.

Vandaag uitslag direct later, ik heb eters vanavond.

JDV21

Ik heb van Aert, MVDP en de Lie als mijn kopmannen. Daarnaast ook nog van Baarle, Tratnik, Matthews, SKA, Wellens, Asgreen, Milan, Senechal en (Teuns) als andere sterkere renners voor de grote klassiekers. Pidcock, Cosnefroy, Teuns, Gregoire, Busatto en (ook Matthews en SKA) voor de heuvelklassiekers. Dan heb ik Capiot, Hofstetter, Theuns, Lamperti en Merlier als sprinters voor de kleinere koersen en de Panne en Scheldeprijs. En verder heb ik nog Herzog, Morgado en Turner. Heb 14200 cq punten en daar voel ik me momenteel wel comfortabel mee. Zit een beetje in het midden daarmee maar wel in de onderste helft.

Denk dat het niet hebben van Menten, Girmay, Philipsen en Bettiol mijn grootste risico's zijn

Limal

Slechts 9 teams met Healy als ik goed geteld heb. In de Strade en de heuvelklassiekers zal vooral hij bepalen of ik doorga of niet, met als grootste gevaar (25? keer gekozen) Grégoire. Allemaal verre toekomstmuziek natuurlijk, eerst maar eens vandaag trachten te overleven 😅

Arry1338

Ik heb even een telling gedaan. Dit zijn het aantal keuzes per renner!

38x PIDCOCK Thomas
35x VAN AERT Wout
33x DE LIE Arnaud
31x CAPIOT Amaury
29x TEUNS Dylan
28x TRATNIK Jan
26x HOFSTETTER Hugo
25x MERLIER Tim
25x GREGOIRE Romain
25x LAMPERTI Luke
25x GIRMAY HAILU Biniam
24x LAURANCE Axel
24x TURNER Ben
24x VAN BAARLE Dylan
24x BETTIOL Alberto
22x COSNEFROY Benoit
22x ACKERMANN Pascal
20x VAN GILS Maxim
19x THIJSSEN Gerben
19x MENTEN Milan
19x ASGREEN Kasper
18x VAN DER POEL Mathieu
18x MOSCON Gianni
17x BUSATTO Francesco
17x WELLENS Tim
16x PEDERSEN Mads
16x TURGIS Anthony
16x LAPORTE Christophe
16x PHILIPSEN Jasper
15x MATTHEWS Michael
15x MOHORIC Matej
13x VAN GESTEL Dries
13x EEKHOFF Nils
13x MORGADO Antonio Tomas
12x SÉNÉCHAL Florian
11x SHEEHAN Riley
10x KÜNG Stefan
10x FRETIN Milan
10x BOVEN Lars
9x THEUNS Edward
9x HEALY Ben
8x CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
8x MAGNIER Paul
8x STUYVEN Jasper
8x MEEUS Jordi
7x ALLEGAERT Piet
7x MILAN Jonathan
6x BERCKMOES Jenno
6x WRIGHT Fred
6x POWLESS Neilson
6x BALLERINI Davide
6x VAN UDEN Casper
6x TILLER Rasmus Fossum
6x MOZZATO Luca
6x ROTA Lorenzo
5x ANIOLKOWSKI Stanislaw
5x GAUTHERAT Pierre
5x TRENTIN Matteo
5x VAN EETVELT Lennert
5x ZINGLE Axel
5x MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
5x LAZKANO LOPEZ Oier
4x JAKOBSEN Fabio
4x BRAET Vito
4x EVENEPOEL Remco
4x DE KLEIJN Arvid
4x PITHIE Laurence
4x COVI Alessandro
4x MAYRHOFER Marius
4x KIELICH Timo
4x BAGIOLI Andrea
4x HERMANS Quiten
4x SEGAERT Alec
4x ALAPHILIPPE Julian
4x SHEFFIELD Magnus
3x LEMMEN Bart
3x VERMEERSCH Gianni
3x KRON Andreas Lorentz
3x REX Laurenz
3x WAERENSKJOLD Søren
3x CHAMPOUSSIN Clément
3x KRAGH ANDERSEN Søren
3x KWIATKOWSKI Michal
3x MADOUAS Valentin
3x KUYPERS Gerben
3x HOELGAARD Markus
3x HONORÉ Mikkel Frølich
3x SCHELLING Ide
2x TULETT Ben
2x RYAN Archie
2x POLITT Nils
2x VAN ROOY Kenneth
2x LAMPAERT Yves
2x TRONCHON Bastien
2x VLIEGEN Loïc
2x SKJELMOSE JENSEN Mattias
2x DEGENKOLB John
2x DE BONDT Dries
2x CAVENDISH Mark
2x WELSFORD Sam
2x ALBANESE Vincenzo
2x RAFFERTY Darren
2x VAN ASBROECK Tom
2x NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel
2x JUNGELS Bob
2x NAESEN Oliver
1x DE PRETTO Davide
1x AUGUST Andrew
1x GHYS Robbe
1x VAN DE PAAR Jarne
1x WATSON Samuel
1x WOODS Michael
1x BAX Sjoerd
1x BENOOT Tiesj
1x BARGUIL Warren
1x BONIFAZIO Niccolo
1x VUILLERMOZ Alexis
1x HIRSCHI Marc
1x GROENEWEGEN Dylan
1x TAMINIAUX Lionel
1x DE POOTER Dries
1x HERZOG Emil
1x HAGENES Per Strand
1x SIMMONS Quinn
1x ARRIETA LIZARRAGA Igor
1x VALGREN HUNDAHL ANDERSEN Michael
1x SVRCEK Martin
1x WEEMAES Sasha
1x NIZZOLO Giacomo
1x DEL TORO ROMERO Isaac
1x EENKHOORN Pascal
1x ZIMMERMANN Georg
1x VERMAERKE Kevin
1x COSTIOU Ewen
1x LECERF William Junior
1x LE BERRE Mathis
1x DEVRIENDT Tom
1x KRISTOFF Alexander
1x GARCIA CORTINA Ivan
1x MARIAULT Axel
1x HAYTER Ethan
1x PAGE Hugo
1x BENNETT Sam
1x FOSS Tobias Svendsen
1x CORT NIELSEN Magnus
1x ASKEY Lewis
1x KOOIJ Olav
1x VENDRAME Andrea
1x ULISSI Diego
1x PASQUALON Andrea
1x PRADES REVERTER Eduard
1x RENARD Alexis

Laatst gewijzigd
Bonorrie

Dit jaar geen WVA, MVDP, POGI, REV en JP in mijn team. Hoop dat ik desondanks toch het 1e wisselmoment kan halen. Gelukkig heb ik niks te vrezen in de Tiebreak, die win ik allemaal. 😎

Succes iedereen en veek kijkplezier. Het is weer Koers.

JDV21
Bonorrie
#120
Dit jaar geen WVA, MVDP, POGI, REV en JP in mijn team. Hoop dat ik desondanks toch het 1e wisselmome...

Oef, dat is wel een heel groot risico dat je neemt hier denk ik. Hopen voor jou dat dit het jaar van Mads Pedersen is...

Maillot à Pois
Arry1338
#119
Ik heb even een telling gedaan. Dit zijn het aantal keuzes per renner! 38x PIDCOCK Thomas35x VAN AE...

Dus Pogacar geen factor in dit spel dit jaar, want niet gekozen? 

Dat is er al eentje minder om schrik van te hebben 

opa

evenepoel ook maar 4x gekozen dat had ik niet verwacht en pidcock juist meest gekozen renner. De onzekerheid van van der poel's programma lijkt ook doorgewerkt te hebben en 18x gekozen te zijn. 

ditisdavid

Ik heb de 14 meest gekozen renners allemaal, dat is meestal een goed teken...

JDV21

Van de renners die meer dan 20x gekozen zijn heb ik alleen girmay, laurance, van gils en ackermann niet. Best tevreden daarmee

1 2 ... 5 ... 17 18

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.