Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 5 ... 72 73
roburger

Hierbij de jaarlijks terugkerende oproep dat het klassiekerseizoen eindigt bij LBL en niet bij Eschborn Frankfurt. Het is niet te doen om een ploeg samen te stellen op basis van een startlijst van gemiddeld 5 renners.

Bonorrie

Voor de wielerflitsers die nog in een Scorito subleague willen battelen.

De subleague "WielerFlits klasiekerspel" staat weer open :)

https://www.scorito.com/subleague/705836/klassiekerspel-2024/wielerflits-klassiekerspe/7469bf79-1beb-4334-af28-963367d03ca9?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv

martijncr

Ik zie al aardig wat zekerheid rondom MVDP, maar ik vind het nogal een risico gezien zijn programma (https://www.wielerflits.nl/nieuws/programma-mathieu-van-der-poel/) zoals deze nu bekend is. Rekenen jullie in de keuzes die je maakt de verdubbelingen wel of niet mee? Want zonder de verdubbelingen gerekend, zal een Mohoric of De Lie veel meer waard voor z'n geld zijn, right?   

CRL
martijncr
#103
Ik zie al aardig wat zekerheid rondom MVDP, maar ik vind het nogal een risico gezien zijn programma...

https://forum.wielerflits.nl/t/1646-scorito-klassiekerspel-2024/p/442607 legt het keurig uit :-)

Arne Riis

@TomDumoulin: dit heb je heel duidelijk uitgelegd, dankjewel!

martijncr
CRL
#104
https://forum.wielerflits.nl/t/1646-scorito-klassiekerspel-2024/p/442607 legt het keurig uit :-...

Absoluut fijne uitleg, en had 'm met aandacht gelezen. Maar voor mij is het nog niet duidelijk genoeg. Bij meerdaagse koersen is de vuistregel zo'n beetje 1 miljoen staat tot 100 punten. Met die verdubbelaars is MVDP mogelijk al na twee races zijn prijs dik waard. Of rekenen we buiten de verdubbelaars, dan moet MVDP toch minimaal 5 koersen ergens in die top 3 belandden? Hoe maken jullie keuzes met de miljoenen x punten? 

Nazgulsauron
martijncr
#106
Absoluut fijne uitleg, en had 'm met aandacht gelezen. Maar voor mij is het nog niet duidelijk genoe...

Iets daartussenin. Een renner is z'n eigen punten waard plus de delta in captainpunten. Bij een eerste captain komt dat neer op 3x z'n eigen EV minus 0.5x je oude eerste captain, 0.5x je oude tweede captain en 1x je oude derde captain. Stel je verwacht een EV van 80 per race van een MvdP of Pogi, en een 50 per race van je alternatieve captains, dan zijn ze 140 punten per race waard. Dan hebben ze 4 van zulke races nodig om mee te nemen (even afgezien van de kwaliteit van die aannames).

Bij een derde captain (types als Küng of Ganna) zijn ze hun eigen punten plus 1x de delta over de oude derde captain waard. 

Arne Riis
Nazgulsauron
#107
Iets daartussenin. Een renner is z'n eigen punten waard plus de delta in captainpunten. Bij een eers...

Hoe ik het doe: ik schrijf per koers de vijf grootste kanshebbers /zekerheidjes voor een topklassering op. Vervolgens zorg ik dat ik mijn team zo samenstel dat ik overal minstens drie toppers en een reserve kan opstellen.

Ik heb nu alles t/m Roubaix vierdubbel bezet (daarna doe ik drie wissels voor de heuvels) en heb nog 3 plaatsen en 8m over. Die gaan naar renners als Philipsen, Asgreen, Kung, Pidcock of zelfs vd Poel (nope, die staat met drie sterk beaette koersen nog niet in mijn team). Geen van deze heren heb ik nodig als kopman.

Zodra het programma van Alpecin bekend is, ga ik knopen doorhakken. Rijdt Philipsen bijv wel Brugge - De Panne en Scheldeprijs, dan gaat Cavendish eruit en hij erin. Rijdt Mathieu 8 koersen ipv 3, dan gaat hij zeker nog mee (en maak ik hem vast wel een paar keer cap).

ProScoritoManager

Weet iemand wat Ballerini zijn rol en programma bij zijn nieuwe ploeg Astana gaat zijn? Gezien zijn resultaten van vorig jaar zou hij bij een gelijkwaardig programma een koopje zijn, maar dat zal nog wel even de vraag blijven. 

Zo zit ik uiteraard met nog wel meer vraagtekens rondom programma's, maar vooral van type renners als Ballerini (geen mega-ster, geen Benelux renner en bij 'buitenlandse' ploeg) vraag ik me af of we daar uberhaupt wel duidelijkheid over gaan krijgen..

 

Edit @dvansteenis: dat zijn op zich bemoedigende woorden natuurlijk (en beantwoord idd mijn vraag over zijn rol, waarvoor dank), maar voor het spel krijg ik het liefst duidelijkheid over concrete koersdeelnames. 

Laatst gewijzigd
dvansteenis

Even googelen dan zie je dat Ballerini en Vino daar al uitspraken over hebben gedaan op het moment dat hij tekende bij Astana. Kopman in het voorjaar en wil met name in Roubaix goed zijn (wie niet?)

Punct
ProScoritoManager
#109
Weet iemand wat Ballerini zijn rol en programma bij zijn nieuwe ploeg Astana gaat zijn? Gezien zijn...

Ja maar dat concreet maken, dat blijft een gok. Veel teams hebben bij het Openingsweekend nog echt niet alle dagploegen per klassieker ingedeeld.

 

Gelukkig is dat speelveld voor iedereen gelijk. Of je moet met Translate op allemaal, zeg, Spaanse, Russische en Noorse wielersites snuffelen naar specifieke interviews ... 

hetismewat

Moet zeggen dat Ala voor deze prijs toch wel interessant wordt weer.

KissMyAce2.0

Sporen jullie wel?

martijncr
Arne Riis
#108
Hoe ik het doe: ik schrijf per koers de vijf grootste kanshebbers /zekerheidjes voor een topklasseri...

Dank voor het delen van jullie inzichten en manieren van selecteren! Geeft me al wat meer richting en koers :)

Eddix

We weten allemaal dat de wissels ook dit jaar weer gebruikt gaan worden voor renners die plots uitvallen omdat ze a) liever deelnemen aan het wk 100 meter asfaltkussen; b) geen rekening hadden gehouden met het schrikkeljaar waardoor alle datums 1 dag opschoven; c) zich niet hebben gehouden aan het correcte dopingschema, waardoor er tóch nog iets in het bloed werd waargenomen.

dr klaas

Vorig jaar was de val van Pidcock wel vervelend, zeker omdat hij niet 1 op 1 te vervangen was door pogi.   Verstandig om 0,5 of heel miljoentje over te houden hiervoor  dit jaar ?

Eddix
dr klaas
#116
Vorig jaar was de val van Pidcock wel vervelend, zeker omdat hij niet 1 op 1 te vervangen was door p...

Hoezo? Gaat hij weer vallen dan?

Nijmos

Nuttig die jolige reactie, Eddix. Een halfje overhouden om te kunnen wisselen vind ik geen gekke tactiek. Maar specifiek in het geval van Pidcock heb je er weinig aan, omdat je dan uitkomt op 4,5m en er dan ook geen logische wissel is.

Risje89

Geld overhouden zie ik niet zo zitten. Ik denk wel dat ik in vergelijking met vorig jaar 1-2 extra heuvelmannen mee ga nemen, om ze niet teveel afhankelijk te zijn van de wissels voor de heuvels. En wie weet, hou ik dan nog een wisseltje over voor EF.

Laatst gewijzigd
Nazgulsauron

Wie verwachten jullie vooral in Strade, achter Pogi en Pidcock? Dat is toch in veel opstellingen al een beetje een zwakke plek met matige 2e/3e kopmannen.

Valvuillerdemoz

Tiesj Benoot. Kun je bijna in elke race als derde kopman opstellen.

Laatst gewijzigd
KV

Geen Strade voor Tiesj dit jaar. 

dvansteenis

De wereldkampioen gravel 

M@thijs

trade top 10 (in potentie)
in ieder geval zou ik al deze namen kopman durven te maken.

pogi
pidcock
valter
healy
kung
alaphilipe
theuns
powless
gregoire
zana

dvansteenis
M@thijs
#124
trade top 10 (in potentie)in ieder geval zou ik al deze namen kopman durven te maken. pogipidcockva...

Dat is wel heel creatief

1 2 ... 5 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.