Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 6 ... 72 73
M@thijs

Natuurlijk vallen hier ook een paar jonges van af als er grote namen bijkomen he, laten we daar ook eerlijk over zijn.

DennisdeMenniss

Ben wel benieuwd wat de meningen zijn over het grote aantal jonkies wat eraan zit te komen en ook in sommige wedstrijden de kans gaat krijgen. 1e jaar je vingers er niet aan branden of gokken dat je de juiste eruit pikt?

Zelf geen groot voorstander ervan in het voorjaar.. vaak net geen topklassering en te weinig races. Anderzijds maakt de prijs ze vaak wel interessant om een gokje te wagen. 

Risje89

Hangt inderdaad van het programma en het type renner af. Een jong sprintertje van 500k durf ik best te selecteren als hij BDP en de SP rijdt. Het gevaar zit hem vaak meer in youngsters die een veelbelovende doorbraak kennen, in prijs omhoog gaan en het niet kunnen bevestigen het jaar daarna.

Laatst gewijzigd
dr klaas

Zoals Girmay vorig jaar en Healy  dit jaar ? Skuijns reed een top giro vorig jaar, ook maar 500k.  Wat teampunten pedersen misschien Wanneer breekt Simmons echt door?   

Ik ga een 0.5 / miljoen overhouden denk ik, er gaat er toch 1 vallen of uit vorm zijn van je mannen en dan kun je mooi uit bredere range iemand kiezen.    

Risje89

Zou zomaar kunnen. Dat is in ieder geval de reden dat ik de heren die jij noemt niet meeneem (Girmay vorig jaar gelukkig ook links laten liggen met de zeflde redenering). Al zou ik Healy er nog in kunnen wissleen, mocht hij ergens bevestigen tussendoor. Skujins staat ook op mijn shortlist, zou fijn zijn als hij weer BP rijdt. Simmons breekt nooit meer door denk ik.

KV

Lidl-Trek rijdt blijkbaar geen BP dit jaar...

Pim96

Maakt ook Bagioli weer 5% minder interessant....

John Bon
KV
#131
Lidl-Trek rijdt blijkbaar geen BP dit jaar...



Klopt geen Brabantsse voor Trek

bonsai7

Ik ben nieuw hier en doe voor het eerst mee met Scorito. Ik zie al veel nuttige informatie voorbijkomen, waarvoor dank!

Ik heb een vraag over de potentiële renners voor het voorjaar. Bij veel renners zie ik op dit forum dat ze de focus hebben op het voorjaar, maar op PCS en Scorito is dit niet te zien. Dit komt doordat ze er maar opstaan voor twee koersen. Dit lijkt me onwaarschijnlijk, maar wellicht is dit een tactiek waar ik niets van begrijp.

  • Komt er nog informatie over de renners die zich focussen op het voorjaar vóór de deadline van Scorito?
  • Zijn er renners waarvan duidelijk is dat ze wel van start gaan in het voorjaar, maar nog nergens op staan?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!

 

Arne Riis

Tja, was het maar zo'n feest... het verschilt heel erg per team. Visma geeft altijd keurig door wie waar wanneer rijdt, afgezien van een pasr knechten. Bij EF is het bij wijze van spreken 10 minuten voor de race nog ongewis. De rest zit er tussen in. Ik verwacht (en hoop) volgende week meer te lezen over Alpecin, bijvoorbeeld.

je kunt ervan uitgaan dat PCS het merendeel van de meest actuele info heeft.

Voor de rest is het, zeker later in het voorjaar, afgaan op gezond verstand en goed inschattingsvermogen. Mathieu heeft het voorjaar als één van de hoofddoelen, hij zal allicht meer rijden dan drie koersjes. Madouas werd vorig jaar tweede in Strade. Dikke kans dat hij het dit jaar nogmaals mag proberen van zijn ploeg. 

ik zou zeggen: hou tot het laatste moment het nieuws in de gaten. Veel puzzelplezier!

M@thijs

Gaat ineos bp rijden?
op pcs lijkt het van niet maar op scorito staat pidcock er wel voor op.

Keshi

Nee, zie website brabantse pijl

Laatst gewijzigd
encanto

Dank voor de info over Ineos en BP...maakt Pidcock toch iets minder interessant (al is hij verder een prima alternatief voor Poga) 

Hoor hierboven de discussie over interessante jongeren en moet zeggen dat ik daar ook vaak in trap. Heb dat vorig jaar (Girmay, turner etc) ook gedaan en de ervaring leert dat je eigenlijk gewoon naar drie kopmannen moet gaan, elke koers ten minste één realistische reserve en de rest voor ervaren rotten gaan..

Dus ondanks dat pogacar maar 4 koersen rijdt (al zie ik hem WP erbij nemen), dan is het wel 4x een zekere kopman die normaliter in elke koers top 3 rijdt (hij wint strade en luik, MSR wordt spannender) Dat is dan gewoon zon 700 punten (als je heb eerste kopman maakt, en ik zie niet in waarom niet)voor drie koersen...zie maar eens renners te vinden die dit halen, zonder dat je veel moet gokken en daar meerdere plekken voor kwijt bent in je team. Het budget is dermate ruim (zoals eerder aangegeven, in dit spel is het aantal plekjes het probleem) dat je makkelijk de 5 duurste renners kan meenemen en best mooi geprijsde renners van 2 miljoen of minder kan nemen. 

Overigens neem ik momenteel pogacar niet, maar ik zou me niet blindstaren op het magere aantal races dat hij nu rijdt. Mogelijk komt dit door het trauma van vorig jaar toen hij de ene na de andere koers toevoegde aan zijn programma..:)

 

 

encanto

Verder ik de categorie: verrassend laag geprijsd: Pedersen, powless en madouas....vooral die eerste zie ik eigenlijk als serieus alternatief voor een Matje. Ja matje gaat eerder winnen, maar voor scorito maakt plek 1 of 3 (bij bijvoorbeeld de RvV) echt weinig uit en scheelt je 1 miljoen.. Ik had hem duurder verwacht..

M@thijs

Bedankt voor de bp. dit haalt pidcock wel van mijn must haves lijstje af inderdaad.

Pedersen is zelf 2 mil goedkoper dan matje.
waar ik trouwens vanuit een ander blikveld wel begrip voor heb.
Pedersen rijdt namelijk geen ''unieke koers''
renners die een unieke koers rijden zijn voor mij een stuk meer waard dan normale koersen.

unieke koers is overigens een scheldeprijg / bp / strade zeg maar een koers waar je niet suwiso al snel 3 kopmannen hebt.

 

Pedersen kun je in elke koers goed opvangen met een andere kopman die al in je team staat.
Haal hem maar eens voor de grap eruit en kijk of je ergens een kopman mist.

Dan komt de vraag, is 3.5 mil voor een non kopman niet heel heel erg duur?

DennisdeMenniss
M@thijs
#140
Bedankt voor de bp. dit haalt pidcock wel van mijn must haves lijstje af inderdaad. Pedersen is zel...

Lekker thuis laten dan :p

Arne Riis
encanto
#138
Dank voor de info over Ineos en BP...maakt Pidcock toch iets minder interessant (al is hij verder ee...

Ik durf het in Strade wel aan met Madouas, Mohoric en Valter ofzo. Ik kan hem er voor Luik nog infietsen, samen met Remco. Voor één koersje, laat ik hem bij de start thuis.

Laatst gewijzigd
Willempie94
Bonorrie
#102
Voor de wielerflitsers die nog in een Scorito subleague willen battelen. De subleague "WielerFlits...

Leuk, im in!

Rad

Ik hoor iedereen roepen dat het budget zo ruim is, maar klik de eerste 5/6 er maar eens in. Dan heb je toch geen gebalanceerd team voor het gehele spel? Je moet immers ook captains hebben voor de kleinere koersen.

Rad

Tenzij mensen vd Poel (want 3 koersen) of van Aert (want geen strade en msr) er uit laten. Dan kan het wel.

Baskeee

Van Aert gaat wel de Amstel rijden. Wordt ie nog interessanter, maar maakt het wisselen wel extra lastig. Anders kon je hem na PR eruit knikkeren.

De Haai van Milheze

Volgens mij is het wisselen van heuvelmannen budget-technisch geen enkel probleem. Onder andere Laporte, Pedersen, Jakobsen, Merlier, Groenewegen zouden je van voldoende euromunten moeten kunnen voorzien. 

Jasperdewaal11

Dan zou je wel iemand als Groenewegen mee moeten nemen 😉

ProScoritoManager
M@thijs
#140
Bedankt voor de bp. dit haalt pidcock wel van mijn must haves lijstje af inderdaad. Pedersen is zel...

Ik vind dat je toch wat simpel redeneert mbt Pedersen. Hoewel het natuurlijk een manier kan zijn om het knopen doorhakken voor jezelf makkelijker te maken?

Maar als je kijkt naar Pedersen vorig jaar dan is hij in alle koersen die MvdP op dit moment lijkt te gaan rijden een meer dan waardig kopman (5e GW, 3e RvV en 4e PR). Daar bovenop rijdt hij nog 3 andere koersen waarvoor hij kopman potentie heeft (vooruit, E3 zou je op basis van resultaten uit het verleden kunnen schrappen uit dat lijstje, maar zou hem in principe goed moeten liggen) en is dan ook nog eens 2 miljoen goedkoper. Natuurlijk heb je met MvdP nog wat meer zekerheid, maar daar betaal je dan ook voor. Dat is dan ook de afweging die iedereen zelf zal moeten maken. Maar om Pedersen af te schrijven omdat hij geen kopman potentie heeft vind ik te kort door de bocht.

 

@Rad: 

Volledig met je eens wat betreft budget. Ik heb momenteel een eerste geraamte van mijn team staan, maar de enige reden dat ik flink wat leuke namen in kan klikken is puur omdat ik op dit moment MvdP en Pogi niet ingeklikt hebt. En zelfs dan nog is nu al duidelijk dat dit verre van een definitief team is omdat ik met Philipsen slechts 1 sprint kopman heb.

Rad

@ProScoritoManager: Ik heb die 2 ook niet, en ook maar 2 visma's. Degene die het wél lukt om de grote spelers erin te klikken + 4 visma's + een uitgebalanceerd team te hebben krijgt van mij bij voorbaat al een hele dikke pluim!

1 2 ... 6 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.