Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 7 ... 72 73
Hommeles

Met Pedersen heb je voor 3.5 mil gewoon een prima kopman voor een hoop ritten.

Merk bij mezelf, zoals ieder jaar, dat ik me lekker bezig hou met allerlei talentjes (Laurance, Zingle, etc...) die ik wel/niet moet meenemen, terwijl eigenlijk het meeste werd bepaald door het juist 'cappen' van de grote namen. Er is ieder seizoen hooguit 1 of 2 talenten die echt significant punten halen, terwijl niemand dat verwacht. Dat is meer een toevalstreffer.

Heipaal

Toch vind ik het ergens jammer dat het budget zo groot is bij Scorito. Je kan bijna alle kopmannen in je team opnemen. Het meeste spelplezier beleef ik juist aan het peinzen over wie je wél neemt en wie toch afvalt. Als echte wielerfreak kan je daarin ook het verschil maken.

dr klaas

@Hommeles, herkenbaar.   Pidcock is toch easy kopman in de heuvelklassiekers en Strade ?  En wat hij al niet meer bijelkaar fietst, vorig jaar gevallen en nog steeds slechts 24 jaar. 

Hommeles
Heipaal
#152
Toch vind ik het ergens jammer dat het budget zo groot is bij Scorito. Je kan bijna alle kopmannen i...

@Heipaal,

Uiteindelijk wordt het verschil gemaakt door de beslissing of jij Pogi/vdPoel/vAert/Pedersen/Pidcock/Evenepoel in de juiste volgorde capt bij diverse etappes. In mijn minipoultjes vorig jaar kon meestal het verschil in dagscore vooral verklaard worden door de juiste capvolgorde (1e, 2e, 3e) van de kanonnen en minder door het wel/niet selecteren van Zingle/Johannesen/etc... Dus heel saai: zorg ervoor dat je drie goeie kopmannen hebt in elke koers (pak dus ook iemand voor BdP, SP, EF) en klik er nog wat ongein bij.

Noordbiker
De Haai van Milheze
#147
Volgens mij is het wisselen van heuvelmannen budget-technisch geen enkel probleem. Onder andere Lapo...

Programma van de sprinter in de spintkoersen laten het nog afweten. En dan nog, welke sprinter ga je meenemen?
Als je kijkt naar de gerenomeerde sprinters, die hebben allemaal de laatste jaren weinig mooie uitslagen behaald.
- Philipsen de echte topper die nog maar 3 koersen op zijn programma heeft staan, maar nog geen scheldeprijs.
- Jakobsen, 2022 kbk, vorig jaar 1 x 5e plek.
- Merlier, 2022 wel oke, vorig jaar niets
- Groenewegen, laatste 3 jaar 1x 2e en 1x 4e
- Ewen en Demare ook weinig tot niets
Het is dus zoeken naar de sprinters die je wel op kan stellen in de 3 echte sprintkoersen die je ook direct als kopman kan bombaderen.

Tips welkom

M@thijs

@pro scorito manager

 

Nee ik zeg niet dat hij geen kopman potentie heeft. Maar hij is erg vervangbaar in elke koers.

 

Dus vandaar zijn prijs.

Ditzelfde geldt ook voor mvdp, alleen weet je daarvan wel weer dat ie ook hoger eindigd als t alternatief

John Maassen

Welsford is seizoen goed begonnen. Is goedkoper dan Jakobsen/Groenewegen en rijdt (voorlopig) Brugge/De Panne en Scheldeprijs. Mooie kopman en niet al te duur (€2M).

Hommeles
M@thijs
#156
@pro scorito manager   Nee ik zeg niet dat hij geen kopman potentie heeft. Maar hij is erg ve...

@M@thijs,

Pedersen heeft zo'n duidelijk profiel, dat ik hem met afstand de beste 3e kopman (na v/dpoel, vAert) vindt in een hele hoop koersen. Jouw redenatie heb ik meer met Mohoric. Is ook heel sterk maar die is in veel koersen eigenlijk 'net niet' bij de toppers. 

M@thijs

@hommeles 

 

Mohoric zie ik dan net weer anders.

Die kun je in Strade cappen.

 

En als ik overal 3 kopmannen heb is pedersen een mooie 4e maar hij voelt nu een beetje duur daarvoor.

 

Daarbij komt ook nog eens kijken dat de koersen waar ik al 3 kopmannen heb relatief veel toppers starten. Dus kun je weer een gemiddeld lagere uitslag verwachten.

 

Maargoed scorito lijkt dit ook in geprijsd te hebben

Nijmos
Hommeles
#154
@Heipaal, Uiteindelijk wordt het verschil gemaakt door de beslissing of jij Pogi/vdPoel/vAert/Peder...

Dit slaat het spel wel een beetje dood. Je kunt met dit budget zelf best overwegen WvA thuis te laten, maar dat doet niemand. In de kasseiklassiekers worden daardoor vaak weinig verschillen gemaakt, omdat iedereen dezelfde kopmannen heeft, maar in de sprintritten is elk jaar veel verschil te maken. In strade waren de verschillen ook enorm achter Pidcock. En het wel of niet wisselen van mannen als Turner en Girmay was eveneens beslissend. Natuurlijk worden de toppers veel gekozen, maar het alternatief is dat je ze zo duur maakt dat je moet kiezen tussen bijvoorbeeld Van Aert en MvdP. Is het dan leuk om op 50% te eindigen omdat je een prachtig team hebt, maar de verkeerde van die twee?

Kanarie

@John Maassen, bij Bora heb je ook nog Meeus die ook BdP en Schelde rijdt (+6 andere koersen).

Ik zou Mathieu en Pogi graag meenemen, natuurlijk zekere caps, maar voor drie koersen vind ik ze wel erg duur.

ProScoritoManager

@Kanarie: Het lijkt er op dat Welsford de voorkeur krijgt in de echte sprintritten. Als je dan vervolgens nagaat wat Meeus in die andere 6 koersen heeft laten zien afgelopen jaren dan zullen de meeste van zijn punten vermoedelijk verdiend worden door teampunten in BdP en Schelde..

Nijmos

Waarom lijkt het daarop PSM? Meeus heeft aangegeven zijn zinnen te zetten op die klassiekers in een interview. Van Welsford is toch onduidelijk hoe die op PCS terecht is gekomen bij die koersen? Of heb jij een bron waar Welsford dat bevestigt?

ProScoritoManager
Nijmos
#163
Waarom lijkt het daarop PSM? Meeus heeft aangegeven zijn zinnen te zetten op die klassiekers in een...

Op Sporza staan die koersen ook bij Welsford, ik had altijd het idee dat Sporza die programma's daar niet zomaar neerzet maar dat zij  dit weldegelijk uit betrouwbare bron(nen) hebben.

Uil

.....

 

Laatst gewijzigd
Hommeles
Nijmos
#160
Dit slaat het spel wel een beetje dood. Je kunt met dit budget zelf best overwegen WvA thuis te late...

Nou ik bedoel vooral dat ik me goed herinner dat ik vorig jaar veel tijd had geïnvesteerd in het meenemen van Kron & Zingle als goedkope gokjes. Die deden het beide best ok, maar ik verloor sloten met punten omdat ik vAert een paar keer als 1e kopman had gepakt i.p.v. v/d Poel en Pogacar. Kortom: je kunt best een paar talentjes missen en dat goedmaken door de vorm van de toppers goed in te schatten. 

Nijmos
Hommeles
#166
Nou ik bedoel vooral dat ik me goed herinner dat ik vorig jaar veel tijd had geïnvesteerd in he...

Maar voor een gouden beker zul je beide toch goed moeten doen. 'Best oké' is in dit spel ook gewoon niet goed genoeg. Er waren 4 500k-parels met meer dan 200 punten vorig jaar. Dan is Kron ten opzichte van die keuzes (Powless, Bax, Healy) maar net oke.

stefbeukers

Inmiddels ook een globale opzet aan het maken, maar ben benieuwd hoe jullie omgaan met bijvoorbeeld KBK en GW. Op papier zijn het koersen voor sprinters, maar gaan je kopman-plekken hier ook echt naar sprinters (lees: Philipsen, Groenewegen, Merlier) of ga je voor renners die je sowieso al voor andere koersen bij je hebt (lees: Van Aert, Laporte, Pedersen)?

Deze etappes voelen toch minder voor de sprinters dan een BDP en SP. Benieuwd naar jullie inzichten.

Hay
stefbeukers
#168
Inmiddels ook een globale opzet aan het maken, maar ben benieuwd hoe jullie omgaan met bijvoorbeeld...

Moeilijk te voorspellen, hangt ook vooral van het koersverloop en het weer af. Als je de uitslagen bekijkt zie je dat er bij beide koersen lang niet altijd een sprinter wint (of je moet mannen als van Aert en Laporte ook tot die categorie tellen). Blijft mijns inziens een beetje een gok wat je daar nodig hebt. Vorig jaar Brugge de Panne trouwens ook erg zwaar door het weer.

yallayalla

volgens PCS doet MvdP maar twee koersen (RVV en Roubaix). Dat lijkt me heel weinig voor 5,5M.
Of komen daar nog koersen bij? Wat denken jullie

Jasperdewaal11

Dat lijkt mij duidelijk dat MvdP nog meer koersen gaat doen, nog even geduld en dan zal Alpecin in de aankomende week hun plannen uitvouwen. 

Punct

Bij Sporza zegt Wout van Aert dat hij zichzelf dit voorjaar niet zou kiezen voor het Wielermanagerspel.

"Ik ben dit jaar misschien niet de beste aankoop, want ik zal niet superveel te zien zijn in het voorjaar. Ik moet er nog eens over nadenken of ik mezelf neem." 

Tja.

 

dr klaas

Wout is 7 Miljoen, als hij rijdt als vorig jaar,  5 koersen gemiddeld op plek 2/3 haalt hij als 3e kopman al 700 punten binnen.

Nick P
dr klaas
#173
Wout is 7 Miljoen, als hij rijdt als vorig jaar,  5 koersen gemiddeld op plek 2/3 haalt hij als...

De 100 punten per miljoen gaan niet echt op als je captain keuzes mee gaat nemen. Zo kan iedere renner wel de de benodige punten halen. 

 

En het klinkt voor mij alsof hij best wel eens de benen stil zou kunnen houden in bijvoorbeeld een omloop / kbk / E3. En dan zit je daar met je captain keuze.

Laatst gewijzigd
dvansteenis
Nick P
#174
De 100 punten per miljoen gaan niet echt op als je captain keuzes mee gaat nemen. Zo kan iedere renn...

Benen stil houden?😂

 

"Dus is deze wedstrijd al erg belangrijk. Ik rijd minder koersen dit voorjaar en wil vanaf de Omloop op de afspraak zijn", zegt hij stellig. "In het openingsweekend wil ik meedoen in de finales. Nu moeten belangrijke stappen volgen."

1 2 ... 7 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.