Profwielrennen en het Israëlisch-Palestijns conflict

1 2 ... 10 ... 19 20
Gesloten
Raul Alcala

Thee, ook goed!😡

kraamverlof

Aan een ieder die denkt veilig op een forum haat en antisemitisme te kunnen verspreiden, hier een mooi voorbeeld van maatregelen:

https://www.omroepwest.nl/nieuws/4829758/oud-militair-25-bezoekt-auschwitz-maar-beledigt-toch-joden-in-openbaar-was-grappig-bedoeld

Wijsgeer

@Kraam en Raul,

Zeg eens eerlijk: hoeveel mensen denken jullie hier met jullie verfijnde bijdrages te hebben overtuigd om van "kamp Palestina" over te stappen naar "kamp Semiet"? En hoeveel mensen, die behoorlijk neutraal in deze discussie staan, denk je dat er spontaan sympathie krijgen voor de Gazanen door jullie gedrag?

Als jullie zo graag zieltjes willen winnen voor "de zaak", dan denk ik dat jullie je anders moeten gaan opstellen. Accepteren van verschil van inzicht, respect hebben voor de mening van een ander, niet meteen de antisemitismekaart trekken, en af en toe ook gewoon wat zelfspot hebben. Kortom, gewoon een keer normaal doen!

Maar jullie lijken me op dit moment types die vinden dat een koranverbranding moet kunnen in het kader van VVMU. En dat ook opmerkingen over het van een flat smijten van queer Palestijnen prima zijn. Maar tegelijkertijd vinden dat een grapje over een zweetkeppeltje of een sterrenverdeling meteen zwaar antisemitisch is en aanzet tot haat en discriminatie. Waarover dan meteen moord en brand moet worden geschreeuwd IN BLOKLETTERS!

Met alle ziektes en verwensingen die ik inmiddels naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen, verdwijnt mijn sympathie voor "jullie zaak" in ieder geval als sneeuw voor de zon. En ga ik bijna hopen dat er geen renner van IPT wint, omdat we dan weer hetzelfde gewauwel krijgen als afgelopen woensdag.

Maar daarmee ben ik vast meteen weer antisemiet...

esims2.0

Ja gooi de discussie nog maar eens plat met het begrip antisemitisme. Net het CIDI. Ironisch genoeg wordt het verbeterpuntentopic ook compleet om zeep geholpen met hypocrisie over een serieus niet aanstootgevend grapje. Laat ongepast gedrag over die ster maar aan Israël zelf over.

https://nos.nl/collectie/13959/artikel/2496108-jodenster-als-protest-in-oorlog-israel-gaza-begrijp-de-emotie-maar-ongepast

En persoonlijk vond ik vond dat grapje over die ster wel grappig en dat dat moet kunnen. Bij die andere grap over queers twee keer nee.

Laatst gewijzigd
kraamverlof
esims2.0
#229
Ja gooi de discussie nog maar eens plat met het begrip antisemitisme. Net het CIDI. Ironisch genoeg...

Dat jij grappen over sterren helemaal prima vindt, dat maak je al duidelijk sinds je eerste reactie in dit topic. 

SprintMaster

Wat de discussie moeilijk maakt, is dat Israel een soort speciale status heeft, die met geen ander land is te vergelijken. Vanwege WO2 en vanwege het feit dat Israel een niet volledige democratie is in een regio van niet-democratieën. Kritiek wordt door de pro Israel hoek maar al te snel (één verkeerd woord) als not done (want anti-semitisme) weg gezet. Enerzijds moeten de critici dus heel voorzichtig hun woorden kiezen, terwijl anderzijds de pro Israel mensen het wel goed vinden als de Palestijnen massaal (afsluiting van elementaire levensbehoeftes) en zo hard mogelijk worden aangepakt. Er ontstaat dus een hele asymetrische situatie: Israel is dan wel militair oppermachtig maar kan Hamas nooit verslaan terwijl ze anderzijds daardoor wel veel burgerslachtoffers maken. 

Laatst gewijzigd
esims2.0

Mijns inziens moet die tweestatenoplossing er zo snel mogelijk komen, opgelegd door de VN. Maar het is juist de joodse lobby in de VS die dat voorkomt. Ik had op de middelbare school bij geschiedenis al gehoord dat in de VS niemand financieel gezien president kan worden zonder de steun van die lobby. Hoe je ook in dit conflict staat, iedereen moet het erover eens zijn dat dat een onwenselijke situatie is. Met een oplossing waarbij beide partijen gelijkwaardig behandeld worden, haal je de motor weg uit het conflict. Net als een orkaan die aan land gaat en daardoor zijn motor verliest.

kraamverlof

Vanaf nu misschien waar het topic voor bedoeld is: profwielrennen en het israelisch palestijns conflict?

esims2.0

Je kunt wel voortdurend de indruk proberen te wekken dat je hier de boel ordentelijk probeert te houden op dit forum, maar deze discussie komt jou niet goed uit en je bent hem de hele tijd aan het saboteren; hetzij met zware beschuldigingen, hetzij met dat het niet on-topic zou zijn. Ik denk dat iedereen in de laatste twee zinnen van mijn vorige bericht de link ziet met de situatie in het wielrennen, alleen jij zogenaamd niet. Nee, ik had het niet over de brommer van Bern.

Laatst gewijzigd
kraamverlof
esims2.0
#234
Je kunt wel voortdurend de indruk proberen te wekken dat je hier de boel ordentelijk probeert te hou...

Leg die link met de koers eens uit, als ik vriendelijk mag vragen?

Raul Alcala
esims2.0
#232
Mijns inziens moet die tweestatenoplossing er zo snel mogelijk komen, opgelegd door de VN. Maar het...

Ah, een klassiek gevaarlijke weer

Competentie en succesvol naar macht verdraaiing 

Vergeleken met magistraal rijke lobby’s als bijvoorbeeld de National Rifle Association, de tabaks-lobby en de tientallen farmaceutische groeperingen die in het Capitool opereren, zijn de Joodse organisaties altijd bescheiden geweest. Dat de Joodse lobby grote invloed heeft valt niet te ontkennen, maar dat heeft vooral te maken met binnenlandse politieke en religieuze factoren.

esims2.0

"Dat de Joodse lobby grote invloed heeft valt niet te ontkennen, maar dat heeft vooral te maken met binnenlandse politieke en religieuze factoren."

In een boek dat ik via een al eerder genoemd BNNVARA artikel aanhaalde, komt toch echt een ander verhaal naar voren. En ik neem aan dat dat een wat betrouwbaardere bron is dan een pro-Israëlische flitser.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Je hebt kenmerken van een klassieke antisemiet 

kraamverlof
Laatst gewijzigd
esims2.0

Haha wat een fijn landje is het toch ook. In het NOS radionieuws van 23.00 uur hoor ik dat Netanyahu gezegd heeft dat "hij zal vechten tegen iedereen die Israël sancties denkt te kunnen opleggen."

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#240
Haha wat een fijn landje is het toch ook. In het NOS radionieuws van 23.00 uur hoor ik dat Netanyahu...

Gaat Wilders nu ook aangifte tegen Netanyahu doen?

Oude Indianentruc

Allememaggies, ze zijn nu Joodse studenten aan het weren/blokkeren op Yale.

https://x.com/ACTBrigitte/status/1782209942679597346
https://x.com/OliLondonTV/status/1782226949173026843
https://x.com/EzraDrissman/status/1782246867167846712

Hier begint mijn bloed nou echt van te koken, ik voel het in mijn hele lijf. Ik mag hopen dat ze aangeklaagd worden en op z'n minst van de universiteit geschopt worden.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Oude Indianentruc
#242
Allememaggies, ze zijn nu Joodse studenten aan het weren/blokkeren op Yale. https://x.com/ACTBrigit...

En op de Columbia-universiteit worden mensen die demonstreren tegen oorlogsmisdaden gewoon van school getrapt, ook echt bizar.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/protestgolf-op-amerikaanse-universiteiten-escaleert-geen-idee-of-ze-me-nog-laten-afstuderen~b78606a4/

Romāns Vainšteins

Ik had ook een enorm leuk linkje gevonden maar ben die nu kwijgeraakt helaas.

Thurau

Wat al deze linkjes nog met het profwielrennen te maken hebben is mij een raadsel. 

Oude Indianentruc
Il Leopardo della Primavera
#243
En op de Columbia-universiteit worden mensen die demonstreren tegen oorlogsmisdaden gewoon van schoo...

Dat zijn dan ook wel enorme leipo's, die "Go back to Poland" en dat het kolonisten zijn roepen naar Joden en het een over een overwinning hebben dat de universiteit de tuin niet kan gebruiken voor diploma-uitreikingen en het hen "thousands of dollars" kost. Landje pik mag niet :P Als zelf de meest woke burgemeester voor het stoppen van dat 'protest' is, weet je wel dat het een stel idioten zijn. Raus.

https://x.com/Osint613/status/1782335189181411780
https://x.com/libsoftiktok/status/1782278428466565433
https://x.com/AhmadMansour__/status/1782310151648653607

Laatst gewijzigd
Oude Indianentruc
Thurau
#245
Wat al deze linkjes nog met het profwielrennen te maken hebben is mij een raadsel. 

Zie het in het verlengde: Team Isreal kan beter voorzichtig doen want er zijn een boel gekken op de wereld die hen verantwoordelijk gaan houden. Dat BDS ofzo gebeuren heeft al gewaarschuwd voor de Giro en de Tour.

Raul Alcala

Truc. Er straalt een soort bloeddorst vanaf, rillingen inderdaad. Het gaat ergens nog eens een keer helemaal mis, dat kan niet anders.

Heeft volgens mij toch echt te maken met een versimplificeerd beeld van de werkelijkheid, die je steeds vaker terugziet mbt issues. Namelijk de onderdrukten (die niets verkeerds kunnen doen) vs de onderdrukker(die niets goeds kunnen doen). Of dat nu de Palestijnen vs Israël betreft,  zwarte mensen vs witte mannen in het racisme debat, en ergens ook het klimaat debat, natuur vs bedrijven.

Universiteiten horen een broedplaats van meningen te zijn. Het is helaas daar in de USA een drama, en in Nederland ook steeds meer. Het probleem is niet dat ze de Joden verachten of dat Israël de feiten niet goed overdraagt. Hun probleem is dat ze zijn opgeleid om meer om ‘het narratief’ te geven dan om de feiten. En ‘het narratief’ vertelt de studenten en co dat ze de Palestijnen moeten steunen, die proberen de Joden te vernietigen.

Romāns Vainšteins

Maar als ik het goed begrijp weten jullie, met wat zoeken en doen, allerlei rare, tegen het gevaarlijke aan, -meningen, ideeën en theoriën op het internet te vinden?!?

Wijsgeer
Raul Alcala
#248
Truc. Er straalt een soort bloeddorst vanaf, rillingen inderdaad. Het gaat ergens nog eens een keer...

Ik zou lekker rechts stemmen om dit allemaal op te lossen Raul. Want al dat woke gedoe over persvrijheid is maar een bak onzin; weg met de linkse pers. Ook rechters kunnen we dan afschaffen, want die zijn allemaal politiek bevooroordeeld. En de universiteiten? Dat zijn broeinesten geworden van linkse indoctrinatie... laten we daar ook maar mee stoppen, en vanaf nu "wetenschappers" als Wilders of Baudet blind achterna wandelen.

Je zegt dat het ooit mis zal gaan. En ik ben het met je eens, dat is volop aan de gang. In Gaza en directe omgeving. Maar ook hier. Waar meningen als feit gepresenteerd worden, en jarenlang wetenschappelijk onderzoek met een paar simpele tweets wordt afgedaan als "onzin" of "zomaar een mening". En het zorgelijke is dat inmiddels een veel te groot deel van de bevolking daar nog in mee gaat ook. Als iets niet past binnen het x-aantal tekens van Twitter, dan is het ofwel onzin, ofwel te complex voor sommigen om te snappen.

Koppel daar wat leuke algoritmes aan om mensen steeds verder mee te nemen in hun eigen "waanheid", en je komt op het punt waar de samenleving nu staat. En ik denk dan ook dat dit hele Wielrennen-Israel-Palestina draadje daar de perfecte illustratie van is.

1 2 ... 10 ... 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.