Profwielrennen en het Israëlisch-Palestijns conflict

1 2 ... 11 ... 19 20
Gesloten
Raul Alcala
Wijsgeer
#250
Ik zou lekker rechts stemmen om dit allemaal op te lossen Raul. Want al dat woke gedoe over persvrij...

Geen idee waarom je dit allemaal uitkraamt, Wouter, het is iig niet van mij op toepassing. Maar loop maar lekker leeg hoor. Met betrekking tot je wokeness. Wokies lopen weg met Malcolm X, wegkijkend voor zijn vreselijk antisemitsche teksten. De cirkel is zo weer rond jongen.

Ik had het met Truc over de universiteiten, vooral overzees. Truc. het schokkende is dat het studenten en academici zelf zijn die zich bij de campusautoriteiten vervoegen om nieuwe grenzen te stellen aan de vrijheid van meningsuiting, en het vrije denken aan universiteiten in de VS, en ook Engeland. In Nederland zie je het ook steeds meer gebeuren. Studenten van de universiteit Utrecht konden zich inschrijven voor een college over de geschiedenis van de West-Europese filosofie.  De onderwijzer werd na een klacht van een student op het matje geroepen omdat hij racistisch zou zijn. En waarom was hij racistisch? Omdat hij alleen maar blanke filosofen had behandeld.

esims2.0

"Universiteiten horen een broedplaats van meningen te zijn. Het is helaas daar in de USA een drama, en in Nederland ook steeds meer. Het probleem is niet dat ze de Joden verachten of dat Israël de feiten niet goed overdraagt. Hun probleem is dat ze zijn opgeleid om meer om ‘het narratief’ te geven dan om de feiten. En ‘het narratief’ vertelt de studenten en co dat ze de Palestijnen moeten steunen, die proberen de Joden te vernietigen."

Aldus Raul. En nog een keer een citaat uit dat BNNVARA artikel dat ik al een paar keer genoemd heb:

"Is de pro-Israëlische hysterie in de VS nog even groot als toen Mearsheimer en Walt door de mangel werden gehaald? Het lijkt er soms wel op. Dezer dagen werden drie rectrices van vooraanstaande universiteiten voor een soort tribunaal in het Congres gesleept. Ze hadden pro-Palestijnse betogingen op campus toegestaan. Een van de dames werd ontslagen, de druk van donoren om te stoppen met giften aan de universiteiten zwol te sterk aan. De andere twee behielden hun baan door spijt te betuigen over hun, inderdaad onhandige, verdediging van de vrijheid van meningsuiting."

Het blijkt keer op keer in deze discussie dat jij meer geeft om het 'narratief' (vreselijk modewoord) dan om de feiten. Toen ik bijvoorbeeld zei dat de Joodse lobby in de VS in belangrijke mate verantwoordelijk is voor de obstructie van een tweestatenoplossing, begon je de invloed van die lobby te bagatelliseren, zonder ook maar één feit te noemen.

Thurau

Als seculiere jood vind ik dit hele topic precies zo verlopen als je van te voren kon bedenken. Twee zijden die volkomen overtuigd zijn van hun gelijk en vervolgens middels allerlei linkjes met 'bewijzen' komen. Dan krijg je dus aan de ene kant nauwelijks verholen antisemitisme, met het Joodse complot en hun wereldheerschappij en aan de andere kant het ontkennen en ontmenselijken van de slachtoffers in Gaza en het botvieren van Islamofobie. Laten we nog maar even die pijnlijke ster grap of de flatgebouwen tegenvariant buiten beschouwing.

Kortom, welk doel dit dient behalve clicks is mij een raadsel. Kan zijn dat de redactie dacht dat op deze manier de vervuiling bij nieuwsartikelen minder zou worden maar je wordt niet zo vrolijk als je hier 11 pagina's doorneemt.

esims2.0

"Nauwelijks verholen antisemitisme", kom op zeg. Een stukje uit het NOS artikel over die Israëlische ambassadeur bij de VN die een ster droeg als protest:

"Eerder reageerde ambassadeur Erdan al woest op uitspraken van VN-chef Guterres. De secretaris-generaal zei dat de aanslagen van Hamas op 7 oktober "niet in een vacuüm zijn gebeurd". Hij veroordeelde de aanval, maar wees erop dat "het Palestijnse volk 56 jaar van verstikkende bezetting" te verduren heeft gehad. Erdan eiste vervolgens dat Guterres zou opstappen."

Iedereen in het ene kamp van deze discussie verkondigde hetzelfde standpunt als Guterres, maar werd hier vervolgens verketterd.

En dat grapje van die ster was volstrekt onschuldig, omdat het niet spottend bedoeld was. Je wilt jezelf ook gekwetst voelen.

Wijsgeer

Overigens zag ik zojuist dat burgemeesters geen zweetkeppeltje gaan dragen, maar een oranje feestkeppel: https://jonet.nl/burgemeesters-draag-oranje-kippa-op-koningsdag/

Ze zijn dus min of meer met het briljante idee van Romans aan de haal gegaan; een keppel voor elke gelegenheid. Waarbij ik het overigens wel van hypocrisie vindt getuigen, aangezien in andere discussies wordt verwacht dat dienders (en burgemeesters zijn de bazen van de politie en verantwoordelijk voor de handhaving in de stad) neutraliteit uitstralen.

Want naast een signaal tegen antisemitisme (wat op zich prima is) zal het door veel mensen ook worden uitgelegd als steun aan het Israelische beleid in Gaza en de Westbank. En dat vind ik als burger toch een heel ander verhaal.

Ik zou dan ook pleiten voor een Arafat-sjaal, gecombineerd met dit mooie oranje dopje op het achterhoofd. Als teken van de wens voor vrede en verbroedering.

Raul Alcala

Ga je pleite, joh?

Thurau
Thurau
#253
Als seculiere jood vind ik dit hele topic precies zo verlopen als je van te voren kon bedenken. Twee...

@esims2.0

Nauwelijks verholen inderdaad. Jij bent toch diegene die begon dat je al op de middelbare school hoorde dat de Joodse lobby bepaalde wie er President werd in de VS? Trump is het beste voorbeeld dat die mythe tegenspreekt maar het suggereert heel vilein dat de Jood alleen aan geld denkt en daarmee iedereen in zijn greep houdt. Is niks anders dan al die wappies met hun Soros controleert het WEF crap.

De invloed van de Joodse lobby is er wel degelijk maar het succes ervan hangt puur samen met de geopolitiek van supermacht USA. Israel ligt op het kruispunt van drie continenten en is de enige bondgenoot die nooit van kamp gaat wisselen. Voor de VS dus cruciaal om hun invloed in de regio vast te houden. Daarnaast is er een culturele band.

En tenslotte, die opmerking dat ik mij gekwetst wil voelen is van een stompzinnigheid die ik zelden tegen kom. Grappen over Jodensterren zijn nooit onschuldig omdat ze het leed van de talloze dragers daarvan die op de meest beestachtige wijze zijn vermoord weglachen. Voor jou misschien een vrolijk makend iets maar voor mij en gelukkig de meeste mensen niet.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ja, wat Thurau zegt, bij z'n opmerking over z'n geschiedenis leraar op de middelbare school haakte ik definitief af. Joden stemmen en bijna allemaal daar in de USA, en veruit de meesten op de Democraten.

esims2.0
Thurau
#257
@esims2.0 Nauwelijks verholen inderdaad. Jij bent toch diegene die begon dat je al op de middelbare...

Ik hoorde op de middelbare school dat je de steun nodig hebt van die Joods lobby om president te worden. Dan moet je er geen onzin bij halen als "al die wappies met hun "Soros controleert het WEF crap"". Bovendien ondersteunt dat artikel van BNNVARA, "De Israël-lobby houdt de Amerikaanse politiek in een wurggreep", geschreven door een voormalig journalist van Het Parool, toch gewoon wat ik beweer?  Bovendien gebaseerd op een boek uit 2007. Je komt zelf met nul ondersteuning van je verhaal. Dat Trump een uitzondering is die zonder de financiele steun kon van die lobby, dat zou kunnen, maar ik ben niet eerder overtuigd dan dat ik daarvan feiten zie. En dan nog weerspreekt het niets van mijn bewering of dat van het BNNVARA artikel.

En dat jij en Raul gekwetst zijn door dat grapje van die ster, is pure hypocrisie. Ik ben niet gevoelig voor jouw tranentrekker.

Laatst gewijzigd
Thurau
esims2.0
#259
Ik hoorde op de middelbare school dat je de steun nodig hebt van die Joods lobby om president te wor...

Ik haalde dat erbij omdat het precies dezelfde teneur heeft, de Joodse tentakels die alles controleren. Mag je niet leuk vinden maar de in de kern zijn die denkbeelden hetzelfde. Dat je zo blijft vasthouden aan een BNN/Vara artikel + een boek uit 2007 als het bewijs van jouw stelling is nog dunner dan wat je mij verwijt. In talloze artikelen van bv de NYT, BBC en de Suddeutsche zeitung is er duidelijk gemaakt dat de Amerikaanse politiek in het Midden-Oosten er 1 is van puur eigen belang en dat die samenvalt met de belangen van Israel, had het land zo ongeveer op de plek van Rwanda gelegen was er nooit sprake geweest van een invloed van betekenis.

En dat je inderdaad niet veel gelegen laat liggen aan je Joodse medeburgers was mij wel duidelijk.

Thurau

Overigens eens met Wijsgeer over die oranje keppeltjes, wat een stuitende mispeer is dat om zogenaamd solidairiteit met de Joodse gemeenschap te tonen dmv het dragen daarvan. Pijnlijk ook om Rob Oudkerk hierover te zien kwekken, als er nu iemand is wiens morele kompas stuk is gebleken is hij het wel. Toon je betrokkenheid door echte daden ipv symboolpolitiek van types als Huub Stapel.

kraamverlof
kraamverlof

En voor diegenen die geen links (of rechts) klikken: 

𝙏𝙝𝙞𝙨 𝙋𝙖𝙨𝙨𝙤𝙫𝙚𝙧 𝙬𝙞𝙡𝙡 𝙗𝙚 𝙙𝙞𝙛𝙛𝙚𝙧𝙚𝙣𝙩.
For many throughout the Jewish world and in Israel, Passover will be celebrated with heavy hearts, knowing that 133 of our kidnapped brothers and sisters are still enduring the anguish of captivity for almost 200 days and nights.
𝙒𝙚 𝙬𝙞𝙨𝙝 𝙛𝙤𝙧 𝙩𝙝𝙚𝙞𝙧 𝙧𝙚𝙩𝙪𝙧𝙣, 𝙩𝙝𝙚 𝙚𝙣𝙙 𝙤𝙛 𝙨𝙪𝙛𝙛𝙚𝙧𝙞𝙣𝙜, 𝙖𝙣𝙙 𝙥𝙚𝙖𝙘𝙚 𝙩𝙤 𝙖𝙡𝙡.
 
Wel degelijk bestaansrecht voor dit topic, profwielrennen en het conflict!

Raul Alcala
esims2.0
#259
Ik hoorde op de middelbare school dat je de steun nodig hebt van die Joods lobby om president te wor...

Ik was niet gekwetst, ouwe antisemiet van me, wel ff bij de feiten blijven graag

Laatst gewijzigd
esims2.0

Wijsgeer

Na de zweetkeppel van Romans en de oranjekeppel voor de burgemeesters op koningsdag ga ik een carnavals-editie op de markt brengen. Met een carnavalskeppel op je hoofd kun je 4 dagen lang alles doen wat Jahweh verboden heeft. En als iemand er wat van zegt, dan trek je meteen de antisemitismekaart. Bovendien toon je je hiermee solidair met Israel en de gegijzelden...

De Carnavalskeppel is nu reeds te koop voor 39,95 exclusief verzendkosten, en beschikbaar in meerdere kleurvarianten! En als u nu bestelt, krijgt u gratis een set antisemitismekaarten meegeleverd!

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Steeds met dit soort 'grapjes' komen, maar aan de andere kant wel selectief (zeer)  verontwaardigd zijn over 'grapjes' van de andere kant. 

Wat een trieste bedoening.

Raul Alcala
Wijsgeer
#266
Na de zweetkeppel van Romans en de oranjekeppel voor de burgemeesters op koningsdag ga ik een carnav...

Word je niet eens moe van jezelf, inclusief je andere account(s)?

esims2.0

Zojuist op Twitter/X. Het een lijkt wel een nadere typering van het ander. Misschien niet handig om dit topic opnieuw ter sprake te brengen, maar ik had Romans eerder een stumper genoemd, en dat was omdat hij de samenvatting "het dikke autisten die enkel zenden en niet ontvangentopic" onderschreef, en ik laat me niet uitmaken voor autist. Als Klootje (van wie die samenvatting afkomstig was) dan een paar dagen later ergens anders reageert met:

"Ik heb me niet in dat Israël topic gemengd inhoudelijk maar iedereen die volledig pro een van de 2 kanten is is ook niet helemaal wijs. Of je hebt je totaal niet verdiept."

dan is dat een totaal nietszeggende mededeling die tevens aangeeft dat hij zichzelf er niet in heeft verdiept. Niemand verkondigde dat hij volledig pro de ene kant was. Ik verwijs nog eens naar mijn vorige reactie, met daarin wat de VN-chef zei. Dat is een prima samenvatting van mijn eigen standpunt. Hoe Israël daar vervolgens op reageerde, lijkt als twee druppels op deze discussie.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Nee, niks van te zien idd. Slechte observatie. Hahahaa.

esims2.0

Nog even voor meneer de huis-tuin-en-keukenpsycholoog: autisme is niet via observatie vast te stellen, zelfs niet door mensen die er echt verstand van hebben. Maar los daarvan ben je natuurlijk af als je je verlaagt tot een ad hominem in een discussie. Zoals je zelf terecht zegt: geen inhoudelijke bijdrage. En anderen het verwijt maken van "enkel zenden en niet ontvangen" maar wat deed je zelf dan? Even wat vuurwerk door de brievenbus droppen en snel wegrennen. En jezelf dan ook nog heel flink vinden.

kraamverlof

Autisme is wel degelijk via obeservatie vast te stellen, we hebben het vorig jaar al bij je vastgesteld in spelletjesgate. Verder jammer dat je dit topic kaapt met je antisemitische teksten en ander donaldduck gezwets.

We wachten rustig op items die weer ontopic zijn.

Klootje Kriekeljon

Misschien moet je het allemaal niet zo letterlijk nemen. Dat zou een autist doen.

Heb gewoon niet de pretentie dat wij hier op WF heel veel zinnigs aan dit thema toe te voegen hebben. Of dat er zaken gezegd worden die als ventilatie en relativering werken voor degenen die reageren. Het is gewoon weer het zoveelste uitersten die hun eigen gelijk schreeuwen topic geworden. Evenmin heb ik iets gelezen om op in te haken waarvan je denkt, dat is een interessante inval of relevante toevoeging.


Dan kun je je zelf geadhominemd voelen maar ik voel me geadpopulumd door jou. Jouwe hele betoog bestaat voornamelijk uit: kijk eens, hunnie zeggen het ook in deze link. Dat is geen discussie, wat verbeeld je jezelf nou? 

En ik zie je al langer, ik zie de rode lijn. Neem die keer dat je in het muziektopic (dat misschien al wel 10-15jr loopt) als nieuwkomer even kwam bepalen wat de vorm van de reacties zou moeten zijn. Verder moesten we je opgegeven lijstje voor de top 1000 ofzo maar even bekijken. Zoiets was het toch? Met de deur in huis vallen en dicteren hoe het gaan moet. Werkt zoiets in veel situaties, denk je?

Volgens mij is een forum sws wel een vergaarbak van sociaal soms wat onhandige mensen. En volgens mij bewijst de community v WF dat het eigenlijk wel een hele vriendelijke plek is voor allerlei soorten mensen. Zolang het niet over nationaliteit gaat. Ik zie op plekken andere vormen van sociale controle.

Maar goed, take the stage!

Laatst gewijzigd
Adrianus en Patrick
esims2.0
#271
Nog even voor meneer de huis-tuin-en-keukenpsycholoog: autisme is niet via observatie vast te stelle...

Autisme is een keuze... autisme is een keuze.. autisme is een keuze

kraamverlof
Klootje Kriekeljon
#273
Misschien moet je het allemaal niet zo letterlijk nemen. Dat zou een autist doen. Heb gewoon niet d...

Klootje, op zich zijn er wel items die in dit topic passen, maar die sneeuwen onder door dat antisemitistische gezanik van bv esims.

Bv het statement van IPT op hun facebookpagina tijdens Pesach, over de gijzelaars. Daar waren de comments uitgeschakeld. En dat is precies het punt. We leven in een wereld waarin een wielerploeg een statement moet maken, en daarbij ter voorkoming van haatreacties de comments moet uitschakelen. Daar raakt het conflict het profwielrennen, en geeft het aan in wat voor een polemieke tijden we leven. WF is daar ook gewoon een afspiegeling van, in vrijwel alle topics hier zie je het.

1 2 ... 11 ... 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.