Profwielrennen en het Israëlisch-Palestijns conflict

1 2 ... 12 ... 19 20
Gesloten
Romāns Vainšteins

Ja? Leven we in ZO'N wereld ja? 

Klootje Kriekeljon

@Kraamverlof. 

En dan zijn er mensen die zeggen sport niet met politiek vermengen. Wanneer was het anders?

Profrenners die bij IPT getekend hebben leren nu de keerzijde van tekenen bij een politiek geladen project kennen. Kan zo'n ploeg nu eigenlijk echt de veiligheid van zijn renners garanderen? We zien genoeg voorbeelden in koers van 1 idioot met een petje, etc. Wat wil dat als je straks in de zomer door hagen van duizenden gaat fietsen. Je moet er niet aan denken.

esims2.0

@Klootje: praat maar lekker goed dat je er zo in kunt komen in een discussie; iedereen daar wegzetten als dikke autisten, zonder zelf iets inhoudelijks te zeggen. Dat zo'n debat hier toch niets toevoegt is natuurlijk geen enkel excuus.

Dat je nu het 'wat-luister-je-nu' topic erbij haalt is puur gedrag van een stamgast die niet tegen kritiek van een nieuwkomer kan. En ik had op mijn beurt niet door dat dat topic bemand werd door een paar stamgasten met hun eigen cultuur. Maar ga je me nu bekritiseren omdat ik daar wat stemlijstjes van toplijsten van radiostations deelde? Of dat ik er wat van zei dat daar alleen maar linkjes geplaatst worden waarbij je pas weet om wat voor muziek het gaat als je erop klikt? Nou sorry dan dat ik jullie gestoord heb, maar tot dat inzicht was ik zelf al eerder gekomen.

Laatst gewijzigd
esims2.0

"Kijk eens, hunnie zeggen het ook in deze link. Dat is geen discussie, wat verbeeld je jezelf nou?"

Je mening proberen te onderbouwen met feiten of eentje die wat meer gezag heeft.. mag ook niet meer. Kijk eens hoe dat ging toen Raul zei dat ziekenhuizen waarvan het vermoeden bestaat dat Hamas zich er schuilhoudt, een legitiem doelwit zijn. Als je dan niet meer naar externe meningen mag verwijzen, dan wordt het een behoorlijk ruwe wereld. En de kern van mijn betoog was dat Israël via de greep op de Amerikaanse politiek een oplossing in het Midden-Oosten conflict in de weg staat. Als anderen zeggen dat die invloed wel meevalt, hoe kom je dan ooit verder als je geen meningen van anderen erbij mag halen?

Ik denk dat dat "verbeelden" van jou een ander voorbeeld is van de arrogantie van sommigen die hier al wat langer op dit forum zitten.

kraamverlof
Klootje Kriekeljon
#277
@Kraamverlof.  En dan zijn er mensen die zeggen sport niet met politiek vermengen. Wanneer was...

Ik vrees ook met grote vreze Klootje, wat gaat dat in de Giro worden voor IPT? Je hebt inderdaad maar één zot nodig.

Sport en politiek is altijd verbonden geweest, de sport vaak misbruikt. In de tijd van Hitler op de spelen van Berlijn, nog niet zo lang geleden wk voetbal en winterspelen in Putinland. Maar ook gewoon in iedere kleine sport. Of kerk en staat: ook nooit echt gescheiden geweest.

Laten we maar blij zijn dat Jumbo zo op het oog onschuldig is, in de sportsponsoring.

Overigens, het verhaal achter IPT is wel bijzonder, staat op hun website, voor de geinteresseerden: https://israelpremiertech.com/our-story/

Romāns Vainšteins

Volledig oninteressant dat verhaal, niet klikwaardig.

Enge rijke mannetjes pompen geld in sportshit teneinde daar slinks nog wat politieke lading in te rammen.

Gelukkig kan ik het scheiden en kan ik mijn kots binnenhouden wanneer ik Teuns, Pogacar en Mohoric in koers terugzie. Maar naar blijft het per definitie.

Niets anders dan wat ploegen gesponserd vanuit 'de overkant' doen. Wat mij betreft werd het gisteren verboden en moet iedereen op dat spoor met de hele bubs medewerkers en renners smekend op zoek naar nieuwe sponsoren. Waar zijn de tijden dat pennenfabrikanten en leveranciers van stalen garagedeuren het peloton aanvoerden? 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#281
Volledig oninteressant dat verhaal, niet klikwaardig. Enge rijke mannetjes pompen geld in sportshit...

Toen Johan van der Velde nog op spijkerpotjes  bij pa in de garage stond.

Lang leve Israel Premier Tech.

esims2.0

Fassa Bortolo, was dat niet Italiaans beton?

Romāns Vainšteins

Heerlijk man dat soort sponsoren: aqua & sapone, diquigiovanni.

En nu zitten we met valstandige kreeftvermalers die en passant een politieke boodschap in je brein pogen te rammen en daar dan steeds de vermoorde onschuld over spelen op een manier waar kraamverlof snikkend jaloers op is.

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Bijzonder wel dat je van Israel moet overgeven, Romans

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#285
Bijzonder wel dat je van Israel moet overgeven, Romans

oke, ik hap.

Waar lees je dat?

Raul Alcala

Ik had het tegen, Romans

Romāns Vainšteins

Israël is een zeer ruim begrip : van het oorlogskabinet Netanyahu + havikken, religieus gestuurde pijpenkrulmormonen en parisiterende zakenmannetjes moet ik best wel kotsen ja. Niet meer of minder dan Hamasterroristen en de hardcore islamlobby waarop deze teren. Elk regime dat meent bepaalde geloofsovertuigingen te moeten misbruiken om een kant te laten kiezen keur ik af, nare mensen die de wereld kapot maken. 

Romāns Vainšteins

Overigens heb ik geen illusies: dit regime zal niet rusten voordat elke Palestijn over de grens geschopt/jaagd etc is en wat niet kan of wil tenminste een goed bom op de kop krijgt. Daarop rammen ze de hele boel vol met nederzetingen en is het einde verhaal van de 2-statenoplossing.

Raul Alcala

Fair enough, al snap alleen die zakenmannetjes niet. Dit is Netanyahu z´n laatste kunstje.

kraamverlof

Lijstje met antisemieten op wf is weer wat groter geworden.

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#289
Overigens heb ik geen illusies: dit regime zal niet rusten voordat elke Palestijn over de grens gesc...

Eens. Tenzij de VS ze nog terugroept, maar denk eigenlijk dat ze daar ook schijt aan gaan hebben.

Romāns Vainšteins

'Lijstje met antisemieten op wf is weer wat groter geworden'

Talentloos stokertje wappert met onvermogenbrevet

esims2.0

Ik denk dat kraamverlof niet op resultaat uitbetaald krijgt.

esims2.0

Omdat ze zich niet voor het karretje van Israël willen laten spannen? Ik zeg maar wat.

Raul Alcala

Nou ja Romans. Parasiterende zakenmannetjes is wel een kreet die enioge uitleg behoeft, toch

Raul Alcala
esims2.0
#295
Omdat ze zich niet voor het karretje van Israël willen laten spannen? Ik zeg maar wat.

Ja, je zegt maar wat idd.  Welke voorbeelden die je eigenlijk niet gemist kan hebben, zal ik voor je oplepelen, Esims

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Omdat het vervelend is dat weerstand ten opzichte van het oorlogskabinet Netanyahu op één hoop gegooid wordt met antisemitisme. Ook mooi gestuwd door dat oorlogskabinet zélf met oa saampjes pontificaal sterren opplakken tijdens een NATO-vergadering. Hetzelfde type streken dat de verdeiging van wijlen OJ Simpson detijds uit de kast trok.

 

Ik kan me goed voorstellen dat je moeite hebt om iets te ondertekenen waar meerdere zaken op één hoop gegooid worden.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#298
Omdat het vervelend is dat weerstand ten opzichte van het oorlogskabinet Netanyahu op é&eacut...

Meerdere zaken op een hoop gooien en alles oversimplificeren is helaas het nieuwe normaal. Nuance bestaat niet meer. Althans, als je de interwebz moet geloven.

kraamverlof

Hoewel offtopic, hier toch maar even het echte artikel over de open brief: https://nos.nl/artikel/2518276-open-brief-burgemeesters-wij-accepteren-geen-antisemitisme

329 van de 342 burgermeesters ondertekend, dat is een prachtig signaal. De overige antisemitische burgermeesters vd 13 gemeenten: Bergeijk, Den Helder, Dronten, Edam-Volendam, Gemert-Bakel, Horst aan de Maas, Roerdalen, Someren, Teylingen, Zaanstad en Zeewolde.

Wat mij betreft deze 13 zo snel mogelijk burgermeester af! 

1 2 ... 12 ... 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.