Profwielrennen en het Israëlisch-Palestijns conflict

1 2 ... 17 18 19 20
Gesloten
MaGarin
Thurau
#399
De reden dat ik over Hamas begin is omdat jouw artikel niks anders is dan een: Kijk eens hoe slecht...

Dit is simpelweg niet waar. Het artikel is puur een feitelijke beschrijving van wat er de afgelopen tijd gaande is op de Westoever. Nergens wordt er in het artikel ook maar 1 seconde gesuggereert dat 'alle Joden slecht zijn', en ik zeg het ook nergens in mijn post. Als jij mijn post en/of het artikel zo intepreteert, zou ik vooral in de spiegel kijken. 

 

Waarbij je zegt dat Israel een twee staten oplossing niet als einddoel heeft. Met de huidige regering klopt dat ook. Maar, door weg te laten dat de andere partij ook de alleenheerschappij wil en dus ook de 2 staten oplossing verwerpt is het vreemd om het verder weg drijven van deze mogelijke oplossing alleen aan Israel toe te schrijven.Kortom, in zake de twee staten oplossing is het een both sides probleem. Dat jij dat ontkent valt mij tegen.

Dat doe ik dan ook nergens. Ik zeg nergens dat enkel Isräel verantwoordelijk is voor het feit dat een tweestatenoplossing verder weg dan ooit lijkt. Je bent wederom woorden in mijn mond aan het leggen die ik helemaal niet gezegd heb..

 

Thurau

 "Aan alle 'both-siders' raad ik aan dit even te lezen. Het regime van Israël heeft maar één einddoel, en dat is niet een tweestatenoplossing." 

Jouw eigen woorden, both siders moesten dit lezen maar vervolgens laat je weg dat ook de andere partij geen enkele interesse heeft in de 2 staten oplossing. Dus hoe kan het dan dat de schuld voor het uitblijven van die oplossing door jou alleen bij Israel wordt gelegd? It takes 2 to tango.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Thurau
#400
Nu misschien wel, maar in een niet zo ver verleden pakte hij de Krim en hoorde je ook niemand. Tegen...

Er zijn geen sancties tegen kolonisten, alleen stevige waarschuwingen..

MaGarin

Dus hoe kan het dan dat de schuld voor het uitblijven van die oplossing door jou alleen bij Israel wordt gelegd?

Laat anders even zien waar ik zeg dat de schuld voor het uitblijven van een tweestatenoplossing enkel bij Israël ligt. Waarom blijf je woorden in mijn mond leggen die ik helemaal niet heb gezegd? Daarmee is elke vorm van discussie per definitie onmogelijk. 

Sjonge Jonge
esims2.0
#393
Had je de naam Sjonge Jonge al bedacht voordat je overal met 'sjonge jonge' op ging reageren Sjonge...

Laat zogenaamde humor maar over aan cabaretiers, die zijn daar wel goed in over het algemeen. 

Problemen in je eigen spelletjes topic met anderen, problemen in het wat luister je nu topic met anderen, problemen in dit topic met anderen, minimaal één ban. 

Maar het probleem zal inderdaad wel altijd aan 'de anderen' liggen. 

Thurau
Il Leopardo della Primavera
#403
Er zijn geen sancties tegen kolonisten, alleen stevige waarschuwingen..

Niet correct: https://www.pbs.org/newshour/world/u-s-sanctions-3-israeli-west-bank-settlers-and-their-outposts-for-violence-against-palestinians

Thurau
MaGarin
#404
[quote] Dus hoe kan het dan dat de schuld voor het uitblijven van die oplossing door jou alleen bij...

Feiten weglaten is ook iets zeggen zonder het te zeggen. Waarom plaats je een artikel over de kolonisten en hun landjepik hier met als conclusie van jouw kant dat de tweestaten oplossing niet het einddoel is van de regering terwijl je niet de noodzakelijke aanvulling geeft dat Hamas dit ook niet heeft en sterker nog, als haar doel de vernieting van de Joodse staat en alle Joden nastreeft. Anderen both siderism verwijten maar zelf selectief winkelen door alleen jouw kant te benadrukken. 

esims2.0

@Sjonge Jonge: een onvervalste jij-bak, maar zo onheus dat ik hier wel op moet reageren.

Problemen bij mijn eigen spel hadden te maken met dat iemand ten onrechte dacht dat ik persoonlijke formatie (waarover ik überhaupt niet beschik) op dit forum had gedeeld van iemand die niet eens meedoet aan mijn spel. De ban had óf daarmee te maken, óf met het zeuren van kraamverlof. Degenen die verantwoordelijk zijn blijven vooralsnog in gebreke.

En het meningsverschil met Klootje in het 'wat-luister-je-nu' topic is te kinderachtig voor woorden, ik heb het eerder al uitgelegd. Hij haalde het in deze discussie aan omdat hij een stok nodig had.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Thurau
#406
Niet correct: https://www.pbs.org/newshour/world/u-s-sanctions-3-israeli-west-bank-settlers-and-thei...

Tegen 3 losse personen, dus niet tegen kolonisten in het algemeen. 

het is overigens ook absoluut niet spannend: 

'The U.S. sanctions block the men and their outposts from using the U.S. financial system and bar American citizens from dealing with them.'

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Wat moet het toch heerlijk zijn. Een leven zonder twijfel. 

Papa Bart

Ik ben Nederlands maar schreef dit op een ander platform. Overigens, Gaza is pas sinds 2004 'Jodenvrij' na een jaar of 3000, en wel omdat het zo is afgeleverd door Israël. Vervangen door Hamas, dat scheelt....

Five years ago, I wrote this little story. It still is as aching as it was then. Pesach time. Pesach is the Jewish celebration, a springtime festival if you will, commemorating the Jewish liberation from slavery in Egypt by God, the Exodus, and the freedom of their own country under Moses.

It was also springtime when most concentration camps were liberated, and the full extension of the horrors of the Holocaust was revealed. The systematic attempt at extermination of an entire people on an industrial scale. It managed to kill more than a third of all Jews.

Springtime 1957 years ago, the bay of Haifa near Acre was covered by hundreds upon hundreds of Roman ships unloading V(5) Macedonia legion which met up with X (10) Fretensis Legion. Both were under the command of Vespasianus who would meet up with his son Titus, who came up from Alexandria with yet another legion, the XV (15) Appollinaris. Now 60.000 men strong they set out to crush the Jewish revolt. There would be no Pesach that year.

It took the Romans many years to subdue the Israelites, and the revolt proved to be disastrous. In 70 AD Titus sacked and burned Jerusalem, destroying the second temple on Tisha b'Av. Hundreds of thousands of Jews were killed, expelled or sold into slavery

It did, however, not destroy the Jewish spirit just yet. That would happen some 60 years later, during and after the Bar Kohkba revolt. While some small communities on the peripheries of Judea and Galilee would remain, Emperor Hadrian set out to destroy the Jewish national identity in Judea. Virtually all Jews were either expelled, murdered, or sold into slavery, the name of the land was changed into a Roman province: Syria Palestinensis. It was the beginning of the Jewish Diaspora and the cause of the longest exile in human history. Not the first and not the last genocide on the Jewish people.

It led to an almost unbelievable sequence of constant settling, resettling, expulsion and persecution, inquisition, murder and relentless repression, nearly 2 millenia of continuous cruelty suffered by the Jewish people. TWO THOUSAND years, culminating in the gas chambers of Nazi Germany, which tried to eradicate those who were essentially the last descendants of the Roman expulsion of Jews from Judaea.

I took my family to Dachau. This was not even the worst of the camps, but the godawful crimes committed there are tangible. It sent shivers down my spine, every second I was there. After two thousand years of suffering and the holocaust it was time for the Jewish people to go home, to create a safe haven, no matter the cost, no matter the price!

I spent the winter of '79-'80 in Israel as a hippie on the loose. The country completely blew me away. Every step you take is a step through five thousand years of human history. It is overwhelming, it is an insane mixture of a vibrant modern western and yet medieval oriental atmosphere. And it is Vigilant, fierce, brutal, unrelenting!  The father of modern Israel took the name of one of the generals of the Bar Kokhba revolt: Ben Gurion. Israel will never again allow its eradication. Pesach. It is free under Moses.....

Raul Alcala
MaGarin
#401
Dit is simpelweg niet waar. Het artikel is puur een feitelijke beschrijving van wat er de afgelopen...

Wat ben je toch een lachertje Wouter. Je hebt in dit draadje mij volop woorden in de mond gelegd. Iets wat je steevast doet, anderen verwijten wat je zelf uitvreet. Je bent echt weerzinbwekkend en schizofreen om mee te discussieren, Wouter. Blijf hier aub weg, Wouter

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ondertussen wordt het steeds gekker met de  Hamas fanboys en girls in de USA aka de Israel haters. Net als in Nederland, zie je ze niet demo´en ten tijde van Jemen of Syrie, waar veel meer moslims zijn gestorven. Nee, de straten waren uitgestorven. Maar zodra Israel ergens aan meedoet.. 

Het antisemitisme klotst inmiddels over de plinten heen, ook hier op Wielerflits

Lani Dawn | Tonight I was physically assaulted by a @UCLA student. He used a wooden stick to shove me from a ledge i was peacefully standing on. Campus… | Instagram

Dat de Giro maar snel mag beginnen, zonder wanklank.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Cam Higby 🇺🇸 op X: 'They’re proud to shout for Intifada, but have no idea what it is. The first and second intifada’s in the late 80’s-early 90’s and then again in the early 2000’s were responsible for killing thousands of Jewish civilians via suicide bombing at night clubs, shopping malls, markets,… https://t.co/GWaiSsFOF0' / X (twitter.com)

Frappant ook, tijdens die PP demo´s dragen ze volop gezichtsbedekking. Tis eern vreemde, kwaardaardige mengelmoes tijdens PP demo´s van moslims en extreem links, met een overlap naar de klimaat demo´s en activisten en ook de anti racisme demo´s. Vandaa, wederom, ook het simpele wereldbeeld van onderdrukkers en onderdrukten. Lekker overzichtrelijk, maar oh zo stupide.

Il Leopardo della Primavera

Kritiek op de staat Israel is géén antisemitisme. 

 

Interessant artikel en interview met Kenneth Stern, de man die de werkdefinitie van antisemitisme heeft gemaakt, een definitie die door vrijwel elke instantie nog wordt gebruikt, zoals bijvoorbeeld het IHRA en ook de Israelische regering. Mocht je het kunnen lezen, enorm de moeite waard dit artikel.

https://archive.is/20240428080153/https://www.volkskrant.nl/binnenland/wanneer-is-iets-gewoon-kritiek-en-wanneer-antisemitisme~b8bbfc38/

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#414
Cam Higby 🇺🇸 op X: 'They’re proud to shout for Intifada, but have no idea what it is. The firs...

Ze dragen gezichtsbedekkende kleding maar jij ziet meteen wat voor mensen eraan meedoen. Sure Raul.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#416
Ze dragen gezichtsbedekkende kleding maar jij ziet meteen wat voor mensen eraan meedoen. Sure Raul.

Leo. Heel bijzonder wat je doet, niet ingaan op wat er gebeurt, maar een een vage opmerking maken. Tis bijkans wegkijken wat je doet. Waarom dragen ze bijna altijd gezichtsbedekennde kleding. Studenten van islamtische komaf en waarschijnlijk een handvol blanke en-of zwarte studenten, genoeg van gezien de afgelopen maanden.

Maar ach, we begrijpen de haat, intimidatie en geweld tegen Joden buiten Israel wel, is hier door sommigen meerdere malen gezegd.

Oh ja maar we keuren het wel af hoor.

En een niet nader te noemen flitser vindt een beetje intimidatie richting zionisten weer geoorloofd.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#417
Leo. Heel bijzonder wat je doet, niet ingaan op wat er gebeurt, maar een een vage opmerking maken. T...

Eerst word je boos dat wouter jou woorden in de mond legt, vervolgens ga je mij doodleuk woorden in de mond leggen. Beetje hypocriet, nietwaar? Ik verwijs je wederom door naar het artikel met Kenneth Stern.

https://archive.is/20240428080153/https://www.volkskrant.nl/binnenland/wanneer-is-iets-gewoon-kritiek-en-wanneer-antisemitisme~b8bbfc38/

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ik zeg dat niet inhoudelijk ingaan op wat ik post, maar een vage opmerking maken over wie er achter die gezichtmaskers zitten, bijkans wegkijken is. Ik leg je juist geen woorden in de mond, ik vertaal je actie van dat er geen inhoudelijke woorden uit je mond komen, naar lijken op wegkijken.

En wederom ga je er nu inhoudelijk niet op in, in je drang een artikel te promoten die ik niet relevant vind, er is genoeg bewezen antisemitisme hier voorbijgekomen. Kritiek oo de staat Israel heb ik ook. dat is de discussie dus niet.

Laatst gewijzigd
MaGarin
Raul Alcala
#412
Wat ben je toch een lachertje Wouter. Je hebt in dit draadje mij volop woorden in de mond gelegd. Ie...

Of je komt NU met hard bewijs dat ik, Wouter en Wijsgeer een en dezelfde persoon zijn, of je houdt voor eens en voor altijd je gore bek. Ik laat me niet zo maar uit maken voor weerzinwekkend en schizofreen.

 

En dat bewijs is er niet, want wij zijn niet dezelfde persoon. Eng heh, dat er meerdere mensen zijn die enigzins dezelfde zienswijze hebben die compleet tegenover die van jou staat..

 

 

Raul Alcala

´,,,,,, of je houdt voor eens en voor altijd je gore bek. ´

Ja, dat zegt Mo ook regelmatig tegen met dat ik uit m´n bek stink.

Hij begrijpt me wel, maar keurt het tegelijkertijd ook af.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#419
Ik zeg dat niet inhoudelijk ingaan op wat ik post, maar een vage opmerking maken over wie er achter...

Omdat ik een opmerking maak over jouw hilarische statement dat je precies weet wie er demonstreren ondanks de gezichtsbedekkende kleding is gelijk aan wegkijken volgens jou? Dat vind ik verwerpelijk, en is simpelweg mij gewoon woorden in de mond leggen. Ik verwerp elke vorm van racisme, dus ook dit. Maar laten we niet vergeten dat het aan beide kanten gebeurd; alleen al als we kijken naar wat Zionistische kolonisten doen op de Westbank.

Overigens is dat artikel absoluut van meerwaarde, al is het alleen al omdat Kenneth Stern een (zelfbenoemde) progressieve zionist is. En dus iemand die de huidige werkdefinitie van zionisme heeft vormgegeven. Jij hebt het over israel-haters en antisemitisme door elkaar, dus dat artikel is zeker relevant.

Ondertussen wordt het steeds gekker met de  Hamas fanboys en girls in de USA aka de Israel haters. .. Het antisemitisme klotst inmiddels over de plinten heen, ook hier op Wielerflits

Raul Alcala
MaGarin
#420
Of je komt NU met hard bewijs dat ik, Wouter en Wijsgeer een en dezelfde persoon zijn, of je houdt v...

Ik had het toch tegen Wouter, niet tegen jou. Waarom sla je zo aan op een post van mij waarin ik je naam niet eens noemde.

 

oh ja edit, ik reageerde op jouw post Wouter. Sorry voor de verwarring

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#422
Omdat ik een opmerking maak over jouw hilarische statement dat je precies weet wie er demonstreren o...

Iedereen weet wie er meedoen met de pp demo´s. Wat jij verwerpelijk vindt boeit me niet zo, ik vind bv intimidatie tegen zionisten verwerpelijk

Als ik begrippen door elkaar gebruik, wil niet zeggen dat ik ze door elkaar haal. Tis soms en en

Laatst gewijzigd
MaGarin
Raul Alcala
#423
Ik had het toch tegen Wouter, niet tegen jou. Waarom sla je zo aan op een post van mij waarin ik je...

Je reageerde letterlijk op mijn post. Als je dan dit soort vuil gaat spuien, doe dan op zijn minst niet zo laf. Ik ben niet achterlijk en heb heus wel door wat voor spelletje je aan het spelen bent.

Ergens vind ik het hilarisch dat je mij beschuldigt van schizofrenie. Ironischer kan bijna niet, klassiek staaltje rechtse projectie.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 17 18 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.