Scorito Giro 2024

1 2 ... 108 ... 160 161
Sjasfriet
Sjasfriet
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met APP, storer, Piganzoli en Mauri. Heb Mauri een appje gestuu...

Mauri voelt zich nog redelijk goed en gaat t morgen proberen. 

KV
nasibal
Mijn punt was dan ook helemaal niet dat je DFM moest hebben ipv Oconnor of vice versa.  Mijn p...

Jij hebt ruwweg je AK budget in Merlier gestoken en voorlopig brengt dat inderdaad goed op. Als de beentjes echter na rit 10 op Merlieriaanse wijze al voldoende volgelopen zijn, gaat die taktiek misschien toch minder goed uitvallen dan gedacht maar dit valt dus af te wachten. 
Daarnaast ben ik er ook niet zo heel zeker van dat week 3 een vluchtweek zal worden. Er zullen er veel een podium ruiken waardoor er hier en daar druk zal gezet worden en vluchten teruggenomen kunnen worden. Dat Pogi dan die rit wint, zal hen waarschijnlijk een zorg wezen zolang ze maar een plekje in het klassement kunnen stijgen. 

PS: van DFM had ik echt wel verwacht wat hij nu aan het doen is aangezien de Giro tot nu op zijn lijf geschreven is. Maar het lijkt me wel iemand die er in de 3de week echt doorheen kan vallen. 

Valvermeer

Verwachten jullie iets van Sheffield morgen in de vlucht?
Misschien in een rol als controleur? 

Of als springplank voor arensman wellicht om hem zo op de slotklim tijd te laten terugpakken op naaste concurrenten? 
Of toch voor eigen kansen misschien?

Lo Zar

Ik ben deze Giro via de Nasibalese route gegaan. Althans qua systematiek. In de praktijk heb ik me daar de bek aan verbrand.

Zit nu met APP en VPP. En als er een OPP zou zijn, was ik daar ook mee down geweest.

Korovic

Ik zit voor morgen met de laatste plekjes in mijn team. Ik heb het scenario in mijn hoofd dat de vlucht ervoor blijft en de bergtrui in iemand anders handen valt/Pogacar verliest misschien het roze afhankelijk van de wil van uae en Bora Ineos en van de samenstelling van de kopgroep. Met dit gegeven besloten mijn uae mannen (molano en bjerg) niet mee te nemen kan een domme zet zijn als poga gewoon wint (48 punten, houd berg), maar is diep gegaan dus imo een vlucht overleeft een grotere kans. Nu zit ik alleen met Caruso en Valentin. Mijn basis is poga Thomas Martinez lutsenko (won in abruzzie en ook bij hem zie ik nog wel sneaky kopgroep meegaan, geen gevaar roze) en anders kans vooraan favorieten. Mauri omdat ik denk dat die in de vlucht zit. Storer idem kan vlucht en favorieten groep en word mijn cap. Bardet omdat die weer goed lijkt, maar denk geen kans vlucht maar mag misschien vanuit groep favorieten. Dan houd ik over tiberi (gegarandeerde jongere punten zoals het nu lijkt, en ook iemand die vooraan eindigt in groep favorieten). Valentin paret peintre en Caruso. Eigenlijk voor de aanval denk ik dat de laatste 2 er beide bijzitten alleen bij beide twijfel vorm. (Al viel Caruso me vandaag mee) En als die nog ambities heeft zal die voor berg gaan vermoed ik en dan moet.die meezitten (maar is die goed genoeg om er voor te blijven ??). Hetzelfde geld voor Valentin, dit zou hem wel moeten liggen maar ja hoe is zijn vorm.. Qua tijdverlies zijn het wel 2 ideale kandidaten. Wat denken jullie zouden Valentin en Caruso meezitten of is het te risicovol qua vorm en kan ik beter tiberi en een uae of tiberi en 1 van hun doen? Sta nu 95.5 en voor me gevoel gaat dit een bepalende etappe kunnen zijn.

Titivoeckler
Valvermeer
Verwachten jullie iets van Sheffield morgen in de vlucht? Misschien in een rol als controleur? ...

Ik heb Sheffield ook, maar laat hem morgen thuis. Misschien dat hij na vandaag wat ruimte krijgt van Ineos, maar tot nu toe vind ik het toch vrij veel alle ballen op Thomas om die gok te wagen.

Titivoeckler
Korovic
Ik zit voor morgen met de laatste plekjes in mijn team. Ik heb het scenario in mijn hoofd dat de vlu...

Lutsenko heeft aangegeven voor een Ak te gaan. Die staat nog dermate hoog in het Ak dat ik me niet kan voorstellen dat hij voor de vlucht wil gaan met het risico zijn gehele klassement te vergooien (even los van of dat wij misschien een etappe meer waarde vinden hebben dan plek 8-10 in dit veld)

Korovic

Ja lutsenko is ook niet per ce een zekerheid maar is in vorm en ik krijg tour 2022 vibes bij hem. Hij is ook iemand die een sprintje wil winnen. Maar deze redenatie zou ik ook voor tiberi kunnen doen (heeft bonus punten maar ook jong en minder ervaring) en die tweede etappe zit me beetje dwars al was dat denk ik wel een lastigere klim dan morgen, met alleen materiaal pech 2.5 minuut terwijl Pozzo met lekke band bijna terug kwam, zit me nog steeds niet helemaal lekker haha. Maar dat was ook niet mijn vraag haha. Ik vroeg me af hoe jullie aan kijken naar Valentin en Caruso opstellen voor de vlucht morgen of.het risk reward ratio (ik weet dat het per persoon verschilt, maar benieuwd naar jullie meningen) om Valentin Caruso op te stellen ipv tiberi en of uae mannen (Milan heb ik ook als opvulling eventueel). In rit 6 had ik ze allemaal mee, maar dit voor me gevoel een wat meer zekere vlucht en ik heb ook dus renners die het zouden moeten kunnen maar wel met twijfel vorm.

Laatst gewijzigd
nasibal
KV
Jij hebt ruwweg je AK budget in Merlier gestoken en voorlopig brengt dat inderdaad goed op. Als de b...

Dat ik mijn AK budget 'ruwweg' in Merlier heb gestoken is wel wat kort door de bocht. In een 6 sprinter tactiek waar Danny één van je sprinters is wil je van te voren(!) op het plekje van Merlier denk ik geen Dainese/Ewan/Gav hebben. Het prijsverschil met Groves is onvoldoende om zonder concessies een AK man er bij te klikken. 

Ik snap dat de AK man VS Merlier - route op papier het makkelijkste het verschil in budgetbesteding verklaart, maar zonder Merlier had mijn team zowel een andere verhouding als op meerdere plekken andere namen gehad. Verder klik je Melier er niet in zonder te accepteren dat hij misschien de laatste 2 sprints mist. Met die kans is dus ook rekening gehouden. Als Merlier als gevolg van zijn valpartij ook de komende week al sprints mist kom je denk ik tot dezelfde conclusie als dat je gekomen zou zijn als Pogacar in rit 2 zn been had gebroken: Achteraf de verkeerde renner gekozen. 

Ik denk dat het concluderen of ik de juiste strategische keuze heb gemaakt meer afhangt van het al dan neit presteren van de AK mannen in de 3e week, dan van het presteren van Merlier. Als ik na het besparen op die extra AK mannen te weinig budget had gehad om Merlier mee te nemen had Groves daar gestaan, niet Bardet of Oconnor. 

Papa Bart

Nou hup dan, we doen ze alle 4: Bardet, Lutsenko, Hirt, en Lopez, misschien doe ik Flipje er nog bij, en aangevuld met het AK contingent. Hatsee! Niks team punten, en Bardet cappen we, dat zal ze leren!

Blundy
NielsH97
Laatste plek gaat tussen Plapp en APP. Wie zouden jullie kiezen ?

Ik heb beide niet, maar ik zou voor APP kiezen. Plapp grote kans dat die niet in de vlucht mag. Voor beide lijkt me kans vrij klein dat ze veel punten pakken als ze de finale in de favorietengroep rijden. Vluchtkansen APP zou bij mij de voorkeur krijgen boven 3/4/6 jongerentrui punten van plapp.

Laatst gewijzigd
Willempie94

Zal Majka vandaag een kans krijgen?

Heb voor nu geen teamgenoten van Pogi, klein risici, maar twijfel nog over Majka

KV
Willempie94
Zal Majka vandaag een kans krijgen? Heb voor nu geen teamgenoten van Pogi, klein risici, maar twijf...

Hij zal een kans krijgen op teampunten

KV
nasibal
Dat ik mijn AK budget 'ruwweg' in Merlier heb gestoken is wel wat kort door de bocht. In een 6 sprin...

Ik weet wel dat het wat kort door de bocht is, vandaar het woord ruwweg ;-)

Maar ik zie buiten je AK mannen en Merlier (naast Milan/Kooij uiteraard) nu eenmaal geen échte puntenpakkers. 

Scenario van derde week zal inderdaad cruciaal zijn. Ben ook wel benieuwd.

John Bon
Willempie94
Zal Majka vandaag een kans krijgen? Heb voor nu geen teamgenoten van Pogi, klein risici, maar twijf...

Als je kijkt hoe relatief dun de spoeling is bij de UAE klimmers in deze Giro zou ik er niet op rekenen dat de UAE knechten enige kans krijgen deze Giro.

Jasperdewaal11

Pellizzari er maar in voor Rubio vandaag of JP Lopez maar die krijgt al teampunten.

jenzrscl

Zal vandaag eens op die jonge gast van ef letten  , kende hem niet, heb hem ook niet in team ,  maar die kan verrassen

Georgeske

Lopez of Lutsenko erin? 
of beide opstellen en o'connor eruit laten?

 

Ton Pelo

Lastige dag vandaag zeg. Een vlucht lijkt me het meest waarschijnlijke scenario maar de vraag natuurlijk wie daar in mag. Het gros van m'n klimmers staat in de top 15 op zo'n 3 minuten van Thomas en DFM. Vraag me af of daar iemand van mee mag in de vlucht. De 8 punten van Milan zijn zelfs nog het overwegen waard.

NOAD1912

Ik twijfel Majka op te offeren zodat Lutsenko nog mee kan. Er van uitgaande dat Pogi niet wint, maar wel in het roze en de berg blijft hebben we het over 14 punten oftewel 14e plaats.. zal een beetje lood om oud ijzer zijn vrees ik

dephazz
jenzrscl
Zal vandaag eens op die jonge gast van ef letten  , kende hem niet, heb hem ook niet in team ,&...

12e tijd in het derde segment bergop gisteren, dat zegt wel iets...

Aanklampen
Sjasfriet
Mauri voelt zich nog redelijk goed en gaat t morgen proberen. 

Waar heb je die informatie vandaan? VInd een klim van 15km a 7% aardig uitdagend voor Mauri.. Zou eerder hem morgen verwachten.

KV
Aanklampen
Waar heb je die informatie vandaan? VInd een klim van 15km a 7% aardig uitdagend voor Mauri.. Zou ee...

Hij heeft hem een bericht gestuurd. 

Morgen volgens mij "gewoon" sprinten met de sterkere mannen. 

TimTornTeut

Is er ergens een update over de fysiek van Valter? Zou best een etappe voor hem zijn vandaag, maar wellicht dat de val hem er van weerhoudt.

KV
TimTornTeut
Is er ergens een update over de fysiek van Valter? Zou best een etappe voor hem zijn vandaag, maar w...

Laat Valter maar op het bankje

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/uijtdebroeks-kan-na-perfect-tijdritplan-rekenen-op-twee-sterke-helpers-op-zijn-terrein-een-fijne-leider

1 2 ... 108 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.