Scorito Giro 2024

1 2 ... 107 ... 142 143
dephazz
dephazz
#2601
Ganna aan de leiding bij het eerste en tweede meetpunt, Pogačar blaast hem weg in de laatste 6,5 km....

Dit dus.

Blundy
Daan De Jager
#2650
Pellizari mee morgen of toch Lopez ?

Pellizari komt uit die streek. Die kan je wel in de aanval verwachten in ieder geval.

dephazz
Daan De Jager
#2650
Pellizari mee morgen of toch Lopez ?

Pellizari, die heeft gezegd te sparen in de tijdrit om er morgen voor te gaan.

dephazz
Papa Bart
#2649
Een goede dag voor Papa Bart! Als het maar voorspelbaar is kan deze ouwe dus nog wel ff mee kennelij...

Even wachten tot de bookies en experts hun verwachtingen prijsgeven. Maar een etappe als mogen schreeuwt om een break, gezien die grote berg vlak aan het begin. 

Bedreigingen voor het klassement zullen ze niet laten rijden. Helaas zijn Storer en Bardet nog net niet ver genoeg verwijderd, wellicht dat ze later in de etappe mogen gaan.

Ik zou vooralsnog inzetten op aanvaller berg, type Calmajane, Piccolo, Geschke, Scaroni.

dephazz
dephazz
#2654
Even wachten tot de bookies en experts hun verwachtingen prijsgeven. Maar een etappe als mogen schre...

Oh en Pellizari dus

kevinraar

332 punten gehaald gestegen van 26.8 naar 38.2

stefbeukers

Vanaf welke achterstand krijgen renners de mogelijkheid om weg te rijden op de eerste twee bergen morgen?

UAE zal niet perse willen controlen, want Roze verliezen betekent een iets rustigere rustdag.

Rubio, Hirt, Bardet en Lopez staan nog net te kort op BORA en INEOS lijkt mij.

Vanaf APP en Vansevenant dan? Die zullen niet als bedreiging voor GC worden gezien door BORA en INEOS lijkt mij.

HaagseHaas

Ik heb Rubio,Storer, RingelS, Pellizari en Mauri, en ik moet er een van op de bank zetten. Lastig. 
Wordt toch Mauri banken dan vrees ik?

HaagseHaas

edit: dubbelpost

Laatst gewijzigd
Matjieu

Bij mij grootste twijfel of pogacar morgen de trui weg gaat geven. Zo ja, kan ik de twee uae-opvullers wisselen voor klimmers.

Even een nachtje over slapen denk ik en de interviews hier en daar afwachten.

Laatst gewijzigd
nasibal

Tijd voor een observatie:

Ik pak als voorbeeld even Oconnor omdat dat mijn stokpaardje is, maar wat mij betreft pak je Bardet. Caruso (ik weet van zn val), Tiberi (ik weet van zn materiaalpech) of Arensman, als het maar een dure AK man is. Whatever floats your goat. Oh ,en lees even tot het einde voordat je begint te steigeren ;)

Oconnor staat na 1 week op 47 punten. Stel even dat hij de 'verrassing' gaat blijken en 3e wordt. Dan pakt hij 60 eindafrekeningpunten voor het AK. Vervolgens moet hij in de resterende 6 bergetappes + ITT nog gemiddeld 20 punten halen om de 'degelijke 250 punten' grens te bereiken. Niets extra's, gewoon degelijk. Dat is een 10e plek per etappe, zonder truipunten gerekend. Dat klinkt zeker haalbaar en is het misschien ook. Als je echter incalculeert dat er 2 bergetappes gaan zijn waarbij de AK mannen niet bij de eerste 15 rijden en de kans dat Oconnor het béter dan een 10e stek doet in de 2e ITT niet heel groot is, hou je nog maar 4 bergetappes over om 250 - 47 (want die heeft hij al) - 60 (ingecalculeerde eindafrekening) - 22 (P10 2e ITT) =  121 punten te halen. Dat is opeens een 6e stek per bergetappe. Nog steeds haalbaar, maar één extra vluchtetappe, een tegenvallende ITT of een wat tegenvallende bergetappe en hij haalt zelfs die degelijke 250 punten niet. Terwijl hij dan nog steeds een goede Giro heeft gereden. 

Als je dan vervolgens naar een aantal andere zaken kijkt:

- Momenteel hebben Pog, Thomas, DFM en in mindere mate al (veel) meer punten dan de rest van de dure AK mannen. Simpelweg omdat ze wat éxtras gebracht hebben tot nu toe. Bijvoorbeeld door consequent sterker te zijn dan de rest en daardoor consistenter voor de voorste plekken mee te doen, mogelijkheid tot team en truipunten in etappes waar ze ook daadwerkelijk opstelbaar zijn, extra kwaliteit zoals tijdrijden, vooraan kunnen eindigen in etappes die geen specifieke AK-only etappes zijn (1 en 6), etc. Zelfs de 50 punten die Cian op Oconnor en consorten pakt kunnen meegerekend worden. Die winst komt uit truipunten in etappes waar hij, zeker met Kooij, gewoon een prima opvuller was en dus opstelbaar. 

- Daarnaast heb je gasten als JP, Rubio en ja, ik noem hem gewoon ook, Lutsenko. Hebben tot nu toe neit onder gedaan voor de duurdere mannen. Het klopt dat het parcours waarop die duurdere mannen verschil kunnen gaan maken nog moet komen, deze goedkopere mannen hoeven daar echter nog maar een punt of 70-100 te halen om uiteindelijk op dezelfde punten/euro ratio te komen. Gasten als Mauri en Schachmann zitten daar nu al op. Nu is punten/euro ratio niet alles natuurlijk. Je gaat scorito niet winnen met 20 500k'ers die allemaal 40 punten halen. Die ratio wordt echter wél belangrijk naarmate je het bespaarde budget ergens anders nuttig gebruikt. 

Had een Oconnor, Bardet, Caruso, TIberi of Arensman op dit moment in deze giro ook 'de DFM' kunnen zijn? Ja, als je je denkt dat deze gasten ook de kwaliteiten / context hebben om net dat extra's buiten de klassieke AK-only etappes te kunnen brengen. Nee, als je denkt dat ze dat niet hebben. Want dát is de conclusie waar ik heen wil (en de conclusie die in mijn ogen elk rondje zichzelf weer herhaald): 

De investering in dure AK mannen is het (vaak) alleen waard als minimaal één van onderstaande 2 zaken waar is (of blijkt)

 - Ze wat éxtra's te brengen hebben. Hebben ze dat niet gaan ze met een goede ronde die 'degelijke' grens halen. Een aantal punten wat je graag er bij hebt, maar waar je geen verschil mee maakt en waar je je van af kan vragen of je ze neit efficienter had kunnen behalen. Vallen ze ook maar ergens tegen, dan halen ze zelfs die degelijke grens niet voor je

- Je eventueel bespaard budget niet ergens anders kan besteden. Als je al het best mogelijke sprintteam hebt staan, geen dure mannen mist die je ook wil hebben en/of simpelweg geen extra plekjes in je 20-tal meer over hebt om nog een mooie naam er bij te pakken, dan heeft het natuurlijk geen zin om budget thuis te laten. 

Pleit dit vóór of tegen het selecteren van Oconnor en/of consorten? Dat laat ik aan iedereen individuele inschatting van de renners over ;)

 

 

Laatst gewijzigd
D1986

Vandaag flink gestegen nu wil ik misschien een gokje wagen maar twijfel bardet als kopman of gewoon toch pogi 

Paret peintre nu nog op de bank maar twijfel of deze erin moet

Heb thomas arensman uijtdebroek Tiberi plapp majka en vansevenant erin

kevinraar

mij team voor morgen

pogacar

uitenbroek

o connor

arensman

tiberi

rubio

lopez

lutsenko

bjerg

 

bank

v.paret paintre

molano

storer

 

wil molano erin doen zou niet weten wie ik eruit moet doen

Wouter Zin

Morgen inderdaad een lastige etappe om te voorspellen. Wat wel zeker is dat als je denkt dat een vluchter gaat winnen dat deze dan de bergtrui overneemt van Pogacar. Pogacar staat op 54 en er zijn 77pnt te verdelen. Het opstellen van de opvullers beperkt zich dan alleen tot de 8pnt van het AK. Gaan je renners die je niet selecteert hoger dan plek 17 eindigen is dan weer de vraag.

Overigens staat Pogacar bij Scorito op 51pnt en alle andere sites op 54...

 

De Tourminator

Ik ben begonnen rond de 50% eerste 2 etappes. Daarna wat gestegen richting 70% vooral door Groves in de sprints. Uiteraard de nodige bankpunten moeten incasseren, maar vandaag zat het goed mee en gestegen naar 88%. 

Geen Thomas met Vendrame, maar gekozen voor Martinez en Groves. Die keuze is goed maar om op een beker te staan was Thomas wel nodig geweest. Dus voorlopig komen we steeds verder in de buurt van een 👍.

Daan De Jager

Rubio

lutesnko

lopez

wie Van de 3 er niet in 

Benzardi

Ik sta een plekje onder je bij de poule Wielerflits giro 2024.

Ik probeer je wiel te houden 😁

Benzardi

Mijn commentaar was voor De Tourminator

Sjasfriet
HaagseHaas
#2658
Ik heb Rubio,Storer, RingelS, Pellizari en Mauri, en ik moet er een van op de bank zetten. Lastig.&n...

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met APP, storer, Piganzoli en Mauri.

Heb Mauri een appje gestuurd om te vragen wat de plannen zijn, dus die info kan mss nog van pas komen. Mocht hij nog tijdig antwoorden laat ik het weten op dit forum, dan kan ik ook eens iets nuttig bijdragen na alle tips die ik al gekregen heb.

Vinniesmittie
nasibal
#2661
Tijd voor een observatie: Ik pak als voorbeeld even Oconnor omdat dat mijn stokpaardje is, maar wat...

Prima uitleg waarom jij bepaalde keuzes hebt gemaakt, maar ik had vooraf gewoon te weinig vertrouwen in DFM vanwege knieproblemen, daarom toch maar gekozen voor bijv OConner gekozen vanwege zijn zeer degelijke voorseizoen. Intrinsiek is DFM wat beter op alle terreinen, maar ik houd niet van twijfels vooraf...

Laatst gewijzigd
De Tourminator
Benzardi
#2667
Ik sta een plekje onder je bij de poule Wielerflits giro 2024. Ik probeer je wiel te houden 😁

Morgen kun je me voorbij, benen zijn vandaag vol gelopen.

BigMig
Vinniesmittie
#2670
Prima uitleg waarom jij bepaalde keuzes hebt gemaakt, maar ik had vooraf gewoon te weinig vertrouwen...

Volgens mij is het punt ook meer dat DFM een wat gelukkige treffer is/kan worden, maar dat je op voorhand in deze categorie renners goed had kunnen besparen om die bespaarde europunten vervolgens op andere terreinen te investeren waar ze meer winst opbrengen.

nasibal
Vinniesmittie
#2670
Prima uitleg waarom jij bepaalde keuzes hebt gemaakt, maar ik had vooraf gewoon te weinig vertrouwen...

Mijn punt was dan ook helemaal niet dat je DFM moest hebben ipv Oconnor of vice versa. 

Mijn punt was dat (wederom) blijkt dat dure AK renners significant meer waard zijn dan hun directe collega's als ze ook buiten de rechttoe rechtaan AK etappes wat extra's kunnen brengen en/of binnen de rechttoe rechtaan etappes consistent beter zijn dan die directe collega's. Sterker nog, het is bijna een vereiste omdat ze anders niet genoeg opbrengen t.o.v goedkopere mannen.

Of Oconnor of DFM (of een ander) vooraf wel of niet in dat plaatje paste laat ik even in het midden. 

 

ZK

Zoals te verwachten was gaat Stelvio uit het parcours. Flinke aderlating voor de niet ak-klimmers met oog op 50 punten voor bergtrui. Dat was toch geweldige kans om al vroeg in de etappe voor die bergtrui-jackpot te strijden. 

NielsH97

Laatste plek gaat tussen Plapp en APP. Wie zouden jullie kiezen ?

1 2 ... 107 ... 142 143

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.