Het is geloof ik al genoemd hier dat het aantal punten van Pogi in het berg klassement volgens Scorito 51, niet klopt. Dat moet 54 zijn. Over het kapitein maken van Pocagar dat zou ik vandaag niet doen want waarschijnlijk neemt hij een relatieve rustdag. Mauri Vansevenant is een alternatief.
Tot nu was het nog niet fantastisch (rond 70%) maar dat had ik verwacht.
Geen Merlier, bewust geen punchers maar enkel klimmende aanvallers, Dani Martinez niet genomen waarvan ik verwacht had dat hij een goede eerste week zou rijden maar erop reken dat hij er door zakt.
Enkel Lipowitz en het verkiezen van Kooij boven Milan als sprintkopman heeft me punten gekost voorlopig.
Vandaag Pogi (c), Lutsenko, Bardet, Thomas, O'connor, Storer, Lopez, Tiberi, Uijtdebroeks.
Even erover gedacht om Bardet kopman te maken maar voorlopig toch nog maar even op veilig spelen.
Etappe leent zich voor de aanval, toch kan ik me niet voorstellen dat uae een grotere groep met mannen tussen plek 8-20 gaat laten rijden. Hebben toch bergop niet het team om dat goed onder controle te houden. Zal vast een groep gaan, maar vraag me af of dat de mannen zijn die op 'maar' 5 minuten staan
G was zeer matig voor de klim (tot tussenpunt 2), maar op de klim verloor hij naar eigen zeggen te veel tijd door een te groot verzet (64-11/34). Je zou gaan denken met al z'n ervaring dat hij toch slimmer is. Ik maak me dus meer "zorgen" om z'n vlakke tijdrit gisteren dan om z'n klimcapaciteiten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.