Scorito Giro 2024

1 2 ... 11 ... 68 69
Valvuillerdemoz

Dan heb je dezelfde als ik, Niels. Maar Dainese en Ewan zitten nog wel op de wip.

snoek1974
NielsH97
#246
Mijn sprintteam staat met de renners die meedoen op dit moment. 8 pure sprinters waarbij Ganna mogel...

Is 8 man en Ganna niet teveel van het goede , hoeveel pure sprint etappes zijn er voor jou 

Jasperdewaal11

8 "pure" sprinters vind ik ook wat veel. 8 sprinters incl voor de zwaardere aankomsten denk ik wel aan.

NielsH97
snoek1974
#252
Is 8 man en Ganna niet teveel van het goede , hoeveel pure sprint etappes zijn er voor jou 

Door de  vele teams met een sprinter zie ik er 7 zeker. Kan er nog mogelijk 1 af voor een AK man

NielsH97
Jasperdewaal11
#253
8 "pure" sprinters vind ik ook wat veel. 8 sprinters incl voor de zwaardere aankomsten denk ik wel a...

Aanduiding "sprinter" in scorito.

Blusgast

Gaat viviani denken jullie dan niet eerder sprinten dan ganna?

KV
Jasperdewaal11
#253
8 "pure" sprinters vind ik ook wat veel. 8 sprinters incl voor de zwaardere aankomsten denk ik wel a...

Je sprinters voor de "zwaardere" aankomsten zal je dan toch ook gewoon opstellen bij de simpele sprintritten? Want echte punch aankomsten zijn er niet echt. 

Jasperdewaal11

Ja zeker doe je dat, maar je hebt ook ritten er tussen zitten waarvan je weet een Jakobsen of een Merlier gaat niet meesprinten maar een Girmay of Milan wel.

DaLuca23

8 "sprinters" opnemen in je team lijkt mij inderdaad wat veel. Al zitten de echt makkelijke sprintetappes pas later in de ronde. Dus de eerdere zwaardere sprintetappes zou je relatief goed kunnen opvullen met teampunten. 

Wat betreft Viviani, hij kan er wel voor zorgen dat Ganna niet mee sprint wat Ganna in mijn ogen dan weer minder interessant maakt.

KV

Viviani gaat volgens mij gewoon niet mee. Staat op PCS ook op Hongarije. 
Maar Hayter gaat dan wel mee normaal gezien dus die zal waarschijnlijk dan nog wel eerder (proberen) sprinten dan Ganna. 

Sjasfriet

Even een reactie, na het hele verhaal tot nog toe gewoon te hebben gevolgd. :)

Mijn redenering is vooral dat je ritten hebt waar je sprinters kunt opstellen en ritten waar je klassementsmannen kunt opstellen. Overgangsritten of ritten voor de vlucht blijven een gok en je weet ook nooit of te nimmer welke avonturier op welke dag een vlucht ingaat en die dan nog tot een goed einde brengt. Daarom vind ik het vreemd dat er wordt gezegd dat 8 sprinters teveel is. In een sprintrit (en er zijn er wel wat) stel je gewoon de 8 sprinters en pogi (in dit geval een zekerheidje ;) ) op, toch? Stel je neemt er (ik zeg maar iets) 6, dan zit je met 14 klimmers, klassementsmannen, vluchters, waarvan je er in niet sprintetappes slechts 9 kan opstellen ... En je zal het zien: die 5 op je bank brengen weer punten op ;)

Dus waarom niet gewoon een degelijke sprintploeg bouwen van 8 man en 12 klimmers/klassementsmannen? Zo zet je de 3 "mindere" op de bank en heb je nog wat speling naar het einde toe als er eentje wat minder is of uitvalt.

Als er een sprinter uitvalt heb je dan ook naar het einde toe nog een degelijk sprintteam opgevuld met pogi en (...) 

Een beetje duiding hieromtrent zou ik wel fijn vinden, want ik snap de redenering niet echt om voor bank punten te willen gaan (om het wat kort door de bocht te willen stellen ;) ).

 

ZK
Sjasfriet
#261
Even een reactie, na het hele verhaal tot nog toe gewoon te hebben gevolgd. :) Mijn redenering is v...

Op zich een goede redenatie. Winnende ploeg zal 7 of 8 sprinters hebben. Echter, de winnende ploeg heeft ook die ene of 2 aanvallers die vaker dan eens dikke punten scoren. Als je die bewust helemaal niet selecteert wordt meedoen om de winst lastig onmogelijk. Maar een bekertje kun je met die tactiek halen, brons en zilver zeker en afhankelijk van het verloop goud ook soms.

DaLuca23

Daarbij zou je ook nog iemand kunnen selecteren voor de TT of teamgenoten van bijvoorbeeld Pogacar die als opvulling kunnen dienen in lastig te voorspellen etappes. 

Sjasfriet

Zeer zeker en ik ben ok wel geneigd om deze ene keer in te zetten op teamgenoten, waaronder Bjerg, die een stevige tijdrit aankan en Molano, die dan automatisch ook mee op de sprinttrein kan springen.

Vooral de onzekerheid in deze Giro over de Ak mannen vind ik lastig.

Arensman lijkt me voorlopig de enige zekerheid. Als Belg zijnde zou ik ook Cian moeten nemen, maar die lijkt me zijn heftige prijs niet waard. Bardet en OConner lijken me wel in orde, maar die laatste valt te gemakkelijk uit. Martinez, Thomas, Caruso: wat doen die nog? Ik word niet wild van hun resultaten; zeker tov hun prijskaartje.

Tiberi heeft me dan weer wel gecharmeerd samen met JuanP, maar die laatste heeft in een grote ronde nog niet vaak zn nut bewezen. En dan komen we al snel bij de Rubio's, Olapps, Dunbars en Poelsen van deze wereld uit.

De goedkope goudhaantjes komen er ook wel in, vooral die ene jonge Italiaan, maar voor de rest ...

Voila hierbij dan mijn eerste "nuttige" bijdrage aan dit forum ;)

Sprinters zullen altijd ergens wel punten sprokkelen in normale omstandigheden, dus wil ik er deze keer toch wat meer in investeren.

Of het een goed idee is zal de toekomst uitwijzen natuurlijk.

Punct
Sjasfriet
#264
Zeer zeker en ik ben ok wel geneigd om deze ene keer in te zetten op teamgenoten, waaronder Bjerg, d...

"Die ene"? Het bárst van de leuke jonge Italiaantjes!

Georgeske

Kunnen we Ganna echt meenemen als sprinter?

stefbeukers
Georgeske
#266
Kunnen we Ganna echt meenemen als sprinter?

In theorie wel, al verwacht ik hem niet in de massasprints.

Zolang Viviani op de lijst staat zal hij de aangewezen sprinter zijn. Na hem verwacht ik eigenlijk Hayter.

Ganna heeft ook de OS als doel, dus goeie kans dat die geen onnodig risico wil lopen in het gedrang van massasprints.

Blusgast

Vinden jullie die andresen misschien nog interessant? Als jakobsen de heuvel niet overkomt dat andresen gaat sprinten

lochem

Mijn grootste zorg is Alap. Wat gaat hij klaar spelen ? De eerste etappe is al direct een mogelijkheid.

ProScoritoManager

Zorg om Flip? Die laat ik alweer jaren links liggen en daar heeft hij me nog niet in teleurgesteld. Nu is zijn prijs eindelijk wel wat meer aangepast aan zijn huidige prestaties, maar zelfs in het beste scenario waarin hij opeens zijn oude vorm hervonden heeft, vindt hij maar weinig etappes op maat en gaat hij net z'n geld waard zijn gok ik. In een geloofwaardiger scenario waarin hij er links en rechts afgereden zal worden is het een weggegooid miljoentje die je vast beter had kunnen investeren.

Guido Maltempi

Volgens pcs gaan Viviani en Hayter gezellig samen naar Hongarije 

Blundy

Erg gecharmeerd van wat Pithie heeft laten zien dit voorjaar uiteraard, maar twijfels:

- Duur voor iemand die nog nooit een grote ronde heeft gereden?
- Mengt hij zich in massasprints?
- Programma te heftig om nog zo consistent te presteren in een grote ronde dat hij 200+ punten bij elkaar rijdt?

Hoe zien jullie dit?

John Bon
Guido Maltempi
#271
Volgens pcs gaan Viviani en Hayter gezellig samen naar Hongarije 



Klopt Viviani gaat een drukke maand tegemoet met 2 koersen op dezelfde dag

Laatst gewijzigd
Sjasfriet
Blundy
#272
Erg gecharmeerd van wat Pithie heeft laten zien dit voorjaar uiteraard, maar twijfels:- Duur voor ie...

Je doet me nu twijfelen over wat aanvankelijk een zekerheid leek. Je redenering houd wel steek al deed Milan vorig jaar in zn eerste grote ronde ook zn stinkende best na een relatief goed gevuld voorjaar. 

Kanter trouwens toegevoegd voor 1m: klik.

de Tour

Qwa talent Pithie altijd meenemen. Ik zit zelfs aan Pitchie te denken voor etappe 1. 

1 2 ... 11 ... 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.