Scorito Giro 2024

1 2 ... 12 ... 68 69
Valvuillerdemoz

Kanter koopje. En ja, Pithie was ik ook vrij zeker van, maar de punten die Blundy noemt doen de twijfel wel toeslaan. En als.je dan voor een miljoentje Kanter kan nemen én dan dus nog een miljoentje elders kan investeren is dat ook wel interessant.

Laatst gewijzigd
Ben Nihilisty

+ Hoe vaak ik al niet een renner heb geselecteerd omdat 'ie de revelatie van het voorjaar was, om dan een totaal anonieme grote ronde te rijden..

Maar anderzijds: als Pithie zich in Parijs-Nice, met een vrij sterk sprintveld, in de massasprints mengde, dan zie ik eigenlijk weinig reden waarom die dat in de Giro niet zou doen - zeker in de sprints waar de Jakobsens er al af zijn gereden. 

Hay
Valvuillerdemoz
#276
Kanter koopje. En ja, Pithie was ik ook vrij zeker van, maar de punten die Blundy noemt doen de twij...

Ben nog steeds zeker van Pithie, verwacht wel dat hij mee gaat sprinten en kan een heuvel over. Verder heeft FDJ geen sprinters die het naar verwachting beter zullen doen in de vlakke sprint etappes. Er zijn wel 9 of 10 etappes waar hij (heel wat) punten kan scoren.

floda

Heb Pithie er ook al vanaf begin in staan, maar met dezelfde zorgen als hierboven genoemd. Is eigenlijk weinig bewijsmateriaal hoe hij het doet in sprints die bestaat uit veel treintjes. Dat hij sterk en talentvol is wel erg helder. Voor hetzelfde geld heb je ook dainese, die het gedurende rond vaak beter  gaat doen en aangezien er aantal vlakke sprints op eind zitten....

Maar goed terug naar Pithie. Ik denk  wel hoger plafond dan de gaviria's en kanters van deze wereld, maar ook weer duurder. Dus maar eens kijken hoe zijn team er verder uit gaat zien en of er naast kanter/gaviria nog andere goedkope alternatieven komen.

lochem

En Jakobsen wel of niet ?

Smithje
Sjasfriet
#261
Even een reactie, na het hele verhaal tot nog toe gewoon te hebben gevolgd. :) Mijn redenering is v...

Vraagje Kooi en laporte allebei meenemen ?

Smithje

Laporte moet toch voor de aankomsten bergop en Kooi voor de pure sprint etappes want die is in vorm

Ragnar Lolbroek

Van Poppel 👋

Kanter 👌

Morgen terug omwisselen waarschijnlijk. 😅

John Bon
Smithje
#282
Laporte moet toch voor de aankomsten bergop en Kooi voor de pure sprint etappes want die is in vorm

ik denk dat je dan onderschat hoe goed Kooij bergop gaat. 

Gnoe

Voor nu heb ik Pithie er ook in staan, zoals al door meerdere vermeld is, kan een heuvel over en zal dan wel mee sprinten, in de Leiderstrui stond nog een interview met hem, die gaat echt niet anoniem rondrijden gok ik.
Verder heb ik wel vraagtekens bij Groves, weinig over gelezen nog. Geen geweldige uitslagen gereden dit jaar.. . maar ook hier geldt weer, komt een heuvel over en in de Vuelta was hij erg goed, ondanks een wat minder sprintersveld. Maar dan is 3 miljoen wel weer veel tegenover de sprinters die de Giro rijden. 
Ik neig toch ergens meer naar wat sterkere sprinters dan echt de vlakke sprinters( zoals Jakobsen) omdat die echt niet 7 keer gaan sprinten.

Georgeske
Gnoe
#285
Voor nu heb ik Pithie er ook in staan, zoals al door meerdere vermeld is, kan een heuvel over en zal...

Welke sterk sprinters heb je dan in gedachten? Kooij, Milan, ...?

Astarloa

Kanter die tot gisteren nog nooit gewonnen had en dit deed tegen C-garnituur is ineens een zekerheid bij jullie? Beetje te veel waan van de dag wat mij betreft. 

Pithie op dit moment ook in mijn team puur vanwege de hoeveelheid etappes waarbij hij punten kan pakken.

ZK

1m is gewoon de prijs voor een opvuller. Niemand verwacht dat kanter etappes gaat winnen, maar als hij gewoon ~10e wordt in sprintetappes, is dat al goed genoeg. Voordeel is dat hij heuvels goed aankan. Dus voor die prijs is kanter zeer aantrekkelijk. Net als ewan en gaviria dat voor 1,5 ook zijn.

Pim Todcock

Ik denk ook dat er vrij veel gegadigden zijn voor E1. Er zullen toch wat teams werk van maken. Anders moet UAE echt vanaf het begin gaan rijden. Maar dat is met nog 3 weken te gaan verre van slim. Daarnaast willen de favorieten vaak niet eens de trui omdat het de plicht brengt om te verdedigen. 

E2 is meteen serieus, dus dan wil je misschien E1 niet te veel geven.

Ik ga de taktiek doen om twee goede sprinters te hebben en verder puntenpakkers. Dan staan Kooij, Milan en verder Gaviria en Kanter al hoog op het lijstje. Dat wordt dan nog aangevuld met wat sprinters van de kleinere teams of anders toch een Molano of Oliveira voor de laffere punten.

Gnoe
Georgeske
#286
Welke sterk sprinters heb je dan in gedachten? Kooij, Milan, ...?

Niet dat ik ze allemaal heb, maar voor nu denk ik aan Kooij, Milan, daarbij Groves, Ewan( ondanks dat hij niet altijd even betrouwbaar is of die mee sprint) Pithie, van Poppel. Zelfs Ganna zal een optie kunnen zijn als Hayter en Viviani thuis blijven. 
Ik denk dat de meeste van deze mannen een hoger punten potentieel hebben dan bijv een Jakobsen. Ik kan er natuurlijk ook gigantisch naast zitten :) 

NielsH97

Wie verwachten jullie voor de bergtrui? Ik verwacht zelf dat Bouwman en Fortunato wel mogelijk voor een bergtrui gaan rijden.

Baskeee
NielsH97
#291
Wie verwachten jullie voor de bergtrui? Ik verwacht zelf dat Bouwman en Fortunato wel mogelijk voor...

Ik heb er nog niets over gelezen. Af en toe geven renners hun intentie om zo'n trui te pakken wel aan. Maar heb nog niks gevonden. Vind dat sowieso de meest lastige om je selectie op af te stemmen. 

Punct
NielsH97
#291
Wie verwachten jullie voor de bergtrui? Ik verwacht zelf dat Bouwman en Fortunato wel mogelijk voor...

Roze en Wit is goed te doen, Paars redelijk, maar die blauwe bergtrui ... valt niet te gokken bijna. Vorig jaar met Thibault Pinot was het nog wel enigzins helder, maar nu? Werkelijk geen idee - nog. Alle vooraf-interviews plus teamdoelstellingen moeten ook nog komen natuurlijk.

Ja, enne, met de eerste twee ritten al vol aan de bak kan het zomaar dagenlang Pogacar zijn die hem een tijdje draagt. 

KV

Op die manier kan het toch bijna niet anders dan dat ze Welsford zullen thuislaten? Dan zou Danny wel een lekkere pick worden natuurlijk.

EDIT: jammer dat Lonardi nu wint. Had die al een paar dagen op de radar staan als mogelijk leuke sprintopvuller.

Laatst gewijzigd
Niballie
KV
#294
Op die manier kan het toch bijna niet anders dan dat ze Welsford zullen thuislaten? Dan zou Danny we...

Hahaha, ga je dat nu bij iedereen zeggen die wint? 

nasibal
Astarloa
#287
Kanter die tot gisteren nog nooit gewonnen had en dit deed tegen C-garnituur is ineens een zekerheid...

Ik wil zowel je post als het (ontegenzeggelijke) talent van Pithie niet gelijk helemaal de grond in stampen, maar moest wel een klein beetje gniffelen om de ironie die er stiekem in zit. Want laten we eerlijk zijn, de hele 'hype' rond Pithie is gebaseerd op de afgelopen 3 maanden. Waarin hij op 1 mooi ritje in PN als sprinter(!) nog niet zoveel heeft laten zien. Wat hij vooral heeft getoond is een mooie inhoud voor een 21-jarige en dat hij relatief rap is. In een handvol wedstrijden. 

Kanter daarentegen heeft al meerder keren laten zien een solide renner te zijn tijdens een grote ronde. Niet de snelste, maar wel degelijk. 2 Moeilijke jaren gehad bij Movistar (wie niet?) en nog relatief weinig voor eigen kans gereden in grote wedstrijden. Wel al 4 jaar lang hele consistente top 10 uitslagen in de kleinere wedstrijden. 

Als je het puur wil gooien op 'wat heeft iemand laten zien' geef me dan maar 100 keer Kanter boven Pithie. Pithie wint in mijn ogen alleen de 'wie heeft de meeste kans op een top 5 uitslag' en 'wiens beeld kan na deze Giro drastisch verbeterd/bevestigd zijn'-wedstrijdjes van Kanter. 

 

 

Laatst gewijzigd
KV
Niballie
#295
Hahaha, ga je dat nu bij iedereen zeggen die wint? 

Haha, Van Poppel nog niet overwogen hoor. Enkel als ze Welsford zouden thuislaten natuurlijk.

Maar een Lonardi voor 500k was een klikje geweest. Nu zal hij ook wel 1m worden vrees ik.

roburger

Ik krijg bij Pithie best wel wat Girmay-2022 vibes. In dat voorjaar brak Girmay door met winst in Gent-Wevelgem, en aansluitend behaalde hij maar liefst 306 punten in de Giro. Dat hadden er veel meer kunnen zijn als hij niet dat kurk-incident had.

Pithie is dit voorjaar echt doorgebroken, en nu in de Giro zijn er veel etappes op maat voor hem. Garantie? Nee. Potentie? Ja. 

lochem

Dainese of Trentin ?

Jasperdewaal11

aaahhh kijk de of of vragen komen los.

1 2 ... 12 ... 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.