Scorito Giro 2024

1 2 ... 13 ... 70 71
NielsH97
Baskeee
#292
Ik heb er nog niets over gelezen. Af en toe geven renners hun intentie om zo'n trui te pakken wel aa...

Eens maar probeer altijd 1 a 2 renners als gokje voor de bergtrui mee te nemen. Dit zijn vaak renners die ook veelal in de vlucht gaan zitten, nu Visma geen klassementambities heeft lijkt het me niet meer dan logisch dat ze proberen om voor andere truien te gaan.

Groetjesaandevoetjes

Zijn er mensen die serieus Caruso of Thomas overwegen? Kan er bij beide niet met m'n hoofd bij dat ze zo duur zijn. 

nasibal

Thomas hoef ik niet te overwegen, is een zekerheidje 😉👌

Berend

Ik kan dingen wel een zekerheidje gaan noemen, maar ik gooi alles toch nog 12x overhoop haha.

Nou ok, Pogacar is er één. En waarschijnlijk Milan/Kooij.

Alaphilippe leuk proloogje vandaag (3e), zegt misschien iets over terugkerende vorm? Zou hem graag nemen omdat hij waarschijnlijk niet veel gekozen wordt (?) en met 1M prettig geprijsd is haha.

Pim96

Het enige wat je uit deze proloog van 2 km mag halen is hetgeen dat Dunbar het voor mekaar krijgt om 20 seconden te verliezen. Succes met een tijdrit van 31 en 37 km dan

NielsH97
Groetjesaandevoetjes
#302
Zijn er mensen die serieus Caruso of Thomas overwegen? Kan er bij beide niet met m'n hoofd bij dat z...

Thomas is in dit deelnemersveld normaal gesproken een zekerheidje maar ik neem hem niet en neem de gok dat goedkopere renners evenveel punten halen.

Kans dat Thomas tweede wordt is enorm groot.

NielsH97

Eens de odds bekeken voor Giro winst:

Pogacar 1,25

Thomas 9,00

Cian 17,00

O'Connor 19,00

Martinez 21,00

Caruso 23,00

Arensman 26,00

Bardet 41,00

Tiberi 41,00

Kelderman 51,00

Quintana 51,00

Carthy 81,00

Dunbar 81,00

Rubio 151,00

Foss 201,00

AAP 401,00

 

Voor mij toch enkele verrassingen zoals Bardet (erg laag) en Cian (erg hoog).

Zien jullie hierin iets geks? Zegt natuurlijk niets blijft een goksite

 

floda

 

 

meest lastige is hier dat je toch eigenlijk nummer 2 en 3 uit klassement ook wel moet hebben om mee te doen voor goud. En dat daar die  2 oudjes daar misschien eigenlijk wel de beste kandidaat voor zijn. naast misschien bardet en heel misschien martinez als die eens constant gaat rijden. Verder blijven alle jonkies nog een grotere gok. 

lochem
NielsH97
#307
Eens de odds bekeken voor Giro winst: Pogacar 1,25 Thomas 9,00 Cian 17,00 O'Connor 19,00 Martin...

Wel apart vind ik Kelderman.

Ragnar Lolbroek
Pim96
#305
Het enige wat je uit deze proloog van 2 km mag halen is hetgeen dat Dunbar het voor mekaar krijgt om...

Bwaah. Dit parcours komen ze ook niet tegen in de Giro. Arensman en Plapp waren ook niet indrukwekkend vandaag. Even afwachten wat de rest van de week brengt. Als zo een Dunbar verder teleur blijft stellen, kan je er wel iets mee.

Baskeee

Die TT was een veredelde cross. Amper stukken waar je tempo kon maken, en juist constant bochten, dus optrekken en explosief zijn. Totaal geen representatieve TT. 

Laatst gewijzigd
ZK

Denk ook niet dat veel mannen voor de giro grote risicos hebben willen lopen in de proloog vandaag. Waarom iets riskeren als het toch een secondenspel is een niets meer dan een opwarmrondje voor de giro.

Pim Todcock

Mezgec gaat ook voor de rood-wit-groen-combo Hongarije+Italië, net als Hayter en Viviani.

Pim Todcock
NielsH97
#307
Eens de odds bekeken voor Giro winst: Pogacar 1,25 Thomas 9,00 Cian 17,00 O'Connor 19,00 Martin...

Let daarbij er wel op dat dit de odds zijn dat iemand echt eerste wordt. Dat is dus of als Pogacar uitvalt of als iemand wint van Pogacar. Dichterbij de koers komen er ook vaak top3, 6 of 10 lijsten die andere volgorden hebben. Daar zullen "wildcards" Tiberi en Cian waarschijnlijk wat verder staan, en de wat saaiere namen wat korter. Arensman vind ik wat onderschat, maar misschien verwachten ze niet dat hij het Thomas lastig gaat maken.

DennisdeMenniss

Aaah, hier is iedereen gebleven. Ik was jullie al kwijt, vanavond eens alle voorgaande berichtjes terug lezen 😁

Reus
nasibal
#296
Ik wil zowel je post als het (ontegenzeggelijke) talent van Pithie niet gelijk helemaal de grond in...

Ingewikkeld die Pithie. Zeker een leuke renner, was goed in Roubaix.
Maar zat z'n resultaten es door te kijken en de top noteringen waren vooral in Australië. En daar verloor ie van Welsford, juist. 

scorito is een beetje stoer aan het doen met de wielerkennis door em 2 miljoen te maken. En nu denken we allemaal dat ie het gaat maken. 

Maar ja, het kan. Maar zijn de pod odds dusdanig dat je daar 2 miljoen voor af gaat tikken...

DennisdeMenniss

Weer een uur van m'n leven gespendeerd aan het terug lezen van alle onzin en een paar tips 😝 Toch wel knap hoe diep de naam "Ewan" hier bij sommige zit en er pakweg 2 complete pagina's aan gespendeerd wordt, hulde 😂 korte samenvatting, Pogacar wint de roze en blauwe trui en haalt +/- 1000 punten, Milan/Kooij voor de sprints en paarse trui, Arensman/Cian/Tiberium voor de witte trui en Ewan een no brainer. 

Malathion

@nasibal
Pithie een hype noemen is hem wel tekort doen. Daarvoor rijdt hij te lang te goed.

En alleen 1 ritje eruit pikken van PN is ook niet helemaal fair. Hij reed daar meerdere goede etappes. En vorig seizoen ook al aardig wat top 10 in sterke sprintvelden.

Wat Pithie wat mij betreft interessant maakt is dat hij goed kan klimmen en in de ritten waar in de staart nog geklommen moet worden kans maakt erbij te zitten. Dat hij daarnaast in de pure sprintritten rond plek 10 eindigt mag ook voor 2 miljoen. Maar ik denk zelfs dat hij beter doet dan dat. Al kun je daarover van mening verschillen.

Georgeske

Het zal bij mij Gaviria of Ewan worden. 
Net als Cian of Bardet...

encanto

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om 7 echte sprinters mee te nemen. Daarvan kan niet iedereen even duur zijn, dus Ewan en Gaviria samen zijn voor 3 miljoen best goed in te passen. Fout is dat je bij andere rondes ze mogelijk kopman maakt, maar dat hoeft nu niet. Daar heb je (ten minste) tweevan de volgende vier renners voor: merlier, Kooij , Milan en groves...gaan kanter en Vernon bijvoorbeeld slechts 50 punten minder halen (stelregel volgend) dan deze heren (Ewan en Gaviria)? 

niet dat ik ze nu zeker allebei neem, maar voor wat ze kunnen hebben ze een interessante prijs.

 

cian is voor mij een raadsel. Slechte laatste ronde en kan niet tijdrijden...is het het aanvallende type? En was vooral zeer constant in de vuelta. Echter het zwaartepunt van de giro ligt in de eerste twee weken...dus een bardet gaat er misschien doorheen zakken , maar kan al heel heel punten gewonnen hebben...

Laatst gewijzigd
Milaan-San Barto

Hier voorlopig toch een teampje met Bardet, Ewan en Gaviria, voelt als vanouds

Voorlopig ook Oliveira als knecht er in staan, stiekeme hoop op een sprintje in een zware etappe / ereplaats als leadout van Molano. Scheelt toch een miljoentje en verwacht ook weer niet te veel van Molano, wat denken jullie?

ZK

Oliveira wel een interessante optie. Pakt al 8 tot 14 teampunten bij pogi in roze/blauw. In sprints niet gek veel van te verwachten, maar allicht her en der wat puntjes plek 14-20. Maar in sprintetappes zijn wel betere opties te bedenken. Maar wanneer een molano uitvalt nog een leuke upside, mits hij zich überhaupt dan in sprints mag mengen. Alles draait om de eindzege met pogi. maar voor 1.5m is het sowieso een leuke opvuller voor teampunten.

M@thijs

@roburger

 

Je mist in dit verhaal alleen dat girmay al 1-2 jaar alle sprints in afrika won . Vandaar dat hij ook mijn ,1e klik dat klassiekerspel was. Iets wat pithie zover ik weet nog niet heeft laten zien.

Nick P

Even een vraag, wat is nou de juiste Paret-Peintre?

Laatst gewijzigd
ZK

Maeva Paret-Peintre is natuurlijk de beste van de 3! Pareltje 😉

Laatst gewijzigd
1 2 ... 13 ... 70 71

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.