Scorito Giro 2024

1 2 ... 14 ... 70 71
Sjasfriet
Nick P
#324
Even een vraag, wat is nou de juiste Paret-Peintre?

Gewoon even de volgorde aanhouden van in de tour of the alps natuurlijk ;)

HaagseHaas

Gaat Majka in dit veld ook niet gewoon weer eens zelf top 10 rijden?

RappeEddy

Toch nog de twijfel over Ganna; wel of niet. Twee ITT's waarvan één lastige voor hem wellicht. Maar kan daarnaast ook punten scoren tijdens wat sprints. Mengt hij zich hierin deze Giro in aanloop naar OS? Is het bv. een goed alternatief ipv Ewan? 

NielsH97
HaagseHaas
#327
Gaat Majka in dit veld ook niet gewoon weer eens zelf top 10 rijden?

Zal de laatste man voor Pogacar zijn. Zal wel top 15 rijden, maar hoe is zijn vorm?

stefbeukers

De laatste 1.5M te besteden, wie biedt een hoger puntenplafond in jullie optiek?

  • Ganna
    • Zekerheid in 1 TT, twijfel in de andere TT
    • Kans op wat teampunten
    • Eventueel wat punten in de sprints
  • Gaviria
    • Veel sprintkansen
    • Zal niks winnen, maar genoeg Top-15 bij elkaar rijden gok ik

Poule d'Or

Een sprintende Ganna is een utopie / wensdenken. Als Thomas of Arensman op positie liggen voor de 2e plek zal hij gewoon moeten knechten en geen risico mogen nemen in de sprints.

In de Vuelta deed hij wel mee met een aantal sprints. Twee verschillen met de Giro. De kopmannen van Ineos waren al kansloos en het sprintersveld was erg zwak.

Ik zou er niet op gokken dat hij dit weer gaat doen, anders krijg je een hele serie aan 0 punters en misschien 1 of 2 keer een 10e plek.

Zelf vind ik Ganna bijna altijd te duur geprijsd in Scorito als er niet met een TT gestart wordt. Voor 1m zou ik hem wel overwegen.

ProScoritoManager
nasibal
#303
Thomas hoef ik niet te overwegen, is een zekerheidje 😉👌

Meen je dit? Ik ben zelf een redelijke Thomas fan, zeker ook binnen Scorito heeft hij vaak geleverd omdat hij al drie jaar lang steevast vooraf wordt afgeschreven door veel spelers. Maar deze prijs vond ik zelf toch te gortig. Ik acht de kans vrij groot dat hij tweede gaat worden, op gepaste afstand van Pogi, maar niet op een manier dat hij ook in iedere etappe waarin de AK mannen de strijd aan gaan als tweede over de streep komt. Het zal vast 1-3 etappes wel gebeuren, hij zal natuurlijk ergens het verschil moeten maken, maar daar tegenover staan minstens zoveel bergetappes waarin ze groepsgewijs over de streep komen en de laatste jaren sprint hij dan vaak niet meer mee, dus zal het een tiende plek opleveren.

Kort samengevat: zelfs in het gunstigste scenario waarin hij de enersterkste renner van deze Giro gaat zijn, zie ik hem maximaal rond de 500 punten scoren. Alle andere scenarios dus minder en daardoor vind ik hem te duur.

(Enige wat ik in mijn afweging niet heb meegenomen is dat je hem wel met een gerust hart op kunt stellen in de tijdritten (daar zit ik momenteel nog wat krap) en eventuele witte teampunten via Arensman, maar dat is wel een beetje een longshot natuurlijk)

kevinraar

Ik hrb nu een team gemaakt zonder Thomas arensman en o connor zal wil ik wel graag 1 van de 3 er toch in doen brn er nog niet uit

Laatst gewijzigd
floda

Begrijp je twijfel rond G wel, maar who else? Dan ga je geld inzetten vwb klassement op die mannen eronder die allemaal nog onzekerder zijn en door ontbreken tijdrit, potentiele teampunten wit en winst ganna in 2e tijdrit zomaar 100/200 punten minder pakken. Tenzij je gok wilt wagen dat en DFM/Caruso/Cian allemaal top gaan zijn.... of je moet nog meer geld naar sprintteam brengen door 3 van de 4 dure spelers te nemen ipv 2 van de 4. Wat gezien ontbrekende data van groves, 1e grote ronde van Kooi, zwaarte van heuvels en bergen voor Merlier ook de nodige onzekerheid met zich meebrengt. 

kevinraar

Wil graag arensman erin kom niet uit met me tram nog maar even puzzelen

Hay
Poule d'Or
#331
Een sprintende Ganna is een utopie / wensdenken. Als Thomas of Arensman op positie liggen voor de 2e...

Weet het nog niet zo zeker dat Ganna niet regelmatig mee gaat sprinten. In de Vuelta spintte hij in etappe 5 naar plek 2, en op dat moment stond het hele GC (ook de twee Ineos kopmannen) nog binnen ruim een minuut. Bij de zwaardere sprintetappes zie ik dit dan ook nog wel gebeuren (we zitten immers in de Giro). Natuurlijk is de tegenstand heel wat sterker dan in de Giro en minpunt is dat hij dit jaar nog niet heeft meegesprint. En ik heb ook nog wel een beetje twijfel over zijn vorm tot dusver. Denk dat de OS nauwelijks van invloed zullen zijn, dat is pas twee maanden na het einde van de Giro.

KV
ProScoritoManager
#332
Meen je dit? Ik ben zelf een redelijke Thomas fan, zeker ook binnen Scorito heeft hij vaak geleverd...

Misschien bedoelt Nasi een zekerheidje om niet te nemen... ;-)

BigMig

In een aantal eerdere reacties lijken sommigen hier niet zulke hoge verwachtingen te hebben van Uijtdebroeks. Zo wordt hij bijvoorbeeld minder hoog ingeschat dan Tiberi voor het jongerenklassement. Maar waar is dit allemaal op gebaseerd? Hij heeft toch gewoon vorm laten zien dit jaar, en in de Vuelta al bewezen wat hij in een grote ronde kan? Verder wordt dan genoemd dat Visma-LAB niet voor een klassement zou gaan, maar dat is volgens mij ook nooit gecommuniceerd. Ze zeggen naar deze Giro te komen met als hoofddoel ritzeges, maar verder mag Cian gewoon voor het klassement gaan, zonder al te veel druk. Dan lijkt hij mij toch gewoon een top-2 kandidaat voor het jongerenklassement, en in dit veld moet top-5 AK ook kunnen. Of zie ik iets over het hoofd?

stefbeukers
stefbeukers
#267
In theorie wel, al verwacht ik hem niet in de massasprints. Zolang Viviani op de lijst staat zal hi...

Viviani op PCS inmiddels van de Giro afgehaald. Nu Hayter nog, want die staat ook voor Hongarije opgesteld.

Gruttepi3r

Volgens mij zie je niets over het hoofd. Voor in de bergen lijkt hij mij ook een redelijk veilige optie. Het grote nadeel ten opzichte van Tiberi is zijn matige tijdrit. Maar zie toch tiberi als een grotere gok. (Je hoeft me niet te overtuigen dat dit ook een zeer goede pick kan blijken).

Caruso is de laatste deelnames heel betrouwbaar, zelfde geld voor G. Daarnaast hebben ze beiden de tijdrit in hun voordeel. Naast Arensman en Poga zijn er geen goede tijdrijders die mee doen aan het AK. (Tiberi/plabb/foss daargelaten) Of mis ik er nu nog een?

De in potentie top 10 mannen verliezen al snel 3 minuten in de tijdritten. Wie is sterkgenoeg om dat terug te pakken? Met cian, dunbar, carthy, pozzo, bardet en Oconnor hebben we de meeste mannen wel gehad.

En in welke categorie zetten we dfm? 

Verder zou ik niet teveel waarde hechten aan de eerste etappe in Romandie. De giro mannen zullen hier geen risico's hebben genomen. Daarnaast verlies je een seconde als je een bocht verkeerd aansnijdt, wat je gelijk 5 plekken doet zakken. 

DaLuca23
BigMig
#338
In een aantal eerdere reacties lijken sommigen hier niet zulke hoge verwachtingen te hebben van Uijt...

Ik vind het lastig inschatten hoe Cian ervoor staat. Begon het jaar inderdaad goed in Camino en Tirreno, maar was daarna in Catalonië niet  goed.

Daarbij op het oog niet het beste parcours voor hem met 2 relatief lange TT, beide boven de 30 km waar die flink wat tijd kan verliezen. 

Als laatste ben ik ook heel nieuwsgierig naar rolverdeling binnen de ploeg. Gaan bv Valter/Bouwman in dienst rijden van Cian of krijgen ze allemaal een vrije rol. Wat gaat de rol van Tratnik worden, reed in de Algarve een prima klassement en mag zich deze week laten zien in Romandië. 

Lang verhaal, maar voor mij redelijk wat vraagtekens dus. Hopelijk wordt daar de komende dagen wat meer duidelijk over.

lochem
Gruttepi3r
#340
Volgens mij zie je niets over het hoofd. Voor in de bergen lijkt hij mij ook een redelijk veilige op...

Dunbar ? Carthy ? Pozzo ?

 

Scoritop

Ganna is toch wel altijd een lekker pick gebleken in de Giro. Behalve vorig jaar dan door vroegtijdig uitvallen. Je kunt hem de eerste etappe gelijk cappen. Gaat in de ITT zijn zekere punten pakken. 

Eventuele sprintpunten en/of teampunten zijn extra. 

Guido Maltempi

Ganna cappen in rit 1, staat genoteerd! Heerlijk hoe je dit soort inside informatie hier altijd gratis op kunt halen zonder zelf te googlen.

Groetjesaandevoetjes
ProScoritoManager
#332
Meen je dit? Ik ben zelf een redelijke Thomas fan, zeker ook binnen Scorito heeft hij vaak geleverd...

Dit was ook mijn redenatie. Thomas reed vorig jaar meerdere dagen roze en werd 3x 2e in een etappe en nog een paar keer top 10 en pakte zo 506 punten. Ik verwacht niet dat hij dit jaar beter rijdt, dus ik neem hem niet. Voor 3 a 3,5 miljoen had ik hem nog wel willen meenemen, want ik verwacht wel dat hij weer heeft gepiekt naar deze Giro. Caruso pakte in zijn goede Giro's (2021 en 2023) 440 en 488 punten en ik verwacht hem zeker niet meer punten te pakken dan in die Giro's. Vindt het dan wel weer heel lastig in te schatten wat ze met Tiberi gaat doen, mag die deels voor zichzelf of is het een Giro in dienst van Caruso. Iemand die daar meer over weet?

stefbeukers
Groetjesaandevoetjes
#345
Dit was ook mijn redenatie. Thomas reed vorig jaar meerdere dagen roze en werd 3x 2e in een etappe e...

Knap als iemand dat laatste hier weet, vaak weten ze dat bij Bahrain zelf niet eens...

tol100

Vansevenant is toch voor 500k een koopje gezien zijn prestatie in amstel en luik?

DaLuca23
tol100
#347
Vansevenant is toch voor 500k een koopje gezien zijn prestatie in amstel en luik?

Het is een koopje. Alleen wanneer ga je hem opstellen?

Hay
lochem
#342
Dunbar ? Carthy ? Pozzo ?  

Wel heel verschillend geprijsd van 500 K tot 1,5 M. Als je ze gelijkwaardig vindt dan natuurlijk de goedkoopste. Wil je anders vergelijken dat moet je b.v. in koppeltjes denken, wie gaat de meeste punten pakken?

tol100
DaLuca23
#348
Het is een koopje. Alleen wanneer ga je hem opstellen?

gwn als aanvaller in bergritten. quick step heeft toch geen kopman.

1 2 ... 14 ... 70 71

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.