Scorito Giro 2024

1 2 ... 15 ... 84 85
stefbeukers
DaLuca23
#348
Het is een koopje. Alleen wanneer ga je hem opstellen?

Dit geldt mijn inziens voor alle 500k renners. Mijn strategie is om er een stuk of twee a drie mee te nemen en te hopen dat je zo'n gouden pick hebt die opeens in alle vluchten blijkt te zitten. Op die manier bespaar je wat geld om op andere plekken te investeren en als ze niet leveren doet het ook niet echt pijn. Je kunt tenslotte niet alleen maar dure mannen meenemen.

Groetjesaandevoetjes
stefbeukers
#346
Knap als iemand dat laatste hier weet, vaak weten ze dat bij Bahrain zelf niet eens...

https://www.wielerflits.nl/nieuws/antonio-tiberi-maakt-stappen-als-klassementsrenner-het-doel-is-top-5-in-de-giro/

Gruttepi3r
lochem
#342
Dunbar ? Carthy ? Pozzo ?  

Zeker. Noem eens mannen die meer kans hebben op 10? Pozzo is natuurlijk het meest onzekere. Zoveel top 10 kandidaten zijn er niet.

Er valt er altijd wel 1, altijd wel een paar met dramatische vorm, als carthy niet valt en een prima vorm heeft gaat die gewoon top 10 rijden. Veel hangt af van de vorm, dunbar kan ook 30e worden, maar als zijn vorm goed is staat die gewoon in de top 10. Of we moeten een paar nieuwe mannen op gaan staan. 

Denk dat we we het als volgt in kunnen delen:

1- Poga

2-4 Arensman/G/Caruso (sterke klimmers met een tijdrit.

5-7 Cian/Connor/Bardet

8+ Teberi/Carthy/plab/dunbar/Majka/pozzo/quitana/Peintre/Rubio(?)/Lopez/Buchman/Majka. Deel zal wellicht vanaf de start kiezen voor etappes en tijd verliezen. Maar dit zijn toch de mannen die een beetje voor de top 10 strijden er zakken er altijd een paar door het ijs. 

 

En DFM mag je zelf ergens tussen klikken.

Laatst gewijzigd
Jelmer van der Zee

Ik twijfel tussen Rubbio en Dunbar, wat zou de beste zijn? 

En hoeveel mensen hebben Pogi en Thomas en hun team? Is dit nodig? Denkt men dat Thomas het gaat waar waar maken? 

Thomas/tib

of 

Arend/Caruso

Wat zouden jullie kiezen?

Ragnar Lolbroek
Jelmer van der Zee
#354
Ik twijfel tussen Rubbio en Dunbar, wat zou de beste zijn?  En hoeveel mensen hebben Pogi en T...

Daar worden wat namen genoemd die net begonnen zijn aan de Ronde van Romandië. Ik zou wachten met knopen doorhakken tot dat rondje klaar is.

John Bon

1.5 for Quintana... best veel voor iemand die al gezegd heeft dat hij met veel pijn rond fietst.

" Zijn ambities zal hij moeten aanpassen: "Ik zal er meedoen als een renner tussen de andere renners. Ik zal afzien bij de beesten, maar het is belangrijk om daar te zijn." (qoute sporza)

Ook net effe geprobeerd naar die podcast van Sporza te luisteren de kopman omdat er daar blijkbaar Girotips zouden inzitten toch maar na 5 min weer afgezet. Ik werd er nerveus van een onintressante podcast :D 

Tommytom

Bij gebrek aan opties in de bergetappes (paar zekerheidjes voor mij, verder een breed veld van renners die ik gelijkwaardig inschat) overweeg ik maar liefst 3 ploeggenoten van Pogacar.

Majka en Molano zeker, gezien potentieel aan eigen punten.

Bjerg als opvuller voor enkel teampunten, met een kleine kans op eigen punten in de ITT (ga ervanuit dat hij, net als in eerdere grote rondes een hersteldag krijgt, tenzij de voorsprong van Pogacar al dusdanig groot is dat hij toch voluit mag gaan). Uiteindelijk levert hij toch 10 (AK) zekere en nog eens 18 (Bergklassement en dagzege) potentiële punten op....

 

 

Niballie
Blusgast

Kijk ik zei het al een paar paginas geleden die andresen is interessant 

John Bon
Tommytom
#357
Bij gebrek aan opties in de bergetappes (paar zekerheidjes voor mij, verder een breed veld van renne...

Jup, ik ga hetzelfde doen. Nog niet zeker van welke knechten en helemaal nt blij ermee omdat ik dit een heel saaie manier vind om te scoren maar na een rampklassiekersspel ga ik nu gewoon eens saai doen denk ik :D

P.S. moet die Andersen nu in Turkije echt vandaag winnen... :D

Scoritop

Weet iemand of Groves hersteld is van zijn knieblessure? Twee maanden geleden nog last van. Maar hoe lang duurt zoiets? 

Laatst gewijzigd
Sjasfriet

Volledige startlijst geüpdated op pcs. We kunnen opnieuw beginnen :)

NielsH97
Niballie
#358
Voorlopige startlijst

Interessant, sprinter van Cofidis en AG2R misschien nog voor erbij. Tiberi lijkt dus kopman nu hij als nummer 1 van het team staat (?)

ProScoritoManager

Andresen rijdt zich gezien zijn prijs zeker in de kijker, het zou me niks verbazen als Jakobsen er bij de helft van de sprints niet bij is en dan is het leuke opvulling.

Ik ben alleen benieuwd hoe anderen dan tegen de vraag aan kijken wanneer je hem opstelt? Oordeel je vooraf per sprint of Jakobsen er wel/niet bij zal zitten of stel je hem gewoon altijd op met risico voor 4-5 nulpunters? In het eerste geval zie ik mezelf hem natuurlijk minstens 3x verkeerd wel/niet opstellen en in het laatste geval neemt hij wel een duur plekje in je dagopstelling in beslag.

tol100

Zou Storer voor de bergtrui gaan of een poging wagen voor klassement

Punchen of verzuipen
ProScoritoManager
#364
Andresen rijdt zich gezien zijn prijs zeker in de kijker, het zou me niks verbazen als Jakobsen er b...

Als Lamperti voor weinig geld beschikbaar komt (500k/750k) durf ik dat waarschijnlijk wel aan, omdat Merlier ofwel halverwege zal afstappen ofwel halverwege niet meer het overschot heeft om überhaupt deftig mee te sprinten in finales (zie Vuelta 2022 die hij wel uitreed, maar waar hij vanaf etappe 11 geen enkele sprint meer meedeed).

ditisdavid

Dubbele bezetting qua sprinters bij Israel, Astana en Cofidis gaat het rondkrijgen van het budget niet makkelijker maken...

floda

Pfff weer zo'n bak van die b en c sprinters erbij, waarbij dainese en mayrhofen weer samen zijn... maakt het weer lastiger om die sprinters te selecteren (en maakt de zorg om plek pithie in massasprints ook weer lastiger)

Niballie

Heel fijn inderdaad, die (drie)dubbele bezetting qua sprinters bij sommige teams.

NielsH97

Wat zegt de plek in de selectie? Tiberi kopman en Caruso vrije rol? Ben benieuwd hoe jullie dit zien

kevinraar

ik nu dit team gemaakt

pogacar

uitenbroeks

bardet

tibiri

foss

dunbar

lopez

poels

storer

melier

kooij

jakobsen

ewan

molano

dainese

vernon

alaphlippe

bouman

majka

van poppel

 

zou graag arensman in me team willen weet niet hoe

dawizz

Cuan en Vernon eruit, Arensman en een 500 k erin, zijn er genoeg die potentieel veel punten kunnen pakken...

Blusgast

Als ik het goed zie staat eddie dunbar nu al op 10 minuten achterstand. Is die gevallen ofzo?

KV
ProScoritoManager
#364
Andresen rijdt zich gezien zijn prijs zeker in de kijker, het zou me niks verbazen als Jakobsen er b...

Andresen is ook vooral sterk in sprintjes heuvelop. Maar die zijn er niet.

Groetjesaandevoetjes
ditisdavid
#367
Dubbele bezetting qua sprinters bij Israel, Astana en Cofidis gaat het rondkrijgen van het budget ni...

Bardiani neemt er zelfs 3 mee

1 2 ... 15 ... 84 85

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.