Scorito Giro 2024

1 2 ... 111 ... 160 161
jenzrscl
ZK
Met zoveel sterke sprinters en een makkelijk te controleren eerste 3/4 van etappe, zal dit toch voor...

Makkelijk te controleren :p als er van bijna elke ploeg iemand in kopgroep zit zal er niet veel gecontroleerd worden

floda

Morgen denk ik Groves als captain. Twijfel nog over opstellen mauri. Lijkt langzamerhand beste van af. Toch maar gewoon de sprinters en de uae mannen. Alleen hofstter eruit voor velasco. En dus mauri ipv van Poppel??? 

ZK
floda
Morgen denk ik Groves als captain. Twijfel nog over opstellen mauri. Lijkt langzamerhand beste van a...

Van poppel kwam vandaag wel met afstand het snelste binnen van alle sprinters, zul je net zien dat hij morgen wel top 10 sprint

Daan De Jager

Heb nog nu deze 3 nog op de bank

andersen (gisteren gevallen en was een beetje ziek )

dainese (kan die dit aan of meer voor trentin of mayhofrer)

kanter ( lijkt me te zwaar )

wie zouden jullie er in zetten ipv een martinez of Thomas ?

Vandaag 338 punten gescoord en gestegen naar 93,4%

jenzrscl
ZK
Van poppel kwam vandaag wel met afstand het snelste binnen van alle sprinters, zul je net zien dat h...

Ja moest wel lang bij martinez blijven. Dus die heeft met afstand meest afgezien denkik van de sprinters

nasibal
KV
Je kan natuurlijk een grand tour niet 100% op voorhand uittekenen. Soms moet je wat aanpassen volgen...

Absluut. Het kan zeker in bepaalde etappes meerdere kanten op vallen. Dingen die je wel min of meer kon uittekenen van te voren en allemaal voor een AK dag spraken waren:

• Pog die zo economisch mogelijk de Giro wil winnen en daarbij gebaat is om het snel te beslissen
  • Een Giro parcours waarop de betere klimmers na de eerste week waarschijnlijk nog niet genoeg achterstand hadden
  • Een etappe op een moment in de ronde waarbij de knechten allemaal nog redelijk fris zijn
  • Een etappe die zich, t.o.v enkele andere bergetappes, redelijk had geleend om vast met je tactische spelletje te beginnen als INEOS zijnde
  • De manier van koersen van Pog, waaruit toch blijkt dat hij ook etappes wil winnen. Wederom vanwege dat economisch rijden leenden de eerste bergetappes zich daar beter voor dan de bergetappes in de derde week. 
  • Pog die er misschien wel niet zo happig op zou zijn om het roze daadwerkelijk aan een meer-dan-c-renner weg te geven, aangezien hij en zn ploeg linksom of rechtsom vervolgens in die derde week alsnog extra energie moeten gaan investeren om die renner er weer uit te rijden. 

Voor een (voor je scorito voordelige) vlucht vandaag moest je vooral er op vertrouwen dat de bovenstaande punten niet doorslaggevend zouden zijn, dat er géén verkeerde mannen in de vlucht zouden zitten en vervolgens wel dat jouw opgestelde mannen er in zouden zitten. Tenslotte moest je hopen dat ook iemand uit de vlucht het roze en de bergtrui van Pog over zou nemen, anders zouden zn knechten nog steeds 14 punten de neus scoren. 

Je kan dus denk ik best stellen dat ik door het opstellen van twee vluchters een gokje heb genomen tegen beter weten in én tegen de factoren in die je vooraf wél kon voorzien. Een gokje waarbij ik besloot alle bovenstaande punten te negeren en af te gaan op de ITT-resultaten van APP en Mauri. Dat vind ik dom en onnodig van mezelf, aangezien met scorito onder aan de streep de bank altijd wint. 

Had het zomaar kunnen gebeuren dat het wel de vlucht kant op was gevallen en dat mauri en APP mee hadden gezeten? Zeker. Niet voor niets probeerden zoveel renners het en Hushovd heeft ook wel eens een bergetappe gewonnen. In dat geval had ik opgelucht adem kunnen halen dat mijn 'fout' zonder gevolgen was gebleven. 

Laatst gewijzigd
Ton Pelo

Typische Scorito dag vandaag. Zoals anderen AK-verwachting omgebouwd naar de vluchters. Daardoor Molano en Arensman er uit gehaald die bij het invullen vóór de start van de Giro wel in deze etappe stonden. Gelukkig wel last minute gekozen voor Pogi als 'veilige' cap. Oja, en nog typischer: Hirt en Bardet die als laatste van hun groepje binnen komen. Kost toch weer 16 puntjes.

Morgen toch opnieuw een mooie kans voor de vlucht. Visma en Alpecin hebben niet genoeg mankracht om zo'n lange etappe te controleren en ik denk niet dat Quickstep blind op Merlier af durft te gaan. Dat kan maar één ding betekenen: Vendrame cap, wie durft?

Papa Bart

Tijdens de Giro van 2018 verloor in etappe 19 een tot dan toe onaantastbare Simon Yates bijna 40 minuten. Hij reed nog minuten lang op de parkeerplaats rond, compleet van de wereld.

ik vind Pogacar buitenaards, en gun hem de dubbel (en waarom niet: de triple) dit jaar, maar spannend of verrassend is het niet. Ik hoop tegen beter weten in dat hij er ook een dag doorheen zakt, en dat deze Giro alsnog een nagelbijter wordt.

Matjieu
nasibal
Absluut. Het kan zeker in bepaalde etappes meerdere kanten op vallen. Dingen die je wel min of meer...

Mooie analyse denk ik met punten die ik zelf ook redelijk aanhoud, maar vandaag heb genegeerd. Gelukkig met storer als captain geen super grote gevolgen, al waren de uae-opvullers lekker geweest. 

Ga jij in een etappe als morgen dan ook voor een safe scenario? En wat is dat volgens jou. 
Ik zie namelijk zowel sterke sprinters, vluchters, als wat ak-mannen top 20 kunnen eindigen. Oftewel: alle renners zo ongeveer. Daarbij denk ik wel dat bij veel renners vandaag erin heeft gehakt, wat het moeilijker te controleren maakt voor sterke sprinters. Gaan groves en Milan misschien zelf mee in een vlucht? 

Gladiool

Treurig. Vanochtend Molano eruit gehaald voor Pellizari en die captain gemaak als gok. Nogal een foute gok. Met Pogi, DFM, O'Connor, Thomas, Tiberi, Arensman en Storer (en ok, die paar puntjes van JPL) dik gescoord. Maar hadden er 74 meer moeten zijn, en dus een topscore en richting de top 100 klimmen. In plaats daarvan een bakje tranen.

nasibal
Matjieu
Mooie analyse denk ik met punten die ik zelf ook redelijk aanhoud, maar vandaag heb genegeerd. Geluk...

Yes, morgen is misschien wel de moeilijkste etappe van de hele giro. Dat maakt de truipunten extra belangrijk als je op zeker wil spelen. Tegelijk hou je dan mogelijk maar een plek of 4-5 over voor potentieel scorende renners. 

HaagseHaas

Lastig morgen. Ik ga voor Kooij als kopman, het moet er toch eens uitkomen. Verder Pogi, Molano, Milan, Pithie, Van Poppel, Alaphillipe, en dan nog mijn twee jokers Bagioli en Oldani. Allebei nog niets laten zien, maar ze gingen aardig de berg op vandaag dus er zit misschien een verassing in.

Hay

Moet het nog zien of het morgen voor de vlucht is. Denk dat de ploegen Groves, Milan en Kooij wel als kanshebber zien. Zal er dus ook van af hangen wie deze ploegen in de kopgroep krijgen en hoe groot de kopgroep is. Denk dat ik Milan cap voor morgen (heb Groves niet).

dr klaas

Bankpunten stand op 300 toch in 2 dagen flink omhoog gegaan. Morgen mix van van alles vendrame voor de 2x cap

Turbo T

Ik vraag me wel af als Kooij het kan afmaken zonder een Laporte als lead out.

kevinraar

332 punten gehaald gestegen van 38.2 naar 53.2  7 man in de top 9 alleen storer niet opgesteld die verbaasd mij echt vandaag zat eerst in de kopgroep rijd nu nog top 10 volgende berg etappes maar lutsenko of lopez eruit doen voor molano

voor morgen word het toch niet een etappe voor de sprinters dit maar opstellen

pogacar

uitenbroeks

rubio

tibiri

arensman

o connor

storer

bjerg

molano

vendrame

1 van deze niet opstellen maar wie?

bank

lopez

lutsenko

van poppel

merlier

kooij

ganna

dekker

jakobsen

v. paret paintre

Laatst gewijzigd
ZK

Kevin! Oconnor, rubio, arensman en tiberi allemaal niet. Uitdiebroeks alleen als je geen betere kanshebber of opvuller hebt dan 8 punten.

Laatst gewijzigd
kevinraar

wie dn wel opstellen verwacht jij sprinters?

arensman en rubio wil ik dan wel uit doen dan voor ganna ofzo?

Laatst gewijzigd
ZK

Als je nog sterke sprinters hebt zoals Milan en van Poppel zou ik die wel opstellen, of heuvel aanvallers zoals Alaphilippe bijvoorbeeld?

kevinraar

ok vendrame staat erin milan heb ik niet van poppel wel iets voor ganna?

storer en rubio eruit voor ganna en van poppel zijn enige die geen truipunten hebben van mij klassement renners

dan heb ik nu dit

pogacar

uitenbroeks

arensman

o connor

bjerg

molano

vendrame

van poppel

ganna

als kopman vendrame

Laatst gewijzigd
Benzardi
kevinraar
332 punten gehaald gestegen van 38.2 naar 53.2  7 man in de top 9 alleen storer niet opgesteld...

Lekker man. 👍

kevinraar

meer van dit soort etappes dan lopez en lutsenko niet opstellen storer en molano erbij wie weet nog meer punten

Benzardi

Ik ga voor de aanvallers en een beetje punten. 😁

Vandaag naar de top 90,7% gestegen, dat word 2 weken met de billen dicht geknepen rond rijden.

Daan De Jager

Dainese

andresen

kanter op bankje morgen of toch opstellen?

GoldenWallie

Veilige punten van Thomas of gokje van Pithie? Enig idee hoe het zit met de vorm van Pithie, had nog last van zijn blessure?

1 2 ... 111 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.