Scorito Giro 2024

1 2 ... 114 ... 160 161
KV
nasibal
@KV (was jij het? anders mea culpa ;) )  Ik weet heel goed dat éxact deze DNS niet te v...

Jah. Ziekte (want kan niks anders zijn) toch niet te voorspellen?

Sta nog altijd achter mijn keuze. Top 5-7 was haalbaar met nog TT.

Hoeveelste staat jouw AK man APP ondertussen en hoeveel puntjes al verzameld? Is zeker nog 5x voor gemiddeld 0 puntjes op te stellen waarschijnlijk 👍

nasibal
KV
Jah. Ziekte (want kan niks anders zijn) toch niet te voorspellen? Sta nog altijd achter mijn keuze....

Het verschil is dat ik ik prima durf toe te geven dat APP vooralsnog geen pick is gebleken die goed uit de verf komt. 

Luts was ook voor zn opgave exact bezig met wat ik voorspelde dat hij zou doen. Gemiddelde plek voorlopig lager dan die "12,2" en toch al 4 van de 11 kansen voorbij. Vervolgens stelt hij definitief teleur vandaag. Ik pretendeer niet dat ik 'ziekte na de eerste week' kon voorspellen, maar dat is dan ook helemaal niet wat ik voorspeld had. Wat ik voorspeld had was 'ok uitslagen maar zonder echte scoritopunten als gevolg, met een grote kans dat hij onder aan de streep de boel weer verneukt voor iedereen die in hem geloofd'. Het 'hoe en wanneer' heb ik me nooit aan gebrand. 

Laatst gewijzigd
Willempie94
KV
Jah. Ziekte (want kan niks anders zijn) toch niet te voorspellen? Sta nog altijd achter mijn keuze....

Haha, grappig om toe te kijken:) ziekte kun je inderdaad niks aan doen, maar dat is niet wat er gecommuniceerd is toch?

De Tourminator

Kennen jullie het gevoel dat er van alles te doen is en je dan vergeet je team op te stellen🙈 dat is mij vanmorgen dus overkomen. De zelfgemaakte croissants voor moeders de vrouw waren goed gelukt, de opstelling voor mijn team vandaag te laat. Pogi als C vandaag en geen sprinters opgesteld.... 

Scratzz
nasibal
Het verschil is dat ik ik prima durf toe te geven dat APP vooralsnog geen pick is gebleken die goed...

Vooral in de eerste etappes hem iets hoger verwacht. Maar voor 1 miljoen was het toch wel het gokje waard. Met zijn vorm had hij in die eerste ritten ook zomaar top 5 kunnen rijden en dan had je die miljoen investering er al weer uit.

KV
nasibal
Het verschil is dat ik ik prima durf toe te geven dat APP vooralsnog geen pick is gebleken die goed...

Natuurlijk had ik op meer gehoopt maar elke keer ik hem opgesteld heb, heeft hij degelijke punten opgeleverd. 60 punten voor 1m is niet dramatisch zou ik denken. 

Daan Brakenhoff
nasibal
@KV (was jij het? anders mea culpa ;) )  Ik weet heel goed dat éxact deze DNS niet te v...

Ik moet zeggen dat ik voorafgaand deze Giro ook vrij 'pro' Lutsenko was. Hij bewijst maar weer waarom hij eigenlijk gewoon thuis gelaten moet worden. 

nasibal

Ik ben wel heel benieuwd waar mensen die vorm eigenlijk op baseren. Hij heeft dit jaar een mooi klein rondje gewonnen tegen de tegenstand waar Evenepoel normaal tegen rijdt. Verder heeft hij succesvol, impactloos en eigenlijk gewoon volkomen onzichtbaar aan weten te klampen bij een groep van 24(!) renners in LBL. 

De rest van zn seizoen is niet super slecht, maar zeker niet echt heel noemenswaardig voor iemand die beschreven wordt als 'iemand met zijn kwaliteiten'. Ik heb hem eigenlijk niets zien doen wat hem onderscheid van die andere 30 renners die in aanmerking komen voor plekje 13 AK in een grote ronde. 

Laatst gewijzigd
nasibal
KV
Natuurlijk had ik op meer gehoopt maar elke keer ik hem opgesteld heb, heeft hij degelijke punten op...

Hoeveel punten heb je in 2,6 en 7 op de bank moeten laten om hem uberhaupt op te kunnen stellen?

KV
nasibal
Ik ben wel heel benieuwd waar mensen die vorm eigenlijk op baseren. Hij heeft dit jaar een mooi klei...

Laten we er nu maar gewoon over zwijgen. Zo wordt het een welles-nietes discussie. Maar toch blij voor je dat je op zondag nog eens in je vuistje kan lachen. En hoop mee voor jou dat APP je misschien toch nog ergens eens een nieuw bekertje kan bezorgen. 

Ondertussen toch gecommuniceerd dat hij laatste dagen idd ziek was (sinusitis en laryngotracheitis). Hiermee stond hij gewoon 6de na de TT. Stel je voor als hij niet ziek was ;-)

KV
nasibal
Hoeveel punten heb je in 2,6 en 7 op de bank moeten laten om hem uberhaupt op te kunnen stellen?

In 2 enkel Storer bankpunten (maar die ging ik waarschijnlijk ook zonder Lutsenko niet opgesteld hebben, dacht niet dat hij (semi) voor AK wou gaan). In 6 geen bankpunten. In 7 enkel Bardet als 18de. Milan ook gewoon 2x opgesteld in 6 en 7. 

nasibal
KV
In 2 enkel Storer bankpunten (maar die ging ik waarschijnlijk ook zonder Lutsenko niet opgesteld heb...

Dat scheelt dan inderdaad. Storer was moeilijk te voorspellen inderdaad, kon vooraf beide kanten op. 

Ben Nihilisty
KV
Laten we er nu maar gewoon over zwijgen. Zo wordt het een welles-nietes discussie. Maar toch blij vo...

Hier sluit ik me inderdaad wel bij aan. Heb 'm zelf vanwege het Lutsenko-syndroom links laten liggen (man heeft me één keertje te vaak teleurgesteld onderhand), maar als je kijkt naar de andere 1M namen ben ik wel van mening dat Lutsenko echt geen gekke keuze zou zijn om als hybride AK-man en klimaanvaller mee te nemen - en dat heeft 'ie toch ook wel prima bewezen in de eerste week. Ja, het was relatief laag in de Scoritopunten, maar als die vandaag niet zou zijn uitgevallen vanwege ziekte dan was dat een prima puntentotaal voor je 1M geworden. Maar ja, waar Nasibal natuurlijk wel gelijk in heeft: die 'als' is bij Lutsenko altijd net aan wat meer factoren onderhevig dan bij de doorsnee andere renner ;)

Laatst gewijzigd
Rawolf

dat geneuzel over Lutsenko had je vooraf moeten doen, nu ben je af. 

Willempie94
De Tourminator
Kennen jullie het gevoel dat er van alles te doen is en je dan vergeet je team op te stellen🙈 dat i...

Ai dat is zuur! Hoe hoog sta je nu?

nasibal
Rawolf

Grappig, dat is namelijk exact wat ik gedaan heb vooraf. In meerdere lange posts en met de rekenmachine er naast. 

Ik denk vooral dat jij er zelf vooraf niet bij geweest bent en nu commentaar komt leveren. De uitgang is die kant op 😉

RemmertW
ditisdavid
Op de gebruikelijke plek.

Dank voor de link, dit was voor mij onbekend.  Nog meer keuzestress last minute wel hierdoor elke dag!

Dit jaar alleen maar mee gelezen.  Leuk dat er ook tijdens de ronde nog zoveel tips / discussie langs komt!

Vandaag hier ook voor Kooij. In theorie betere klimmer dan Milan denk ik. Wel grotere kans op beide in zelfde groep maar dan verwacht ik hem max enkele plekken achter Milan. 

Dus grote kans op klein verlies en kleine kans op grote winst? 

Nu hopen dat deze gedachtekronkel klopt en niet dat Kooij straks niet meesprint als het om plek 6 gaat.

Baggins
nasibal
Grappig, dat is namelijk exact wat ik gedaan heb vooraf. In meerdere lange posts en met de rekenmach...

My man😎

Thomberg
De Tourminator
Kennen jullie het gevoel dat er van alles te doen is en je dan vergeet je team op te stellen🙈 dat i...

Altijd al de hele giro invullen dus! Dat doe ik wel echt standaard. Scheelt precies wat je nu overkomen is. Het is sws goed om te doen omdat je dan achter eventuele gaten (of overvloed) in je selectie komt 

Thomberg
Rawolf

Haha nou dat is hier vooraf toch ook gebeurd? 

Hay
Ben Nihilisty
Haha ja wel een geval apart, die Lutsenko. Ik heb 'm ook even op de korrel gehad hoor, maar eigenlij...

Ik vond Lutensenko wel aantrekkelijk geprijsd. Maar op het laatste moment pas toegevoegd, dat heeft me (nu gelukkig) er van weerhouden hem te selecteren. Tot vandaag had ik hiervan nogal spijt.

Nijmos

@nasibal: ik vind wel de ziekte van lutsenko het onmogelijk maken om definitief te oordelen. Dat is helaas vaak zo, maar het dan als je gelijk zien, snap ik niet. Lutsenko was aardig op weg om zijn geld redelijk waard te zijn. Dat is hij soms. Soms ook niet. Daar was hij naar geprijsd. In de tijdritten etappe 1 en 2, was hij een goede optie. Hij had na erdoor zakken voor het ak ook nog een aardige vluchter kunnen zijn.

Als merlier niet in rome raakt door zijn val, zul je mij niet horen, ondanks dat ik merlier niet mee had omdat ik de kans dat hij uitvalt heel groot vind.

Sjasfriet

Je kan die discussie over Lutsenko evengoed voeren over DFM. Die blijkt op dit moment onmisbaar, terwijl ik die (net als lutsenko overigens) niet meenam omdat die onvoorspelbaar is en evengoed kan opgeven. Beide heren zijn tot voor gisteren zeer goed bezig voor hun prijs en dat onze Kazachse vriend ziek wordt kan je helemaal niet voorzien. Het wordt wel dringend tijd dat DFM gaat afstappen of een heftige offday kent, want anders zijn er geen zekerheden meer ;)

Rawolf

Lutsenko reed in de Ronde van Sicilie sneller de Prati di Tivo op dan Pogacar en co gisteren.

Daaruit kan je concluderen dat een gezonde Lutsenko op een niveau zat waarmee hij eigenlijk onmisbaar was geweest in je team.

Nijmos

Wel een heel andere discussie voor een andere prijs. Dfm of lutsenko.

Bij lutsenko zijn de alternatieven óók lutsenko-achtige types. Dfm had concurrentie van types die juist degelijk zijn zoals arensman uijtdebroeks en oconnor. Dfm heeft alleen als voordeel dat hij enorm punchy is en een goede tijdrit rijdt. Wat die anderen niet combineren en cian zelfs allebei mist.

1 2 ... 114 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.