Op de valreep Lund gebankt en DFM opgesteld omdat 1 of andere Deense twitteraar meldde dat Lund ziek is geweest en niet verwacht te kunnen sprinten. Heb daar verder geen bron voor kunnen vinden dus dit wordt weer met trillende handjes de finale volgen.
edit: Andresen meteen gelost, de handjes komen weer tot rust
Alles wat een renner tegenkomt is opzichzelf individueel beschouwd onvoorspelbaar. Maar hoe vaak moet een renner iets tegenkomen voordat het een patroon begint te worden waar betreffende renner méér last van lijkt te hebben dan de meeste andere renners?
Nee dus. Het is veel aannemelijker dat ándere factoren van invloed zijn geweest op die klimtijd dan het niveau van Lutsenko, gegeven wie er allemaal nog meer veel sneller rijden dan Pogacar (en nauwelijks langzamer dan Lutsenko). Ook de onderstaande top 10 op Strava is een aardige indicatie als zelfs renners als een Aleotti en Bouchard zich er tussen kunnen wurmen.
Als je al iets wil concluderen uit de vergelijking is het dat Pog en zn makkers gisteren er gewoon relatief langzaam tegenaan gereden zijn.
Hofstetter vandaag op de bank voor velasco en die eindigt er 1 plek boven, en haalt net zoveel punten als mijn extra uae man. Lijkt wel een fijne etappe zo te worden met alle 7 sprinters in de punten.
Ik ben overigens blij met Ewan voor deze prijs hoor. Sprint 4x mee, heeft voor 1,5 mio nu meer dan 80 punten en kan de komende weken daar echt nog wel wat aan toe voegen. Is nu prima b sprinter presteert tot nu toe beter dan bijv Pithie Bauhaus Dianese gaviria om maar andere mannen in zelfde of duurdere klasse te noemen. Je moet hem alleen niet meer als a sprinter nemen.
Dit is flauw. Lutsenko komt soms wat tegen. Daar is hij naar geprijsd. Hij is ook wel eens gewoon onverklaarbaar slecht. Ook naar geprijsd. Maar hij komt niet altijd wat tegen. Hij is top 10 geweest in de tour. Niet met geweldige scoritopunten, maar hij zou het ook vanuit de vlucht kunnen. Plus 2x dik top 20 in een tijdrit en een aardige verwachtingswaarde in dit veld in e1 en e2 wat mij betreft. Het was geen zekere pick, maar ook geen rare wat mij betreft. Of het een goede 7e of 8e man in je klimteam was geworden zullen we niet weten, maar hoefde ook niet per se om meerwaarde te kunnen hebben. .
Durf je met droge ogen te beweren dat je baalt dat hij uitvalt omdat de concurrentie hem nu niet meer kan opstellen?
En.. bij merlier is het toch ook altijd wat? Vind je dat dan ook fair?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.