Scorito Giro 2024

1 2 ... 115 ... 160 161
Scratzz

Dfm laatste dag erin geklikt vanwege zijn interview. Daaruit kreeg je echt het gevoel dat hij mee ging doen voor top 3. En dat in combinatie met dat hij kan aankomen + tijdrijden. Dus dan haal je al veel makkelijker punten dan met de O Connors van deze wereld.

valowitz

Wielrenners die altijd teleurstellen/teleurstelden: 

Lutsenko

Bardet

Ewan

Vendrama

Porte

Superman

Rawolf

O connor komt ook altijd wat tegen in grote rondes. G valt altijd. Tiberi nog nooit een GT klassement gereden. Uitjebroeks Fortunato JPL kunnen niet tijdrijden. 

 

Ik zou gewoon je team leeg laten

Guido Maltempi

Op de valreep Lund gebankt en DFM opgesteld omdat 1 of andere Deense twitteraar meldde dat Lund ziek is geweest en niet verwacht te kunnen sprinten. Heb daar verder geen bron voor kunnen vinden dus dit wordt weer met trillende handjes de finale volgen.

 

edit: Andresen meteen gelost, de handjes komen weer tot rust

Laatst gewijzigd
nasibal

@nasibal: ik vind wel de ziekte van lutsenko het onmogelijk maken om definitief te oordelen. Dat is helaas vaak zo, maar het dan als je gelijk zien, snap ik niet
En is de volgende keer zn valpartij hetgeen het onmogelijk maakt? En de keer daarna z'n ene slechte dag? En de keer daarna het overleiden van zn hond? En de keer daarna...

Alles wat een renner tegenkomt is opzichzelf individueel beschouwd onvoorspelbaar. Maar hoe vaak moet een renner iets tegenkomen voordat het een patroon begint te worden waar betreffende renner méér last van lijkt te hebben dan de meeste andere renners?

Lutsenko reed in de Ronde van Sicilie sneller de Prati di Tivo op dan Pogacar en co gisteren.
Ulissi eindigde daar 2 seconden achter hem. Ik denk dat het voor Pog maar goed is dat die niet in de giro-selectie zat, had een serieus kopman probleem op kunnen leveren! Oh en wat dacht je van Yannis Voisard van Tudor? Die nog maar 25 jarige 2e jaars WT prof van Tudor verliest slechts 21 seconden en eindigt op een mooie 4e plek in de etappe. Schrijf die maar op hoor als toekomstig tourwinnaar!

Daaruit kan je concluderen dat
Eh nee dus. Scorebordjournalistiek, compleet losgetrokken van enige context. 

 

Laatst gewijzigd
Rawolf

het gaat niet om de uitslag. Het gaat om de klimtijd van de klim die heel veel zegt over Lutsenko's niveau. 

 

 

nasibal
Rawolf
#2856
het gaat niet om de uitslag. Het gaat om de klimtijd van de klim die heel veel zegt over Lutsenko's...

Nee dus. Het is veel aannemelijker dat ándere factoren van invloed zijn geweest op die klimtijd dan het niveau van Lutsenko, gegeven wie er allemaal nog meer veel sneller rijden dan Pogacar (en nauwelijks langzamer dan Lutsenko). Ook de onderstaande top 10 op Strava is een aardige indicatie als zelfs renners als een Aleotti en Bouchard zich er tussen kunnen wurmen. 

Als je al iets wil concluderen uit de vergelijking is het dat Pog en zn makkers gisteren er gewoon relatief langzaam tegenaan gereden zijn. 

Laatst gewijzigd
Matjieu

Van Poppel doet eindelijk wat ik van hem had verwacht. 
Vendrame ook mooi top 10. 

En ook mooie lead-out van Pogacar trouwens. Roze helpt paars? 

HaagseHaas

Nice, 1 tot en met 5 allemaal in de ploeg. Ik heb best veel geluk deze Giro. Richting de 99% en de top 200.

Laatst gewijzigd
Aanklampen

Ewan doet wat je van Ewan verwacht.... Laat weer eens lopen.

Dainese wordt vanzelf meer competatief...

Pithie, had die materiaal pech? 

Pogy reed voor Molano Matjieu.. 

ditisdavid

1-2-3-5. Ewan op de bank, maar als Ewan Ewant valt de schade daarvan mee.

NielsH97

Bauhaus opgesteld ipv Kanter. Dat is zo lijkt het nu wel jammer maar voor de rest een goede uitslag voor mij vandaag. Jammer genoeg Kooij last minute gewisseld voor Milan maar die paar punten maken niet zoveel uit.

DennisdeMenniss
Matjieu
#2858
Van Poppel doet eindelijk wat ik van hem had verwacht. Vendrame ook mooi top 10.  En ook...

Denk meer iets van wrok, dat hij de 1e etappe won zat Pogi denk ik nog ergens dwars. Toch een geweldige coureur die Pogi, je weet nooit wat hij gaat doen. Heerlijk om naar te kijken.

oli4g

Thx David voor dat interview met van Poppel te linken, had hem eerst op de bank

Niballie
Aanklampen
#2860
Ewan doet wat je van Ewan verwacht.... Laat weer eens lopen. Dainese wordt vanzelf meer competatief...

Pithie had pech ja, die kwam met een ploeggenoot voorbijgesjeesd toen de groep Merlier in beeld kwam. Vervelend moment.

Daan De Jager

196 tot nu toe en dainese en kanter op de bank ... had dus als 200 plus kunnen zijn 

Edd1e

Pogacar heeft me 50 bankpunten bespaard, wel een drama Groves als captain en zekere punten van DFM ipv Dainese.

floda

Hofstetter vandaag op de bank voor velasco en die eindigt er 1 plek boven, en haalt net zoveel punten als mijn extra uae man. Lijkt wel een fijne etappe zo te worden met alle 7 sprinters in de punten. 
Ik ben overigens blij met Ewan voor deze prijs hoor. Sprint 4x mee, heeft voor 1,5 mio nu meer dan 80 punten en kan de komende weken daar echt nog wel wat aan toe voegen. Is nu prima b sprinter presteert tot nu toe  beter dan bijv Pithie Bauhaus Dianese gaviria om maar andere mannen in zelfde of duurdere klasse te noemen. Je moet hem alleen niet meer als a sprinter nemen. 

Joinjoal

Grrrr kooij,dainese en van poppel niet opgesteld dik 10% gedaald..

170 punten 

Edd1e

Wel interessant dat de nummer 1 4 UAE renners heeft en standaard ze allemaal opstelt. Pakt wel wat bankpunten dus gaat die 4e het waard zijn?

Nijmos
nasibal
#2855
[quote]@nasibal: ik vind wel de ziekte van lutsenko het onmogelijk maken om definitief te oordelen....

Dit is flauw. Lutsenko komt soms wat tegen. Daar is hij naar geprijsd. Hij is ook wel eens gewoon onverklaarbaar slecht. Ook naar geprijsd. Maar hij komt niet altijd wat tegen. Hij is top 10 geweest in de tour. Niet met geweldige scoritopunten, maar hij zou het ook vanuit de vlucht kunnen. Plus 2x dik top 20 in een tijdrit en een aardige verwachtingswaarde in dit veld in e1 en e2 wat mij betreft. Het was geen zekere pick, maar ook geen rare wat mij betreft. Of het een goede 7e of 8e man in je klimteam was geworden zullen we niet weten, maar hoefde ook niet per se om meerwaarde te kunnen hebben. .

Durf je met droge ogen te beweren dat je baalt dat hij uitvalt omdat de concurrentie hem nu niet meer kan opstellen?

En.. bij merlier is het toch ook altijd wat? Vind je dat dan ook fair?

 

 

Laatst gewijzigd
Astarloa

5e nu algemene poule, wissel Van Poppel voor Uijtdebroeks heeft goed uitgepakt. Alleen jammer van Pithie wat wel een verschilmaker is.

John Bon

Ik was niet thuis vandaag. Parcours niet bekeken gevolg: ik had mijn klassementsrenners opgesteld. 

Gevolg:
De renner die ik al elke sprint kopman maakt wint... op de bank
1,2,3,4,5 en 8 zat op mijn bank... 278 bankpunten is dat een nieuw record? 😂

Papa Bart

een uitstekende dag! Mijn smaldeel sprinters doet eindelijk waar ze voor geselecteerd zijn: punten aanéén rijgen! Zo benaderen we in ieder geval duimpjes territorium, erop en erover volgende week!

4 pagina's Lutsenko geneuzel. Ik mis Zadelpen.

NielsH97

Van 40% naar 76% in 2 etappes. Nu de lijn doortrekken!

1 2 ... 115 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.