Scorito Giro 2024

1 2 ... 117 ... 160 161
Willempie94

Verwachten jullie dat Pogi opnieuw voor de overwinning zal gaan om de Giro z.s.m. te beslissen en een beetje te kunnen gaan sparen richting de tour? 

 

Ik denk zelf dat Pogi er wel weer voor wil gaan, zeker aangezien de ritten daarna wat vlakker zijn en er ook weer spintritten aankomen. 

ditisdavid

Pogacar ligt voorlopig een straatlengte voor in het BK, de enige manier waarop hij die niet gaat pakken is als iemand vanuit de vlucht de volle mep pakt in rit 15 (de aankomst bergop zal, met het schrappen van de Stelvio, in principe de nieuwe Cima Coppi worden) en daarna flink zijn best blijft doen.

De aankomst morgen is niet lastig genoeg om echt een groot gat te slaan, maar wel makkelijker te controleren voor UAE dan de meeste Alpenritten. Kan beide kanten op.

Laatst gewijzigd
Bagagedrager

Hoe is de situatie hier verder bij alle teams? 
Grootste tegenvaller(s)?

RvhC74

twee rondes gegokt met verkeerde caps, gaan bijster slecht ook

grootste tegenvaller is voor mij dan toch wel Martinez en Uitdebroek, die wel goed presteren en niet had verwacht (en dus niet heb)

met sprinters moet je gewoon top3/4 nemen, heb je vaak al voldoende aan

 

oli4g

plek 215 momenteel, dus niet veel te klagen. Valter niet opgesteld rit 1 en Andresen niet in rit 3, wat beide inschattingsfouten waren. Andere bankpunten moeilijk te voorspellen.

Buiten Molano geen andere UAE renners genomen helaas, had er beter eentje extra genomen. Weinig aanvallers voor de bergritten die er aan komen (Carr uitgevallen en Storer gaat voor AK), dus ergens ook wel blij met Bardet die ik dan kan cappen. 

Ik verwacht dus nog wel wat te zakken in de rangschikking, ook omdat DFM helemaal geen zekergheid is.


Laatst gewijzigd
Bagagedrager
oli4g
#2905
plek 215 momenteel, dus niet veel te klagen. Valter niet opgesteld rit 1 en Andresen niet in rit 3,...

wat bedoel je met DFM geen zekerheid? 

oli4g
Bagagedrager
#2906
wat bedoel je met DFM geen zekerheid? 

die durft al eens een slechte dag te hebben/iets voor te hebben naar mate een grote ronde vordert. Volgens mij de reden dat meer dan de helft hem oversloeg.

Laatst gewijzigd
Sjasfriet
oli4g
#2905
plek 215 momenteel, dus niet veel te klagen. Valter niet opgesteld rit 1 en Andresen niet in rit 3,...

Storer heeft zelf gezegd in een interview dat hij liever een rit wil winnen dan hoog te staan in het AK.

Jasperdewaal11

Tot nu toe is DFM een prettige en Bardet nog niet zo helaas. 

Girmay doet het meeste pijn denk ik anders had hij echt wel meegedaan en was niet veel gekozen. 

G had ik graag gehad maar gaf de voorkeur aan Arensman. Verder wel een plekje vergooid met Fabbro waarvan ik dacht dat hij zo'n AK aanklamper werd (zoals Polti had gemeld) maar nergens is te bekennen.

Pim Todcock

Met A P-P, Bardet en Caruso heb ik drie dure missers (tot nog toe) en daarmee vooralsnog kansloos voor een leuke notering. Roma is nog ver, maar er moeten wel hele rare dingen gebeuren als het nog een duimpje oplevert. Beter wat lessen meenemen naar de Tour.

Eigenlijk heb ik op Pogacar na alles fout gekozen qua klassement :D. Tiberi en O'Connor zijn het ook nog niet helemaal en klimmers als Rubio en Lutsenko ook niet. Plapp leek even leuk, maar levert wit meteen weer in.

martijncr
Pim Todcock
#2910
Met A P-P, Bardet en Caruso heb ik drie dure missers (tot nog toe) en daarmee vooralsnog kansloos vo...

Kalm aan he, Rome is nog ver, en de eindafrekening van alle GC-, berg-, sprint- en jongerenpunten heeft mij vaak nog enorm doen verrassen op het eind. Zeker met Bardet kan er nog van alles gebeuren in positieve zin :)

ditisdavid
Pim Todcock
#2910
Met A P-P, Bardet en Caruso heb ik drie dure missers (tot nog toe) en daarmee vooralsnog kansloos vo...

Wat had je meer verwacht van O'Connor en Tiberi dan ze tot nu toe hebben gedaan? De ene staat keurig vierde in het AK en heeft op beide bergaankomsten tot de besten gehoord, de andere heeft de nodige punten ingeleverd door materiaalpech op Oropa maar verder overal waar hij kon presteren ook gepresteerd en doet daardoor ook volop mee voor topvijf + wit. Die gaan als ze de huidige lijn doortrekken allebei hun geld wel waard zijn.

Pim Todcock
martijncr
#2911
Kalm aan he, Rome is nog ver, en de eindafrekening van alle GC-, berg-, sprint- en jongerenpunten he...

Da's waar, maar dan moeten oa Thomas, DFM en Cian nog flink wegzakken. Dat zie ik niet gebeuren. De laatste misschien met de lange tijdrit, maar anders niet.

Ton Pelo

Grote tegenvaller is Bardet in mijn ogen. Ganna is ook een beetje de nieuwe Vendrame, behalve in de tijdritten natuurlijk. Zou meesprinten maar toch niet tot nu toe. Misschien maakt hij het in de rest van de Giro goed, maar dan kan het zomaar dat hij eens op de bank beland in een sprintetappe. Achteraf beter Sheffield kunnen nemen en Bauhaus upgraden tot Groves. 

En mijn eigen opstel-kunsten kunnen ook beter. In etappe 1 Ganna (niet verwacht) en Hermans (gaf aan weinig kansen voor hemzelf te zien in een interview) op de bank. In de etappe gister Molano op de bank. Toch gezwicht voor iets meer aanvallers en had niet verwacht dat hij er nog bij zou zitten. Dat hij dan ook nog eens 3e wordt is wel een hele dure fout. 

Pim Todcock
ditisdavid
#2912
Wat had je meer verwacht van O'Connor en Tiberi dan ze tot nu toe hebben gedaan? De ene staat keurig...

Het probleem is vooral dat ze achter DFM en Thomas staan. Ik had ze iets meer als best-of-the-rest ingeschaald.

Qua punten lopen ze ver achter dat tweetal aan tot nog toe. Van de dure klassementsrennners* Thomas, Arensman, Cian, Caruso, DFM, O'Connor, Bardet, Tiberi, mis ik de twee beste.

*Pogacar uiteraard buiten beschouwing latend.

Aanklampen
kwarc
#2900
Lijkt me de grootste vraag of Pogi zo doorgaat, of dat de vluchters veel meer ruimte gaan krijgen. A...

Leuker als je wat te kiezen hebt. In bergettappes geen Carr, Lipo en Lut tot mijn beschikking. Dan ben ik blij met Rafa en Molano. 

Teampunten geven extra dimensie aan spel. Dit werkte enorm tegen me omdat ik (tegen beter weten in) G en Thymen in etappe 1 op de bank had.. Liep ik 70 punten mis, en Molano en Maijka die twee 0'en opbrachten. 33% na etappe 1.

Nu Pogy zelfs voor Molano een lead-out doet en Majka in de langere bergritten gewoon 'erbij blijft' zijn die ploegmaats enorm belangrijk.. 

Tegenvallers Carr (Vaugthers, rukker, als die al met klachten begon), Lipo (zonde, doe je weinig aan) en Lut (tsja, Astana, dan was Fortunato betere optie geweest). Sprinters zitten er nu redelijk in, Danny wordt vanzelf beter, Dainese wordt competatiever, klimt beter dan Bauhaus, Molano ook nuttig met zo af en toe een top 10, Kooij, Milan.

Ik geloof dat zowel Tiberi als Thymen nog wel over Uitdebroeks gaan. DFM, als die niet een slechte dag heeft gooit ie eindelijk dat stempel af. Bardet, staat nog te dichtbij om blind C te maken.

Aanklampen
Pim Todcock
#2910
Met A P-P, Bardet en Caruso heb ik drie dure missers (tot nog toe) en daarmee vooralsnog kansloos vo...

Je had beter Baudin kunnen pakken. APP vond ik te tricky, ook met die broer ('je kiest de verkeerde') en werken voor Bennie. Caruso fan van maar gegaan voor de goedkopere optie... Bardet, die komt er nog wel.

nasibal

Tiberi heeft idd de pech dat hij op Oropa geen uitslag reed, anders was hij de middelmaat ook al wel redelijk ontstegen. Zn JK en ITT gaan nog een hoop goed kunnen maken en hij was natuurlijk ook nog de goedkoopste van allen. 

Oconnor? Tja, heeft buiten de bergop aankomsten ook echt niets wat voor hem spreekt zolang hij top 10 AK blijft staan. 

Guido Maltempi

Voor alle klassementsmannen geldt eigenlijk hetzelfde: als Pogi doorgaat met etappes winnen dan worden ze hun prijskaartje vanzelf wel ongeveer waard. Gaat vanaf nu alles naar de vluchters, dan haalt vrijwel niemand (m.u.v. DFM) de 100-punten-per-miljoen. 

Of dat ze dan ook meteen een slechte investering maakt, hangt dan weer af van wélke vluchters we vooraan gaan zien in de bergritten. Zijn dat steeds dezelfde namen, dan had je die mee moeten nemen en het wisselgeld moeten investeren in betere sprinters. Maar als het 1 grote potpourri wordt van verschillende vluchters die ieder 1 of max 2 keer in de punten rijden, dan kon je die plekjes in je klimteam per saldo alsnog beter besteden aan steady sprokkelende AK mannen.

Uiteindelijk denk ik dat 4xUAE hoe dan ook de winnende tactiek zal blijken. Als de Stelvio inderdaad geschrapt wordt zie ik Pogi die bergtrui gewoon de hele ronde behouden, en dan zitten die teams in elk scenario gebakken. Winnen de vluchters dan pak je 3x14, is het een AK dag dan wint Pogi en pak je 3x24. Verspreid over 6 bergetappes valt daar echt niet tegenop te selecteren.

Hay

Gaat behoorlijk goed, sta op 96.6 %. Maar gisteren Dainese en van Poppel op de bank omdat ik dacht dat dit meer iets voor Schachmann zou zijn. Helaas gisteren voor de start geen interviews meer gelezen/gehoord anders had ik van Poppel nog wel gewisseld voor Schachmann. Overigens wel tevreden over 500 K renner Schachmann, 2 in de eerste etappe en 5 in de tijdrit. Had nu dan wel twee dure bankplaatsen maar het sprintersteam ziet er behoorlijk goed uit. AK team beetje minder, had wellicht beter toch ook Majka kunnen kiezen, hij lijkt dik in orde en zal naast teampunten ook nog wel een keer zijn kans krijgen van Pogi.

Pim Todcock
Aanklampen
#2917
Je had beter Baudin kunnen pakken. APP vond ik te tricky, ook met die broer ('je kiest de verkeerde'...

Heb je die? Om eerlijk te zijn heb ik Baudin niet op de radar gehad en niets gezien op voorhand waarom hij dit zou moeten kunnen. Tel daar bij op dat hij O'Connor en de PP-bro's voor zich had en zijn 0% pickrate is te begrijpen.

Aanklampen
Pim Todcock
#2921
Heb je die? Om eerlijk te zijn heb ik Baudin niet op de radar gehad en niets gezien op voorhand waar...

Nope.... Wel goede uitslagen in BAskenland.. maar zelfs als ik hem op de radar had gehad was die met 2x PP en Ben nog steeds erg onzeker geweest. Wellicht in een andere ploeg wel opgevallen of gekozen.

Nick P

Het zou me niet verbazen als O'Connor uiteindelijk gewoon zijn puntjes pakt.

Het is dom (en typisch) van hem dat hij zichzelf opblaast in etappe 2, maar hij liet wel vorm zien. En als hij dan net als zaterdag een aantal keer meesprint, en een van de PP broers nog een etappetje wint, dan komt het wel goed met hem. Zonder materiaal pech was hij ook gewoon boven DFM en Thomas in de tijdrit geëindigd, die door iedereen meegenomen zijn vanwege hun tijdrit punten.

jenzrscl

Wie is voor jullie diegene die het meest indruk maakte deze week qua strijd, even niet scorito gezien?

Kvind dat flip wel hele goeie eerste week rijd, gun hem echt een ritje

 

Aanklampen
Nick P
#2923
Het zou me niet verbazen als O'Connor uiteindelijk gewoon zijn puntjes pakt. Het is dom (en typisch...

Ik heb G niet meegenomen 'vanwege zijn tijdritpunten'... G is gewoon altijd steady en topfavoriet voor P2... ook nu nog. DFM heeft nu een goede eerste week laten zien, waarbij de rit van zaterdag vrij rustig gereden werd mede door de wind op kop.

1 2 ... 117 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.