Voor de gasten met Uijtebroeks in het team, bekijk het positief. Er komen nog wat heuvel/berg ritten die niet naar de klassementsmannen zullen gaan.. nu hoef je minder in dubio te zitten wat te doen en kun je zomaar met de juiste aanvallende renner zitten ;)
Ben zelf wel blij met een 3e UAE man, staat toch garant voor zekere punten. Vermoed dat de winnaar van het spel zelfs 4 UAE mannen in zijn selectie gaat hebben.
Gemiddeld ? Met Cian zit je op 3,1/3 uitvaller per scoritodeelnemer. En hij is mijn 3e, wel alle 3 punten pakkers.
Cian was voor mij geen twijfel met jongere trui en een 8e plek in een vuelta waarin hij 0 ondersteuning kreeg plus de overstap naar Visma.
Enfin giro is nog lang en wie weet.
Ik moest mezelf gisteren even in m'n arm knijpen toen ik zag dat de complete top 7 van het AK in m'n ploeg zat. Maar het uitvallen van Cian gaat wel flink pijn doen. Zijn punten in de resterende bergetappes zijn met een beetje geluk nog enigszins op te vangen met Vansevenant/Schachmann/Milan als backup opties, maar daarnaast vallen er ook 60 tot 120 eindpunten in 1 klap weg. En dan lijkt de veelgekozen Arensman, die ik niet mee heb, uiteindelijk toch de betere keuze te worden.
In de sprintetappes zak ik sowieso elke keer een klein beetje in het klassement en dat zal er met het uitvallen van Kooij niet beter op worden. Vandaag Milan (c), Molano, Pithie, Ewan, vPoppel, Aniolkowski en Lund*, aangevuld met Pogacar en DFM of Tiberi. Voor die laatste keuze moet ik nog even m'n rekenmachine erbij pakken, brb.
* Normaal gesproken zijn de sprints vanaf nu voor Fabio. Maar ja, die ene klim hè. Ik stel hem toch maar op.
Aangezien mijn giro nergens naar toe gaat en het nieuws dat Mvdp de tour doet. Al even naar de Tour gekeken en oh boy het wordt veel knopen doorhakken en ik verwacht Remco een lage pickrate als hij in de buurt van Vinegaard/Pogi/Roglic wordt geprijst.
In de veronderstelling dat niemand ziek wordt en iedereen fit is:
Pogacar
Vinegaard
Evenepoel
Roglic
Philipsen
Pedersen
Van Der Poel
Ayuso
Yates Adam
Yates Simon
Vlasov
De Lie
Almeida
Hindley
Thomas
Carapaz
wva (?)
...
Ik verwacht ook een overvloed aan Scoritospelers bij de psycholoog wegens FOMO
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.