@ eddie hahahaha ja was het maar waar. Die heb ik niet evenmin als schachmann en flipje. Dus vandaar de vraag. Maar vind het lastig om überhaupt tot team te komen. Iedereen zal in vlucht willen zitten, maar kan me inderdaad ook goed voorstellen dat ineos vlucht onder controle wil houden en dan narvaez wil
launchen
Ik heb het graag eens over de puntentelling in Scorito in de grote rondes. Alle renners van UAE staan momenteel in de top 13 qua behaalde punten 🤔, vind ik helemaal niet correct of eerlijk. Enkel top 3 renners algemeen klassement en sprinters staan er nog bij. Klopt volgens mij niet. Oké, ik wist natuurlijk op voorhand dat dit kon gebeuren met een uitgesproken favoriet, en kon ook op die manier spelen, maar het is er echt over en geeft geen realistisch beeld weer van wie nu de beste renners zijn in het peloton. Wat is jullie mening hierover?
Dat zijn nu eenmaal de regels van het spelletje. Het is nu natuurlijk ook niet super representatief, aangezien pogi na etappe 2 al het roze en de bergtrui heeft. Achteraf hadden alle knechten misschien wel een half miljoentje meer mogen zijn, maarja dat is achteraf. Het had ook prima gekund dat het roze al weg gegeven was en een tijd bij iemand anders hing. Dit maakt het ook wel leuker, omdat je zo ook meer renners kan kiezen en verschillende tactieken kan kiezen. De Tour wordt bijvoorbeeld een heel ander spelletje gezien het deelnemersveld en parcours (stuk minder voorspelbaar)
Deze Giro zijn de teampunten idd echt doorslaggevend, maar zoals je zelf al aangeeft was datvte verwachten metb1 duidelijke favoriet, en ook nog een parcours dat vanaf rit 1 op zijn lijf is geschreven. Maar ik snap dat Scorito niet speciaal voor deze Giro de puntentelling gaat aanpassen
Ik ben er best content mee, met mijn UAE-kwartet. Al hoop ik dat de schade voor Großschartner mee valt.
Het is een beetje part of the game hè, en dit jaar is ook wel een redelijk uitzonderlijke situatie met Pogi die er zover bovenuit steekt en zowel het Roze als het Blauw heeft.
Mijn keuze had ook slecht uit kunnen pakken als Pogi in E1 het Roze had gepakt en 'm dan in E2 had weggegeven. Dan had ik een stuk lager gestaan dan de 98.5% waar ik nu sta. Maar Rome is nog ver, en er leiden meerdere wegen naartoe.
Normaal ben ik niet zo van de teampunten maar met zo'n uitgesproken favoriet en daarachter een relatief matig deelnemersveld qua klassement vond ik het de gok wel waard.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.