Ik denk eerder dat de AK mannen voor de sprinters het laatste muurtje overkomen. Dus mocht je zo denken kun je beter Poga cappen.
Ik twijfel tussen Poga, Sheffield en APP. Heb verder niet echt aanvallers om te cappen.
Daar kun je wel eens gelijk in hebben. Het routekaartje vertekent een beetje. De Monte Giovo is behoorlijk steil met stukken van 20%. Al zijn dat maar enkele honderden meters, maar toch.
Dit staat er nog over op Feltet: "Zo rijd je over vlakke wegen naar het zuidwesten, noordwesten en opnieuw zuidwest, voordat je noordwaarts de ongecategoriseerde Monte Giove op gaat (2,6 km, 5,0%, max. 20%), die extreem oneffen is. Zo stijgt de eerste 1,2 km met 9,2%. waarna het licht daalt en uiteindelijk licht stijgt met 2,9% over de laatste 600 m richting de top, die na 183,7 km wordt afgerond."
Vandaag wordt vooral consolideren aan de hand van trui- en teampunten hier. Enige twijfel nog of ik jongere broeder PP mee moet nemen, want waarom eigenlijk ook niet?
Dit lijkt me op voorhand overigens wel echt zo een etappe waar de kopgroep ruimte krijgt én groot is (dus rond de 20 man wel), waardoor een veilige capkeuze als Pogi denk ik niet heel erg loont. Anderzijds: door de weinige bergetappes zijn er wel verdraaid veel mannen die het wellicht willen proberen nog relatief kort, die de top-10 plekken achter Pogacar wellicht liever niet zomaar 8 minuten cadeau willen doen. Gaan het meemaken!
Wel 8 zekere punten. Ik heb hem er voorlopig in staan ten koste van Pithie.
Sta op 2762 punten, dus denk dat ik op safe speel. Alleen de kopman voor vandaag blijft voorlopig een ?
Vendrame, Vansevenant en Piganzoli; plek voor twee van de drie vandaag. Wie?
Vendrame kan zowel in de kopgroep als vanuit de groep daarachter punten pakken.
Vansevenant vindt hier wel een redelijk parkoers op maat, vergelijkbaar met een klassieker.
Piganzoli klimt goed en zou via de vlucht een sprong in het klassement kunnen maken.
Oja, dat is waar ook. Damn.
EDIT
hij voelde zich gewoon wat minder na de rustdag. Vandaag gaat-ie voor de winst (volgens een interview van gisteren): Tuttobiciweb
Ik zie dat mensen denken dat de vlaamse klassiekermannen/sprinters die misschien overleven (namen als van poppel en hofstetter enzo, net zoals milan). Los van het feit dat het de hele dag op en neer gaat, is de kortste heuvel die er vandaag inzit evenlang als de langste uit RvV. Alleen de echte uitzonderingen (bijv stuyven in zeer goede vorm of ganna) kunnen hier mee. Verder zijn het echt ardennen/strade/lombardije achtige mannen die vandaag het gaan bepalen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.