Haha ja met je eens, maar zit persoonlijk niet erg breed in aanvallers die dit goed kunnen - dus voor mij is het gokje eigenlijk redelijk risicoloos (kost me een puntje of 6 ten opzichte van bijvoorbeeld JuanPe Lopez op te stellen).
Waaronder ik, is dat een hele gekke gedachte? De pest met aanvallers is dat het voor minimaal 70% een gok is. Had APP, Ganna of Pithie kunnen gokken, maar als ik een risico analyse erop los laat dan is de kans net zo groot dat ze in de punten rijden als dat ze dat niet doen Dan schat ik de kans op Pogi bij de top 15 iets hoger in. Bij deze etappe ga ik liever voor meer zekerheid en trui/teampunten, moet mijn winst in de volgende etappes kunnen uitbreiden. De laatste 3-4 keer dat ik een aanvaller capte had ik ook achteraf op safe moeten spelen. Laatste keer was Bardet, werd 21ste, had ik net als de meerderheid Pogi moeten cappen. Volgend rit Bardet 2e weet je wel,
Alle respect en de terechte punten voor Scorito'anen die met lef hebben geselecteerd en straks beloond worden.
Overigens, beter Ganna of Pithie kunnen cappen, maar de koers duurt nog 100km en de groep is wel groter ik verwacht had.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.