Zou dan voor Milan gaan voor de truipunten. Verwacht geen sprinters erbij, daarvoor is het echt te lastig. Zie ook Pithie veel voorbij komen en daar geloof ik voor morgen ook niet in. Zal wel een grotere kopgroep zijn en Zana staat te kort om te laten rijden.
Piganzoli doet het heel goed, maar dit vertaald zich niet in punten.
Ik had liever iemand anders meegenomen dan hem en dat is eigenlijk jammer, want de jongeman en de teampjes met hem erin hebben niet veel aan dat goede presteren van hem ook al zagen de scoritospelers met Piga potentieel die anderen niet zagen (of wel zagen, maar beter nadachten op scorito wijze). Weer komt dit op hetzelfde neer: dit spel heeft soms iets te weinig met wielerkennis en meer met rekenen te maken.
Opstelling is nu:
- Pogi
- DFM
- Ganna
- Narvaez (c)
- Groves
- Milan
- Mauri
- Molano (teampunten)
- Novak (teampunten)
bankje: Zana en AK (Tiberi, Bardet, Thomas, Arensman )
Sprinters in de punten is echt wel mogelijk als het een kleine groepje aanvallers is en daarachter een pelotonsprint. En het zou ook goed kunnen dat sprinters als Groves, van Poppel en Pithie proberen mee te zitten met een grote groep aanvallers en in de punten rijden.
Gezien de aanloop zie ik eigenlijk maar 2 opties:
- een vrij grote groep rijdt weg voor de heuvelzone. Er zijn teveel ploegen die mee willen zitten, dus dat gaat nooit een man of 5 zijn. Mocht daarachter gesprint worden, dan zal dat niet opwegen tegen de teampunten die je kunt opstellen. Het kan zijn dat er semisprinters mee zitten, maar de beter klimmende renners gaan daarmee niet naar de streep rijden
- er komt niet echt een groep weg omdat teveel ploegen belang hebben om mee te zitten en dan gaat het verschil in de heuvelzone gemaakt worden. Dan wordt het een zware/klassieker koers en zitten de sprinters er niet meer bij.
Kan het natuurlijk mis hebben.
Ik zit ook nog in dubio inzake kopman of niet. Vorm is goed al lijkt me dat JN de uitgesproken kopman is gezien zijn eindschot. Verwacht hem wel actief in de beginfase. Gok blijft dan of die mee gaat zitten. Ganna zou ook kunnen. Rest (Foss, 2x Swift) lijkt me minder waarschijnlijk. Foss rijdt eerder achteruit, helemaal na zijn val.
Ja Sheffiel opstellen sowieso, hij wordt ook overal genoemd als (grote) kandidaat voor vandaag en ook op goksites staat hij hoog. Echter dan moet hij wel als enige ineos man meezitten in de vlucht. In alle andere scenario's zal er toch voor narvaez of ganna worden gegaan. Dus ik maak hem denk ik geen captain. Ik kies nu voor velasco die als die niet meezit in de sprint van uitgedunde groep of peleton ook nog meedoet omdat astana het hard nodig heeft.
Dat is waar maar hij kan er ook bijzitten samen met JN en wie weet pakt het ploegenspel dan wel uit in zijn voordeel? Kan ook met Ganna. Magnus kan dan proberen weg te springen terwijl een JN of Ganna alles op hun eindschot kan zetten.
Ik heb niet zoveel moeite om 9 renners op te stellen vandaag, maar wel met wie ik kopman moet maken. Ik wil eigenlijk wel gokken op Vendrame, Ganna of Vansevenant. Maar misschien dat Milan of Groves veiliger is. Als achter de vluchters inderdaad nog een pelotonsprint komt dan zijn dat toch net een paar extra puntjes. Kiezen voor een aanvaller is toch heel lastig vandaag.
Als Narvaez vandaag wint dan is hij zonder twijfel één van de pareltjes van deze Giro (misschien nu ook al wel), leuke etappe voor hem. Ik heb hem helaas niet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.