Scorito Giro 2024

1 2 ... 134 ... 160 161
master-pieter

Inmiddels de top 200 binnen gestormd door Flipje kopman te maken. Weet niet hoe anderen het zien maar dit is toch bij far scoritotechnisch de makkelijkste van de afgelopen jaren? Oké, ik heb wat geluk met uitvallers als Uitdenbroeks, Arensman niet meegenomen. 

in mijn optiek moest je altijd maximum ploegmaats van Pogi meenemen deze ronde. Etappes als deze levert dat genoeg punten op. Genoeg sprinters aangezien AK mannen toch een gok waren. Daar weinig van meegenomen.

Ik heb ook een team zonder Ineos trouwens

ZK
master-pieter
#3326
Inmiddels de top 200 binnen gestormd door Flipje kopman te maken. Weet niet hoe anderen het zien maa...

Zonder INEOS en weinig AK mannen kan de eindafrekening nog wel eens duur worden.

Makkelijkste? Euhm, mijn ervaring is dat wanneer het goed loopt voor je eigen team het als makkelijk aanvoelt. Genoeg teams die met maar weinig verschil qua selectie nu op 80-90% zitten. Voor hen voelt het een stuk minder als de makkelijkste scorito ronde. 😉

Daan Brakenhoff
master-pieter
#3326
Inmiddels de top 200 binnen gestormd door Flipje kopman te maken. Weet niet hoe anderen het zien maa...

Goed bezig. Tijdrit zonder Ineos wordt wel Scorito een dagje niet openen ben ik bang ;).

Of dit de 'makkelijkste scorito ronde ooit is', dat denk ik niet. Maar hij is tot nu toe nog wel redelijk voorspelbaar verlopen. Toch waren puntenpakkers als DFM, Groves (komen nog een boel punten bij waarschijnlijk) en in mindere maten Narvaez (vooral in welke etappes hij die punten pakt) geen 'zekere' namen bij menig 'kenners'. 

Als je 2 vd 3 (of 3/3) mee hebt, Pog + 2/3 uae, Milan en van de rest wat andere goede puntenpakkers lijkt deze ronde wel 'makkelijk' inderdaad. 

Wim Peters
Edd1e
#3305
RingelS die 100 meter voor de finish laat lopen..

ja die gast had gewoon 12de kunnen worden, aan de andere kant blij na gisteren dat hij weer op de fiets zit

 

 

dr klaas
master-pieter
#3326
Inmiddels de top 200 binnen gestormd door Flipje kopman te maken. Weet niet hoe anderen het zien maa...

Dacht ik ook vorig jaar met 4x rem en co.   Keurige 78% gehaald.

Mats17

.

Laatst gewijzigd
Frank Visser

Mijn eerste post, na 5 jaar leesplezier hier. Geen vrolijke aanleiding: ik sta op 29 procent, echt waar....Dus scoritotechnisch makkelijkste ronde in jaren? Mwah....

Nou vraag ik me af. Zijn er meer ervaren spelers met juist deze giro prutsresultaten, of ben ik gewoon een talentloze krabbelaar die eindelijk eens de lange, precieze uiteenzettingen van Nasibal (petje af) helemaal moet gaan lezen?

jenzrscl
Frank Visser
#3332
Mijn eerste post, na 5 jaar leesplezier hier. Geen vrolijke aanleiding: ik sta op 29 procent, echt w...

Ah altijd leuk toch je eigen keuzes te maken,

Maar als je indd wil meedingen voor de bekers denkik dat je nasibal zijn boeken moet lezen :p

Willempie94
jenzrscl
#3333
Ah altijd leuk toch je eigen keuzes te maken, Maar als je indd wil meedingen voor de bekers denkik...

Misschien geeft ie wel een workshop

McMulenga

Hoeveel gouden bekertjes heeft nasibal eigenlijk al binnengehaald? Al in de dubbele cijfers?

Aanklampen
Frank Visser
#3332
Mijn eerste post, na 5 jaar leesplezier hier. Geen vrolijke aanleiding: ik sta op 29 procent, echt w...

Normaal gesproken gaat het best redelijk bij mij al had ik in de Vuelta een dramatische score. Reden was vooral geen Groves die in elke rit een constante kopman was.

 

voor deze giro begon in op 33% na etappe 1. Belangrijk is dat je nadenkt wie jij nodig hebt in welke etappe. Wat zoek jij in een renner? Die Italiaanse jonge klimmers zijn goed maar kun je zo ook kopman maken in een heuvel klassieker als gisteren? Ik kom zelf ook tot de conclusie dat ik ook omdat storer in AK staat eigenlijk geen goede kopman had. Mauri niet goed genoeg, Sheffield die het wel probeerde maar bij de heuvelzone helemaal achterin zat. 

een logische kopman was hier Flip, Hermans, Narvaez of een Schachmann geweest. schachman rijdt ook een goede itt dus daarmee vaker inzetbaar.

 

wat heb je nodig en is jouw renner 'voorspelbaar'? Cort is een favoriet van mij, geboren winnaar maar ook vaak heel onvoorspelbaar, en daarmee eigen compleet ongeschikt voor Scorito. Vendrama sprint niet echt mee (te veel sprinters) en geeft nu ook niet thuis als je hem verwacht. In een kopgroep van 30+ man kun je gewoon meezitten als je de benen had/mag meezitten. 

mijn inziens moet je dus alles invullen en dan kijken wat je op welke dagen mist en daar een goede renner bij zoeken. 

Nasibal heeft het heel gedetailleerd uitgelegd. Ook alternatieven zoals teampunten moet je bij het meenemen. Een hofstetter heb ik bewust niet meegepakt omdat ik hem gewoon te langzaam vind. Die scoort wellicht tussen 10-15. Die positie kun je ook in dit geval met punten van een Pogy, ploeggenoot of DFM opvullen. Dat DFM zo sterk nu is, kon je niet zien aankomen. Geen enkel bewijs dat hij nu wel bij de 3-4 sterksten zit. 

SitoStick

Mijn mannen voor vandaag:

Pogi

Milan (c)

Lopez

Bauhaus

Molano

Pithie

Vendrame

Majka

Andresen

Bank: Thomas O'Connor Bardet Tiberi Storer van Poppel en Vansevenant

Pim Todcock

Die insteek van truipunten ipv een eventuele 15e plek in een sprint is wel efficiënt, maar wel wat saai naar mijn mening. Elke etappe Milan/DFM + 4xUAE en maar 4 man kiezen voor de etappe is wat eentonig. Deze Giro wordt het uiteraard wat uitvergroot aangezien de truien redelijk vast zitten. In Le Tour doen er meer mensen mee, dus meer kans op bekertjes. Dan ga ik hem ook wel flink cheezen.

Misschien wordt de tour nog erger als UAE wit ook nog vast heeft met Ayuso. Maar daarentegen is de concurrentie wel groter.

Eddix
Frank Visser
#3332
Mijn eerste post, na 5 jaar leesplezier hier. Geen vrolijke aanleiding: ik sta op 29 procent, echt w...

Ik ben niet een van de experts, maar haal toch wel vrij consistent rond de 90% of daarboven, maar BEHALVE bij de TdF xD daar haal ik rond de 70-80% of misschien een keertje 87% ofzo. Ik moet zeggen dat ik wel veel tijd besteed aan het puzzelen, veel lees op dit forum, behalve de uiteenzettingen van nasi, want die vind ik te lang, niet dat ze niet goed zijn hoor =)

Heb je zelf een idee waar het door komt? Welke tactief heb je gekozen? Misschien kunnen we er samen even naar kijken als je wilt.

nasibal
McMulenga
#3335
Hoeveel gouden bekertjes heeft nasibal eigenlijk al binnengehaald? Al in de dubbele cijfers?

Net aan, zit op 11 gouden wielrenbekertjes nu :) Ik merk wel dat het steeds lastiger wordt, het niveau is de laatste jaren enorm gestegen. 

Ik weet overigens niet of je naar mij móet luisteren om een gouden bekertje te halen. Dat lijkt me wat overdreven. Wat ik wel zie is dat in Scorito veel dezelfde spelers consequent boven komen drijven bij de beste pakweg 10 procent. Ik kan me echter niet voorstellen dat zij de enigen zijn met voldoende wielerkennis. Zeker niet nu de benodigde wielerkennis via het internet op straat ligt en veel punten verdeeld worden onder de bekendere renners.

Dat wijst dus in mijn ogen nog meer richting een overtuiging die ik al had: Dat een verhoogde mate van "speldoorgronding" wel echt nodig is en je ook bereid moet zijn om het spelletje te spelen. Met simpelweg 20 goede renners die je ook nog eens "leuk" vind kom je er niet. Dat is als schaken waarbij je eigenlijk niet weet waarom de paarden zo belangrijk zijn en je je dame niet gebruikt omdat dat "te saai" is.

Als mijn boekwerken mensen helpen om daarin verder te komen dan vind ik dat natuurlijk leuk. Maar het is zeker niet de enige weg naar Rome 😉

Laatst gewijzigd
Eddix
Aanklampen
#3336
Normaal gesproken gaat het best redelijk bij mij al had ik in de Vuelta een dramatische score. Reden...

Ik hoor meer mensen zeggen dat DFM niet te voorspellen was, maar vind dat toch niet helemaal correct. Als ik zijn prestaties, rol binnen de ploeg, voorbereiding en vorm zag dan leek hij mij een redelijk leuke pick. Ik heb hem gekozen, en ook Groves. Dat zijn de twee renners waardoor ik nog rond de 95% sta momenteel. Met die keuzes wilde ik verschil kunnen maken. Heb zelf maar 1 teamgenoot van Pog, als ik die 2 of 3 had gehad, denk ik dat ik ook op 99% had gestaan. Maar persoonlijk vind ik die tactiek niet zo leuk dus kies ik daar vrijwel nooit voor.

Het is wel nog de vraag hoelang DFM dit volhoud, staat niet bekend als een renner die het 3 weken lang volhoud, al heeft hij dat in het verleden al wel eens gedaan ook.

jenzrscl
nasibal
#3340
Net aan, zit op 11 gouden wielrenbekertjes nu :) Ik merk wel dat het steeds lastiger wordt, het nive...

Je bent ondertussen wel uitgegroeid tot ware held in dit forum , ze gaan eerder naar jouw advies luisteren dan eender wie. Al vind ik wel dat die truipunten to much zijn op scorito.. moeilijk om te gokken op mindere parels die kunnen scoren in vlucht... als ze dan niet mee zijn bekoop je het zo hard met die teampunten, 

KV
Eddix
#3341
Ik hoor meer mensen zeggen dat DFM niet te voorspellen was, maar vind dat toch niet helemaal correct...

Als hij het zondag overleeft, zal hij het wel volhouden me dunkt. 

nasibal

Als ik naar mezelf kijk heb ik denk ik te weinig rekening gehouden met het feit dat DFM naar een andere ploeg is overgestapt dit jaar. 

Was nog mega jong toen hij na enkele mooie resultaten bij EF direct naar Ineos is overgestapt. Ondanks dat zich daar enkele mooie renners ontwikkeld hebben is het ook wel een beetje de "vergetelput" van talenten de afgelopen 10 jaar. In de vergetelheid raakte hij daar natuurlijk zeker niet, maar verder ontwikkelen was ook niet aan de orde en zn minpunten waren duidelijk. 

Specifiek zn voorbereiding vond ik niet echt een teken. Hij is wel vaker goed geweest in kleine rondjes vroeg in het jaar. Het feit echter dat hij dit na een frisse start binnen een nieuwe omgeving mogelijk wél door zou kunnen trekken heb ik veel te weinig overwogen en zie ik als fout van me. Dat er talent in de beentjes van de toenmalige EF-DFM zat was overduidelijk. 

Of ik hem wel meegenomen had als ik daar meer over nagedacht had weet ik niet. Ik denk dat ik het alsnog een tr grote gok had gevonden en dan voor dezelfde prijs liever een "gok" met groves had genomen. Ik had sowieso niet een van mn huidige AK mannen voor hem laten sneuvelen. Een Bardet of Oconnor wel, maar die ging ik sowieso al niet meenemen. 

Laatst gewijzigd
KV
jenzrscl
#3342
Je bent ondertussen wel uitgegroeid tot ware held in dit forum , ze gaan eerder naar jouw advies lui...

Meestal zijn die teampunten ook niet zó overheersend. Heb nu zelf ook maar enkel Molano mee. Achteraf bekeken 1 UAE te kort, maar in het scenario dat Pogi geen bergtrui had en eventueel een week de trui kon weggeven, was dat wel in mijn voordeel geweest. Nu loopt het anders en dat maakt scorito ergens wel veel leuker dan andere spellen waarbij je gewoon "de beste" renners erin klikt. Elke grand tour is anders qua parcours en deelnemersveld waardoor je dus ook elke keer een andere taktiek kan gebruiken. 

wielerwieler

Ook met slechts 1 ploeggenoot van Pogacar kun je gewoon op 99+ % staan hoor. Ik vind het een beetje gezeur om niks. Wel onder voorwaarde dat je 

1) genoeg sprinters hebt meegenomen, want er zijn altijd uitvallers in die groep. Cf Nasibal neem je in ieder geval de topsprinters mee, want zij leveren. 
2) dat je de juiste aanvaller(s) hebt gekozen. Natuurlijk komt daar geluk bij kijken. Maar van bijvoorbeeld een Hermans verbaast het me echt dat hij zo weinig is gekozen. Geen concurrenten in de ploeg, in vorm en je weet wanneer je hem op kan stellen. Dat geldt voor meer.

De Coltrui

Alles zit ook nog best bij elkaar. Gisteren 8% gestegen dankzij Alaphilippe als cap naar 87,7%. Dus het kan snel gaan. En op een bekertje gestaan bij betere etappe selecties en cappen, maar dat geldt voor iedereen. 

Ik sta met alleen Kooij als uitvaller wel hoog in de ranking van minste uitvallers, dus selectie stress is bij mij nog hoog. Is ook wel eens anders geweest, en heel veel uitvallers hebben wel in voorlopige selecties gezeten, dus geluk. Maar misschien helpt dit de laatste 9 etappes wel.

dr klaas

Ik had Molano pickrate ook wel veel hoger verwacht, wint vorig jaar nog een etappe in de vuelta.  Ook nog extra teampuntjes in de tijdrit bijvoorbeeld. 

Hopelijk pakt VPP zondag de bergtrui ? Liggen 3x 40 punten voor het oprapen.  Zien jullie nog andere kandidaten ? Geschke ? 

Remco Van den Akker
SitoStick
#3337
Mijn mannen voor vandaag: Pogi Milan (c) Lopez Bauhaus Molano Pithie Vendrame Majka Andrese...

Heb hetzelfde maar ik laat Vendrame toch mooi op de bank vandaag ipv van poppel

Reus

De discussie over trui- en teampunten is al eerder gevoerd. De conclusie was toen ook al dat die punten er voor zorgen dat er in Scorito een extra laag zit ten op zichte van een wielerspel waar je 15 willekeurige namen aan mag klikken. Das meer toto, ook leuk,  maar anders. 

Deze giro maakt tot nu toe leuk duidelijk dat je zowel met 4 uae als met 2 bovenin mee kan doen. 

Ik merk dat ik me te blind heb gestaard op een uae "die zelf ook punten pakt" en daarom Oliveira nooit overwogen heb. Veel UAE durfde ik niet, zwembadje is al eens aangehaald... 

Dit in combinatie met een verkeerde aanvaller (of niet goed nagedacht over rit 1,6,12) maakt dat je zo 3000 plekken lager staat dan een speler met maar 3 andere picks in de ploeg. 

We gaan zien waar het toe leidt aan het einde. 

ik onderschrijf de analyse van Nasibal dat het algemene Scorito niveau omhoog gegaan is. Misschien dat in de corona verveling men massaal in excel sheets is gedoken. Ook doen de Scorito prijzenmakers tegenwoordig aan talent-scouting en zijn de prijzen scherper dan voorheen. 

1 2 ... 134 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.