Scorito Giro 2024

1 2 ... 135 ... 160 161
oborobo

Hoeveel kansen zijn er na vandaag nog voor de sprinters?

Rome en.........

 

 

SitoStick
Remco Van den Akker
Heb hetzelfde maar ik laat Vendrame toch mooi op de bank vandaag ipv van poppel

Daar twijfel ik ook nog tussen. Wellicht komt er straks nog een last-minute wijziging 😉

PieterZegen
Eddix
Ik hoor meer mensen zeggen dat DFM niet te voorspellen was, maar vind dat toch niet helemaal correct...

Ben het met je eens dat DFM van te voren al een leuke pick leek. Ik heb hem ook en zijn resultaten zijn nu ook wel het maximale wat je van hem kon verwachten, maar toch denk ik dat je kunt onderbouwen waarom hij van te voren een leuke pick leek.  

Van te voren stond DFM in de odds/voorbeschouwingen op vergelijkbare hoogte met renners als Arensman, Caruso, Uijtdebroeks, O'Connor, Bardet en Tiberi. Wat DFM voor heeft op een groot deel van de renners uit dat rijtje is dat hij behoorlijk explosief is en daardoor beter is op de wat kortere beklimmingen en etappes met maar 1 klim die er toe doet (zoals etappe 2,8 en 10). In etappe 1 en 2 kon je daarom al best wat van hem verwachten. Met name etappe 2 (naar Oropa) is een rit dat perfect bij hem past en is ook vergelijkbaar met de ritten in de ronde van Algarve waar hij dit jaar in uitblonk. Daarnaast heeft hij ook een prima tijdrit. Door deze kwalititeiten leek hij mij op voorhand een logische renner om vanaf het begin hoog te staan in het klassement en daardoor iemand die veel Scorito punten kon pakken in het begin van de ronde (zeg de eerste weken). De eerste rit met meerdere lange beklimmingen is etappe 15, vanaf daar zou je van te voren misschien verwachten dat hij iets minder zou zijn dan bijvoorbeeld een Arensman/Uijtdebroeks, maar dan zou hij mogelijk al veel punten hebben gepakt daarvoor. 

Ik zeg dus niet dat het van te voren duidelijk was dat hij in de hele ronde beter zou zijn dan de AK renners van zijn prijsklasse, maar het leek me wel aannemelijk dat hij het in de eerste 2 weken goed zou doen en dat hij door zijn expolosivitiet in meer etappes punten kon scoren dan zijn concurrenten. Inmiddels lijkt het erop dat hij een grote kans heeft op het podium, maar dat was van te voren misschien niet direct te verwachten.

Er zijn denk ik twee redenen dat veel mensen hem niet gekozen hebben:

1) Zijn knieblessure en afstappen in de Tirreno gecombineerd met het niet meer rijden van een ronde daarna. Er leek inderdaad een risico dat hij nog niet helemaal fit zou zijn, dus ik begrijp dat mensen hem om deze reden overgeslagen hebben. Aan de andere kant gaf zijn team wel aan dat ze voor een top 5 met hem gingen en dat hij goed had kunnen trainen.

2) Zijn mindere presteren in de Tour van 2022 en 2023. Onder andere in de Scorito Podcast werd gezegd dat hij een renner was die het niet waar maakt in de grote rondes en dat hij meer een renner is voor rondes van een week. Hij heeft echter al bewezen dat hij (als knecht!) 5e kin worden in de Giro van 2021. Daarnaast kwam zijn mindere presteren in de Tour van 2022 en 2023 ook door ziektes en valpartijen. Mijn les hierover is om niet aan te nemen dat ziektes/valpartijen uit het verleden een voorspeller voor de toekomst zijn, het kan immers iedere renner overkomen. In het Klassiekerspel maakte ik nog de fout om Wellens niet te nemen, omdat hij te vaak ziektes/blessures had in het verleden. 

ZK
Pim Todcock
Die insteek van truipunten ipv een eventuele 15e plek in een sprint is wel efficiënt, maar wel...

In Tour zal bergtrui normaal gesproken ook naar AK gaan. Dus grote kans dat geel, wit en roze in Parijs bij UAE is dan.

Daan Brakenhoff
ZK
In Tour zal bergtrui normaal gesproken ook naar AK gaan. Dus grote kans dat geel, wit en roze in Par...

Geel en de bollen wel ja, mits Vingegaard niet fit genoeg is. Wit voor Ayuso die normaal gesproken moet 'knechten' (oke, misschien Yates vorig jaar style), ipv Evenepoel of Rodriguez lijkt mij nog niet gespeeld (Pidcock en Buitrago heb je ook nog). 

 

Hay
oborobo
Hoeveel kansen zijn er na vandaag nog voor de sprinters? Rome en.........    

Twee, etappe 18 en 21.

ZK
Daan Brakenhoff
Geel en de bollen wel ja, mits Vingegaard niet fit genoeg is. Wit voor Ayuso die normaal gesproken m...

Dacht dat REV 25 was, hm in dat geval is wit inderdaad nog absoluut niet gespeeld. Dan is Remco topfavoriet en Ayuso en Rodriguez daarachter. Pidcock en Buitrago zullen geen reële kans maken op wit.

Denk dat UAE bewust meerdere renners hoog in AK gaat houden. Ayuso zal geen knecht worden lijkt mij, dan eerder Almeida in dienende rol en evt Yates.

Laatst gewijzigd
DennisdeMenniss

Hebben we het serieus nu al over de tour? Giro is net over de helft... REV nooit meenemen in je tourselectie, vermoedelijk overprized.

Noobienew

Hebben jullie al iets gelezen over de verwondingen van Andresen? Die maakte een aardige klap in etappe 11. Ik twijfel of ik hem wel moet opstellen vandaag of voor zekere truipunten moet gaan. Alvast bedankt

Nick P
PieterZegen
Ben het met je eens dat DFM van te voren al een leuke pick leek. Ik heb hem ook en zijn resultaten z...

In mijn ogen was DFM inderdaad een risico vanwege zijn knie. Ook vind ik het weinig betekenen als je vorm laat zien in februari, dat is vaak eerder een teken dat je te vroeg piekt. 

In de odds stond hij ook zeker niet op dezelfde hoogte als die andere mannen die je noemt, misschien wel voor de winst, maar voor een top 10 klassering stond hij verreweg het laagst. Omgerekend schatte de bookies dat er bijna 50% kans was dat hij niet eens een top 10 klassering zou halen.

Ik moet wel toegeven dat ik zijn explosiviteit niet goed had meegerekend. Dat is een les voor de volgende keer.

Jasperdewaal11

De DFM discussie kan ik begrijpen maar ik vond hem dusdanig goed passen bij parcours. Im de algarve laten zien wat hij kan als kopman. En het feit dat er een ploegwissel was waar hij gewoon de giro kopman zou zijn waren redenen genoeg voor mij hem wel te nemen. 

 

Ted de la course

Uiteindelijk is Scorito toch gewoon een educated guess? Zie bv een Lopez, Bardet en Lipowitz die goede vorm toonden voor start Giro maar tegen vallen. En O'Connor, Tiberi en VPP die die goede vorm vooralsnog wel weten door te trekken. Groves en DFM gewoon heel weinig van bekend vooraf. Merlier die nooit uit rijdt maar nu wellicht ineens wel en daardoor toch veel punten haalt? Arensman en Thomas tonen die vorm dan weer nooit vooraf maar komen in een ronde van 3 weken meestal wel boven drijven. Flip die na 3 jaar ineens zijn vorm weer gevonden heeft en nu goudhaantje is. Je zal 'm in het klassiekerspel maar meegenomen hebben..

Er is voor én tegen iedereen wel iets te zeggen. Als je een goede balans in je team hebt en niet te veel pech met uitvallers dan is 90%+ meestal wel haalbaar maar voor een gouden beker moet je ook wel wat geluk hebben met je keuzes. Misschien deze Giro gezien het deelnemersveld meer dan andere grote ronden.

Aanklampen
Ted de la course
Uiteindelijk is Scorito toch gewoon een educated guess? Zie bv een Lopez, Bardet en Lipowitz die goe...

Lipowitz wordt ziek, daar kan je niets aan doen. Lipo zat er in rit 2 gewoon bij op p5 dus tegenvallen is MI niet waar. BArdet had maagproblemen. Lopez knieproblemen. Scorito is volgens mij veel kansberekening waarbij je kansen inschat wie waar goed presteert. Uiteindelijk kan je achteraf de meest logische 20 kiezen maar als die bijvoorbeeld ziek worden, maagproblemen krijgen of door een ander de hekken worden ingereden heb je daar achteraf niets aan.


OVerigens met Nasibal eens. 'Leuke' renners kiezen heb je niets aan. Je moet duidelijk weten wie je waar in kan zetten, wat ze dan doen en wat dat oplevert. Ik hou het de laatste jaren veel actiever bij en daar leer je uit. Soms gooien last minute changes in ploegen veel overhoop. Dan moet je eigenlijk naar je B-keus die het niet gehaald had ipv ineens rare keuzes maken.

Had achteraf graag Flip gehad die je kan cappen in de rit van gisteren. Nog beter nadenken over invulling van etappes, waarbij je eigenlijk MI 3 mogelijk kopmannen hebt. Rollen kunnen veranderen (Storer) of ze kunnen uitvallen (Carr). Mauri was een derde optie maar die lijkt wat minder te worden. 

valowitz
Ted de la course
Uiteindelijk is Scorito toch gewoon een educated guess? Zie bv een Lopez, Bardet en Lipowitz die goe...

Ben het helemaal met je eens Ted. Scorito is en blijft grotendeels een gelukspelletje.

oli4g
Noobienew
Hebben jullie al iets gelezen over de verwondingen van Andresen? Die maakte een aardige klap in etap...

link

hij voelt zich goed en gaat er voor vandaag

KV
Aanklampen
Lipowitz wordt ziek, daar kan je niets aan doen. Lipo zat er in rit 2 gewoon bij op p5 dus tegenvall...

Storer of Carr waren nu niet echt namen die ik vooraf ging opschrijven voor rit 12. 

Jasperdewaal11

Vandaag:


  • Milan (c)

  • Molano

  • V poppel

  • Lonardi

  • Lund Andresen

  • Pithie

  • Pogacar

  • DFM

  • JP lopez

Ted de la course

@aanklampen Dan zijn we het toch eens over het feit dat het een educated guess is? Juiste type renners met goede balans kiezen daar heb je invloed op. Maar hoe die renners vervolgens precies gaan presteren is van veel dingen afhankelijk en moeilijk te voorspellen, dus daar moet je het nodige geluk mee hebben. Door blessures en ongemakken, maar kan ook omdat wij niet precies weten hoe de vorm van een renner gaat verlopen.

Bijvoorbeeld O'Connor, wordt nu door sommigen als een logische pick gezien vanwege goede TotA. Echter werd in 2023 ook 3e in Dauphiné maar was toen 3 weken later in de tour nergens. 

Noobienew
oli4g
linkhij voelt zich goed en gaat er voor vandaag

Dank je wel !! hier kunnen we wat mee

Bagagedrager

Jaaaa daar is die dan, in de liveblog, nogmaals hulde! 

Sean Chiappucci
Bagagedrager
Jaaaa daar is die dan, in de liveblog, nogmaals hulde! 

Hulde aan de rest van de club. Dit forum blijft top.

dr klaas
valowitz
Ben het helemaal met je eens Ted. Scorito is en blijft grotendeels een gelukspelletje.

Grotendeels toch niet... mijn gevoel zegt 75%kunde 25% geluk 

Nijmos
Ted de la course
@aanklampen Dan zijn we het toch eens over het feit dat het een educated guess is? Juiste type renne...

Als je het verhaal van O'Connor op wielerflits.nl had gelezen kort voor de start, dan weet je dat die tour een verhaal had. O'Connor is vrij laat doorgebroken en rijdt pas relatief kort voor klassementen. Hij kwam een paar keer wat tegen. Tegelijkertijd zie je dat hij in de rondes van een week als een van de weinigen heel consequent steevast in de subtop eindigt achter de toppers zoals Pogacar, Vingegaard, Roglic en Evenepoel. In dit veld is er maar één zo'n topper en alleen van Thomas kon je verdrr verwachten dat die over drie weken wat extra's zou hebben. Dat O'Connor mee zou doen voor het podium was dus niet zo onzeker. Misschien wel de meest waarschijnlijke van alle andere opries buiten Pogacar en Thomas. Of het dan plek 3 of 5 werd, dat weet je niet. En of het dan voor 3m genoeg zou zijn, moet iedereen ook zelf bepalen. Het was geen vanzelfsprekende pick daarom. Maar zijn niveau komt totaal niet uit de lucht vallen en zijn (beperkte) scoritopunten ook niet.

Scratzz

Ligt er een belangrijke klassementsrijder af die we gemist hebben? Ik begrijp niet zo goed waarom Ineos zo vol op kop zit te jagen.

DancingIndurain
Ted de la course
@aanklampen Dan zijn we het toch eens over het feit dat het een educated guess is? Juiste type renne...

De meest zinnige reactie over het presteren op Scorito tot nu toe. Elke GT heeft weer een andere dynamiek. Je moet het spelletje snappen (puntentelling etc) maar het blijven inderdaad educated guessen; en soms moet je ook op je gevoel vertrouwen en een gokje durven te maken. Achteraf is alles makkelijk te verklaren.

Ga vooral uit van je eigen kracht, er zijn geen orakels!
Sinds scorito betaald accounts heeft zijn er minder (extra) profielen/deelnemers; daarom moet je nu bij de beste 303 spelers zitten voor goud waarbij dat vroeger veel makkelijker was; Ook wordt nu natuurlijk veel weggeven op allerei sites en fora ;)

1 2 ... 135 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.