@Nijmos O'Connor is in dit geval slechts een voorbeeld. Ik heb het interview met hem voor de Giro ook gelezen. En dat deed me veel denken aan de situatie voor de tour 2023 toen hij ook zei er klaar voor te zijn. Vandaar niet gekozen. Juist omdat hij zo vaak iets tegen komt. In die tour reed hij al slecht voordat hij ziek werd trouwens meen ik me te herinneren.
Het is niet persé verrassend dat hij het nu wel goed doet. Maar het had net zo goed de andere kant op kunnen vallen. Zoals dat ook geldt voor een DFM, Bardet, Tiberi en Uijtdebroeks. Dat bedoel ik met educated guess. Vooral in deze ronde zitten achter Pogajar en vervolgens (in veel mindere mate) Thomas een aantal renners waarbij er dingen voor en tegen zijn en je net het geluk moet hebben de juiste te kiezen. Zelf heb ik bijvoorbeed Tiberi die zonder lekke banden in etappe 2 zelfs 2e had gestaan en goed scoort. Maar dat was ook gewoon een gok want die jongen heeft nog nooit laten zien een koers van 3 weken goed aan te kunnen. Je kunt nu gemakkelijk beredeneren waarom je een renner had moeten kiezen (zoals DFM wel en Uijtdebroeks niet bv.) maar ik denk dat je bij deze keuzes ook gewoon een gezonde dosis geluk nodig hebt.
Heeft denk ik geen Kooij en geen Groves?
Heeft vandaag een leuke dag, maar zal over alle sprintritten wat tegenvallen lijkt me. Ook veel mazzel met het uitvallen van kooij, als hij die idd niet heeft.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.