Scorito Giro 2024

1 2 ... 137 ... 160 161
valowitz

Weet iemand wat er gebeurt is met van Poppel vandaag? Werd 127ste op 1min44 😮🤔🙄

DennisdeMenniss

Nou jah, puntenplafond van Bardet zal hoger moeten liggen dan die 8 dus hij krijgt het voordeel van de twijfel.

Sjasfriet
DennisdeMenniss
Morgen altijd al 20 teampunten met Thomas/Arensman of Molano/Bjerg. Alleen nog de keuze Bardet of Fl...

Waar haalt Bardet dan die 2 zekere punten?

Nijmos
nasibal
Wel ironisch dat Merlier het weet te verneuken in exact de 2 ritten waar je hem vooraf sowieso w&eac...

Hoewel ik dit ergens wel snap, en de declassering natuurlijk voor scorebordjournalistiek zorgt, vraag ik me af of je dan niet onderschat dat Merlier nog nooit in een grote ronde na de eerste week wat gepresteerd heeft.

jenzrscl

Het niet hebben van merlier begint te lonen 288 punten vandaag 98%

Gavrira en hofstetter pakken weer hun puntjes

BarryE1
nasibal
Wel ironisch dat Merlier het weet te verneuken in exact de 2 ritten waar je hem vooraf sowieso w&eac...

Eigen schuld. Had je maar zekere sprinters moeten nemen uit categorie A-niolkowski of desnoods uit de categorie B-auhaus.

Edd1e
DennisdeMenniss
Zoals verwacht iets gezakt met de sprintetappe van vandaag maar het viel nog mee. Minus 0.9% naar 96...

Met dit team ga je eerder zakken dan stijgen..

Ragnar Lolbroek

Voor morgen 

Ganna (c)

Thomas

Arensman

Pogacar 

Molano

Tiberi

Milan

Lopez

O Connor

 

jenzrscl
DennisdeMenniss
Zoals verwacht iets gezakt met de sprintetappe van vandaag maar het viel nog mee. Minus 0.9% naar 96...

Bwa denk dat gemiddeld hier nog wel een beter team heeft , ganna sheffield plapp

nasibal
Nijmos
Hoewel ik dit ergens wel snap, en de declassering natuurlijk voor scorebordjournalistiek zorgt, vraa...

Je weet dat hij gewoon 2e werd in die rit waar hij gediskwalificeerd werd en vandaag besloot een Ewantje te doen?

Als hij straks opgeeft of in de laatste 2 ritten er gewoon niet aan te pas komt dan mag je dat van mij optekenen op het 'Merlier kan geen grote ronde aan'-lijstje. Helemaal prima. Maar voor de afgelopen 2 ritten is dat natuurlijk volkomen onzin. Eergisteren zat hij er gewoon bij en vandaag was het ontbreken van minimaal een top 10 meer een keuze dan een kwaliteitsgebrek.

Overigens heeft merlier voor deze Giro pas 3 grote rondes gereden, waarvan de eerste 2 in z'n debuutjaar op WT-niveau. De derde was de Vuelta, die voor een renner als hem natuurlijk sowieso niet geschikt is. Die reed hij wel mooi uit. Ik zou uiteraard zeer hypocriet zijn als ik het zoeken naar patronen zou veroordelen en punten in de laatste 2 ritten + eindafrekening zie ik ook als pure bonus. Een opgave na vandaag kan moeilijk als pech/verrassing weggezet worden. Context negeren/verzwijgen is echter ook een kunst. 

Laatst gewijzigd
nasibal
BarryE1
Eigen schuld. Had je maar zekere sprinters moeten nemen uit categorie A-niolkowski of desnoods uit d...

Haha, deze kan ik wel waarderen ;)

Welke sprinters uit die categoriën heb jij eigenlijk zelf?

Scratzz

Morgen gaat een pijnlijke worden zonder Ineos-renners. Hopen dat in ieder geval Thomas en Arensman een klein beetje teleurstellen.

Nijmos
nasibal
Je weet dat hij gewoon 2e werd in die rit waar hij gediskwalificeerd werd en vandaag besloot een Ewa...

Ik verzwijg toch helemaal niks? Noem die declassering nota bene zelf. Dat hij een ewantje doet is misschien wel omdat hij er niet aan te pas komt. Ik schreef al in de eerste dagen dat ik Merlier thuisliet, mede omdat hij een ewantje doet als hij niet kan winnen. En omdat zijn sprint sneller afbot dan die van zijn concurrenten. Voor 4.5m vond ik dat te gek. Het is ook niet bedoeld als een "gram" of "gelijk" halen, maar gewoon een serieuze vraag. Denk je dat je dat hebt onderschat? Zoals je ook kritisch reflecteert op het niet hebben van dfm en ook spreekt over patronen bij mannen als oconnor en lutsenko, waar het toevalligheden lijken maar ze ondertussen zelden scoritopuntenpakkers blijken. Merlier is ook nog nooit een goede scoritorenner geweest in een ronde spel. Hem vandaag cappen leek me -ook op voorhand- ten opzichte van kooij en milan dan ook al niet erg logisch. (Want hij bot af, want hij laat lopen als hij niet kan winnen).

kevinraar

nog 1 plek over rubio storer of voor de paar zeker punten merlier

snoek1974

Morgen 

Ganna (C), Pogacar , Thomas , DFM , Arensman , Tiberi , Plapp , Zana en Grossscharter 

HaagseHaas

Ik twijfel nog steeds Sheffield of Pogi cap...

nasibal
Nijmos
Ik verzwijg toch helemaal niks? Noem die declassering nota bene zelf. Dat hij een ewantje doet is mi...

Wat ik met verzwijgen bedoelde is dat in mijn ogen de conclusie 'Merlier heeft nog nooit goed gereden na de eerste week' hoewel 100% waar nogal kort door de bocht is als je je beseft hoeveel grote rondes hij heeft gereden en welke. In het kader van je vraag denk ik dus misschien zelfs wel dat je voor deze ronde nog niet echt kon zeggen of het onderschat of misschien juist wel overschat werd. 

Verder heb ik  (denk ik, maar misschien ook niet even duidelijk als ik het me herinner) altijd wel gezegd dat je Merlier niet meeneemt omdat hij élke sprint er bij zit of omdat hij op zeker eindpunten pakt.  Maar dat je hem meeneemt omdat hij elke sprint dat hij er bij zit ook gewoon een hele dikke uitslag rijdt. Ik kan me namelijk absoluut niet vinden in jouw analyse dat Merlier ook bekend staat om 'Ewantjes' en hij is obv pure sprintkwaliteit natuurlijk onmiskenbaar veel verder dan gasten als Groves, Bauhaus, Dainese en de hele reutemeteut. Ook Kooij, zonder van hem af te willen doen, vind ik op dit moment als pure sprinter nog minder. Dat maakt hem veel zekerder dan al die b en c sprinters. Normaal maakt dat niet uit omdat ook de B en C sprinters bij gebrek aan sprinters vanzelf wel top 12 rijden. Nu was dat anders.

Ik denk dus niet dat ik het onderschat heb. Dat had ik wel als ik rekening gehouden had met 8 x punten. Daarnaast cap ik hem ook bewust niet nu Milan gewoon stabiel blijkt te zijn en net zo goed een constante kandidaat voor top 3. Dan wil je, precies zoals je zegt, geen risico lopen met Merlier. Ook dat stelt denk ik dat ik het niet onderschat heb. 

Ik wil je ook wel gelijk geven dat zn slechte positionering in de technische finale van vandaag te maken kan hebben met verlies van focus en vermoeidheid. Net als bijvoorbeeld het missen van een waaier of helemáál niet mee doen aan de sprint. Dat dat echter resulteert in de keuze om in de laaste 200 meter zn benen stil te houden wil ik daar echter niet aan toeschrijven en vind ik ook absoluut niet des Merliers. Wat ik nog zou kunnen beredeneren is dat z'n DQ en vooral z'n daarmee verkeken kans op het paars een soort catalisator is geweest. Een druppel die niet relevant was geweest als hij al geen moeite had gehad met het behouden van focus en motivatie, maar nu de emmer doet overlopen. Maar omdat ik Merlier normaalgesproken héél netjes vind sprinten is ook een 'Merlier zal er wel klaar mee zijn in de 2e week, al helemaal als hij een DQ'tje pakt' ook niet echt iets wat je vooraf, danwel achteraf, als logisch zou kunnen bestempelen. 

 

DennisdeMenniss
Sjasfriet
Waar haalt Bardet dan die 2 zekere punten?

P20 😂😂😂

Volpino

Morgen:

Ganna (c), Pogacar, Sheffield, Thomas, Arensman, Tiberi, Milan, Molano, Majka.

DennisdeMenniss
Edd1e
Met dit team ga je eerder zakken dan stijgen..

Nadeel als je zo hoog staat is dat je eerder kan zakken dan stijgen maar we zullen het morgen wel zien. DFM en O'Connor zullen redelijk aan elkaar gewaagd gaan zijn wetende dat die laatste pech had in de vorige tijdrit.  Meeste spelers rondom mij hebben DFM en geen O'Connor dus daar ga ik weinig tot niks op verliezen. Meeste die boven mij staan hebben Ganna en Plapp of Sheffield en die zullen het beter doen dan Bjerg. Verwacht van Bjerg een P9-10, met de eindafrekening- en alle etappepunten is hij daarmee dus een stuk interessanter dan 2 van die renners :) De spelers die alle 3 die gasten hebben zullen het wel beter doen morgen. Stel dat Ganna wint ontvang ik voor Thomas en Arensman nog 10 bonuspunten waardoor Bjerg in mijn optiek een prima pick is. Beter dan Ganna durf ik wel te zeggen.

DennisdeMenniss

Ganna Sheffield en Plapp hebben bij elkaar tot op heden 240 punten bij elkaar gefietst als je ze elke dag had opgesteld. Bjerg staat op 222... en heeft elke dag in mijn team gestaan tel uit je winst ;)

ZK
DennisdeMenniss
Nadeel als je zo hoog staat is dat je eerder kan zakken dan stijgen maar we zullen het morgen wel zi...

Dennis de Mennis! Het is aai over de bol tijd! 

Bjerg heb ik niet, Ganna ook niet, toch ben ik zoals je verzoekt begonnen met tellen van de winst, ik vervolg het tellen in m'n dromen. Hopelijk ben ik morgenochtend klaar! 345 346 347 348 ZzzzZzzzz

Laatst gewijzigd
DennisdeMenniss
ZK
Dennis de Mennis! Het is aai over de bol tijd!  Bjerg heb ik niet, Ganna ook niet, toch ben ik...

@ZK, morgen eind van de middag zullen we het weten.. dreams come true of de meeste dromen zijn bedrog 😂 

 

BarryE1
nasibal
Haha, deze kan ik wel waarderen ;) Welke sprinters uit die categoriën heb jij eigenlijk zelf?

A-ndresen als back-up sprinter dus in de Vendrame rol. Wel al 2x voor 0 opgesteld. En trouwens, ik heb Vendrame gewoon ook voor de Vendrame rol maar die heb ik pas 1x opgesteld in een sprintrit. Verder Lonardi en kunnen we van Poppel ook al als b of c sprinter beschouwen? 

 

 

nasibal
BarryE1
A-ndresen als back-up sprinter dus in de Vendrame rol. Wel al 2x voor 0 opgesteld. En trouwens, ik h...

Kunnen we Danny momenteel uberhaupt als sprinter beschouwen?

1 2 ... 137 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.