Scorito Giro 2024

1 2 ... 140 ... 160 161
Kippie
Ecko
F*ck die saaie teampunten, toon 's ballen en neem Zana ipv Novak.

Dan nog eerder voor Molano.. Zana moet dan minimaal 14e worden tegenover 14 vaste punten.. het is misschien 'saai' maar hoort allemaal bij de tactiek :p Als Pogi eerste wordt pakken de teamgenootjes zelfs al 24 punten.. 

Laatst gewijzigd
Benzardi

De Duracelli's deed zo lekker mee, maar met 6 uitvallers word het moeilijk.

Vandaag 308 punten behaald en toch een dalling van 0,4% naar 85.6%.

Morgen gaan we voor de andere 14 die ik nog heb😌

 

martijncr

Ons Flitsforum subleague etaleert een hoog niveau zeg! Inmiddels ben ik van 32% naar dik 75% gestegen, waardoor ik bijvoorbeeld in andere subleagues letterlijk middenmoter ben. In de onze sta ik keurig op de 95ste plaats van de 116 deelnemers :) 

Ik blijf het alleen zo jammer vinden dat het zo anoniem is. Zowel hier op het forum als in de subleague. Suggestie voor zowel de ontwikkelaars bij Scorito als hier op Wielerflits: kunnen we iets meer identiteit toevoegen aan ons profiel? Of ben ik een van de weinige die dat jammer vindt?

Vinniesmittie
martijncr
Ons Flitsforum subleague etaleert een hoog niveau zeg! Inmiddels ben ik van 32% naar dik 75% gestege...

Die laatste opmerking kan ik mij ook wel in vinden, is wel leuk als je medespelers hier op het forum wat makkelijker kan opzoeken in Scorito. Zou wat mij betreft handig zijn om dezelfde nicknames te hanteren . Maar snap ook wel dat niet iedereen daar op zit te wachten ivm Privacy

encanto

Ik snap je helemaal Martijn, maar met mijn huidige plek op de ranglijst durf ik me niet bekend te maken 😂😂😂😂

 

analyse van waarom het niet goed gegaan is....de laatste dag als een malle lopen switchen....hierdoor een team met eerst molano, o conner, Gaviria, Sheffield en VPP vervangen door een ganna, majka etc. Op zich kan het nog redelijk uitkomen, maar vooral de balans kwijtgeraakt..door bijvoorbeeld ganna en Vendrame toch als een soort sprinters te beschouwen en dan niet Sheffield en een hofstetter of onze pool van Cofidis te hebben. Kortom meer vertrouwen op al het werk in de eerste weken en niet blind te gaan op last minute FOMO

Behatzailea

Ondanks een 1-2-3tje toch iets gezakt (nu 93.2%). Morgen ga ik voor de klassementsmannen (Pogi, DFM, Tiberi, Arensman, Bardet, Rubio & Storer) + Caruso en Molano. APP en Pellizzari laat ik maar op de bank (incl. de truipunten van Milan).

 

Laatst gewijzigd
Ecko

VPP op de bank? 😱 Hij staat bij de bookmakers op 2. Zegt natuurlijk niet alles (of niks), maar hij deed vandaag kalm aan en morgen kan hij zich zomaar in de bergtrui fietsen. 

Elektrische fiets
martijncr
Ons Flitsforum subleague etaleert een hoog niveau zeg! Inmiddels ben ik van 32% naar dik 75% gestege...

Ik snap je helemaal, ook een zoekfunctie bij scorito in de stand zou fijn zijn. Kennis van me ging het navragen loopt stage bij scorito. Tijdige optie zou kunnen zijn dat je bij je post even je scorito naam vermeld en evt plek in algemene ranglijst erbij voor het opzoeken.

Elektrische fiets

Na het helaas minder goede nieuws over het stoppen van Bauhaus, heb ik vandaag mijn (achteraf) beste opstelling kunnen samenstellen, twijfel zat hem in Tratnik of de zekerpunten van Lopez. Uiteindelijk dit geworden: Ganna (c), Pogi, Arensman, Thomas, Tiber, Tratnik, Majka, Molano, Milan en dat zijn 352 punten. 1,9% procent gestegen naar 95,1%.

Morgen: Pogi (c), Thomas, Arensman, Tiberi, Lopez, Rubio, Storer, Majka en Molano. Pellizzari hierdoor terecht op de bank. 

Papa Bart

Welja, Papa Bart bestijgt de 90% categorie vandaag met 362 grote jongens. Nog een paar van zulke dagen en deze Scorito emeritus pakt alsnog een prijs.

Eerst maar morgen want dan wordt er ook wat bestegen zeg. Ik ga eigenlijk niet helemaal mee met de overtuiging dat Pogi alles op alles gaat zetten om deze etappe te kunnen winnen. Ik denk dat een vlucht goede klimmers vooruit blijft met daarin een Hirt, Bardet wellicht zelfs ene Plapp, die er weer doorheen lijkt te komeN.

Hirt

plapp

bardet

pogacar

Tiberi

arendsman

G.

Lopez

molano

 

Nazgulsauron

Had vanavond wat tijd over, en heb de selecties van de top-50 van de wielerindex eens vergeleken met het veld. Hieruit een aantal waarnemingen.

1. Renners die minstens tien procentpunten vaker gekozen zijn door de spelers met een hoge wielerindex. Assumptie is dat dit vooraf vermoedelijk goede picks zijn geweest:

Vooraf gezien zijn Molano, Lipowitz, van Poppel, Kooij als must haves beschouwd door de groep die hoog in de index staat, en veel minder door het veld. Renners als Sheffield (271% meer), Hofstetter (243%), Aniolkowski (260%), Lonardi (122%) zijn relatief ook heel veel vaker gekozen door goede spelers. 

Naam Scorito Index
Molano 42% 92%
Lipowitz 51% 94%
van Poppel 51% 94%
Sheffield 14% 52%
Storer 34% 72%
Vansevenant 36% 68%
Pithie 46% 74%
Andresen 35% 62%
Thomas 53% 78%
Tiberi 66% 88%
Kooij 79% 98%
Martinez 38% 56%
Hofstetter 7% 24%
Milan 82% 96%
Aniolkowski 5% 18%
Vendrame 32% 44%
Lonardi 9% 20%
Majka 25% 36%
Lutsenko 38% 48%
Ewan 20% 30%

2. Renners die minstens tien procentpunten minder vaak gekozen zijn door de spelers met een hoge wielerindex. Assumptie is dat dit vooraf slechte picks zijn geweest:

Moet eerlijk zeggen dat ik 0% had verwacht bij renners als Woods en Jakobsen, net zoals bij Laporte die wel de 0 heeft gehaald. Uijtdebroeks en Merlier zijn interessant. Veel minder gekozen dan door het veld. Alaphilippe ook, niet alle zwarte lijst renners waren populair dit jaar. Ook de parel Narvaez is overgeslagen door de indexspelers.

Merlier 51% 16%
Uijtdebroeks 47% 16%
Woods 29% 2%
Caruso 28% 2%
Zana 27% 4%
Jakobsen 24% 2%
Dunbar 22% 2%
Ganna 53% 36%
Plapp 39% 22%
Alaphilippe 33% 18%
Laporte 14% 0%
Bardet 77% 64%
Vernon 14% 2%
Bagioli 12% 0%
Trentin 12% 0%
Chaves 13% 2%

3. Aantal sprinters exclusief Vendrame en Ganna afgezet tegen de UAE's in de top-50 index teams

De standaard is 7 sprinters naast een eventuele Vendrame/Ganna, inclusief Molano. Zowel in de 2 UAE als in de 3 UAE teams. Gek genoeg hebben ook veel 4 UAE teams nog 7 sprinters, en ééntje zelfs 8.

Gemiddeld hebben de topteams uit de index overigens 2,8 UAE tegen 2 in het veld. 

Sprinters / UAE 2 UAE 3 UAE 4 UAE
5 Sprinters 0 0 2
6 Sprinters 0 2 3
7 Sprinters 14 11 4
8 Sprinters 6 7 1

4. Aantal klassementsmannen van 2.5M of duurder, exclusief UAE's afgezet tegen de UAE's in de top-50 index teams

Meesten gaan voor 5 subtoppers en twee UAE (Molano en Pogi). Het alternatief was 4 subtoppers met 3 UAE, waar Majka vaak een halve AK man is. Tiberi is by far de populairste man in deze groep.

Dure AK / UAE 2 UAE 3 UAE 4 UAE
Pogi + 3 AK van 2,5M+ 1 3 3
Pogi + 4 AK van 2,5M+ 4 11 6
Pogi + 5 AK van 2,5M+ 15 6 1

5. Aantal uitvallers in de top-50 index teams voor rit 15

Drie uitvallers is normaal in deze selecties, en 2/4 komen ook vaak voor. Meer of minder dan dat is vrij zeldzaam in deze populatie.

Uitvallers Frequentie
1 1
2 12
3 20
4 15
5 2

 

Vanuit m'n eigen team bekeken

  1. De top-11 "goede" picks gekozen. Al m'n renners zijn minimaal even vaak gekozen door de top-50 van de index als door het veld, met uitzondering van o'Connor. Dat laatste komt ongetwijfeld door de posts van Nasibal in de dagen voor de start (als twee van de vijftig nog Benno hadden genomen, was de score exact gelijk). Ik mis Martinez (voor o'Connor) en een aantal goedkope sprinters (voor Bauhaus en Ewan). Dat gaat me vermoedelijk ook het bekertje kosten uiteindelijk (sta op 98,6 zonder DFM en met 5 uitvallers). 
  2. Ik zit met 8 sprinters en 3 UAE aan de overvoorbereide kant voor de sprints. Achteraf was de Pool wellicht sowieso beter dan Lund in deze constructie, omdat de zwaardere sprints goed op te vullen waren, en er wat vlakke sprints in zaten later in de ronde, waar je met uitvallers te maken hebt. Stond half op de zwarte lijst na het klassiekerspel waar ik 'm wel had, maar bij die prijs zou dat niet mee mogen wegen. 
  3. Slechts één ander team uit de top-50 van de index heeft ook 5 uitvallers. Had niet verwacht dat dat zo weinig voor zou komen.

dr klaas
Nazgulsauron
Had vanavond wat tijd over, en heb de selecties van de top-50 van de wielerindex eens vergeleken met...

Hulde  voor de moeite,  ben nu dronken maar ik hou van deze analyses!

Fins Els Collons

Vandaag kiezen tussen Zana of Storer. Wie maakt de beste indruk ?

Scheurtie

Vandaag gaan deze mannen het doen...

Pogi (C)

Thomas

Arensman

Martinez

Bardet

Tiberi

Rubio

Hirt

Storer

Op het bankie: Plapp, Lopez, APP

ZK
Nazgulsauron
Had vanavond wat tijd over, en heb de selecties van de top-50 van de wielerindex eens vergeleken met...

Leuke analyse zeg! Chapeau! 🙂

Behatzailea
Ecko
VPP op de bank? 😱 Hij staat bij de bookmakers op 2. Zegt natuurlijk niet alles (of niks), maar hij...

Oesp, bedoel zijn broer.

martijncr
Nazgulsauron
Had vanavond wat tijd over, en heb de selecties van de top-50 van de wielerindex eens vergeleken met...

Petje af hiervoor!

Aanklampen
Nazgulsauron
Had vanavond wat tijd over, en heb de selecties van de top-50 van de wielerindex eens vergeleken met...

Hele mooie analyse.. duidelijk ook dat er eigenlijk geen argument was voor kiezen Laporte

Aanklampen

Overigens DNS gisteren voor Mezgec, Ewan zal wel snel volgen. Die rijdt bijna achteruit de laatste kilometers.. 

KV
Aanklampen
Overigens DNS gisteren voor Mezgec, Ewan zal wel snel volgen. Die rijdt bijna achteruit de laatste k...

Mezgec doet ook de Tour

martijncr
Elektrische fiets
Ik snap je helemaal, ook een zoekfunctie bij scorito in de stand zou fijn zijn. Kennis van me ging h...

Goeie, en heb meteen even mijn Scorito gebruikersnaam aangepast naar de gebruikersnaam die ik ook hier heb :)

Ton Pelo

Molano staat er nu nog naast ten koste van Hirt/Storer/JPL/Bardet of één van de klassementsmannen. Met Pogi die mogelijk wel eens de rit wint voelt dat niet helemaal lekker. Precies de reden waarom ik niet van teampunten houd. Daardoor kun je er nog maar 8 opstellen wat alleen maar voor keuzestress zorgt.

Laatst gewijzigd
Bozenik
Nazgulsauron
Had vanavond wat tijd over, en heb de selecties van de top-50 van de wielerindex eens vergeleken met...

Leuk gedaan! Zit een klein beetje een bias in omdat je voor een top 50 plek in de index ook een goede Giro nu moet hebben, maar alsnog hele mooie analyse. Sta er nu zelf ook nog tussen, maar heb geen DFM, de verkeerde sprinters gekozen en maar 1 extra UAE, dus als het nog brons blijft ben ik meer dan tevreden.

Plasbas
Nazgulsauron
Had vanavond wat tijd over, en heb de selecties van de top-50 van de wielerindex eens vergeleken met...

Knap staaltje werk! Dit zijn wel inzichten waarvoor ik het forum volg. Merci!

kevinraar

Lopez of v. Paret paintre?

1 2 ... 140 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.