Scorito Giro 2024

1 2 ... 141 ... 160 161
Willempie94
kevinraar
#3500
Lopez of v. Paret paintre?

VPP

kevinraar

Bedankt Lopez heeft wel zekere punten 

Willempie94
kevinraar
#3502
Bedankt Lopez heeft wel zekere punten 

Zeker waar, vpp is meer een gok, maar heeft wel mooie kansen vandaag. Maar dan gaat dat wel over het scenario dat hij via de vlucht wint. Als ik vpp had gehad dan stond hij er vandaag zonder twijfel in bij me

kevinraar

Heb vpp erin gedaan voor lopez

Nijmos
Bozenik
#3498
Leuk gedaan! Zit een klein beetje een bias in omdat je voor een top 50 plek in de index ook een goed...

Die bias maakt inderdaad een pick als lipowitz die mislukt is des te opvallender, maar een DFM of Molano die je voor een goede giro moest hebben minder sprekend.

Ben Nihilisty
kevinraar
#3502
Bedankt Lopez heeft wel zekere punten 

Beetje afhankelijk van het koersverloop, maar VPP heeft ook een aardige kans op zekere punten vanwege z'n huidige positie in het bergklassement! Kan me goed voorstellen dat 'ie daar sowieso werk van wil (blijven) maken, en wie weet bungelt die dan op 't eind ook nog de top-20 van de daguitslag binnen. Hier gaat VPP ook mee ten faveure van Lopez, dus als we de boot in gaan, dan gaan we samen Kevin

nasibal
Nazgulsauron
#3486
Had vanavond wat tijd over, en heb de selecties van de top-50 van de wielerindex eens vergeleken met...

Wat een ontzettend vette post zeg, dankjewel!

Moet veel tijd in hebben gezeten. Het zou geweldig zijn als Scorito zelf dit soort data makkelijker beschikbaar maakt. 

Daan Brakenhoff

@nazgulsauron petje af :).

 

Als fiets- en voetballiefhebber zijn dit toch de dagen waar je voor leeft. Heel veel zin in, en hopelijk krijgen we echte koers te zien vandaag!

Nazgulsauron
nasibal
#3507
Wat een ontzettend vette post zeg, dankjewel! Moet veel tijd in hebben gezeten. Het zou geweldig zi...

Thanks! Zou me best een leuke baan on the side lijken, beetje spelen met de Scorito database, en dat delen in de live verslagen of podcasts.

Kan me ook voorstellen dat te veel van dit soort publiek gedeelde inzichten, zeker voor de wedstrijden zelf, kunnen leiden tot eenheidsworst, en kleine verschillen tussen teams. Je merkt nu al met o.a. de podcasts, lijstjes met tips en dit forum dat de prijsstelling veel beter is dan vroeger, en dat een groot van het veld de pareltjes en verdelingen redelijk lijken te vinden.  

dr klaas
Bozenik
#3498
Leuk gedaan! Zit een klein beetje een bias in omdat je voor een top 50 plek in de index ook een goed...

Die bias is er toch altijd ? Er staan nu waarschijnlijk mensen in de top 50 die een slechte/pech giro 23 hebben gehad.  

floda

Schitterende analyse! Ben benieuw als je die op eind maakt of daar dan nog weer verschillen tussen zitten. Vandaag toch bardet op de bank. Daarmee gokje om beetje verschil te maken in positieve zin. Gekozen voor fortunato, storer,rubio,molano,majka, pog, G,arensman en tiberi. Verwacht toch winst van pog, dus 2 teamgenoten en verder hoog tempo van zowel ineos, uae en ag2r omdat ze allemaal hun doelen hebben waarom ze denken dat het belangrijk is om hard te fietsen. En bardet is bergop deze ronde tot nu toe de minste van de klimmers die ik heb. Vandaag erg nieuwsgierig naar herstel arensman en of DFM en ben nog steeds zo goed blijven. En benieuwd of er nog meer sprinters naar huis moeten.

 

fedjo97

Storer, Fortunato & Bardet in de basis. Arensman en Zana gebankt. Heel benieuwd of ik hier mee weg ga komen.

fedjo97
Nazgulsauron
#3486
Had vanavond wat tijd over, en heb de selecties van de top-50 van de wielerindex eens vergeleken met...

Wow, lekker gewerkt! Mooie statistieken en een leuk om te zien op welke vlakken je als deelnemer goed scoort en waar je nat gaat

Willempie94

Haha, zit Vendrame nu werkelijk in de 2e groep? Heb e'm uiteraard er niet in staan en verwacht er niet veel van. Maar ben wel benieuwd hoelang hij dr aan gaat hangen

Voorwiel
Nazgulsauron
#3486
Had vanavond wat tijd over, en heb de selecties van de top-50 van de wielerindex eens vergeleken met...

Wat vet.

 

Waar ik benieuwd naar ben, welke conclusie verbinden we aan deze data? Welke factor is kennis en voorbereiding en welke factor is geluk?

 

Opvallend vind ik ook het aantal sprinters, terwijl hier op het forum ook veel gesproken is over 8-9 sprinters. Zelf zoek ik altijd de balans in een team aan de hand van het parcours, maar vraag me met deze data af in hoeverre dat nodig is. 

Ben Nihilisty
Voorwiel
#3515
Wat vet.   Waar ik benieuwd naar ben, welke conclusie verbinden we aan deze data? Welke facto...

Over de verschillende factoren: ik vermoed dat de data er voor de, pak 'm beet, top 10% (of 5%, geen idee maar gaat het ook niet helemaal om) er niet heel veel anders uit zullen zien dan van de top 50 van de index. In die top 10% zullen simpelweg de mensen zitten die én wielerkennis hebben én de Scoritopuzzel in brede lijnen begrijpen én tijd (willen) steken in het maken van selectie- en dagkeuzes. Met andere woorden, mijn aanname is dat de factor geluk een hele beperkte rol speelt als je de top van het spel met de rest van Scorito gaat vergelijken, maar als je binnen de top gaat meten die factor een stuk groter zal zijn. Zoals te lezen, om even een (te simpel) tastbaar voorbeeld te stellen; velen bovenin hebben Lipowitz genomen, en waarschijnlijk zal vrijwel iedereen in de top 50 'm overwogen hebben. Uiteindelijk valt zo iemand door ziekte uit en (al zit het verschil 'm over het algemeen echt niet in de 500k man) had je dat budget beter anders kunnen besteden. 

Wat mij vooral een interessant vraagstuk lijkt is in hoeverre de top 50 zich wellicht onderscheidt als 'zakelijke' speler ten opzichte van de mensen die wat lager in de top 10% van de index verkeren - dus o.a. de hoeveelheid UAE-renners en het consequent opstellen daarvan. Om hoog te staan in de index, zal je - lijkt mij - vooral consequent moeten presteren, en dus wellicht wat 'saaie' keuzes maken om de punten veilig te stellen.

En inderdaad, echt een prachtige uiteenzetting - en dat op de zaterdagavond! Alle lof!

Behatzailea

Man man Pellizzari nu wel hoor... heb toch voor Molano gekozen uiteindelijk.

HaagseHaas
Behatzailea
#3517
Man man Pellizzari nu wel hoor... heb toch voor Molano gekozen uiteindelijk.

haha, ik had dezelfde twijfels, Molano of Pellizari voor het laatste plekje, maar ben wel voor Pelli gegaan als gokje. 

Voorwiel

Wat me overigens ook opvalt. Binnen het kiezen van UAE mannen, zie je dat Molano een no brainer is. Maar bij een tweede of derde naast Pogi gaan velen voor Majka of Ringel S. Volgens mij (geen data) levert dat deze Giro nauwelijks iets op, ze rijden zelf zelden punten. 

Beter, tot dusver, was de keuze geweest voor Novak of Laengen mee te nemen. Dan had je teampunten kunnen sprokkelen en dat miljoen weer kunnen investeren.

fedjo97
Voorwiel
#3519
Wat me overigens ook opvalt. Binnen het kiezen van UAE mannen, zie je dat Molano een no brainer is....

Majka is nog wel 2x 12e geworden maar idd, volgende keer kan het veel meer lonen om een minder grote UAE naam mee te nemen. Baal nog steeds van Foss in plaats van Bjerg..

Valvermeer

Weet iemand of Caruso nog bij Tiberi zit?

BigMig
Valvermeer
#3521
Weet iemand of Caruso nog bij Tiberi zit?

Yes, zit er nog bij

floda

Daar gaat mijn gokje van bardet op de bank en fortunato erin....

floda

En dan gaat hij gvd ook nog demareren

Behatzailea

Zoals ik al zei: gelukkig Molano gekozen ipv Pellizzari 😉

1 2 ... 141 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.