Laatste twee plekjes keuze uit Zana, Narvaez, Hirt, Tiberi, Ganna en Vansevenant.
Voor nu Hirt en Tiberi erin geklikt. Hirt staat relatief ver en zou de meeste ruimte moeten krijgen van een INEOS/BORA/UAE voor een vlucht. Tiberi pakt 8 vaste punten mits Arensman (of anderen) geen tijd op hem pakt.. andere ideeen?
Gaat dit in de kaart spelen van Pogi?
Het 100km lange stuk in het midden waarin hardrijders die ook wel een bergje opkomen afstand kunnen nemen. Een beetje een longshot, maar het kan. Die Deen van Feltet noemt hem ook, al noemt die altijd 100 namen natuurlijk. Het gaat geen standaard klimmers kopgroep worden denk ik. De Storers etc komen wel als eerste de eerste berg op, maar als daarachter nog een groepje met mensen als Alaphillipe, Sheffield, Vendrame etc zit komen krijg je wel een hergroepering in het dal van waaruit ook weer ontsnappingen gaan komen voor het klimmen weer begint. Goede kans dat we geen klassementsrenners bij de eerste 20 krijgen morgen.
Koud en nat weer is in principe in het nadeel van de pocketklimmers. Zijn natuurlijk wel uitzonderingen, bijvoorbeeld van Quintana kan ik me een aantal hele goede prestaties herinneren in kouder weer dan we morgen gaan krijgen.
Kanttekening is wel dat de aankomst bijna 1000 meter lager ligt dan de hoogste pas, dus 3 graden bovenop de Umbrail betekent geen 3 graden op de Monte Pana.
Kijk! Door jouw hulp durf ik 'm ook echt te cappen voor vandaag!
https://www.eurosport.nl/wielrennen/tour-of-the-alps-juan-pedro-lopez-wint-derde-etappe-en-neemt-ook-leiderstrui-over-van-tobias-foss_vid2119722/video.shtml
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.