Teamopstelling:
Storer(c)
VPP
Hirt
Bardet
Lopez
Pogacar
Thomas
Arensman
O Connor
Tiberi op het bankje. Nu Pogy 7 minuten voorsprong heeft, gaat hij zich koest houden, verwacht ik. Dat geeft kansen aan eventuele vluchters. Tiberi staat niet ver genoeg en gaf ook geen beste indruk. Lopez was ook niet geweldig, maar heeft wel nog teampunten. Vandaar de keuze om Tiberi een keer te banken. Molano blijft ook op de bank zolang ik 10 instelbare klimmers heb.
Arensman zijn achterstand is niet meer zo groot. Ik acht die kans niet onbestaande ja. Ik heb 10 kandidaten voor 9 plekjes( 11 met Molano erbij). Er gaat dus iemand de bank op moeten die punten zou kunnen scoren. Nu is het een keer Tiberi.
Dankje haha. Risico: absoluut. Hij rijdt vrij bleu maar aanvallend. Als ie in groep van vluchters erbij zit, hoop ik dat ie vooruit blijft. Storer zit te dicht in klassement voor mannen als Bardet/Zana/Hirt om 'm te laten rijden is mijn redenatie. Heb Pellizari ook maar die gok vind ik nog groter als captain. En ik wil met 75% nog proberen te springen in de ranking 😅
Uitvaller nummer 5 op mogen schrijven vandaag. En dan zal er waarschijnlijk de hele ochtend onduidelijkheid blijven over wat precies de route gaat worden vandaag. Net op een dag dat ik het erg druk heb op werk waardoor ik niet verwacht te kunnen reageren op de laatste actualiteiten. Gelukkig zijn de bekertjes toch al enige tijd uit het zicht, dat maakt een en ander prima te relativeren.
Ik doe met je mee! Ik sta op 96%, maar zie gezien mijn inmiddels karige sprintteam en het ontbreken van Martinez en Arensman een beetje risico nemen als enige optie om nog wat te stijgen. De dood of de gladiolen!
Even los van de wijzigingen die nog kunnen plaatsvinden. Waarom kiest iedereen voor Storer als cap? Ik snap dat hij kans maakt, maar ten opzichte van hem zie ik Bardet veel beter en dichter bij een goede uitslag rijden dan hij.
Als het parcours ongewijzigd blijft, zie ik een grote groep vluchters strijden voor de winst, ook als de Umbrailpas eruit wordt gehaald. Tenzij dit ook betekent dat de rit (drastisch) wordt ingekort, dan zal Pog de Puncheur wel weer als eerste boven komen wellicht.
Berichtgeving maar even in de gate houden.
Sporza:
Nieuwe start in Prato di Stelvio, geen Umbrailpass
De Giro-organisatie doet uiteindelijk toch water bij de wijn. De startpapieren worden nog getekend in Livigno, maar daarna stappen de renners opnieuw in de auto.
Het peloton maakt de transfer naar Prato di Stelvio, waar het nieuwe startsein gegeven wordt. Zo laten ze de Umbrailpass, het dak van deze Giro op 2.500 meter, links liggen.
In de Giro vorig jaar gebeurde er ook zoiets.. toen won ene Rubio de etappe. Afhankelijk van het te rijden km verwacht ik dat een kleine groep klimmers/punchers weg zal rijden en kort erachter de groep met favorieten. Tenzij Pogi zijn zinnen op de ingekorte etappe heeft gezet.. lijkt me wel makkelijk te controleren nu voor OEAEEJ.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.