Scorito Giro 2024

1 2 ... 150 ... 160 161
John Bon
Remco Van den Akker
#3718
Wat saai weer, dat DSM de kopgroep niks gunt.

Hoezo? Uae rijd amper op kop.
Het zijn de andere ploegen die constant zitten te jagen. En als UAE op kop rijd, rijden ze zelden een gat dicht (tenzij in finales). Ze rijden gewoon een tempo en als de kopgroep dan niet genoeg samenwerkt dan kunnen zij daar toch niet veel aan doen? Moeten ze hun remmen dichtknijpen ofzo?  

Volgens mij zit Pogacar daar rond te kijken en snapt hij er niks van 😂

nasibal

Uae heef Inderdaad op de koninginnerit na nauwelijks echt een etappe gecontroleerd. Of iig daar echt energie in gestopt.

Niet samenwerkende kopgroepen, Bahrein die Jan Hirts terughaalt. Movi en DSM zie voor de tv minuten op kop rijden.. Giro di yolo. 

BarryE1
nasibal
#3721
Deze Giro gaat voor mij wel de boeken in als de Giro van de niet samenwerkende kopgroepen, vreemde c...

Wat was jouw verwachting van de etappe van vandaag? In een eerdere post verwachtte je volgens mij veel vluchtetappes in week 2 en had je daarop ook de strategie aangepast? Moet je dan nu ook met de billetjes bloot of blijft de schade beperkt? En welk percentage hoort daarbij? 

BigMig

Haha is dat ook de reden van het drugsgebruik ome nasibal? We kunnen van tevoren analyseren wat we willen, maar nu staat er gewoon een gast aan kop van het spelletje met een team met o.a. 2 AK-mannen van 3 miljoen, 7 miljoen aan UAE-knechten en Ewan en Gaviria.

nasibal
BarryE1
#3728
Wat was jouw verwachting van de etappe van vandaag? In een eerdere post verwachtte je volgens mij ve...

Had met name in week 3 op vluchten gerekend omdat pog zich daar zou willen sparen voor de tour. Denk ook dat hij dat wel wil en ook de lamme passieve optocht in zn wiel is duidelijk zichtbaar. Er lijkt echter tegelijk heel weinig animo te zijn voor de vlucht. Mogelijk dat het slechte weer niet meehelpt.

Daarnaast worden gasten als JP, Rubio, Hirt en Storer geen ruimte gegund. Dat nekt ook de meeste vluchten. Het is allemaal te beredeneren, maar niet "gangbaar". Normaal zie je toch een ander beeld. 

Met een 4 AK team kost me dat inderdaad punten. Zeker omdat DFM geen onderdeel uitmaakt van die 4. Schade blijftt echter relatief beperkt, schommel rond de 95 procent.

Durf eigenlijk wel te zeggen dat eigen keuzes in de dagopstelling me tot nu toe harder nekken dan het verloop. Gisteren arensman op de bank voor jp scheelde me bijvoorbeeld een procent. Uiteraard maakt iedereen opstelfouten, maar je hebt alleen invloed op jezelf binnen de geldende realiteit. 

Wat me ook nog pijn gaat doen is dat ik door dit verloop geen (niet-AK) gasten hoog in de eindafrekening BK ga hebben. Vermoed dat ik straks rond een procent of 90 zal stranden. Vandaag gokje gewaagd met Storer cap om daar nog wat aan te veranderen, maar gaat ook niet echt uitpakken lijkt het. 

Laatst gewijzigd
Behatzailea

Tja, ik ben niet objectief met Pelli als cap en Caruso in mijn team, maar wat was nou de bedoeling van Bardet en zijn team? Als je de etappe wilt winnen had je in de ontsnapping moeten zitten. Nu geef je 'm weer aan Pogacar (als Steinhauser niet vooruit was gebleven). Vervelend weer.

Eddix

Ik ga noooit meer iemand anders cappen dan Pogacar, waar hij ook rijdt, wanneer hij ook rijdt. Je denkt als actieveling slimme keuzes te maken, maar met iemand als pogacar hebben de "iets minder fanatiekelingen" gewoon een dermate makkelijke en veilige cap keuze dat het voor de rest niet meer spannend is. Twee dagen op rij verkeerd gekozen. Maar oke, als ik echt zo'n grote wielerkenner was had ik allang moeten weten dat het weer anders zou lopen. Misschien moet ik toch maar meer naar jullie gaan luisteren, jullie weten er toch stiekem best veel vanaf <3

floda

Had vandaag op laatste moment po gecapt ipv storer en molano gebankt ipv fortunato. Was voor vandaag de ideale opstelling maar win niets tov de 4 uae mannen ploegen. Nu sprint en vluchtersetappe (alhoewel dat deze giro nooit zeker is) dus wordt weer zakken. Zeker met nog 5 sprinters

Papa Bart

Is er een dingetje mis met de Scorito app?

BigMig

Pfft deze etappe kan me wel eens goud gaan kosten. Het kan verkeren. Benieuwd wat er de komende dagen nog voor verrassingen gaan komen.

Scratzz

Je hoopt toch dat Ineos eens gek gaat doen en gaat aanvallen. Laat Arensman eens aanvallen en als hij terug wordt gehaald, knal dan met Thomas weg. En ook de andere top 10 rijders mag je toch meer van verwachten dan dit passieve rijden.

DennisdeMenniss

Mmmm, gezakt naar brons door Storer als cap te gebruiken. Scheelt toch een puntje of 50 tov de Pogicappers. Sometimes you win some, sometimes you verliest wat. Op naar morgen, laat Vendrama aub een keertje p10 sprinten, of gewoon, in ieder geval een keer mee sprinten.. 

Lo Zar

28 punkta, toch? Ik blijf die telfout ook maar steeds maken 🤓

DennisdeMenniss
Lo Zar
#3738
28 punkta, toch? Ik blijf die telfout ook maar steeds maken 🤓

Met factor 2 van de captain

Lo Zar

Pogi cap: + 44

Storer cap:  + 16

44-16 = 28

De Coltrui

Saai, maar zoals ik al voorspelde, als er al wat vluchters wegblijven dan nog Pogi veilige keuze. Maakt het wel erg voorspelbaar, morgen Milan weer.

De Tourminator

Geen Thomas, toch blijf ik maar stijgen. Vandaag zowaar boven de 95% uitgekomen. Met de afrekening zal ik daar wel uit de bekertjes grens gaan knallen. 

Morgen eindelijk Ganna die voor het eerst mee gaat sprinten naar top 5, ik stel hem op ipv zekere puntjes. 

Vrijdag Storer als C denk ik. Die moet toch wel een keer de rit gaan pakken. En als ik nog wil stijgen kan het niet anders dan zo.

dr klaas

Gavaria en Ewan voor 1.5 waren op voorhand toch niet gek geprijst. 1 miljoen of minder voor die gasten was gekker geweest. 

Sjasfriet
De Coltrui
#3741
Saai, maar zoals ik al voorspelde, als er al wat vluchters wegblijven dan nog Pogi veilige keuze. Ma...

Heb voor de zekerheid eens nagekeken, maar mn vermoeden werd bevestigd: enkel nog maar Pogacar en Milan als captain gekozen.

Nog nooit zo saai captain keuzes gemaakt denk ik, maar blijkt wel efficiënt. 

Gestegen naar 92% ondertussen, maar de eindafrekening zal me wel nog doen zakken tov mensen die 3 teamgenoten en Martinez hebben. Hopelijk doet de Ineos tandem nog een putch (wishful thinking)

snoek1974

1 x Ganna als kopman gehad , elke andere etappe Pogacar of Milan 

Ragnar Lolbroek

Vanaf nu gaan we gewoon braafjes Pogi cappen. Dat VPP-plan was geen goed idee. Terug uit de 90% gesukkeld.

kevinraar

289 punten gehaald gestegen van 46.1 naar 47.9

Ted de la course

Net als in etappe 8 Storer gecapt. Was wederom een slecht idee. Maar elke keer pogi is zoooo saai. Toch nog een beetje gestegen naar 92.nogwat.

BigMig
dr klaas
#3743
Gavaria en Ewan voor 1.5 waren op voorhand toch niet gek geprijst. 1 miljoen of minder voor die gast...

500k was nog gekker geweest. Het idee van het prijzen is natuurlijk ook juist om ze een enigszins aantrekkelijke optie te maken, maar niet té. Zodat je keuzes moet maken. Maar als je beide heren in je team stopt ben je wel een wilde broeder.

Jasperdewaal11

Is natuurlijk altijd zo, draai je Pellizzari erin en bank je Bardet scoort de laatste weer 😮‍💨. Gelukkig kreeg Giulio nog wat bergpuntjes.

1 2 ... 150 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.