Scorito Giro 2024

1 2 ... 153 ... 160 161
John Bon
Ecko
#3799
Mil, Mer, Mol, Andresen, Lonardi, Pithie, Vendrame (toch maar) en Narvaez (kopgroep?) mogen Pogacar...

Could be worse. 

Na een uitzonderlijk slecht voorjaar (37%) zit ik nu op een magere 45%

Echt eerste jaar dat ik Scorito speelde was scoorde ik 2 keer 95%+ nu zit ik daar zover van. Ik vermoed ergens dat ik te slim wil zijn en dringend eens moet gewoon voor de logsiche niet overdenk keuzes gaan :D 

martijncr
John Bon
#3801
Could be worse. Na een uitzonderlijk slecht voorjaar (37%) zit ik nu op een magere 45%Echt eers...

Herkenbaar John! Hoe meer ik het allemaal wil analyseren en 'gewogen keuzes' wil maken, hoe lager ik de score :) Desalniettemin ben ik voor de tour al een hele Excel aan het bouwen om toch weer wat 'controle' te vinden in juiste keuzes maken haha

Zadelpen

Je kent dat wel. Dat je vol frisse zin je fiets op stapt om een uurtje of twee te knallen. Maar dat je het maar niet voor elkaar krijgt om je “zaakje” lekker te leggen.

Wat je ook probeert, je legt je zaakje naar rechts, je trekt je fietsbroek eens aan, weer terug naar links... niks helpt. Je zaakje blijft in de weg liggen.

Dit is zo een beetje het gevoel van de giro van team Zadelpen.

Het plakt, het schuurt, het slaapt....

Het is een verschrikking. Wens je niemand toe.

Laatst gewijzigd
Papa Bart

Zadelpen! De hoop vervlogen, toch een prozaïsch feestje plaatsen..

John Bon
martijncr
#3802
Herkenbaar John! Hoe meer ik het allemaal wil analyseren en 'gewogen keuzes' wil maken, hoe lager ik...

Oh helemaal :D Ik zeg nu dat ik het simpeler ga aanpakken en niet overdenken... om dat weer met veel te veel files te zitten en renners die er zeker in moeten er trg uit halen omdat hij er toch wat bleekjes uitzag in de Dauphine ect... :D 

Ik kijk al uit naar de Tour en wat de Remco pickrate zal worden en Vinegaard als die geen vorm toont voor de Tour. 

Ohjaikdoeooknogmee

Een leerpunt voor mijzelf voor volgende rondes: probeer niet de wielerkenner uit te hangen met picks als Tobias Lund als er ook gewoon kopmansprinters van 500k rondfietsen. Alhoewel, ik niks had verwacht van Aniolkowski. Maarja, achteraf is de gouden beker altijd makkelijk te halen ;)

 

Sjasfriet
Ohjaikdoeooknogmee
#3806
Een leerpunt voor mijzelf voor volgende rondes: probeer niet de wielerkenner uit te hangen met picks...

Ik voel hier hetzelfde probleem.

En dan zwijgen we nog over: ik ken veel van koers, want ik weet dat Merlier nooit een grote ronde uit rijdt of zal verzwakken naar t einde toe. En die Martinez: die pak je toch niet, want wat heeft die al bewezen? 

 

martijncr

Ja en tegelijkertijd moet je ook renners kiezen die risicovol zijn, zoals deze ronde Narvaez, Aniolkowski en dat soort rot picks als Groves en Felipe Martinez. Want waren ze erdoorheen gezakt, was het argument: "tja jongens, ze hadden knieproblemen, weinig voorbereiding, je had het kunnen weten!"

Overigens wordt de tour wel pittig(er) in het selecteren en hopelijk ook diverser in teams. Nu zie je heel veel winnaars bovenin staan die keurig 3 a 4 UAE's hebben geselecteerd en gedwee hebben opgesteld. Absoluut een goede strategie, maar eentje die om meerdere redenen in de tour een moeilijke wordt. Want gaat Pogi opnieuw zo presteren? En de UAE teamgenoten als Ayuso, Almeida, Yates maar ook Wellens en Pollitt gaan relatief TERING duur zijn. Dat is iets voor later... 

...gaat morgen Pellizari zijn tweede plek in bergklassement verstevigen? Die maar eens cappen en dan eindelijk goed zitten? Of gaat nu Storer na 2x verkeerd te cappen morgen dan wél eens vlammen? 

Pim Todcock

Het is nu ook wel extreem scheef getrokken met Pogacar. De taktieken van de andere teams spelen hem continu in de kaart voor punten en het klassement is nóg makkelijker dan verwacht. Storer, Bardet en Rubio, die ik voor de bergpunten had ingeschat, blijven liever aan een anonieme korte AK plek vasthouden. Tevens krijgen de kopgroepen geen serieuze gaten. Achteraf zou 11 miljoen voor Pogi ook wel te overwegen zijn geweest. Vreemd ook dat een Caruso niet voor de bergjes kan gaan.

In de Tour heeft hij hopelijk wat meer tegenstand. Een echt serieuze overweging om hem erlangs ze zetten zal het wel niet worden.

kevinraar

2 renners in de punten meer niet 190 punten gehaald gezakt van 47.9 naar 46.1

jenzrscl

Morgen toch belangrijke dag voor gouden beker wel/ofniet zit op 98.8, morgen moeten flip pelli en plapp scoren

Daan Brakenhoff

Als we toch zelfkritisch zijn...

Gisteren zag ik voorbij komen dat mensen tot nu toe alleen Milan en Pog gecapt hadden. Kon ik dat maar zeggen. Met het missen van Martinez voelde ik de druk om wat meer risico's te nemen in de dagopstellingen. Bardet, Sheffield, APP, Groves en Storer zijn hier gecapt in etappes waarin Pog of Milan veel meer punten haalde. Merk dat ik deze 'slechte' keuzes vaker maak in rondes waarin goud zonder veel geluk onhaalbaar lijkt. 

Het wordt leven met een duimpje en op naar de Tour!

Nazgulsauron

Mij blijft ook vooral bij dat je prima Martinez, Sprintpool, en anderen kunt missen, zolang je maar je dagopstellingen goed maakt. Renners als Vendrame, Ganna, en sommige minder consistente aanvallers maken dat erg lastig. Idem voor riskante captains (Storer en vrienden). Mee oppassen.

Ik mis bijvoorbeeld Martinez en Aniolkowski, en zit met 6 uitvallers. Maar als ik Pogi cap in de tijdrit (oké, of als Sheffield niet valt), en ik de eerste twee etappes geen fouten maak in de opstelling, sta ik nu 97e. Maak Pogi ook nog even cap in rit-12, en dan wordt het al bijna top-80. Om te winnen is het fijn als je de lotto wint met alles van Narvaez en Aniolkowski in plaats van Carr/Lipowitz of Lund. Of dat je van de tijdrijdende klassementsmannen de juisten pakt. Maar voor een bekertje, en zeker een score midden in de 90%, is dat niet nodig.

Verder inderdaad alles héél dicht bij elkaar omdat de blauwdruk van veel teams toch wel dezelfde kant op ging.

Strategie:

(1a) Veel sprints (7-8)

(1b) Gigantisch veel sprinters (20-30)

=> Minstens 7 sprinters met 6 echt goede namen (één minder bij 4 UAE)

2a) Pogi is drie klassen beter dan de rest, en het goede (niet eens geweldige) scenario is 21 dagen lang roze, blauw, en 5 etappezeges..

2b) Tweede groep is erg duur

2c) Er zijn twee tijdritten die je moet vullen

=> Kies Pogi met nog minstens 1 knecht naast Molano

=> Kies 4-5 klassementsmannen die kunnen tijdrijden. Bonus voor jongeren of een goede punch.

 

Nou, daar staat de basis van veel teams (al zie je ook veel Bardet of Uijtdebroeks en dan een extra tijdrijder in de opvulling). Aanvullen met je favoriete namen in de goedkope categoriën die je tijdrit en overgangsritplannen completeren. Pareltjes genoeg.

 

Iets als:

Pogacar

Drie van Thomas/Arensman/Martinez/Benno

Tiberi

 

Kooij

Milan

Molano

Pithie

van Poppel

Nog een goede sprinter

Nog een matige sprinter

Lund/Aniolkowski

 

Extra UAE

Extra "klassements"man (Rubio/Lopez/Lutsenko/Hirt..)

Sheffield/Ganna

Lipowitz

Storer

Vansevenant

Je lievelingsgokje

Titivoeckler

Morgen een mooi vluchtersritje, of zullen de tactische genieën van Dsm en movistar daar een stokje voor steken?

Arne Riis
martijncr
#3808
Ja en tegelijkertijd moet je ook renners kiezen die risicovol zijn, zoals deze ronde Narvaez, Aniolk...

Tja. Renners kiezen die riskant zijn, zoals Groves en Martinez. Voor hetzelfde geld kies je voor Girmay en Uijtdebroeks, (ook zeer te verdedigen gokjes) en dan kun je na een week al fluiten naar je topscore.

Dan ging ik toch liever voor de (relatieve) zekerheid van mannen als G en Merlier. 

Gokjes van 500-750k zijn daarentegen prima. Zie ook Narvaez en Anol, ik wou dat ik ze allebei had meegenomen, maar ook zonder kun je prima een bekertje halen. En mét bijv Lipo en Andresen hopelijk ook. 😉

HaagseHaas

Zal ik een UAE opofferen om Bagioli of Vansevenant nog eens op te stellen morgen naast Alaphillipe. Ik twijfel

Behatzailea

Ik zie het wel gebeuren dat we na gisteren nu allemaal safe spelen voor morgen en vervolgens morgen Ala, Storer & APP 1-2-3 worden. En wat doet Vendrame? Maar ff serieus, wat dóet-ie?

Willempie94
Behatzailea
#3817
Ik zie het wel gebeuren dat we na gisteren nu allemaal safe spelen voor morgen en vervolgens morgen...

Zal me verbazen als hij het zelf weet....

Sjasfriet
Behatzailea
#3817
Ik zie het wel gebeuren dat we na gisteren nu allemaal safe spelen voor morgen en vervolgens morgen...

Na 2 weken haasje over te spelen in mn subleague met mn naaste concurrent en constant op max 5-10 punten van elkaar te staan vandaag 100 punten verloren  (scheelt trouwens 5% :o ) dankzij zn 4 uae's, groves en Merlier :(

Morgen dus alles of niets: VENDRAME kopman!

Laatst gewijzigd
Lo Zar

En waar is Vendrama geboren? 🥳

Daan Brakenhoff
Nazgulsauron
#3813
Mij blijft ook vooral bij dat je prima Martinez, Sprintpool, en anderen kunt missen, zolang je maar...

Je hebt gelijk hoor. Met zoveel vergelijkbare teams en een redelijk 'voorspelbaar' verloop van de etappes (alsin, sprinten of klassementsmannen) (weinig vluchters (en dus gokjes) nodig), is het kiezen van de juiste etappe selectie en kopman doorslaggevend. Maar vooral door weinig gokjes te nemen, kom je vanzelf boven te drijven met de 'juiste' 12-15 namen. 

Of Martinez en Aniolkowski dan nodig zijn voor goud?

Aniolkowski zeker niet, wat je zelf al zegt. Leuke pick om te hebben, maar lage pickrate (5%), geen eindafrekening en redelijk 'vervangbare' punten. Heb je hem wel, is het hartstikke leuk. Heb je hem niet, jammer, maar niet funest. 

Martinez daarintegen scoort tot dus ver 473 punten, en heeft een pickrate van 38%. Ook is hij op koers (met nog 2 bergritten te gaan) om 2de te worden in het AK en 7de (kan nog stijgen) in het BK. Dat zijn nog eens 88 'extra' punten. 
De kans dat er tussen die 38% teams zitten (die nu dus ook bovenaan (99%+) staan) die ook de overige 'must have' picks hebben is vrij aannemelijk.

Kortaf, je moet wel heel optimaal opstellen en verder (vrijwel) alle goed scorende renners hebben om dichtbij goud te komen zonder Martinez. Terwijl degene op goudkoers (met Martinez) nieteens een Alaphilippe, Narvaez of Aniolkowski nodig hebben om straks goud te scoren. 

Ik zou het wel heel gaaf vinden als er straks een forumlid zonder Martinez een goud bekertje binnensleept, al is het maar om aan te geven dat het mogelijk is. 

 

 

Ragnar Lolbroek

Met de minisprintploeg uiteraard nog wat gezakt naar 87%.

Voor morgen.( Maar ik ben er nog helemaal niet uit. )

Pogacar(c)

Thomas 

Arensman

O Connor 

Bardet

Tiberi

Storer( maar zou hij weg mogen zonder de renners net voor hem dat plan fnuiken)

Vpp ( in de aanval of babysitten op Ben)

Hirt (3e week, Hirt wordt wakker)

Op de bank

Lopez( 8 teampunten, krijgt niets klaar, maar kan morgen wel gewoon weer in de kopgroep zitten)

Ganna en de sprinters. 

floda

@ daan Ik sta nu op 99,4 en heb geen DFM, geen Flip, geen Narvaez en ook de sprintpool niet en ook geen 4 uae's. Dus hopelijk ben ik die uitzondering.

DennisdeMenniss

Miskoop van de Giro, Vendrama... vanaf nu overweeg ik die nooit meer. Wat gezakt maar nog steeds op koers voor een bekertje. Morgen alle ballen weer op Flipje, moeten toch een gokje wagen als we nog willen stijgen. 

nasibal

Ik zou het wel heel gaaf vinden als er straks een forumlid zonder Martinez een goud bekertje binnensleept, al is het maar om aan te geven dat het mogelijk is.

Met een totale pickrate van 38% wordt dit heel lastig vrees ik. Daar zullen toch echt wel 300 goede teams tussen zitten. 

1 2 ... 153 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.