Scorito Giro 2024

1 2 ... 154 ... 160 161
floda

Morgen pog, g,tiberi, majka en rubio zeker van hun plek. Dan nog 6 kandidaten voor 4 plekken molano,storer,fortunato,bardet, arensman en mauri. Wie o wie. Meedenken is welkom zodat ik die uitzondering kan zijn waarvan @daan hoopt van wel en @nasi denkt dat het niet lukt kan zijn.

Vinniesmittie

Ik sta nu nog op 99,2%, helaas vandaag 0,3% gezakt doordat ik nog maar 4 sprinters heb plus Lamperti.  Maar dus zonder DFM en Sprintpool.  Moet zeggen dat ik tot nu toe erg weinig bankpunten heb gescoord, dus goede etappeselecties gemaakt. Heb naast Pogi 2 UAE ers, Molano en Oliveira. En die 2 consequent opgesteld, dat zorgt voor veel puntjes.  Enige afwijkende pick van mij is Narvaez, die zorgt voor paar extra punten tov andere teams. Dus het kan zeker, op goud staan. Al denk ik dat ik de komende etappes en na de eindafrekening wel net onder de gouden grens ga uitkomen.

master-pieter

Ik zie iedereen het hebben over het niet hebben van Martinez. Ik ben benieuwd wie een gouden bekertje pakt zonder Thomas. Die is namelijk vaker gekozen

DennisdeMenniss

Zullen Bardet en Zana morgen ruimte krijgen?  

Daan Brakenhoff
master-pieter
#3828
Ik zie iedereen het hebben over het niet hebben van Martinez. Ik ben benieuwd wie een gouden bekertj...

Maar scoort (tot nu toe) minder punten. 

Het percentage teams met Thomas is hoger, maar het percentage met hoger scorende teams is met Martinez waarschijnlijk dus hoger. 

Al denk ik dat heel veel beide zullen hebben, en dat was met dit budget ook goed mogelijk. Ook is het qua kostprijs geen x of x vergelijking (bijvoorbeeld O'Connor of Martinez). 

Hopen dat er op het einde weer zo'n geniale analyse van @nazgulsauron komt waarin te zien is hoeveel gouden teams dit zonder Martinez (of Thomas) hebben bereikt. 

(Floda en anderen, succes, ik duim voor jullie!)

Laatst gewijzigd
Kippie
floda
#3826
Morgen pog, g,tiberi, majka en rubio zeker van hun plek. Dan nog 6 kandidaten voor 4 plekken molano,...

Ik zou in ieder geval Bardet, Molano en Arensman meenemen.. voor laatste plekje zou ik denk ik toch voor Storer gaan

Berend

Ik sta net onder de 90%, en in mijn vriendenpooltjes ruim 1e en nipt 2e. Dus mag op zich niet klagen, maar ik denk toch dat ik een risicootje moet nemen om waar ik 2e sta nog te kunnen winnen.

Heb Storer al 3x gecapt, 3x spijt van haha. Heb nu ook de keus uit Alaflip of Vansevenant, want het is zeker minder zwaar. Of gewoon steady Pogacar?

En wat kan Sheffield? 2x gevallen, daarna weinig van vernomen. Heeft ie rustig aan gedaan om nog 1 of 2 etappes nuttig te kunnen zijn (dan wel in de aanval of als hulp voor G zaterdag), of is die echt 'hurt' en kunnen we niks meer van hem verwachten?

floda

@kippie dank je wel, dat is ook wat ik nu heb staan. Twijfel alleen erg om mauri erin te stoppen, vanwege vlucht. Was de laatste dagen wel weer ok namelijk. wordt nog een paar keer wisselen voor deadline vrees ik. 
Vandaag nog doorkomen, maar morgen zal  AK dag zijn en laatste dag sprint. Daar heb ik beide nog wel ok team voor als ik de scores de laatste dagen zie. 
en dan zal het van de eindafrekening afhangen of het net genoeg is. 

HaagseHaas

Ik heb nog best luxe. Toch wat risico nemen voor het gouden bekertje of niets.

Pogi,Martinez, Thomas, Pellizari, Tiberi, Vansevenant, Alaphillipe(c), Bagioli, Grosschartner

Molano,Storer, Arensman, Rubio op de bank.

Laatst gewijzigd
Behatzailea

Er zit maar 2:13 tussen Bardet en Tiberi. Bahrain gaat de Fransman niet laten rijden dan. Dus Bardet laat ik op de bank. Twijfel alleen tussen Rubio en APP. 

Blundy
Kippie
#3831
Ik zou in ieder geval Bardet, Molano en Arensman meenemen.. voor laatste plekje zou ik denk ik toch...

Waarom Bardet en Arensman? Beiden niet explosief, beiden te kort in klassement voor een vlucht en het is niet echt super bergachtig vandaag. Ook niet echt renners die vooraan in een groep over de meet komen.

Laatst gewijzigd
DaLuca23
Blundy
#3836
Waarom Bardet en Arensman? Beiden niet explosief, beiden te kort in klassement voor een vlucht en he...

Omdat het zo maar kan dat de vluchters weer weinig ruimte gaan krijgen?

Omdat plekjes in het klassement al verdedigd gaan worden en ze de koers hard willen maken in de hoop dat een ander in de top 10 een slechte dag heeft.

Zou me na deze 3 weken niets verbazen. Oftewel wederom een lastig te voorspellen etappe.

NOAD1912

Hoe groot is de kans dat Pogi Majka aan de voltooiing van de trilogie gaat helpen vandaag?

floda

Zat net te denken dat o Connor vandaag wel eens een belangrijke rol kan spelen in de etappe. Als hij niet helemaal fit is dan zullen de andere ploegen uit top 10 hier wel op gaan acteren. En dat is dan weer voor vlucht niet zo goed en krijg je dsm/movistar/bahrein die daar op gaan rijden. Lastig lastig. 

Michielenwaaier
NOAD1912
#3838
Hoe groot is de kans dat Pogi Majka aan de voltooiing van de trilogie gaat helpen vandaag?

Vandaag lijkt me daar de perfecte etappe voor. Pog is al zeker van eindwinst en zou voor Majka een mooie beloning zijn voor het harde werk. Kan vanuit de vlucht of vanuit groep der favorieten. Zou Majka wel durven cappen

dr klaas
floda
#3839
Zat net te denken dat o Connor vandaag wel eens een belangrijke rol kan spelen in de etappe. Als hij...

O conner gaan ze pas lossen na 100-125km ?   Kopgroep kan dan zomaar al 8 minuten hebben ? Ik verwacht idd wel koers in een koers. 

De Coltrui

Ik ga voor de 2e keer voor de vlucht. Alaphilippe heeft de 1x als cap direct gewonnen, mag hij vandaag opnieuw doen. Ik denk dat de klassement renners met de dag van morgen in het achterhoofd de vluchters hun zegen geven. Het zal wel eens meer dan 20 man kunnen zijn.

dr klaas
Daan Brakenhoff
#3821
Je hebt gelijk hoor. Met zoveel vergelijkbare teams en een redelijk 'voorspelbaar' verloop van de et...

Een DFM-loos na 10 teampjes klikken al 1 gevonden op  plek 123, wel 4x UAE en de Pool.  Er zijn veel routes na rome.

Edit, heeft Vinnie al gepost ook! 

Ik ga voor 3x UAE en de rest vluchters  Plapp is mijn Cap.

Laatst gewijzigd
martijncr

Ik ga nu voor de extreme gokken om nog een sprong te kunnen maken. Pellizari (c) en jawel.... daar komt ie, van de bank af en in de basis negen.......... VENDRAME!!!!! 😇

Enigszins onderbouwt op deze rit in Romandie: https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-romandie/2024/stage-2

Laatst gewijzigd
Dottema11

Dagelijks plezier gehad aan hetgeen hierin is gedeeld, nu een inhoudelijke reactie vanuit mijn kant.

Na een top-50 binnen het klassiekerspel met veel vertrouwen aan het girospel begonnen. Helaas blijven steken op 85% momenteel en hierin verwacht ik ook weinig te stijgen, ga hiervoor wel gokken en net als martijncr cap ik vandaag Pellizzari en stel ik ook Vendrame op (overigens met dezelfde onderbouwing)

Als ik terugkijk op de Giro tot nu toe, is de grootste fout geweest dat ik vooraf niet goed genoeg heb gekeken naar de invulling per etappe bij de selectie. Op papier van tevoren de indeling gemaakt hoeveel ik van elk type mee wil:

  • 6 AK (Pogi, Thomas, O'Connor, Tiberi, Arensman en Bardet)
  • 8 Sprinters, maar met de kennis van nu tellen ze in totaal voor 5/6: (Milan, Kooij, Molano, Bauhaus, van Poppel, Hofstetter, Vendrame, Andresen)
  • 3 Klimmers voor de vlucht (López, Hirt en Storer)
  • 2 Vluchters (Piganzoli en Pellizzari
  • 1 Tijdrijder (Ganna) 

Tegen beter weten in Vendrame dus verkeerd ingeschat, dit als uitkomst was wel te verwachten... Een tweetal renners vullen hun Giro in op een andere wijze dan ik had verwacht (Storer en Hirt). Verder valt natuurlijk op dat bovenstaande selectie ervoor heeft gezorgd dat ik twee renners mis binnen het segment Alaphilippe bijvoorbeeld. Als ik de etappes vooraf had ingevuld met de selectie had ik voorkomen kunnen worden.

Werk aan de winkel voor de tour, maar gelukkig wel duidelijk waar de winst te behalen valt.

Nazgulsauron

Vendrame lijkt me juist zo'n renner uit de categorie Alaphilippe. Team ziet er niet zo heel gek uit voor een variant met maar 2 UAE.

ZK

Captain vandaag toch wel lastig. Normaal gesproken gaat het vandaag naar de vlucht, dan waarschijnlijk ook vrij grote groep. Maar wanneer de strijd voor de vlucht lang duurt en de colletjes in het zicht komen, dan kan dit ook zomaar een ak dag worden. Hoewel ik nog 70% vlucht denk. Maar hoeveel en wie daarachter. Pog voelt wel als hele laffe cap, aangezien er ook zomaar 15-20 man voor kan eindigen, maar is wel fijn als backup voor een ak scenario. Bij een vluchter als cap is het immers altijd de vraag of hij überhaupt meezit en dan ook nog de benen heeft. Aan de andere kant is dit toch echt een etappe waar je Alaphilippe voor mee hebt. Lastig dit. In een eerdere etappe die naar de vlucht ging, bolde pog als ~18e over de meet, sprintte hij niet mee voor plek ~10. In weer een andere rit kwam treintje van UAE met pog vooraan gewoon als eerste van AK-groep over de meet, achter de vluchters. Wat denken jullie over de scenarios en de captain?

Smarty

Ik ga A.🦜 vandaag cappen! 

"Wie niet waagt , wie niet wint!"

zomaareens

Mag Groves mee in de vlucht vandaag? Of wordt ie nog kort gehouden door Milan? verschil nog overburgbaar?

martijncr
Dottema11
#3845
Dagelijks plezier gehad aan hetgeen hierin is gedeeld, nu een inhoudelijke reactie vanuit mijn kant....

Ik begrijp je volkomen met het samenstellen van je team! Ben nu bezig om vanuit scratch een Excel-sheet te maken waarmee ik per etappe de top-20 probeer te voorspellen. Vervolgens kan ik dan in een andere sheet zien hoe ik mijn selectie van 9 uit 20 renners op basis van die voorspellingen moet kiezen voor mijn dagopstelling. Hopelijk krijg ik dan zo te zien dat ik misschien wel op naam iemand graag in mijn team wil hebben, maar dat ik 'm uiteindelijk in mijn dagopstelling te weinig opstel. 

En ik heb de Scorito punten ook toegevoegd met een fancy formule, waardoor je een betere - hoop ik - afweging kan maken of de renner ook echt voor Scorito interessant is. 

#obsessieaanhetworden

1 2 ... 154 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.