Als Vendrame vandaag teleurstelt, moet je hem dan niet juist volgend jaar weer meenemen in de Giro? Dat is toch precies zo'n type: als je het niet verwacht staat hij er, verwacht je wel wat van 'm maakt hij het niet waar. Dus als hij volgend jaar voorafgaand aan de Giro een discutabele vorm etaleert, zet ik hem er lekker in voor 500k/750k. Verschilmakertje :P.
Ik laat Storer op de bank en neem Molano voor de teampunten. Wel Ala, APP, Pellizzari, Caruso & Vendrame voor een aanval die vooruit blijft. Dan natuurlijk nog Pogi, DFM & Tiberi. Arensman, Bardet & Rubio op de bank ( incl. Milan, Groves). We gaan hier niet voor de makkelijke punten. (Behalve Molano dan, omdat ik niet álles wil vergooien op het laatste moment)
Buikpijn optelling vandaag. Niet echt beloond door af en toe te gokken met kopmannen anders dan Pogi. Vandaag toch APP gekozen. Mauri op de bank, Ben op de bank, JuanPe op de bank.... ben heel benieuwd.
Sowieso heb ik het idee dat de Scorito-formule nu algemeen wel bekend is. Zodra ik een beetje pech heb met een aanvaller of sprinter die niet mee zit zak ik 3%. En zit het mee stijg ik. Het opeenstapelen van gouden bekers is niet meer zo makkelijk...
Enjoy vandaag, waar vast Mauri wint en Pogi weer 3e ofzo wordt :)
Cruciale dag voor iedereen in bekertjesland. Vooraf had ik deze rit ingeschaald als gedoodverfde 20+ random vluchters yolo etappe. Maar als ik alle scenario's op een rijtje zet, weet ik het zo net nog niet. Heeft O'Connor (of een andere AK man) een slechte dag? Gaan Movistar/Tudor/EF/andere ploegen de vroege vlucht controleren om hun beste klimmer te kunnen lanceren op die eerste col? Als Storer daar vertrekt, ontstaat er dan een kettingreactie van renners in de top 10?
Ik doe het zo:
- Vansevenant en Schachmann voor scenario grote vroege vlucht.
- Storer en Bardet voor scenario sterke vlucht op 1ste klim.
- Pogi, DFM, Thomas, Tiberi voor scenario AK (en vaste truipunten).
- Molano voor teampunten.
- O'Connor, Sheffield, Milan op de bank.
- Pogi cap.
Meeste twijfel over Schachmann, weet niet of hij het uberhaupt nog gaat proberen. Mijn hoop was gevestigd op onze 'good mouerning fouerst of all tell us how are youe' vriend van cycling pro net, maar die heeft vandaag andere renners uitgekozen. En toen ik hem last minute toch wilde omruilen voor Ben, was de deadline al verstreken. Oh well.
Maak daar maar 3x van. Vendrame en Cort stel ik altijd verkeerd op, maar toch elke keer weer zo'n renner opnemen in de selectie (tegen beter weten in dus). Vandaag dus ook Vendrame op de bank ten faveure van APP en Storer en JPL
In de kopgroep zijn Flip (27%) en Plapp (20%) de enige renners die door meer dan 5% van de spelers zijn opgesteld. Flip is door 8% zelfs kopman gemaakt. Voor de teams met niemand in de kopgroep wordt het dus hopen dat deze twee niet al te hoog in de daguitslag eindigen.
Vendrame heeft trouwens een 32% pickrate en is vandaag door 5% opgesteld 🧐
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.