Scorito Giro 2024

1 2 ... 17 ... 76 77
HaagseHaas
M@thijs
#391
Welke echte leuke sprinters zijn er nu bijgekomen?VendramaOldanihofstetterfiorellibauhauswie vult he...

David Dekker en Luke Lamperti.

Gordon Bleu
ZK
#399
Als pog het heeeeeel rustig aan doet, veel vluchters om de zege mogen strijden in bergetappes, wint...

Ja oke. Dat is zeker waar. Alleen denk ik persoonlijk dat zijn hoofddoel altijd de tour is. Binnen nu en een paar weken zal bekend worden wat Vingegaard doen gaat met de tour. (haalbaar of niet). Zal Pogi dan niet afstappen zeker omdat UAE dit jaar ook met het beste team naar Frankrijk gaat. Het probleem blijft natuurlijk wel dat zijn pickrate 95% zal zijn dus moet je wel de beste van de minderen hebben om echt goed te scoren. 

PowerPiet
M@thijs
#391
Welke echte leuke sprinters zijn er nu bijgekomen?VendramaOldanihofstetterfiorellibauhauswie vult he...

Askey, Biermans, consoni, zanoncello worden ook sprinters genoemd

 

PowerPiet

Hoe lang zou het duren tegen scorito prijssetting doet? Het gaat nu wel om het halve peleton. Zit vol spanning te wachten :-)

KV
PowerPiet
#404
Hoe lang zou het duren tegen scorito prijssetting doet? Het gaat nu wel om het halve peleton. Zit vo...

Ze doen vandaag hun 2de (lange) podcast dus dan moet dit in de loop van de dag wel zijn. 

DaLuca23
Gordon Bleu
#402
Ja oke. Dat is zeker waar. Alleen denk ik persoonlijk dat zijn hoofddoel altijd de tour is. Binnen n...

Afstappen terwijl je de topfavoriet bent om een grote ronde te winnen, lijkt me niet. Klopt dat die ook de Tour wil winnen, maar dat wilde die ook al voordat Vingegaard viel. Dat die hooguit wat minder met zijn krachten gaat smijten lijkt me wel een reëel scenario, al blijft het een veelvraat die zoveel mogelijk wil winnen.

Daarbij kan die in dit veld ook aantal etappes winnen zonder extreem diep te gaan in mijn ogen. Zolang UAE de vluchters niet teveel ruimte geeft

Jose de Kauwer

Na een jaar toe te hebben gekeken, wil ik ook m'n eerste bijdrage leveren aan het Forum. Gezien de evidentie van Pogi z'n oppermachtigheid, lijkt het me niet onlogisch om een mannetje van UAE te nemen (beetje saai, maar ik moet m'n poultje pakken). Normaliter, neem ik altijd Majka mee, maar ik heb eigenlijk geen beeld van zijn vorm kunnen vangen. Ik lees en hoor dat zowel Bjerg als Grosschartner goed zijn, maar gevoelsmatig zou ik altijd Majka erin zetten. Die zou mits in vorm top 15 of hoger moeten kunnen rijden. Iemand die hier zelf over pijnst, of zijn of haar gedachte wil delen? 

Jose de Kauwer
DaLuca23
#406
Afstappen terwijl je de topfavoriet bent om een grote ronde te winnen, lijkt me niet. Klopt dat die...

Ik vraag me ook af in hoeverre alleen de Tour zijn hoofddoel is, hij zou de Giro echt niet rijden als hij daar middelmatig wil rondrijden. Hij heeft de Giro nog nooit gewonnen, dus ik zou eerder zeggen dat de Giro dit jaar het hoofddoel was. Ik kan me eerder voorstellen dat de ploeg wil dat hij per se ook de Tour wint, levert toch het meeste op. Maar natuurlijk is pogi een kampioen dus die wil alles winnen. 

Hay
KV
#400
Oldani is geen sprinter. 

Vorig jaar in de Giro 4 keer top 10 in de massasprint, dat zou je dan toch wel (ook) een sprinter kunnen noemen :-)

Ben Nihilisty
Gordon Bleu
#402
Ja oke. Dat is zeker waar. Alleen denk ik persoonlijk dat zijn hoofddoel altijd de tour is. Binnen n...

Het idee dat Pogacar hier aan de start verschijnt is toch juist (mede) om te kijken of hij twee grote rondes achter elkaar op niveau kan afwerken? Tuurlijk, mocht hij na anderhalve week een straatlengte voor staan, dan is er de mogelijkheid dat 'ie het wat rustiger aan gaat doen omdat hij na de Giro ook nog een Frans rondje te rijden heeft. Echter lijkt het me dat het wel of niet meedoen van Vingegaard daar geen invloed op zal hebben, het programma van Pogacar is immers voor het jaar begon haarfijn uitgestippeld. Het doel is, ongeacht de status van Vingegaard, om zowel de Giro als de Tour top te zijn (en in zijn geval zou ik dan zeggen: roze en geel pakken). 

Punchen of verzuipen
Hay
#409
Vorig jaar in de Giro 4 keer top 10 in de massasprint, dat zou je dan toch wel (ook) een sprinter ku...

Dat was wel nadat Groves ziek was afgestapt en Oldani dus de inval-sprinter werd.

lochem

Flip nog steeds een vraagteken voor mij........

dr klaas
HaagseHaas
#388
Amai, wat een bootlading aan sprinters opeens. Dit wordt de girosprintloterij zo.  

bankgirosprintloterij ;)

jan derksen
HaagseHaas
#401
David Dekker en Luke Lamperti.

zijn er nog een paar ff goed zoeken

 

Aanklampen

Prijzen van hele startlijst er op.. Zag net 'overige renner' staan. Denk wel dat ze met de prijzen van een aantal renners echt wel de bocht zijn uitgeschoten... Ook de typering is soms beetje vreemd. 

 

Anyhow, genoeg keuze nu :-)

Hay
Punchen of verzuipen
#411
Dat was wel nadat Groves ziek was afgestapt en Oldani dus de inval-sprinter werd.

Klopt grotendeels, in etappe 3 was Groves derde en Oldani vijfde. Maar een invalsprinter (de naam zeg het eigenlijk al) die daarna nog 4 keer top 10 rijdt is toch ook een sprinter (en wellicht nog wel wat meer) :-). Natuurlijk is het ook van belang te kijken wat er nog verder in het team zit, zie daar ook Aniolkowski maar die heeft dit jaar ook nog niet veel gepresteerd.

Ragnar Lolbroek

L'embarras du choix qua sprinters. Heb er ondertussen 9 in geflikkerd. 

Ben Nihilisty

Zo, daar is even een blik aan C-sprinters opengetrokken. Goeiemorgen. Dat verkleint normaliter wel de kans dat wenssprinters zoals Ganna een poging in de sprint zullen wagen. Vendrame weer interessant voor een miljoentje, maar die zal ook wel weer presteren in etappes dat je 'm niet verwacht en verstoppertje speelt in etappes dat je 'm genoteerd had. 

NielsH97

Vendrame, Aniolkowski, Askey, Lamperti, Bauhaus, Lonardi, Dekker, Mayrhofer en Oldani.

Heel blik aan positie 5 en daarachter opengetrokken. Zo goed als ieder team heeft nu een sprinter mee, vergroot dan weer de kans op sprints.

Wie van bovengenoemde zijn voor jullie interessant?

Vendrame moet erin voor mijn gevoel, Lamperti kan weleens wat leuke dingen laten zien en voor mij is de vraag is Dainese 2mil waard tegenover Mayrhofer..

vincor

Gewaagde voorspelling: Pogi rijdt de hele Giro in het roze. ( behalve etappe 1 )

Barrygoal
stefbeukers
#394
Bron?

Twitter @OA_sport

ivo001
KV
#400
Oldani is geen sprinter. 

Hij probeert het wel.

https://youtu.be/7io--uz7cEo?si=SJ9fHIzxXYm2roM2&t=374

Gnoe
NielsH97
#419
Vendrame, Aniolkowski, Askey, Lamperti, Bauhaus, Lonardi, Dekker, Mayrhofer en Oldani. Heel blik aa...

De startlijst maakt het er niet gemakkelijker op.. sommige teams nemen 2 sprinters mee, en dan ligt het maar net aan de rit wie ze uitspelen, als de 1 op de heuvel lost, kan de andere ervoor gaan. Vendrame komt altijd tevoorschijn als je hem niet verwacht, en dan heb ik hem net niet opgesteld..  de goedekope sprinters gaan een hoofdpijn dossier worden. Aniolkowski voor 500K zou een prima gok/opvuller kunnen zijn. 

Scoritop

Vinden jullie Merlier nu te duur? Aangezien er zoveel sprinters B en C sprinters zijn? Als je hem weglaat kan je met gemak 9 sprinters nemen. In de vlakke etappes zal hij hoog (podium) eindigen, maar stel je neemt 3 sprinter die 9, 10 en 11 worden. Pak je meer punten, dan met Merlier. 

Aanklampen
Barrygoal
#421
Twitter @OA_sport

denk dat je niet opgelet hebt in de Italiaanse les ;-)

1 2 ... 17 ... 76 77

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.