Scorito Giro 2024

1 2 ... 18 ... 79 80
Barrygoal
Aanklampen
#425
denk dat je niet opgelet hebt in de Italiaanse les ;-)

We gaan het mee maken...

 

Wat Caruso letterlijk heeft gezegd: Preferisco una tappa ad un 8 posto.. Credo in Teberi, lascio nel 2025.

Dat vertaal ik als: ik verkies een etappe boven een 8e plaats. Ik geloof in Teberi, ik vertrek in 2025

Aanklampen
Scoritop
#424
Vinden jullie Merlier nu te duur? Aangezien er zoveel sprinters B en C sprinters zijn? Als je hem we...

Mijn inziens een een sprinter zoals Merlier niet te duur omdat er zoveel B en C sprinters zijn. Als Philipsen er zou zijn, dan wel. Het is natuurlijk wel zo dat er straks 15 treintjes op het spoor gezet moeten worden waarvan wellicht bijna alles treintjes ontsporen... Chaos dus. 

Merlier is wel handig in positioneren. Een type zoals Cort (rijdt niet maar als voorbeeld) heeft zowel moeite niet in de 'wasmachine' te verdrinken en MI daarom dus bijna nooit in een echte massasprint ziet. Van alle sprinters weet je ongeveer wel wie makkelijk positie verwerft of juist zijn lead-out snel verliest...

Aanklampen
Barrygoal
#426
We gaan het mee maken...   Wat Caruso letterlijk heeft gezegd: Preferisco una tappa ad un 8 p...

Dat geloof ik graag.. Plek 8 in dit veld... dan moet hij er wel een potje van maken... 

Scoritop
Barrygoal
#426
We gaan het mee maken...   Wat Caruso letterlijk heeft gezegd: Preferisco una tappa ad un 8 p...

Google translate vertaalt dit precies hetzelfde zo 😉

Scoritop
Aanklampen
#427
Mijn inziens een een sprinter zoals Merlier niet te duur omdat er zoveel B en C sprinters zijn. Als...

Helemaal waar. Ik neem het mee 👍🏻

oli4g
Barrygoal
#426
We gaan het mee maken...   Wat Caruso letterlijk heeft gezegd: Preferisco una tappa ad un 8 p...

In het artikel staat ook dat ze niet uitsluiten bij een goede notering van Caruso dat het kopmanschap omgedraaid wordt.

NielsH97
Gnoe
#423
De startlijst maakt het er niet gemakkelijker op.. sommige teams nemen 2 sprinters mee, en dan ligt...

Eens al rijdt Aniolkowski niet super.. Lonardi is ook een hele interessante en natuurlijk Bauhaus.

Maar mocht Merlier vroeg uitvallen of niet erbij zitten is Lamperti toch ook mega interessant.

Jelmer van der Zee
KV
#400
Oldani is geen sprinter. 

Haha weet jij voor wie hij de lead out deed? Echt een kenner hier

John Bon
Aanklampen
#427
Mijn inziens een een sprinter zoals Merlier niet te duur omdat er zoveel B en C sprinters zijn. Als...

Ik heb dezelfde reden maar omgekeerde conclussie: 
met Kooij en Milan heb je 2 goedkopere kopmannen die imo meer gaan sprinten voor de winst dan Merlier en meer kans om hoog te eindigen in de punten (beter over heuvels en meer inhoud zeker in Milan zijn geval). En net omdat erzoveel b-c renners zijn kun je genoeg renners opstellen die gaan punten pakken in de makkelijkere etappes. En eerlijk zie ik Merlier nt zomaar Milan en Kooij een pakslaag geven iedere rit. 

Al moet ik de ritten nog eens van dicht bekijken want ik dacht dat er net weinig sprinterskansen zijn maar blijkbaar heb ik het daar mis in :D 

btw voor iedereen die twijfelt aand Thomas en die niet meeneemt omdat hij nog geen vorm heeft getoond dit seizoen nog wat extra twijfel:

Tour des Alpes  '23: 15 vs '24:13de 
Catalunya;  '23: 45 vs '24: 27
Giro: '23: 2 vs '24: ? 

Just saying ;) 

Sjasfriet
Aanklampen
#428
Dat geloof ik graag.. Plek 8 in dit veld... dan moet hij er wel een potje van maken... 

In mijn papierwerk als voorbereiding op deze giro staat hij op 9. Tiberi staat trouwens op 5 ;)

ProScoritoManager

Dat interview met Gianetti op de frontpage geeft me opeens het gevoel dat ik toch wat meer in aanvallers moet investeren. Heb er nu slechts 2/3 (afhankelijk van Storer zijn ambities), maar als Pogi na de eerste TT al zo'n comfortabele voorsprong heeft dat UAE vanaf daar elke vlucht laat lopen, zal het denk ik wel lonen om in sterke vluchters te investeren.

Of zou zo'n koersverloop er voor zorgen dat renners als Dunbar en Lopez, die ik nu mee heb als goedkope opvulling van mijn AK ploeg, eerder de knop om zullen zetten en meespringen in de vlucht?

Barrygoal
ProScoritoManager
#436
Dat interview met Gianetti op de frontpage geeft me opeens het gevoel dat ik toch wat meer in aanval...

Zolang zij hoog in het klassement staan laten andere teams die 2 niet gaan. Dit om hun eigen podiumplek te beschermen.

Je moet eerder aan vluchters denken welke het al vrij snel laten lopen.

Jeroen Van den corput

Die goedkope b en c sprinters lijken lijken leuk maar in dit veld grote kans dat ze weinig top 10 gaan rijden. Ik ga dus niet voor Kanter, Lonardi en oldani bijvoorbeeld

KV
Jeroen Van den corput
#438
Die goedkope b en c sprinters lijken lijken leuk maar in dit veld grote kans dat ze weinig top 10 ga...

Toch zal je er enkele van die groep nodig hebben.

encanto

Leuke van al die sprinters is dat er wat verschillende keuzes gemaakt moeten worden. Zelf een Hofstetter voor 750.000, prima prijs. 

Hoe meer ik kijk hoe lastiger de puzzel wordt omdat je voor zowel de sprints als klassement maar een paar echte zekerheden hebt en dat je daarna snel naar een goedkoop segment in klassementrenners gaat (althans ik) dat geeft ook weer weinig zekerheid. 

enfin, het is er wel leuker op geworden.

zelf de keuze nu tussen Thomas en goedkope klassementsrenners en bijvoorbeeld een bardet en Caruso, dan valt Thomas toch snel af.

KV
Jelmer van der Zee
#433
Haha weet jij voor wie hij de lead out deed? Echt een kenner hier

Je bedoelt vorig jaar in de Giro? Toen zat die gewoon in het treintje van Groves en haalde 1x een plek 5 in een ontregelde sprint bij een lastige eindfase. De rest van zijn goede resultaten waren toen Groves gelost was/opgegeven had.

Maar als je denkt dat hij dit jaar in elke (vlakke) sprint consequent zal meesprinten, moet je hem zeker meenemen.

Dank trouwens voor je constructieve feedback. Ik heb ondertussen 5 gouden bekers, jij?

oli4g

Plapp komt plots op mijn radar.. 1M - aardige TT, witte trui en lijkt me mss wel de vooruitgeschoven man bij Jayco?

Georgeske

Mayhoffer goede opvulling voor de sprints?

Jeroen Van den corput
encanto
#440
Leuke van al die sprinters is dat er wat verschillende keuzes gemaakt moeten worden. Zelf een Hofste...

De puzzel is in tijden niet zo leuk geweest. Buiten pogacar, kooij en Milan zullen er weinig picks zijn boven de 60 procent verwacht ik. Zelfs met een dure Thomas of Merlier kun je echt verschil gaan maken. 

Ook de winnaar van de witte trui gaat denk ik een groot verschil maken. 

encanto
Jeroen Van den corput
#444
De puzzel is in tijden niet zo leuk geweest. Buiten pogacar, kooij en Milan zullen er weinig picks z...

Ja, eens! Merk echt dat je goed moet nadenken over jouw team en dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Een team met de duurste renners en dan 5 renners van 500.000 zou zomaar kunnen winnen.

 

voor mij staat wel vast dat Merlier niet meegaat. Met Milan en Kooij heb je prima captains die minder snel zijn maar meer punten gaan halen. Als ik het goed heb, gaat merlier ook naar de Tour dus of hij de ronde uitrijdt....

 

bauhaus prima geprijsd. Lijkt me dat hij in 50% van de teams terecht komt ...

Georgeske

Bauhaus of Molano?

kevinraar

Heb nog wat veranderd 

Erin

Groschager  hoe je dat ook schrijft

Dunbar

Eruit

Alaphlippe

Majka

BramZola
Georgeske
#446
Bauhaus of Molano?

Patat of friet

Nee ik heb ze tot nu toe beide

Blusgast

Ik ga denk ik voor bauhaus die heeft betere uitslagen gereden dit jaar en een beter team om zich heen voor de sprint

Scoritop
Georgeske
#443
Mayhoffer goede opvulling voor de sprints?

Nee

1 2 ... 18 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.