Scorito Giro 2024

1 2 ... 21 ... 87 88
Jasperdewaal11

Waarom zou UAE Molano meenemen en dan niet laten sprinten ?? Hij heeft nou niet echt een track-record van een begenadigd helper voor een kopman. Bovendien heeft hij zijn lead-out Rui Oliveira mee, die 2 gaan het toch gewoon mogen uitzoeken in de laatste 10km. Pogi zit toch wel van voren en eindigt meestal tussen plek 15-20 in sprints. 

Anders hadden ze toch bijvoorbeeld de andere Oliveira of een Bax opgesteld ipv Molano als ze echt nog een helper voor het vlakke hadden gewild?

Dus ik kan echt niet bedenken waarom Molano niet mag meesprinten, of mis ik hier iets?

Laatst gewijzigd
Hay
Jasperdewaal11
#501
Waarom zou UAE Molano meenemen en dan niet laten sprinten ?? Hij heeft nou niet echt een track-recor...

Goede analyse en zoals eerder hier al aangegeven hoef je dan geen keuze te maken tussen een UAE opvulling en een sprinter die je mogelijk mist. En aangezien ik denk ik voor 8 sprinters ga, en wellicht slechts 1 andere UAE (Pogi), kan dit een goede keuze worden.

stefbeukers

Even uit interesse: hoeveel 500k en 750k renners zijn jullie van plan mee te nemen?

En hoeveel invloed gaan de tijdritten hebben in dit toch wat matige veld qua klassementsmannen?

Laatst gewijzigd
Wanderson89
NielsH97
#496
Ik zelf zal waarschijnlijk niet voor Majka gaan, verwacht hem eigenlijk amper in een top 20 rituitsl...

In het gunstigste geval dat hij zelf 0 punten haalt, haalt hij alsnog 380 punten! Terwijl hij zelf dan elke etappe laatste mag worden. Het wordt zo bijna de vraag welke 3 andere UAE'ers je neemt 😉

floda

Heb voor de gein eens opstelling gemaakt waarin ik mijn 5 gewenste sprinters die heuvel overkomen (plus 3 opvulsprinters) plus mijn gewenste 6  van de 7 klassementsmannen (+2 van de groep van man of 10 die daarnaast nog interessant zijn). Moet ik alleen wel 14+6 spelen ipv de gebruikelijke 16+4. En zowaar nog 6 500k gevonden die punten kunnen opleveren.

ziet er best aardig uit, maar eens laten bezinken...

NielsH97
Wanderson89
#504
In het gunstigste geval dat hij zelf 0 punten haalt, haalt hij alsnog 380 punten! Terwijl hij zelf d...

Ik vind het een te groot risico eerlijk gezegd. Denk dat Majka sowieso laat lopen op het moment dat Pogacar demareert en dan meestal buiten de top 20 gaat eindigen. 

Ohjaikdoeooknogmee

Ik neem Majka sowieso mee. Inderdaad een berg aan teampunten en zat in de vorige Tour soms ook nog goed erbij. Daarbij is het veld hier veel zwakker, waardoor ik hem vaker vooraan verwacht.

Ook mist hij nog een Giro etappe om zijn trilogie te voltooien. Zodra Pogacar minuten voorstaat, gunt die zijn meesterknecht denk ik wel een kansje...

Astarloa

Hopen op scenario's vind ik nooit handig. 

 

 

Astarloa

En Dunbar niet pakken vanwege zijn matige tijdrit nog onhandiger. Die zal dus moeten aanvallen voor een goeie eindklassering en liet vorig jaar zien 1 van de betere klimmers te zijn.

nasibal

Ik weet niet precies wat jij vorig jaar gezien hebt van Dunbar, maar toen na 2 weken de echte bergen kwamen en de koers los ging kwam Dunbar zelfs in een matig klimmersveld tekort. 

Silent Hill

Ik speel geen Scorito, maar het is wel leuk meelezen.

Nog een bedenking ivm de UAE helpers: het gebeurt 'vaak' dat die extra punten nemen bij ontsnappingen, zeker in het 2de deel van een grote ronde. Stel dat er 8 renners weg zijn, hoe vaak gebeurt het niet dat het team van de leider vervolgens in slagorde als eerste rustig over de finish rijdt. Gratis extra punten voor de helpers met plaatsen 9 tot 15. Fanatiekelingen kunnen het aantal eens opzoeken in voorgaande rondes maar ik denk toch een tweetal keer per ronde.

Astarloa
nasibal
#510
Ik weet niet precies wat jij vorig jaar gezien hebt van Dunbar, maar toen na 2 weken de echte bergen...

Zwaar overdreven dit, beetje jammer

Scoritop

Molano én Majka meenemen is echt zonde van je geld. 5 mln voor wat truipunten en teampunten. En dan moet je ze idd elke etappe opstellen. Dan vind ik het persoonlijk interessanter om Bauhaus tov Molano mee te nemen aangezien zijn puntenplafond hoger ligt 

ZK

Waarom dan niet Bauhaus en molano, en dus geen majka?

ProScoritoManager

@Scoritop: Maar dan ga je er van uit dat beide renners geen eigen punten gaan pakken? Als ik dat zou denken dan zou ik ze zeker niet meenemen nee, maar daarin verschillen wij dus van mening. Bauhaus heb ik er overigens ook gewoon in staan ;)

KV
Astarloa
#512
Zwaar overdreven dit, beetje jammer

Klopt idd niet echt wat Nasi zegt. In rit 16 eindigt hij nog mooi 4de op een col van > 20km. Was in laatste bergrit en vooral TT dat hij erdoor zakte. 

Denk dat Nasibal gewoon nog altijd spijt heeft dat hij toen Dunbar niet had voor 750k ;-)

Behatzailea

Drie UAE mannetjes is ook wel waar ik op dit moment naar neig. Maar ik zat eigenlijk meer aan Ringel-S te denken i.p.v. Majka. Die moet in dit veld toch wel top-20 kunnen rijden in een tijdrit? Ik zit nl. een beetje krap in mijn tijdrijders... 😅

jan derksen

Molano gaat echt wel sprinten hoor

NielsH97

Shortlist gemaakt van 48 renners, enkele zaken die misschien leuk zijn om toe te lichten toen ik de teams doorging:

  • Arkea één interessante naam buiten Dekker
  • Een interessante Duitser bij Bora
  • Sprinter bij Intermarché buiten Girmay
  • Wat gaat de verdeling van de sprints bij Israel zijn?
  • Lopez bij Lidl lijkt te duur
  • Plapp goedkoper dan Dunbar..
  • Bij Polti rijdt DE kandidaat voor de bergtrui? Desbetreffende renner doet zijn best om in de Tireno en Giro voor de bergtrui te gaan.
  • Mag Mayrhofer sprint ten koste van Dainese? Heeft vorig jaar ook meer punten gehaald in de Giro
  • De sprinters van de Italiaanse pro conti teams zijn erg interessant, doordat zij de kopman zijn en niet hun plek moeten delen.
  • Hoe interessant is Lamperti?

Ragnar Lolbroek
Behatzailea
#517
Drie UAE mannetjes is ook wel waar ik op dit moment naar neig. Maar ik zat eigenlijk meer aan Ringel...

Voor 500k minder heb je daar iemand die ook wel enigszins kan punchen en tijdrijden. Zou in principe wel ergens eigen punten moeten kunnen scoren. Ik zat ook eerder naar hem te kijken dan naar onze Poolse vriend. 

Dat zou bij mij wel in de situatie zijn dat ik Groves of Molano er uit flikker en Dunbar naar Felix/Rafal schuif. Bauhaus neemt dan dat sprintplekje in.( Ik heb momenteel nog 500k op de bank...)

 

Snelletim

@nielsH97 ik weet ook niet wat je van Lamperti kan verwachten, vond hem bij de klassiekers ook leuk. Bij mij valt hij een beetje in de zelfde categorie als vernon en pithie, kan leuk sprinten met een punch. Mogelijk zelfs als aanvaller maar dat vind ik voor hem iets te ambitieus en de andere meer reëel 

Falonso

Ik hoor Molano veel voorbij komen. Ik verwacht ook dat hij veel punten gaat halen, waarvan 100+ teampunten in de bergritten. Maar dan moet je Molano wel in alle bergritten opstellen. Gaan jullie Molano in de bergritten opstellen???

Baskeee
Falonso
#522
Ik hoor Molano veel voorbij komen. Ik verwacht ook dat hij veel punten gaat halen, waarvan 100+ team...

Ja als kopman. 

Maar serieus: nee natuurlijk niet. Maar Molano is interessant omdat hij bv in de sprints een keer 8e, 12e, 10e, 7e en 22e wordt bv. Dan pak je bv in 6 van de 8 'sprints' al wat losse punten met Molano. En natuurlijk de teampunten van Pogi erbij uitgaande dat hij 1e in AK staat en wellicht ook bergtrui punten. Dat samen zorgt er dan voor extra punten in de sprintritten voor Molano.

Tenminste, zo redeneer ik ;-)

Behatzailea

Ik drop 'm maar ff: Pozzovivo 500 scoritoeuropietermannetjes

TimTornTeut

@Behatzailea: Ja Pozzovivo is wel interessant, of gaat Bardiani toch inzetten op Pellizzari? 

1 2 ... 21 ... 87 88

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.