Je kan niet een aantal punten vaststellen voor een beker. Dit is afhankelijk van het koersverloop. Vb klassementsritten die naar de aanval gaan, sprint etappes waar een vlucht voorblijft en of valpartijen etc. Laten we zeggen dat 300 per etappe wel waarschijnlijk een beker oplevert. Maar het hangt dus af van de scenarios per etappe.
Dat snap ik, maar je kan wel een inschatting maken wat een renner ongeveer gaat opleveren. Als je dan vanuit het verleden een richtlijn hebt qua puntenaantal (snap dat het nog steeds per jaar kan verschillen door koersverloop), kan je wel een inschatting maken of hetgeen jij voor ogen hebt, gaat zorgen voor een mogelijk bekertje of dat je nog verder moet puzzelen.
Het is de eerste keer dat ik meedoe met de Giro, maar met de Vuelta, Tour en het Klassiekerspel heeft dit me al meerdere bekers opgeleverd.
Die UAE teamgenoten halen al nauwelijks punten in totaal om de prijs te rechtvaardigen (geen 100/€1M verwachting), maar dan moet je ze ook nog opstellen en wordt het nog minder in de praktijk.
Soler of McNulty zou ik blind kiezen, maar Majka en Groß halen te weinig eigen punten. Molano kan, maar te duur voor zijn eigen punten. Bjerg als tijdritverkenner is ook wat prijzig voor die twee ritjes. Dan heb ik liever iemand die het zelf doet en betere klassementsrenners qua tijdrit.
Er is dus geen richtlijn en ik ga ervanuit dat iedereen zijn punten potentieel zo hoog mogelijk probeert te laten zijn. De vraag is hoeveel zit je per etappe af van je ideale 9. De stelregel was vaak 100 punten per miljoen. Maar indien je de juiste sprinters hebt heb ik het gevoel dat deze Giro wel is hoger dan gemiddeld qua punten gaat worden. Maar als ik voor mezelf nadenk de keren dat ik een beker won had ik volgensmij vaak wel 5000+ punten, miss wel richting 6000+. Dus 250 per etappe minimaal verwacht ik, misschien wel meer met al die sprints.
5521 kom ik op uit. Allicht zal het ergens een puntje schelen (vooral Bardet en Fortunato vind ik lastig uit het screenshot te halen).
Edit: Dit zijn btw de punten die de betreffende speler er zelf mee heeft gehaald, dus gemiste opstelpunten en captainpunten zie je hier ook.
Dat heb ik eens even gedaan. Majka en Molano eruit en herinvesteren. Plek voor Merlier, Kooij en Milan. Dus in theorie altijd de paarse trui als opvuller. Elke sprintrit (dat gaan er veel zijn met al die ploegen met sprinters) een goede kopman.
AK team wordt opgewaardeerd met Thomas erbij en invullen maar die etappes.
En dan zie je bij de eerste twee ritten,en ook de tijdritten, dat de laatste 3 poppetjes in je team ineens onzekere 1M - 750 renners zijn ipv die "op het gevoel fijne" UAE teamopvullers.
De countdown begint! nog een week tot de start van de Giro! Voor de enthousiastelingen onder ons, mocht het je ontgaan zijn tussen het leggen van de puzzel door vergeet niet je aan te melden voor de Vai Vai subleague.
https://www.scorito.com/subleague/721271/giro-2024/vai-vai/f60d00d3-1093-4c5a-9fbd-a4f72540e13d?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.