Scorito Giro 2024

1 2 ... 22 ... 88 89
Behatzailea
TimTornTeut
#525
@Behatzailea: Ja Pozzovivo is wel interessant, of gaat Bardiani toch inzetten op Pellizzari? 

Hm, ja, dat is natuurlijk ook weer zo. Pozzo een beetje als 'wegkapitein'. Eens zien wat ze straks naar buiten brengen.

Laatst gewijzigd
Dottema11

Heeft iemand op basis van 2023 helder hoeveel punten er ongeveer nodig zijn voor een bronzen, zilveren en gouden beker? 

TimTornTeut
NielsH97
#519
Shortlist gemaakt van 48 renners, enkele zaken die misschien leuk zijn om toe te lichten toen ik de...

Doel je dan bij Polti op Fabbro of op Bais? 

Korovic

Je kan niet een aantal punten vaststellen voor een beker. Dit is afhankelijk van het koersverloop. Vb klassementsritten die naar de aanval gaan, sprint etappes waar een vlucht voorblijft en of valpartijen etc. Laten we zeggen dat 300 per etappe wel waarschijnlijk een beker oplevert. Maar het hangt dus af van de scenarios per etappe.

 

Dottema11
Korovic
#529
Je kan niet een aantal punten vaststellen voor een beker. Dit is afhankelijk van het koersverloop. V...

Dat snap ik, maar je kan wel een inschatting maken wat een renner ongeveer gaat opleveren. Als je dan vanuit het verleden een richtlijn hebt qua puntenaantal (snap dat het nog steeds per jaar kan verschillen door koersverloop), kan je wel een inschatting maken of hetgeen jij voor ogen hebt, gaat zorgen voor een mogelijk bekertje of dat je nog verder moet puzzelen. 

Het is de eerste keer dat ik meedoe met de Giro, maar met de Vuelta, Tour en het Klassiekerspel heeft dit me al meerdere bekers opgeleverd.

Pim Todcock

Die UAE teamgenoten halen al nauwelijks punten in totaal om de prijs te rechtvaardigen (geen 100/€1M verwachting), maar dan moet je ze ook nog opstellen en wordt het nog minder in de praktijk.

Soler of McNulty zou ik blind kiezen, maar Majka en Groß halen te weinig eigen punten. Molano kan, maar te duur voor zijn eigen punten. Bjerg als tijdritverkenner is ook wat prijzig voor die twee ritjes. Dan heb ik liever iemand die het zelf doet en betere klassementsrenners qua tijdrit.

Eddix

Ik had al de goede Paret-Peintre, nu heb ik óók nog eens de goede Bais! @NielsH97 ; )

Korovic

Er is dus geen richtlijn en ik ga ervanuit dat iedereen zijn punten potentieel zo hoog mogelijk probeert te laten zijn. De vraag is hoeveel zit je per etappe af van je ideale 9. De stelregel was vaak 100 punten per miljoen. Maar indien je de juiste sprinters hebt heb ik het gevoel dat deze Giro wel is hoger dan gemiddeld qua punten gaat worden. Maar als ik voor mezelf nadenk de keren dat ik een beker won had ik volgensmij vaak wel 5000+ punten, miss wel richting 6000+. Dus 250 per etappe minimaal verwacht ik, misschien wel meer met al die sprints.

Jasperdewaal11

in de Tour 2022 kan ik zien dat ik voor het gouden bekertje boven de 6000p moest scoren. 

DennisdeMenniss

DennisdeMenniss

Winnende team uit 2022. Wie telt de puntjes even op? 

ProScoritoManager

5521 kom ik op uit. Allicht zal het ergens een puntje schelen (vooral Bardet en Fortunato vind ik lastig uit het screenshot te halen).

 

Edit: Dit zijn btw de punten die de betreffende speler er zelf mee heeft gehaald, dus gemiste opstelpunten en captainpunten zie je hier ook.

Laatst gewijzigd
Niballie

Vorig jaar had ik in de Giro net geen brons met bijna 5000 punten. En in de Tour had ik zilver met bijna 6000 punten. In 2022 ook net geen brons in de Giro met 4800 punten en zilver (bijna goud) met 6200 punten in de Tour (punten bij benadering).

Laatst gewijzigd
Scoritop
ZK
#514
Waarom dan niet Bauhaus en molano, en dus geen majka?

Nee Bauhaus ipv Molano én Majka, want ik ben er van overtuigd dat Bauhaus meer punten pakt dan Molano. 

Dan kan een 1,5 M uae ook prima erbij 

Reus
nasibal
#490
[quote] Majka erin zetten ipv een AK man van 2-3M kan een stukje zekerheid inbouwen lijkt me... [/qu...

Dat heb ik eens even gedaan. Majka en Molano eruit en herinvesteren. Plek voor Merlier, Kooij en Milan. Dus in theorie altijd de paarse trui als opvuller. Elke sprintrit (dat gaan er veel zijn met al die ploegen met sprinters) een goede kopman. 

AK team wordt opgewaardeerd met Thomas erbij en invullen maar die etappes. 

En dan zie je bij de eerste twee ritten,en ook de tijdritten, dat de laatste 3 poppetjes in je team ineens onzekere 1M - 750 renners zijn ipv die "op het gevoel fijne" UAE teamopvullers. 

 

Dannyco

De countdown begint! nog een week tot de start van de Giro! Voor de enthousiastelingen onder ons, mocht het je ontgaan zijn tussen het leggen van de puzzel door vergeet niet je aan te melden voor de Vai Vai subleague. 


https://www.scorito.com/subleague/721271/giro-2024/vai-vai/f60d00d3-1093-4c5a-9fbd-a4f72540e13d?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv

 

 

NielsH97
Eddix
#532
Ik had al de goede Paret-Peintre, nu heb ik óók nog eens de goede Bais! @NielsH97 ; )

Dat helpt natuurlijk dat je de goede van de 2 hebt ;)

John Maassen
stefbeukers
#503
Even uit interesse: hoeveel 500k en 750k renners zijn jullie van plan mee te nemen? En hoeveel invl...

Drie, 1x500 en 2x750

NielsH97
John Maassen
#543
Drie, 1x500 en 2x750

Hier maar 2 x 750 maar wel 7 x 1 miljoen. Tot nu toe, gaan natuurlijk nog dingen wijzigen

John Maassen
Dottema11
#527
Heeft iemand op basis van 2023 helder hoeveel punten er ongeveer nodig zijn voor een bronzen, zilver...

In Giro23 5.150 punten: zilveren beker

In TdF23 6.150 punten: gouden beker (winnaar spel had 6.600 punten)

NB: is inclusief dubbele punten kopman

ZK

Grosschartner rijdt een sterke tijdrit in romandië, 3e tijd tot nog toe. Sneller dan bijv arensman. In grote rondes gaat hij meestal niet voluit in tijdrit, maar mocht hij dat wel doen, dan is hij wel een fijne opvuller.

NielsH97

Lipowitz wordt toch wel interessant nu, bergop goed genoeg in dit deelnemersveld en ook een prima tijdrit vandaag. Voor 500K kun je weinig fout doen.

Groetjesaandevoetjes
NielsH97
#547
Lipowitz wordt toch wel interessant nu, bergop goed genoeg in dit deelnemersveld en ook een prima ti...

Hij staat nu 19e in de tijdrit. Heb je echt niks aan sorry. 

Scoritop

Plapp neemt niemand meer. Waardeloos in z'n tijdrit ;)

ZK

Lipowitz in tijdrit toch absoluut niet interessant? Hij wordt nu 19e, wat verwacht je op basis van dit resultaat in Giro? Renners die 15-20 kunnen rijden kunnen net zo goed 25e worden. En sowieso te weinig punten voor het plekje in je tijdrit team. Dan liever een ploeggenoot van pog

1 2 ... 22 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.