Scorito Giro 2024

1 2 ... 23 ... 93 94
Behatzailea
Scoritop
#548
Plapp neemt niemand meer. Waardeloos in z'n tijdrit ;)

Nee, omwisselen voor Alaphilippe!

Laatst gewijzigd
Gruttepi3r
Wanderson89
#504
In het gunstigste geval dat hij zelf 0 punten haalt, haalt hij alsnog 380 punten! Terwijl hij zelf d...

Dat is dus wel in een onwaarschijnlijk scenario. Ik verwacht niet dat het BK naar Poga gaat. Wellicht zal hij er een aantal dagen in rijden, maar dat is imo maximaal een etappe of 7/8 als hij etappen 1/2 wint. Daarna zal een aanvaller die er zijn doel van heeft gemaakt het overmemen. 

Kan ook zomaar zijn dat uae niet gaat controleren en een storer/lopez/rubio vanuit de vlucht het roze pakt en het vervolgens een paar dagen houd. Ik denk dat een realistischere berekening is als je aaneemt dat hij 10 dagen in het roze rijd, en 6/7 met het BK. 5/6 etappes is zeker een mogelijkheid. 

Los daarvan is een 150-180 teampunten zeker realistisch. En kunnen Majka/Bjerg/Molano zelf nog punten pakken. 

NielsH97

Lipowitz ivm jongerentrui. Is vrij allround voor zijn leeftijd, we gaan het zien.

ZK

Lipowitz is wel iemand die vanuit aanval voor etappe of evt roze kan gaan in eerste/tweede week. Maar goed zijn natuurlijk een hoop die dat kunnen en alleen wanneer pogacar het roze wilt weergeven. Dus het is echt een longshot, maar allicht een optie als je voor bijv 6 van 500k gaat.

Laatst gewijzigd
lochem

Beter Molano dan Dainese ?

Scoritop

Iemand die wil sparren? Heb een paar ja/nee vragen over bepaalde renners

encanto

Reflectie op de tijdrit:

Iedereen van de semi-kopmannen valt tegen (Caruso, dunbar, plapp etc). Dit gaat dus simpelweg gokken worden en dus veel ruimte geven. 

maakt de steady keuze voor Thomas (ik heb hem nooit) weer heel aantrekkelijk. Zie echt in dit veld weinig verrassingen voor plek 5-10 ak. Wat ik hiermee bedoel: er zijn te veel opties zowat en op iedereen is wel wat af te dingen...

1 poga

2-5 : Thomas, arensman, tiberi, bardet 

6 en verder: gooi een muntje op...

 

meestal leidt dat wel tot ervaren rotten in de top (kunnen het beter aan), zoals een carthy, Poels, etc 

 

DennisdeMenniss

Volgens mij heeft niet iedereen de tijdrit gezien.. met name de klassementsmannen die in de giro starten reden onder behoorlijke slechtere weersomstandigheden dan de vroege starters. Tevens kan ik me ook zo indenken dat een aantal niet volle bak dat heuveltje af zijn geknald. Kortom, tijdrit met een vertekend beeld.. schieten we weer weinig mee op.

Sjasfriet
DennisdeMenniss
#558
Volgens mij heeft niet iedereen de tijdrit gezien.. met name de klassementsmannen die in de giro sta...

Rodriguez, ayuso, vlasov en van wilder zijn enkele namen die in me opkomen, die ook in de regen reden en het meer dan behoorlijk deden, toch? 

Zoals je zegt kan het wel zijn dat enkele niet voluit gingen, maar zelfs aan het eerste tussenpunt (na het klimmetje) was al snel duidelijk wie de beteren waren, dus het al dan niet nemen van risico's lijkt me niet de correcte inschatting volgens mij. Dat is natuurlijk wat ik er van had gemaakt en perceptie kan verschillen, daarom zijn verschillende visies altijd interessant.

 

Turbo T

Iets gekend over de rol van Laporte? Ik kan moelijk inschatten waar hij punten kan pakken.
Gaat die ritten uitkiezen, of gaat hij Kooij piloteren?

NielsH97

Na de resultaten van 2023 bekeken te hebben kun je beter investeren in een sprintteam, zoveel vluchten hebben vorig jaar in bergetappes voor de winst gestreden. Vluchten zijn een loterij..

Ben het denken aan 9 sprinters en 11 klimmers/klassementrenners

Daan De Jager

Zoals de 1e etappe wie verwachten jullie daar vooraan ? Types als pithie girmay of meer bagioli en Pogi 

Lo Zar
Scoritop
#556
Iemand die wil sparren? Heb een paar ja/nee vragen over bepaalde renners

Leuk. Hoe stuur ik een persoonlijk bericht hier? 🥸

edit: gevonden 🤓

Laatst gewijzigd
DaLuca23
Daan De Jager
#562
Zoals de 1e etappe wie verwachten jullie daar vooraan ? Types als pithie girmay of meer bagioli en P...

Door de klim die op 22 km vd finish ligt icm met die muur van 1,5 km a 8% op ongeveer 5 km vd finish lijkt mij dit er 1 voor de klassementsmannen. 

Parcours lijkt wel uitgetekend om 1 bepaalde Sloveen direct in het Roze te krijgen. 

Arne Riis

Mijn grootste breinbreker is Kooij. Zelden een sprinter met zo veel verwachtingen en kanttekeningen gezien.

+Snel, kan heuvel over, prima in vorm.

-Team zit in hoek waar klappen vallen, heeft nooit eerder een grote ronde gereden, vraagtekentje rond rolverdeling met Laporte.

Prijskaartje: 4 miljoen. Vinden jullie dit hem echt waard, of is Merlier een betere keuze? Of een gespreide diepte-investering in de sprinttrein, bijv Dainese, Pithie en Jakobsen ipv Kooij em twee vrij luizige sprintopvullers.

(naast kopman Milan, Bauhaus en Molano en 2 500k-vullertjes)

Laatst gewijzigd
encanto

Kooij is zeker een gokje. Merlier zal de vlakke sprints domineren. Echter zitten er daar twee pas van in de laatste week. Ik denk dat de kans dat Merlier die haalt net zo groot is als Kooij. 
Als je kijkt naar de eerdere sprintetappes dan zit daar vaak nog een kleine klimmetje. Nu ben ik niet overtuigd van het feit dat Merlier dit niet zou kunnen, maar wel van het feit dat Kooij dit kan. Was in Parijs-Nice echt wel heel indrukwekkend.

Mijn twijfel zit meer: kan het zonder merlier (Milan, Kooij, Bauhaus en Molano staan redelijk vast)

KV

En hij durft toch soms eens een sprintje te missen. 

UAE tour rit 1 en 6. Parijs Nice rit 2. 

Maar misschien zal dit met Laporte als leadout niet gebeuren. 

DaLuca23
KV
#567
En hij durft toch soms eens een sprintje te missen.  UAE tour rit 1 en 6. Parijs Nice rit 2.&n...

Zal door het overschot aan sprinters de kans niet heel groot zijn dat elke sprinter wel is een sprint mist deze Giro door bv matige positionering?

KV
DaLuca23
#568
Zal door het overschot aan sprinters de kans niet heel groot zijn dat elke sprinter wel is een sprin...

Ja waarschijnlijk wel maar 50% zoals in UAE tour moet het nu ook niet worden :-D

Sean Chiappucci
Behatzailea
#524
Ik drop 'm maar ff: Pozzovivo 500 scoritoeuropietermannetjes

Pozzomorto is 41 hè. Fantastische renner en persoon, maar die gaat het echt niet meer doen. Nog een keer genieten van het meedoen aan het girocircus. Met 2 of 3 uitzonderingen daar gelaten, neem ik dit jaar alleen renners van 26 jaar of jonger. En die uitzonderingen zijn bv niet Thomas, Caruso, Quintana of Merlier.

ProScoritoManager

En vorig jaar was hij 40 maar stond hij op moment van afstappen (ik meen corona?) in de top10 van de klassementsmannen en had ie al een keurige 11e en 13e plek bij elkaar gefietst. 
Tenzij z'n ploeg dit jaar besluit dat hij in een volledig knechtende rol zit, ga je je echt geen buil vallen aan hem voor 500k

NOAD1912

Mijn ploeg is voor 90-95% zeker. Nog 1 heel harde noot te kraken.. Thomas inruilen voor Merlier en dan een 2-2,5 miljoen sprinter + 500k uitgeven voor een vervangende AK man... of niet..

En de 750K mannen blijven lastig hè. Er zitten altijd 1 tot 3 krenten in de pap tussen, waarvan je er minimaal 1 moet hebben. In die categorie gaat het bijna altijd om aanvallers, Bouwman, Woods, Bagioli, Storer, Stuijven, etc. Extra moeilijkheidje is dat je ook in koppeltjes van 2 moet werken om je gehele budget te kunnen benutten. Ik heb er momenteel 4 (3 aanvallers en een sprinter), dat is gevoelsmatig, zeker op dit parcours, een aanvaller te veel. 

Hoe gaan jullie hiermee om?

Laatst gewijzigd
Behatzailea
NOAD1912
#572
Mijn ploeg is voor 90-95% zeker. Nog 1 heel harde noot te kraken.. Thomas inruilen voor Merlier en d...

Door niet in koppeltjes te werken en 250k over te houden... haha who am I kidding. Ikzelf denk dan aan 1 aanvaller (weet alleen nog niet welke) en óf een C-sprinter of die Amerikaanse tijdrijder bij Ineos.

martijncr
NOAD1912
#572
Mijn ploeg is voor 90-95% zeker. Nog 1 heel harde noot te kraken.. Thomas inruilen voor Merlier en d...

Budget niet als heilig verklaren! Als je pegels overhoudt maar je team is mooi in balans, is dat waardevoller dan persé het maximale budget benutten. 

NielsH97

1 miljoen "over", nu krijg ik de twijfels om Arensman te upgraden naar Thomas..

1 2 ... 23 ... 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.