Dat zijn keuzes, die maken het spel ook leuk.
Ik heb nu de keuze gemaakt om geen Thomas, O'Connor en Caruso te kiezen. Daarnaast 9 sprinters, waaronder Vendrame,Oldani en Mayrhofer dus ook wel wat gasten voor de meer punchy aankomsten.
Maar ben nog niet 100% zeker van mijn team.
Budgetverdeling scorito:
22mil klassement (6)
4,25 klimmers (4)
17,5 sprinters (8)
3,25 knecht (2)
Wat vinden jullie van de indeling?
V Aert zou eigenlijk starten natuurlijk, laporte kan ook aardig klimmen toch. Wil pogi wel de 1e etappe wel winnen ? Of zijn team daarvoor laten werken, roze na 3 weken is belangrijk niet de 1e etappe al. Misschien wordt het wel een vlucht ?
Reflecterend op wat ik nu bij elkaar heb geclickt, moet ik bekennen dat ik mogelijk het smerigste team mogelijk bij elkaar heb geclickt...
Mijn theorie is dat b sprinters met matige leadouts er echt heel weinig aan te pas gaan komen (en dat het verschil in dit brede veld qua punten met een c sprinter dus erg klein zal zijn) dus ik ga voor alle a sprinters (lees Milan, merlier en kooij) aangevuld met pithie en Vernon en voor de rest stel ik dan gewoon 4 uae mannen op (pogy kan zomaar de eerste twee etappes winnen en dus alle truien ook al twee dagen hebben) en houd ik een Andersen en Mikhels achter de hand voor als fabio afstapt en bini op zijn muil is gegaan.
wat denken jullie?
Maar Jakobsen geraakt met moeite een brug over, dus zal hij er vaak bijzitten zonder Fabio, of ben ik nu mezelf aan het overtuigen?
Anyway: ik krijg een beetje van Poppel/Welsford vibes, waarbij de lead out gewoon beter is dan de zogenaamde kopman.
@ben heal nie: gewoon doen en hopen dat bini ergens op het podium mag en de prosseco moeilijk open krijgt ;)
Lijkt me wel dat Pogi de eerste roze trui wil winnen, zou ook een beetje oneerbiedig zijn als het parcours voor hem is uitgetekend en hij laat lopen :-) Maar mocht het wenselijk zijn dan kunnen ze de trui na etappe 2 toch gewoon een keer weggeven en later weer oppikken?
Had zeker een heel mooi duel tussen v Aert en Pogi kunnen worden. Laporte, hoe goed is die op dit moment? Ik verwacht niet goed genoeg om Pogi te kunnen volgen op die klim/muur, als die gaat.
Wat betreft eerste etappes. Lijkt mij dat Pogacar in de 1e 2 etappes al aardig wat tijd kan pakken. Drie etappes daarna zullen hoogstwaarschijnlijk gecontroleerd worden door de sprintploegen, dus hoeft UAE niets te doen. Etappe 6 prima om dan een groep vluchters veel tijd te geven, waar er dan 1 het roze over mag nemen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.