Scorito Giro 2024

1 2 ... 35 ... 130 131
Nederlandsche
dawizz
#850
O Connor upgraden naar Arensman zou ik doen 

Zou denk ik een grotere FOMO hebben bij O'Connor er niet in dan bij Arensman er niet in. Ik denk dat Arensman geen potten kan breken deze Giro en vooral in dienst rijdt voor Thomas.

ivo001

Nog even en we hebben allemaal dezelfde selectie staan.

Symen De boer

Concept team komt die

Ak: Pogacar,  Arensman, ,Martinez, Bardet, Tiberi, Plapp, Carty, Lutsenko 

Klim: Vansevenant, lipowitz

Majka, Grosschartner

Sprint: Milan, Kooij, Bauhaus, Pithie, Ewan, Molano, Van Poppel, Andersen

Aanmerkingen graag

GoldenWallie
BramZola
#841
https://www.eurosport.nl/wielrennen/giro-d-italia/2024/giro-ditalia-volop-scorito-stress-met-deze-10...

Waarom moeten ze Pithie nou op 1. zetten.. sprintersteam eindelijk compleet en dan ga ik nu toch weer twijfelen.

ditisdavid

Meestal is het toch iets dichter op de start dat de niet-vaste gasten hun volledige teams droppen...

Controversiële vraag: als jij grote veranderingen maakt in het team op basis van middelmatige voorbeschouwingen van een Lanterne Rouge, Eurosport, Indeleiderstrui of Wielerflits zelf, heb je dan te weinig kennis of te weinig vertrouwen in je eigen afwegingen?

dvansteenis
ivo001
#852
Nog even en we hebben allemaal dezelfde selectie staan.

Om deze reden ben ik geneigd zonder O'Connor, Kooij en Lipowitz te gaan maar met DFM, Jakobsen en Gaviria. Zou evengoed een gouden zet kunnen zijn natuurlijk...

dvansteenis

Overigens maken die talloze websites die voor de clicks allemaal tips klaarzetten het er ook niet moeilijker op

Ben Heal Nie
GoldenWallie
#854
Waarom moeten ze Pithie nou op 1. zetten.. sprintersteam eindelijk compleet en dan ga ik nu toch wee...

Ik vind carthy plap en lutsenko toch wel een hele grote gok.

PowerPiet
ditisdavid
#855
Meestal is het toch iets dichter op de start dat de niet-vaste gasten hun volledige teams droppen......

Is toch nuttige input boven op dit forum en PCS en het beprekte nieuws dat gepreselcteerd wordt door google.  Je merkt op het forum dat de ploegen gelijkaardig worden.  Wat andere bronnen om je uit de tunnelvisie te trekken kunnen leiden tot ingrijpende verandering, of net tot bevestiging. Ik wacht alvast om de finale klick te doen na die info :-)

 

GoldenWallie
Ben Heal Nie
#858
Ik vind carthy plap en lutsenko toch wel een hele grote gok.

Heb nu geen van de drie :)

Simon gieraerts

.

Laatst gewijzigd
Snelletim

Als je kijkt naar de teams die gedeeld worden mis ik erg Merlier bijv. Menig renner komt nu ineens boven drijven vanwege waan van het moment. Zelf heb ik bijv nog 3 renners die miss 1x genoemd heb zien worden, zie daar geen probleem in. Aangezien ik mijn gedachten erbij heb en ze een specifieke plek hebben 

KV
Simon gieraerts
#861
.

Kan je stoppen met deze spam aub? 1x kan je dit doorgeven, maar 2de keer op 2 uur tijd is erover.

ditisdavid
PowerPiet
#859
Is toch nuttige input boven op dit forum en PCS en het beprekte nieuws dat gepreselcteerd wordt door...

Je haalt nu even twee dingen door elkaar. PCS en daadwerkelijke nieuwsberichten zijn allebei een pré in de voorbereiding (en zijn ook niet waar ik op doelde), maar voorbeschouwingen zijn voor de niet-leek alleen van nut als er wat serieuze analyse achter zit. De meeste bekendere wielermedia doen dit niet of nauwelijks en slaan zodoende de plank met regelmaat mis. Als iemand dit soort voorbeschouwingen dus nodig denkt te hebben, dan is m.i. of hun eigen inschatting nog minder betrouwbaar, of vertrouwen ze zichzelf te weinig.

Laatst gewijzigd
PowerPiet

Akkoord, wou maar aangeven dat zelfs die bronnen nieuwe stof tot nadenken kunnen aanbrengen (die in lijn liggen met je voorbereiding)

 

BigMig

@ditisdavid is je punt dan dat jij een superieure wielerkennis hebt?

Een voorbeschouwing van Lanterne Rouge bijvooorbeeld gaat best de diepte in en die gasten hebben heus wel kennis van de sport. In zo'n voorbeschouwing neem je in relatief korte tijd het hele parcours door en worden verschillende scenario's besproken per etappe. Dat kan voor veel mensen best nuttig zijn denk ik, als je zelf uren door allerlei bronnen op internet gaat spitten kom je uiteindelijk tot wel 40 renners die je graag mee zou nemen en dat kan het alleen maar lastiger maken. Uiteindelijk zijn die voorbeschouwingen niet scorito-specifiek, dus welke van die 40 goede renners daadwerkelijk een plekje in je team verdienen zul je alsnog zelf moeten afwegen. Maar zo'n voorbeschouwing kan daarbij heus wel helpen om wat nieuwe inzichten op te doen of knopen door te hakken.

Bozenik

Vroeger had La Primavera een draaiboek voor dit forum. Weet niet of de opmerking 'we krijgen allemaal hetzelfde team' erin stond, maar die komt ook altijd weer terug. En als de deadline is geweest blijkt het altijd een niet bestaand probleem.

Ik zit zelf wel met 500k-Flip in m'n maag. Als je die bezig zag in Romandie wil je die in je team, maar hij is ook wel direct topkandidaat voor de Barbero award. Om bankpunten te voorkomen heb ik eigenlijk liever een heuvelaanvaller/tijdrijder waarbij je op voorhand al weet dat je die maar een paar ritten opstelt. Schachmann bijvoorbeeld, maar nadat hij ziek werd en niet goed was in de AGR is het ook maar weer raden naar z'n vorm.

ditisdavid
BigMig
#866
@ditisdavid is je punt dan dat jij een superieure wielerkennis hebt? Een voorbeschouwing van Lanter...

Lanterne Rouge mag met een flinke korrel zout genomen worden gezien de privé- en commerciële belangen van de heren.

Los daarvan zijn er zat mensen wiens kennis ik hoger heb zitten dan mijn eigen, inclusief de nodige (ex-)posters op dit forum. Punt is dan ook niet om een veer in mijn eigen kont te steken, maar om een kritische noot te plaatsen bij het analytisch/voorspellend niveau van veel wielermedia, dat op een site als Wielerflits zwaar achterblijft bij de journalistieke kant. En dus ook een kritische noot te plaatsen bij het hoog aanslaan van dergelijke voorbeschouwingen.

Kip

Lund

poppel

en

Lamperti staat immers bekend als een heuse heuvelsprinter. Kortom, een coureur die na een zware koers nog een ferm eindschot in de benen heeft. En dat weet ploegbaas Patrick Lefeverenatuurlijk maar al te goed. 'Ik ben heel erg benieuwd naar wat Luke kan laten zien in de Giro', vertelde de rot in het vak in gesprek met Global Cycling Network.

RappeEddy

Dunbar of Lopez? Behoorlijke twijfel met de laatste 1,5m 

VincentK
RappeEddy
#870
Dunbar of Lopez? Behoorlijke twijfel met de laatste 1,5m 

Lijkt me 99-1 als je het 100 mensen vraagt. Kijk even naar recente en minder recente uitslagen op PCS.

Daan De Jager

Laatste keuze stress .

ewan plus Gaviria of dainese plus een 1 miljoen sprinter Vernon lonardi ?

 

en laatste 750 k of 1 miljoen aan een klimmende tijdrijder of een echte ras aanvaller ben zo bang dat de tijd ritten me nekken

 

Sjasfriet
Daan De Jager
#872
Laatste keuze stress . ewan plus Gaviria of dainese plus een 1 miljoen sprinter Vernon lonardi ? &...

De tijdritten zijn hier ook een probleem als ik m'n dagopstellingen doe. Die eerste tijdrit lijkt me nog wel mee te vallen met de klim op het einde, maar die 2de zal denk ik bij iedereen een beetje opvullen worden. (Althans dat neem ik mezelf toch voor ;) )

Over al je genoemde sprinters valt wel iets te zeggen in negatieve zin. Ik heb mezelf deze keer overtuigd om Ewan te nemen. Waarschijnlijk een gebrek aan zon de laatste maanden die m'n ratio begint aan te tasten ;)

Laatst gewijzigd
DaLuca23
Sjasfriet
#873
De tijdritten zijn hier ook een probleem als ik m'n dagopstellingen doe. Die eerste tijdrit lijkt me...

Heerlijk die prijs van 1,5 M voor Ewan. Zou het iets te maken hebben met de Caleb Ewan-award in de Scorito Podcast betreffende het klassiekerspel? En dat Meneer Scorito er met deze prijs vandoor gaat!

Voor 1,5 M is Ewan gewoon super interessant. Enige sprinter in zijn team, goede lead-out met o.a. Mezgec en hij kan (mits in vorm) een heuvel over. Dus hij zou genoeg sprintkansen moeten krijgen, zelfs dusdanig dat een frustratie van het laten lopen van een aantal sprints gecompenseerd kan worden door een paar goede resultaten.

Maar voor de zekerheid wel woensdag kijken hoe die is in EF.

floda

Heb niemand hier nog over Valter gehoord. Gebrek aan vertrouwen? Of voorkeur in dezelfde prijsklasse voor storer/woods/fortunato?

zelf aan het twijfelen over laatste paar plekken die al heel vaak zijn veranderd en door het laatste nieuws over Poppel en poels wederom.

heb nog 1750 en moet hiervoor nog 2 man pakken. Een sprinter en 1 klimmer/aanvaller. 

heb al kanter/vendrame/lonardi/hofstetter gehad

 En dus al storer/bouwman/valter/andere PP

 

maar ben nergens echt tevreden over. Sleutelen op andere plekken is ook niet echt een  optie.

dus iemand gedachten over Valter?

1 2 ... 35 ... 130 131

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.