Scorito Giro 2024

1 2 ... 37 ... 128 129
BigMig

@ditisdavid 

Haha ja oke, daar heb je wel een punt. Vaak zijn die voorbeschouwingen ook meer een soort oddslijst met een extra verhaaltje erbij. En bij Lanterne Rouge houden ze er ook wel van om een paar extreem onrealistische scenario's te beargumenteren (maar ja, alleen roepen dat Pogi gaat winnen is ook zo saai, je moet wat). Echter blijft het sowieso lastig om te voorspellen hoe het precies gaat lopen (zo zou je Hindley die de Giro wint en Kuss die de Vuelta wint toch wel wat verrassend mogen noemen), dus blijft het tot op zekere hoogte toch wel giswerk op basis van de recente resultaten en evt. potentie van renners. Maar dat maakt deze voorbeschouwingen en pooltips niet per se nutteloos. Je weet dan in ieder geval wat het 'grotere publiek' meekrijgt aan informatie en waar jij mogelijk verschil kunt maken. 

Daarnaast denk ik dat je ook niet extreem intensief het wielrennen hoeft te volgen om goed te kunnen presteren in zo'n Scoritospel. Het gaat er vooral ook om dat je snapt hoe het spel werkt (bijv. hoe maximaliseer je de punten van je basisteam en minimaliseer je bankpunten), en hoe je dit vertaalt naar het selecteren van de juiste renners. Want zoals ik al noemde: als je iets verder kijkt dan de gemiddelde speler kom je een hoop potentiele pareltjes tegen en die kun je toch niet allemaal meenemen.

Kijk bijvoorbeeld ook naar het team van de winnaar van het Scoritospel van de Giro 2022 wat hier pas langskwam. Dat is helemaal niet eens zo'n extreem bijzonder team. Theuns en Albanese zijn opmerkelijk goede picks omdat deze erg goedkoop waren maar zich wel consistent voorin lieten zien in de vlakke etappes. Kämna, Valter en Fortunato waren goede picks, maar die kon je waarschijnlijk ook uit de pooltips van Wielerflits/In de leiderstrui halen. Dan is Hindley zelf natuurlijk een essentiele pick voor de winst, en daar heeft wat extra wielerkennis wel bij geholpen denk ik. Echter, als je in plaats daarvan een andere klassementsrenner voor hetzelfde geld had geselecteerd, deed je waarschijnlijk alsnog mee voor een bekertje. Oftewel: je hoeft volgens mij geen unieke wielerkennis te hebben om prima te scoren in zo'n Scoritospel. Dan kun je denk ik met het doornemen van die standaard voorbeschouwingen, zelf wat door PCS heenklikken en enige ervaring met de scorito wielerspellen best ver komen;).

tol100

Bauhaus wel of niet 2.5 mil is wel veel maar ja wie anders

Bozenik
NielsH97
#900
Ik neem Mayrhofer mee. Is een gast die geen trein nodig heeft, verwacht dus wel wat met vele lastige...

Als ik even kritisch mee mag denken: heb je ook al bedacht welke etappes dat precies zijn? Zoveel sprintetappes waarbij je Dainese op voorhand kan afschrijven zie ik niet en dan heb je ook Trentin nog. Is dat 750k en een plekje waard? En ga je dan niet elke sprintetappe twijfelen of je hem op moet stellen? Of denk je echt dat hij elke keer ook gewoon meesprint? Misschien dat de ploeg of een interview nog wat duidelijkheid gaat geven, maar je bent wel stellig over een renner die een goede pick kan zijn, maar een boel onzekerheden meebrengt.

Scoritop

Nog een paar dagen voor de deadline en de gelukszoekers komen weer makkelijke tips halen en teams delen voor de deadline. 

Verschilmakers deze Giro:
Caruso 
Cian
Merlier
Dunbar
DFM
Carthy
Ewan
Gaviria
Groves

martijncr
Bozenik
#903
Als ik even kritisch mee mag denken: heb je ook al bedacht welke etappes dat precies zijn? Zoveel sp...

Ja lastig he! Ik zit zo in dubio, omdat Trentin altijd zo'n gast is die overal opduikt. Die kan je in aanvaletappes ook opstellen. Mayrhofer heeft dat ergens ook, maar misschien heeft ie nog niet die koersslimheid die Trentin wel heeft. Lijkt me in ieder geval beide goede opties die wat moois kunnen brengen, maar hoop nog op een signaal of duidelijk statement vanuit Tudor. Of zal ik Trentin ff op Instagram DM-en in mijn beste Google Translate Italiaans? :P

Appelflap64

Hierbij mijn eerste opzet, feedback wordt gewaardeerd:

GC: Pogi, Thomas, Bardet, O'Connor, Tiberi, J. Lopez, Lutsenko, Lipowitz + Majka

Sprint: Milan, Kooij, Bauhaus, Molano, Pithie, Kanter, Poppel, Andresen + Vendrame 

Aanval: Storer, Vansevenant 

Milaan-San Barto

@Appelflap, ziet er goed uit, heb veel dezelfde namen. Vind alleen Kanter minder interessant, die 10-15e plekjes in de sprint zijn vaak wel op te vullen met teampuntjes of Pogi zelf. Dat miljoentje zou ik investeren in klassement/klim/aanval/tijdrit zoiets

Simon gieraerts

.

Laatst gewijzigd
dawizz

De reclame karavaan rijdt wel erg ver voor de renners uit dit jaar ...

NOAD1912
Milaan-San Barto
#907
@Appelflap, ziet er goed uit, heb veel dezelfde namen. Vind alleen Kanter minder interessant, die 10...

Maar wil jij wel van Appelflap winnen?

Want eerst stel jij vast dat jullie teams veel gelijkenissen hebben (waarmee je aangeeft dat jullie waarschijnlijk kort op elkaar zullen eindigen op basis van selectie) en daarna probeer je zijn team sterker te maken met je inzichten.

Heeft je geilheid om jezelf als scorito/wielermeester weg te zetten dan de overhand op je geilheid om te winnen?

Bedoel het minder lullig dan het hier staat, maar sta soms versteld van de openheid van mensen op dit forum. Die al hun troeven en dark horses tegenover directe concurrenten op tafel gooien 😂

Dit vind ik wel grappig, maar irritant wordt het wanneer goed beredeneerde dark horses door sommige forummers als trofeëen voor de eindselectie worden opgevoerd. 

Je kan nog prima met elkaar inzichten delen hoor en ook namen noemen, doe ik ook, maar waarom hele selecties delen? of trots als een pauw je gedachtengang achter een specifieke 500k parel benoemen? Dat is toch gewoon eigen ego streling ten kosten van je ranking? 

Ik schik me hier overigens graag in, dit forum hou ik tijdens het puzzelen met groot genoegen meerdere keren per dag in de gaten. Geen dealbreaker, maar iedere keer verbaas ik me er wel over. Hier ben ik misschien wel de enige in.

Ps. Mark my words.. Scoritonarcisme wordt rond 2030 het Woord van het Jaar

 

Laatst gewijzigd
Blaagstra

Interessant hoor. Dus nr 2 en 3 (Ca 700/800 ptn) en nr 1, 2 paars juist uitpakken en kassa. Wel mooi dat Ringel$ ook voor podium mag gaan, mocht Pogi al ver vooruit gedraaid zijn na 1,5 wk. 

master-pieter

Hmm. Ik heb op het moment Sheffield er nog in voor de tijdritten. Daarnaast twijfel ik over Woods. Ergens voelt Zana erin wel prettig

 

Kiezen trouwens veel voor 3 teamgenoten voor Pogi?

GoldenWallie
Blaagstra
#911
Interessant hoor. Dus nr 2 en 3 (Ca 700/800 ptn) en nr 1, 2 paars juist uitpakken en kassa. Wel mooi...

En waar staat dit nieuws over Ringel$? ;)

LinksafBijDeMolen
NOAD1912
#910
Maar wil jij wel van Appelflap winnen? Want eerst stel jij vast dat jullie teams veel gelijkenissen...

Als iedereen hier alleen zou delen dat ze verwachten dat Pogi roze pakt dan kunnen ze dit forum wel opdoeken.

NielsH97
Bozenik
#903
Als ik even kritisch mee mag denken: heb je ook al bedacht welke etappes dat precies zijn? Zoveel sp...

Etappes 3, 4, 5 sowieso

9 en 12 zijn voor mij vraagtekens. Hij zou het aan moeten kunnen maar ligt aan het tempo van het peloton, hoe groot is de groep die hier gaat sprinten.

Hay
martijncr
#898
Mayrhofer... Trentin.... Mayrhofer... of toch.... Trentin.... wie zal bij de meeste sprints erbij zi...

Ik denk dat ik Mayrhofet niet mee neem, Dainese kan ook redelijk een heuvel over. Mocht Dainese afhaken dan is de kans ook behoorlijk dat Trentin wordt uitgespeeld. In plaats van Mayrhofer kun je wellicht beter een renners als Biermans overwegen.

Matjieu

Ook ik zal maar weer eens een bijdrage doen in plaats van alleen lezen over al jullie gedachtes. 

Grote twijfel over verschilmakers deze Giro. Ook een paar die ik hier nog niet veel heb gehoord. Sommigen hebben er moeite mee als alles wordt gedeeld, maar wat denken jullie van Girmay - volgens mij liet die wat vorm zien in voorjaar waarmee die in 2022 lekkere punten pakte tot het kurk-incident. 

Verder vind ik misschien de jongste PP wel minstens net zo interessant als de oudste. Twijfel ik of Lipowitz er echt drie weken aan kan blijven, vaak zie je toch wel dat dit soort jonge renners er doorheen zakken in drie weken. Twijfel echter niet over z'n potentie. 

En is Tratnik ook niet interessant? Prima tijdrit en goed seizoen. 

Alle ideeën zijn welkom :)

 

Georgeske

Hier nog een paar twijfelgevallen.

Lutsenko, Lopez of Carthy. 2 van de 3...

Woods of Storer?

 

martijncr
Hay
#916
Ik denk dat ik Mayrhofet niet mee neem, Dainese kan ook redelijk een heuvel over. Mocht Dainese afha...

Thanks! Denk dat Trentin er vandaag weer in staat ipv Mayrhofer, maar kan zo weer andere kant op vallen als er meer nieuws komt uit Tudor kamp. 

John Bon

" Voorbeschouwing favorieten puntenklassment - Kooij en Jakobsen als uitdagers van Milan"

... das wel erg nationalistisch geschreven 😂

 

Milaan-San Barto
NOAD1912
#910
Maar wil jij wel van Appelflap winnen? Want eerst stel jij vast dat jullie teams veel gelijkenissen...

Hahaha iedere keer verbaas ik me er weer over. Als mensen zoals jij je weer eens veel te druk maken, moet een zwaar leven zijn op deze manier.

Het is een forum en vgm is het doel dat je inzichten deelt, elkaar helpt en t gwn lekker over wielrennen hebt. Dit staat vgm los van mijn ego of geilheid maar misschien heb ik dit verkeerd begrepen.

Als t je hier niet bevalt blijf je toch lekker weg, of richt je mooi een eigen forum op, waar je vooral "mensen niet te veel helpt". Veel succes met je leven verder, hopelijk wordt het nog wat...


ps: wat denken jullie van Hoole? Teampunten Milan en evt puntjes in de tijdrit. Verwacht ook lage pickrate

 

NielsH97

Zie Lonardi te weinig voorbij komen

Pinot Grigio

Nifkes nifkes nifkes toch...

Dit jaar doe ik helaas zelf niet mee vanwege ontsteking aan edelen delen. Er werd mij geadviseerd om dan maar zonder zadel mee te doen.. die sla ik even over dat snappen jullie wel. 

Selectie voor scorito staat dus weer gereed, twijfel nog over Thomas verders staat t als n huis. 

#zinin #girozonderzadel

Behatzailea
NielsH97
#922
Zie Lonardi te weinig voorbij komen

Nu niet meer :(. Haha. Wel dé sprinter van de ploeg. Maar gaat-ie in dit veld echt punten pakken?

Eddix

Ja die twee ITT's hè... Hoe ik mijn team ook indeel, ik krijg daar mijn selectie niet gevuld met de juiste renners. Er zijn wat interessante 'goedkope' renners die ik daarvoor zou kunnen kiezen, maar die plekjes zijn zoveel waard in de selectie.. Momenteel ook 9 sprinters, klassement net aan genoeg.. Ik weet het niet met die ITT's. Vind Sheffield en Hoole (ook om bovengenoemde reden van mogelijke teampunten) wel interessant, maar kunnen die ook dat muurtje aan?

1 2 ... 37 ... 128 129

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.