Scorito Giro 2024

1 2 ... 38 ... 135 136
Aanklampen

Wielerorakel podcast.. die lijstjes van Sprinters en Sprinter Plus..,

 

heerlijk, eigenlijk blijkt wel weer dat die lijstjes nergens op slaan..  zet veel mensen op een verkeerd been.. zouden ze dat bewust doen? Moet haast wel 

KV
Aanklampen
#926
Wielerorakel podcast.. die lijstjes van Sprinters en Sprinter Plus..,   heerlijk, eigenlijk b...

En vooral grappig (na de afsplitsing van scorito van vorig jaar) dat ze zich meerdere keren bijna verspreken door de scorito waardes te vermelden. 

Dottema11
Milaan-San Barto
#921
Hahaha iedere keer verbaas ik me er weer over. Als mensen zoals jij je weer eens veel te druk maken,...

Als je voor de teampunten gaat icm punten in een eventuele tijdrit, is Cerný dan ook niet interessant?  Is over het algemeen een betere tijdrijder dan Hoole en kan je nog een beetje profiteren van de teampunten met Merlier, ook als je die bijvoorbeeld niet hebt.

Kip

Cian; 

Je had nauwelijks een route kunnen bedenken die slechter bij hem paste. De bergtoppen zijn veel te gemakkelijk, veel van de laatste bergen zijn te explosief, de derde week is te gemakkelijk, als ik gelijk heb is zijn duurzaamheid zijn grootste stuk, en niet in de laatste plaats zijn de enkele starts veel te lang en over het algemeen ook te vlak. De Vuelta liet zien dat hij in de 7e en 14e etappe voor de meesten uitzicht heeft op een stevige rekening, ook al helpt de klim in de 7e etappe hem behoorlijk.

 

Er kan echter hoop zijn dat de overstap naar Visma heeft geholpen. Daar is misschien niet zo goed empirisch bewijs meer voor, nu het team over het algemeen teleurgesteld is in enkele starts, maar je moet op zijn minst verwachten dat een hardnekkige focus op verbetering enig resultaat zal opleveren. De vraag is dan of het voor hem voldoende is om goed te maken wat hij verloor op bergetappes, die over het algemeen vrij eenvoudig zijn

DennisdeMenniss

Teampje aardig rond hiero. Twijfel alleen nog tussen Cian of O Connor. Beide een beetje fomo gevoel.. Cian lijkt me een verschilmaker berg op te kunnen zijn. O Connor heeft een betere tijdrit. Wie o wie.. Verwachten jullie dat er dit jaar meer etappes naar de vlucht berg op gaan dan voorgaande jaren? 

Kip

Cian: 

Integendeel, zijn optreden in Catalonië was een regelrechte ramp, wat best lastig te verklaren is, maar misschien kan het toch wel. Hij zegt in ieder geval dat hij nog nooit zoveel heeft bevroren als op de ijskoude eerste bergetappe, en het is niet uitgesloten dat hij daar de komende dagen ook last van heeft.

 

Het is echter verre van een ijzersterke verklaring, en zijn optredens baren dan ook zorgen. Hij stelde mij ook teleur in het zwakke veld in Galicië, waar hij pas nummer 5 was, maar ook hier kan hij de kou als excuus hebben. Het probleem is dat het een beetje een uitdaging kan zijn als hij deelneemt aan de grote ronde, die bekend staat als de koudste en waar er geen ruimte is voor problemen met koud en nat weer.

BertieC

Pfff laatste beslissing en ik kom er maar niet uit. 

Lutsenko & Thomas en een half miljoen over of Caruso en O'Connor.

Heb van zowel Thomas als O'Connor gekke FOMO maar allebei erin gaat hem echt niet worden..

Nederlandsche
BertieC
#932
Pfff laatste beslissing en ik kom er maar niet uit.  Lutsenko & Thomas en een half miljoen...

Heb je ook Arensman in je selectie dan?

NielsH97
Behatzailea
#924
Nu niet meer :(. Haha. Wel dé sprinter van de ploeg. Maar gaat-ie in dit veld echt punten pak...

Verwacht wel 5 x top 20 en zeker 1 á 2 x een top 10. Zou voldoende moeten zijn om 1 miljoen te verantwoorden. Italianen sprinten wel vaak beter in de Giro.

Aanklampen
NielsH97
#934
Verwacht wel 5 x top 20 en zeker 1 á 2 x een top 10. Zou voldoende moeten zijn om 1 miljoen t...

Vraag is wel of ie er altijd bijzit.. Dat is wat mij betreft toch een risico bij sommige sprinters... 0 punters omdat het te moeilijk was 

BertieC
Nederlandsche
#933
Heb je ook Arensman in je selectie dan?

Ja Arensman is zeker al van de partij

Nederlandsche
BertieC
#936
Ja Arensman is zeker al van de partij

Ik zit juist in dubio tussen Arensman (+ Ewan en Vendrame) & Uijtdebroeks (+ Bauhaus/Jakobsen & Aniolkowski). Bij elkaar 6,5 miljoen.

BertieC
Nederlandsche
#937
Ik zit juist in dubio tussen Arensman (+ Ewan en Vendrame) & Uijtdebroeks (+ Bauhaus/Jakobsen &a...

Als ik het zo lees denk ik dat de eerste meer optie wat meer gebalanceerd is; maar dat is maar mijn mening.

 

Bij mijn eigen keuze vind ik Caruso met name moeilijk in te schatten; denk dat Luts wel ergens rond plek 9 a 10 zal eindigen en verwacht van Thomas eigenlijk wel een podium plek. O'Connor kan dan weer ergens tussen 2 en 8 eindigen gok ik

TimTornTeut

Verwachten we iets van de sprinters van Bardiani eigenlijk? 

Behatzailea
TimTornTeut
#939
Verwachten we iets van de sprinters van Bardiani eigenlijk? 

Zanoncello zit ik aan te denken, maar met Fiorelli heb je meer opties. Alleen zit je dan met hetzelfde probleem als met Vendrame. Ga je 'm in de juiste ritten opstellen?

John Bon

Ik ben heel hard aan het overwegen om zonder Ineos te starten. Hoewel ik wel een Thomas verwacht krijg ik die moeilijk ingepast budgetair en Arensmans stond erin maar aangezien die bij de meeste er wel instaat ben ik aan het overwegen om Caruso erin te knallen en dan met het extra 0.5 ergens anders te upgraden. of bv. Merlier in plaats van Milan/Kooij. (ook om iets anders te doen)

Of gewoon los voor de oudjes te gaan  Caruso en Thomas die ik meer vertrouw dan Arensman/Cian maar die jongerenpunten he :D. 

Kwestie van iets anders te doen dan de meeste :)

Al heb ik dan natuurlijk wel dikke FOMO last dan en telkens ik een soudal man zie lossen zal me de schrik rond het hart slaan.


Laatst gewijzigd
Behatzailea

Ik zit nog met de Astana sprinters. Kanter is leuk en aardig, maar ben ook wel gecharmeerd van Ballerini. Zou die echt enkel als lead-out rijden? Zijn toch wel aardige ritjes voor hem.

John Bon
Behatzailea
#942
Ik zit nog met de Astana sprinters. Kanter is leuk en aardig, maar ben ook wel gecharmeerd van Balle...

Kan alle kanten met uit. Kan ook zomaar iets zijn zoals een VanPoppel als hij sprint aantrekt dat hij op 500m van de meet omkijkt beseft dat zijn sprinter niet in het wiel zit en dan maar zelf sprint naar een 6de plaats ofzo. Maar ik probeer daar geen rekening mee te houden want anders kun je voor veel sprinttreinen die afweging maken. 

Willempie94

Even voor de lol een team gemaakt met pogi, g, arendsman & cian. betekent wel dat ik dan 2x750 en 4x500 in m'n team heb als ik ook nog een leuk sprintersveld wil hebben. Klassementsmannen daardoor wel iets in de minderheid, maar wel veel van de grotere namen. Ik twijfel of ik cian er weer uit ga halen in plaats van middenmoot ak en toch iets meer zekerheid in sprintersveld wil hebben. 

NielsH97

Wat zien jullie allemaal in Lutsenko? Wat verwachten jullie dat hij gaat leveren? laatste grote rondes niet super overtuigend. Vraag is eerder kan hij nog eens presteren wat hij in de tour van 2022 en 2023 doet? Verwacht dat hij eerder wilt pieken in de tour 2024..

 

Dus concreet voor de mensen die Lutsenko kiezen, in welke etappes verwachten jullie hem? Of zien jullie hem als klassementsman?

Nederlandsche
BertieC
#938
Als ik het zo lees denk ik dat de eerste meer optie wat meer gebalanceerd is; maar dat is maar mijn...

Ik zou ook voor Luts kiezen.

John Bon

Eerlijk ik denk dat ik ga doen wat ik mezelf beloofd had nooit te doen omdat ik het wat saai/laf vind maar ik zie zoveel twijfels bij de b-c klassementsrenners dat ik ga gaan voor 3 Pogi-knechten. 

Normaal kies ik bij klassementsritten 6-7 klassementsrenners en 2-3 vluchters maar nu overweeg ik heel hard om vol op de Pogi-trein te springen. Natuurlijk als er veel vluchters zijn en Pogi niet in het roze rijd dan heb ik het wel vlaggen maar de voorbij jaren in mijn mini-competitie altijd verloren tegen vrienden die 4 jumbo's hadden of 4 UAE renners ect... msch ook eens die weg op gaan deze keer. 

TimTornTeut
NielsH97
#945
Wat zien jullie allemaal in Lutsenko? Wat verwachten jullie dat hij gaat leveren? laatste grote rond...

Lijkt me vooral op basis van zijn prestaties in de Giro d'Abruzzo dat hij zoveel genoemd wordt. Zou fijn zijn als we ergens kunnen lezen wat z'n doelen zijn :)

ProScoritoManager
John Bon
#941
Ik ben heel hard aan het overwegen om zonder Ineos te starten. Hoewel ik wel een Thomas verwacht kri...

Ik zou persoonlijk toch niet te hard focussen op die zogenaamde verschilmakers of keuzes baseren op wat je dénkt dat anderen gaan doen. Bij verschilmakers vergeten mensen vaak dat er oha toch wel gegronde redenen zijn dat die namen minder vaak gekozen zijn, verschil zal daardoor vaker in negatieve dan in positieve zin gemaakt worden. Zeker vooraf is het doel van je team heel simpel: zo'n groot mogelijke kans om zoveel mogelijk punten te scoren. Daarbij voegen overpeinzingen over teams en keuzes van andere spelers imo niks toe. Als jij denkt dat de kans dat renner X gaat vlammen deze Giro 90% is, dan moet je hem nemen. Als jij denkt dat er 10% kans is dat hij gaat vlammen en dat hij daardoor minder gekozen zal zijn, dan saboteer je toch juist jezelf als je hem daardoor wel neemt?

Aanklampen
John Bon
#941
Ik ben heel hard aan het overwegen om zonder Ineos te starten. Hoewel ik wel een Thomas verwacht kri...

MI maak je het meeste verschil met de juiste mannen selecteren en dan op de juiste momenten opstellen..

Etappes lezen (wat is een waarschijnlijk scenario) is veel belangrijker dan iets anders doen dan de meesten. Dat werkt gewoon niet tenzij op dag 1 al die veel gekozen rennners erbij liggen.. of als Pogy uitvalt

Als je dat gaat doen is de kans dat je onder gemiddeld gaat score veel groter. Een reden waarom renners minder gekozen worden heeft vaak een reden...

1 2 ... 38 ... 135 136

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.