Scorito Giro 2024

1 2 ... 44 ... 146 147
Daan De Jager
BigMig
#1071
jennifer lopez natuurlijk!

Op basis van?

Ben Heal Nie
stefbeukers
#1074
Welke aftakeling van Majka? 2e, 26e en 8e deze week in de drie etappes in Vuelta Asturias en 2e in...

Kan overigens niet echt zeggen dat ik onder de indruk ben van dat deelnemersveld haha.

Kip

We hebben het over een man die pas twee grote rondes heeft gereden, en na een volledig anonieme 92e plaats in de Vuelta in 2022, waar hij nogmaals bevestigde dat de start van zijn carrière gekenmerkt werd door een zorgwekkend laag bodemniveau, eindigde hij afgelopen zomer op een bescheiden 18e plaats in de Vuelta - zonder ook maar één top 14 resultaat te behalen in een bergetappe.

 

Het zijn niet bepaald het soort resultaten die erop wijzen dat je in de Giro op het podium kunt rijden. Dat is het ook helemaal niet als je bedenkt dat zijn enige top 10 resultaten in rittenkoersen voorafgaand aan dit seizoen respectievelijk een 7e en een 8e plaats waren. UAE Tour en Tour Down Under in 2023 - twee races zo vroeg in het seizoen dat je heel voorzichtig moet zijn met het gebruik ervan als leidraad voor wat je kunt verwachten in de grote races waar alle grootste namen passen.

Mr T

BigMig
Daan De Jager
#1076
Op basis van?

Nou ik wil niet te oppervlakkig doen, maar ik moet toegeven dat het toch wel vooral op basis van haar uiterlijk is. Al heeft ze ook een goede stem natuurlijk.

Sjasfriet
Kip
#1078
We hebben het over een man die pas twee grote rondes heeft gereden, en na een volledig anonieme 92e...

Die jongen is 22 en heeft het vorig jaar door gekende "miauw" omstandigheden toch wel moeilijk gehad als je de verschillende berichten mag geloven. 

Als je dan het deelnemersveld bekijkt in de tota van dit jaar vind ik hem best een goeie pick, temeer omdat hij hoog kan eindigen in het jongerenklassement. Onze 2de Belgische rondehoop kan mij op dat vlak (onder de jongeren) minder bekoren, want heeft los van de Vuelta vorig jaar, ook nog niet extreem veel getoond. De rittenkoersen die hij dit jaar reed: wie staat achter hem? Ook geen denderende namen. En hij kost dan ook nog eens 1m meer en heeft geen tijdrit. En als we nog 500k meer neerleggen komen we het Nederlandse rondetalent aankloppen, maar ook die zn resultaten kunnen me niet bekoren, zeker voor zn prijs.

De klassementsmannen en de jongeren zijn gewoon zo onzeker deze Giro dat ik de gok met me T wel durf wagen. En als het op niets uitdraait kan je nog altijd zeggen dat je een kat in een zak hebt gekocht ;)

DennisdeMenniss

Ben wel benieuwd wat nu de meest voorkomende indeling is die jullie hebben. Hier is hij als volgt: 

8x klassement 

4x aanval/klimmer/

8x sprinter 

Poeksel

WIsten jullie al dat Geschke volgens Cofidis voor het AK gaat? :)

"Le coureur allemand de 38 ans, bien en vue au Tour du Pays-Basque (22eau classement général), pourrait tirer son épingle du jeu au classement général sur leGiro également. "

Behatzailea
DennisdeMenniss
#1081
Ben wel benieuwd wat nu de meest voorkomende indeling is die jullie hebben. Hier is hij als volgt:&n...

Dat is niet volgens de "scorito benamingen" toch? Ik krijg met geen mogelijkheid 8 klassementsmannen.

nasibal
Scoritop
#1068
En toch won A van V in TotA in een sprint 🤷🏼‍♂️

Maar heb je de beelden ook gezien? Ze speelden A uit ipv V (of V zat ingeloten, je weet nooit wat er exact aan de hand was) maar vlak voor de streep zet V nog even aan en wint heel veel terrein in een heel kort stuk. En dat terwijl iedereen in volle sprint was. 

Daadwerkelijk Head to Head had V gewonnen denk ik. 

Rawolf

Etappe die Foss won was vpp niet snel. 

app ook weleens coquard erop gelegd en heeft ook gewoon paar kilootjes meer dan z'n broer.

Milaan-San Barto

Wat denken jullie van Bagioli? Dit jaar nog bar weinig laten zien, maar potentie genoeg en altijd het gevoel dat het er een keer echt uit moet komen. Met het oog op teampunten Milan wil ik graag een Lidl trekker d'r bij en zie hem ook wel aanhaken in etappe 1. En italiaan in de giro natuurlijk. 

Aberastuuurrriii

Best tevreden met de selectie..

7 AK

5 klimmers/aanvallers

7 sprinters (als ik "knechten" v Poppel en Andresen mee tel)

1 UAE 

Ik merk alleen dat ik APP (klimmer) bijna nergens ga opstellen, vooral als hij moet knechten voor Benny... Is wel flink in vorm, maar twijfel toch om misschien Plapp erin te gooien of een extra sprinter van 750K/1M.. (Vernon/Mayrhofer)

Er zijn ook echt een paar klassieke FOMO renners... in mijn geval Merlier, Caruso en Arensman & in iets mindere mate Pithie. Denk dat die mooi aantal punten kan halen met dit parcours.

Mijn persoonlijke no go's zijn Uijtdebroeks, Groves, Girmay, Jakobsen en Dunbar (op basis van vorm) en verwacht ik ook weinig van Dainese.

Veel plezier met de puzzel compleet maken allemaal de komende 3 dagen! Forza Italia!

Wicked Wout
Milaan-San Barto
#1086
Wat denken jullie van Bagioli? Dit jaar nog bar weinig laten zien, maar potentie genoeg en altijd he...

Uit een interview met Hoole:

 

Verder mag ik zelf in de tijdritten voor eigen kansen gaan, waarbij de tweede me beter ligt dan de eerste. Een top 10 zou natuurlijk mooi zijn. Juanpe López en Bagioli verschijnen ook met persoonlijke doelen aan de start. Bagioli ga je wel een aantal keer in de aanval zien.'

DennisdeMenniss
Behatzailea
#1083
Dat is niet volgens de "scorito benamingen" toch? Ik krijg met geen mogelijkheid 8 klassementsmannen...

Klopt, sommige waar klimmer bij staat tel ik ook als klassementsman.

kwarc

Al eerder kort voorbij gekomen, maar wie & hoeveel van UAE nemen jullie mee?

Molano populair vanwege dubbele rol met evt. sprints erbij (al is het de vraag of hij veel top 10 haalt).
Majka de duurste, maar is Grosschartner dit jaar niet wat sterker?
Novak maakte veel indruk, maar gaat ie ergens zelf punten pakken? Bjerg idem, moet hij in zijn hok blijven voor de tijdrit?

1 UAE lijkt me het minimum, maar met dit deelnemersveld is een 2e of zelfs 3e geen gek idee.

ProScoritoManager

Na Niels z'n berichtgeving vanuit de ploeg over APP twijfel ik of hij wel echt de aanvulling voor mijn aanvallersploeg gaat zijn of toch meegaat als pure knecht. Ga ik echter kijken wie ik voor hem in de plaats zou willen voor zijn prijs, dan zie ik eigenlijk geen waardige vervanger voor zijn prijs (Lutsenko heb ik al, mochten mensen die willen aandragen). Wellicht dan toch kijken of ik hem en Hirt kan vervangen voor 2x 750k. Aan de andere kant steekt APP dit seizoen tot dusver zijn neus zo nadrukkelijk aan het venster dat hem wel meenemen nog steeds geen slecht plan hoeft te zijn.

Pinot Grigio

Godsgruwelijke goeiemorgen heren, wat n top weertje om net te doen alsof je aan het werk bent maar eigenlijk oe scorito weer eens op de schop gooit. 
Menne pc maakt overuren, ge ken er een eike op bakken.

Zolang mijn baas doet alsof ik veel verdien, doe ik net of ik hard werk. 

Maar goed toe maar, die ouwe bok van n Thomas staat nog mn selectie maar ken na 17u zo maar eens anders zijn. 

Morgen nieuw updatje, hier vanachter mn bureauke 

GoldenWallie

Weet iemand wie de laatste man in de trein gaat zijn bij Pogi: Ringel S of Majka?

Dottema11

Na het lezen van zoveel mogelijk nationale en internationale berichtgeving over de verschillende rollen per teams toch maar wijzigingen doorgevoerd. Nog steeds wel een aantal twijfels, maar voor nu staat het volgende team:

Klassement: Pogi, Thomas, Arensman, Bardet, Oconnor, Tiberi en in mindere mate Lopez.

Sprint: Milan, Kooij, Molano, Bauhaus, Vendrame, Kanter en van Poppel

Vlucht/Klim: Lutsenko, Storer, Vansevenant, Hirt en Pellizzari.

Met de overgebleven renner kies ik voor Sheffield, zodat ik ook in de TT een vermoedelijke puntenpakker heb.

Grootste twijfels zitten hem momenteel in de sprinters, Vendrame en Kanter geven mij nog niet echt de zekerheid waar ik naar op zoek ben. Iemand advies qua andere overwegingen? Of sowieso aanmerkingen op het team in general?

Binnen het 500K segment zijn D. Bais, Velasco en Piganzoli voor nu afgevallen en binnen het 750K segment zijn het Consonni (leuke sprintresultaten dit jaar, maar moet voor Milan rijden gok ik?) en Tratnik (teveel onzekerheid bij Jumbo en selecteer hem dan vast bij de verkeerde etappe)

Ton Pelo
Dottema11
#1094
Na het lezen van zoveel mogelijk nationale en internationale berichtgeving over de verschillende rol...

Bijna identiek aan hoe ik hem nu heb staan. Wat ben je van plan in de etappes 6 en 12? Daar mis ik nog wat voor m'n gevoel.

NielsH97
Dottema11
#1094
Na het lezen van zoveel mogelijk nationale en internationale berichtgeving over de verschillende rol...

7 sprinters genoeg? Je zult in bergritten (mogelijk) veel bankpunten scoren en qua sprinters vaker 0 punters of je moet constant pogi en AK/3de UAE man opstellen maar zolang Pogi in geen klassement 1ste staat is dat zonde.

dr klaas

Pfff 5 kantjes in 24 uur, hulde daarvoor. 

@Wallie, degene met de sterkste benen.

@ Dottema, een 1 miljoen sprinter met zekerheid die heb je al met het uitvallen van Sam. 

Als je elke dag 4 UAE opstelt, kun je aanvullen per  etappe met 5 AK of 3/4 Vlak, en 2 Heuvelsprinters die ook vlak mee doen in de overgangsritten 2/3 Heuvelsprinters en 2/3 vluchters. 

Hay
Wicked Wout
#1088
Uit een interview met Hoole:   Verder mag ik zelf in de tijdritten voor eigen kansen gaan, wa...

Bagioli is een goede renner, maar er zijn weinig etappes voor zijn specialiteit. Zo lang als het kan zullen ze bij LIDL Trek (ook bij een heuveltje) voor Milan gaan. Daarbij komen de slechte resultaten in de Ardennen klassiekers, daarom heb ik hem niet echt overwogen. In zijn prijsklasse zitten mijns inziens heel wat renners die meer punten kunnen halen.

Wicked Wout
Hay
#1098
Bagioli is een goede renner, maar er zijn weinig etappes voor zijn specialiteit. Zo lang als het kan...

Eens. Om die reden heb ik hem ook niet (vooruit en een beetje omdat hij me teleurstelde in het klassiekerspel).

Maar de conclusies laat ik aan San Barto. Die was op zoek naar inzichten in Bagioli en op zoek naar een ploeggenoot van Milan. 

Als Hoole daadwerkelijk 2x top 10 rijdt lijkt me dat een betere ploeggenoot, waarbij je in ieder geval ook 2 duidelijke ritten hebt.

Zelf zie ik Milan niet als dusdanig uitgesproken favoriet dat ik per se een ploeggenoot mee wil.

Wicked Wout
Hay
#1098
Bagioli is een goede renner, maar er zijn weinig etappes voor zijn specialiteit. Zo lang als het kan...

Eens. Om die reden heb ik hem ook niet (vooruit en een beetje omdat hij me teleurstelde in het klassiekerspel).

Maar de conclusies laat ik aan San Barto. Die was op zoek naar inzichten in Bagioli en op zoek naar een ploeggenoot van Milan. 

Als Hoole daadwerkelijk 2x top 10 rijdt lijkt me dat een betere ploeggenoot, waarbij je in ieder geval ook 2 duidelijke ritten hebt.

Zelf zie ik Milan niet als dusdanig uitgesproken favoriet dat ik per se een ploeggenoot mee wil.

1 2 ... 44 ... 146 147

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.