Scorito Giro 2024

1 2 ... 45 ... 146 147
Eddix
dr klaas
#1097
Pfff 5 kantjes in 24 uur, hulde daarvoor.  @Wallie, degene met de sterkste benen. @ Dottema,...

'Those are rookie numbers', volgens mij was het nog niet zo lang geleden dat er wel 20 nieuwe paginas waren binnen 24 uur. Ik kan me herinneren dat ik niet alles in een sessie bijgelezen kreeg op mn werk, of thuis tijdens het koken.. maargoed ik ben ook een langzame lezer én ik neem jullie posts héél serieus.

KV

Voor al jullie sprintersvraagjes

https://sporza.be/nl/2024/04/28/dilemma-s-en-vraagstukken-voor-giro-sprint-ganna-mee-hoe-snel-is-ewan-krijgt-loods-van-jakobsen-eigen-kans~1714332307948/

Dottema11
NielsH97
#1096
7 sprinters genoeg? Je zult in bergritten (mogelijk) veel bankpunten scoren en qua sprinters vaker 0...

Ik ben er in mijn selectie vanuit gegaan dat veelvraat Pogi begint in het roze en de trui blijft houden. Ondanks dat wel met je eens dat ik nog een sprinter moet overwegen alleen dat betekent dat ik dan weer moet sleutelen aan de anderen waar ik eigenlijk wel tevreden over ben.. Blijft leuk dit gepuzzel en discussiëren...

NielsH97
KV
#1102
Voor al jullie sprintersvraagjes https://sporza.be/nl/2024/04/28/dilemma-s-en-vraagstukken-voor-gir...

Handig, en dit bevestigd dat Hofstetter een goede zet zal zijn ;p 

Cryptische woorden van Ganna, zou die dan toch gaan sprinten..

NielsH97
Dottema11
#1103
Ik ben er in mijn selectie vanuit gegaan dat veelvraat Pogi begint in het roze en de trui blijft hou...

Begrijpelijk, maar je hebt 7 sprinters + pogi. Wie ga je dan nog opstellen? Nummer 1 in jongerenklassement? of teamgenoot van Pogi?

Ben Nihilisty

Welke kleur lijst staat iemand op die de ene keer fantastisch is (voor z'n budget) en de andere keer je grijze lijst aanvoert? Ja, ik heb het over Lutsenko. Over de beste man gesproken: die gast is één en fucking dertig, joh. Voor m'n gevoel doet 'ie nog gewoon mee voor de witte trui, maar we worden er zelf ook niet jonger op natuurlijk.

Wicked Wout
KV
#1102
Voor al jullie sprintersvraagjes https://sporza.be/nl/2024/04/28/dilemma-s-en-vraagstukken-voor-gir...

Met dat zinnetje over die valpartijen breng je me toch weer aan het twijfelen over Oldani...

Dottema11
NielsH97
#1105
Begrijpelijk, maar je hebt 7 sprinters + pogi. Wie ga je dan nog opstellen? Nummer 1 in jongerenklas...

Nummer 1 in het jongerenklassement is wel hetgeen wat ik nu heb uitgewerkt, ervan uitgaande dat ik met Arensman/Tiberi de Nr. 1 moet hebben, alleen nu ik het allemaal verder doorreken moet ik eigenlijk een keuze maken tussen Lutsenko/Lopez om dat vervolgens te investeren in de sprinttrein, of Sheffield skippen.. 

Wellicht doe ik er wijs aan om Lopez te vervangen door Ganna (tijdrit en met hetgeen bij Sporza gedeeld hierboven) om vervolgens Sheffield eruit te halen en te vervangen door Mayrhofer. Alleen ik heb vrij hoge verwachtingen omtrent Lopez... een andere optie qua budget zie ik echter niet..

 

TimTornTeut

Heeft Visma nou al iets bekend gemaakt? Ik ben vooral benieuwd wat mannen als Tratnik en Valter van plan zijn. 

Eddix
KV
#1102
Voor al jullie sprintersvraagjes https://sporza.be/nl/2024/04/28/dilemma-s-en-vraagstukken-voor-gir...

Heel fijn artikel wel. Zo denk ik dat het duidelijk is dat Laporte toch echt te duur is voor wat hij gaat doen, en Kooij een prima pick is. Bij Tudor kan Dainese een goede pick zijn, maar aangezien het verder verdeeld wordt tussen Mayrhofen en Trentin, als Dainese al lost, zijn die beide niet interessant. Israel met Hofstetter kan ook een goede pick zijn, zij gaan gewoon met meerdere renners sprinten, ook Vernon blijft interessant, zeker als het waar is dat hij ook voor de ITT's wil gaan (al heb ik geen idee of hij kans heeft in die ritten). Ook Andresen blijft interessant, hopelijk zet hij zijn goede vorm door, want ik denk dat Jakobsen er vaker af is dan er nog bij in de finale..

Bij Arkea heb ik een meh gevoel, twee sprinters, verdelen de ritten, maar voor die prijs kun je gewoon beter kopen denk ik. Aniolkowski en Oldani eigenlijk hetzelfde, maar voor de prijs wel interessanter als je net een vlakke sprinter wilt hebben nog, of een sprinter voor de moeilijkere aankomsten. Bij Girmay heb ik het gevoel dat hij wel kans kan maken, maar 3mil is toch echt teveel. Ewan blijft goed geprijst voor 1,5mil met het artikel veranderd mijn mening daar niet over.

En tot slot, waar iedereen over gaat twijfelen na het lezen van dat artikel is, to Ganna or not to Ganna. Als hij echt gaat meesprinten, of in de aanval gaat naast de twee ITT's dan kan hij zomaar een van de beste picks blijken..

Ow en ik zie mensen 7-8 sprinters kiezen met het idee, dan stel ik er 7-8 op en vul ik aan met Pogi of iemand met teampunten in de sprintritten, maar als je 4 'vlakke'sprinters hebt en 4 'heuvel'sprinters, dan zitten ze er, afhankelijk van de etappe, niet allemaal meer bij hè.

Laatst gewijzigd
Nederlandsche

Na wat puzzelen en schuiven blijf ik toch met twee dillemma's zitten:

 

Zijn Arensman en Uijtdebroeks werkelijk de kosten waard en is het verstandig om ze beiden thuis te laten?

 

Is het een must om naast Molano nog een extra UAE-man te hebben (RingelS in dat geval)?

KV
Eddix
#1110
Heel fijn artikel wel. Zo denk ik dat het duidelijk is dat Laporte toch echt te duur is voor wat hij...

Wel vreemd dat ze bij Ewan maar "5 of 6 kansen" zien en hierbij zelfs ook rit 6 aanstippen. Gaat hij niet meedoen in de echt vlakke sprints ofzo? :-)

Harderijder

Wat is jullie reden Bauhaus te kiezen boven Dainese of Groves?

NielsH97

2 renners die ik misschien nog eruit haal..

Plapp en Lonardi zijn geen 100% zekerheidjes in mijn team voor 1 miljoen nu. Kanshebbers voor deze plekjes zijn Kanter, Aniolkowski, Lutsenko en Ganna. Daarnaast geen Storer wat ook aan me knaagt.

Nu Majka in me team maar loop toch met lichte twijfel om te switchen naar Ringel S. Wat gaat jullie keuze zijn? Wat zijn de voor/nadelen?

RappeEddy

Als je kijkt naar de resultaten in afgelopen periode van Ringel S zie je dat hij knecht voor Pogi en Ayuso en dat hij dan eigenlijk geen resultaten rijdt (los van de ITT) dus verwacht ook nu weer geen individuele punten in ritten, maar enkel voor ITT's en extra teampunten interessant.. (idem voor Majka en die heeft ook geen bijzondere ITT)

Laatst gewijzigd
Nederlandsche
NielsH97
#1114
2 renners die ik misschien nog eruit haal.. Plapp en Lonardi zijn geen 100% zekerheidjes in mijn te...

APP, Plapp, Lutsenko en alles in die contreien zijn geen zekerheidjes. Ik zit zelf nog met Vendrame in mijn maag, dat is misschien een te groot risico. Ik zal zelf voor RingelS boven Majka kiezen, scheelt je toch weer een half miljoen. Ik wil ook graag RingelS opstellen, maar moet daarvoor nog wel veel schuiven in mijn equipe, Arensman bijvoorbeeld downgraden voor Uijtdebroeks en Lopez er dan uit halen om RingelS er in te krijgen. Keuzes, keuzes, keuzes..

jenzrscl

Wat met hugo hofstetter, gaat zich in alle sprints mengen voor uci punten, iemand waarvan je dus weet dat hij zeker meesprint al is het voor ereplek, lijkt me dan veiliger op te stellen dan vendrame.. en ook rapper 

Turbo T
KV
#1102
Voor al jullie sprintersvraagjes https://sporza.be/nl/2024/04/28/dilemma-s-en-vraagstukken-voor-gir...

Andresen toch superinteressant nu. Moet dus enkel werken als Jakobsen er niet bij zit. Dus iedere sprint volgens mij. De eerste 2 weken zijn die te lastig en tegen de vlakke sprints in week 3 zit hij al thuis in zijn zetel.

Groves is echt lastig wegens zijn knieproblemen, Alpecin laat altijd op zich wachten bat betreft selectie, maar als hij meegaat zal hij ook knallen. Ze hebben hem niet voor niks al een maand uit voorzorg aan de kant gehouden.

martijncr
Dottema11
#1094
Na het lezen van zoveel mogelijk nationale en internationale berichtgeving over de verschillende rol...

Eens met Niels, zeven sprinters is wel matig. Er valt er sowieso één op z'n snuffert, dus je moet een beetje body hebben om niet kaalgeplukt aan sprint etappes in week drie te verschijnen. Lonardi overwegen? Verder zie ik veel gelijkenissen in jouw team met de mijne, dus ik vind 'm top! Haha

JCG

Ik zit in een vreselijk dilemma wat betreft de UAE helpers. Momenteel heb ik Molano, maar toch denk ik dat je beter klimmende UAE’ers kan nemen. De etappes waarin Pogi’s helpers écht de punten gaan pakken zullen de TT’s en de bergritten zijn. Naast teampunten van het roze verwacht ik dan teampunten voor de etappewinst. Hoe lekker is het dan als je ringel S of Majka hebt die in ieder geval al een gelijk aantal punten scoren als Molano, maar ook nog een mooie kans hebben op eigen punten in die ritten. Kies je Molano, zul je hem ook op moeten stellen in de TT’s en bergritten. Dat kost je dan alweer een plekje met enkel gevuld door teampunten. In de vlakke etappes zullen UAE renners hooguit teampunten krijgen voor de roze trui maar nooit voor een etappewinst.

Lijkt een klimmende helper jullie ook niet een betere keuze?

NielsH97
Nederlandsche
#1116
APP, Plapp, Lutsenko en alles in die contreien zijn geen zekerheidjes. Ik zit zelf nog met Vendrame...

Puur gebasseerd op uitslagen van Ringel S of Majka, dan kunnen die 500K toch wel makkelijk terugverdiend worden.. Althans zie Majka nog wel 3 a 4 etappes top 20 rijden.

Vendrame is voor mij op dit parcours een zekerheidje.

Plapp eruit en Lutsenko erin is een mogelijkheid of Plapp eruit en Storer erin.

Lastige keuzes.

stefbeukers

Overweeg om de sprints in te gaan met Merlier, Kooij en Milan, aangevuld met twee 1M sprinters en Pogi + 3 UAE'ers. Voorwaarde is dat Pogi het Roze pakt en dan heb ik voor mijn gevoel wel redelijk wat zekerheid in de sprints...

En dan twee 500k sprinters mee die een optie zijn, mocht Pogi toch geen Roze hebben op dat moment.

Hoe klinkt dit? Risicovol?

Baskeee

Heb 250K over, dat kan niet de bedoeling zijn. 

Wicked Wout
stefbeukers
#1122
Overweeg om de sprints in te gaan met Merlier, Kooij en Milan, aangevuld met twee 1M sprinters en Po...

Ik neem aan dat 1 van die 3 UAE-ers dan Molano is? Dus nog een extra sprinter? Als dat zo is kan het best goed uitpakken

Nederlandsche
NielsH97
#1121
Puur gebasseerd op uitslagen van Ringel S of Majka, dan kunnen die 500K toch wel makkelijk terugverd...

Ik zit ook budgettechnisch in de knoei of ik moet Arensman downgraden naar Uijtdebroeks dan kan het wel. Ik neem ook graag Bardet & O'Connor mee, dus die downgraden lijkt me geen optie.

1 2 ... 45 ... 146 147

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.