Scorito Giro 2024

1 2 ... 46 ... 145 146
jenzrscl

Ik zie ganna en sheffield ook mooi scoren, maarja alleen in tijdrit stel je ze zeker op.. ganna gaat mss wel meesprinten als er kleinere groep is, sheffield zie ik echt mooie dingen doen.. 

Frits
Baskeee
#1123
Heb 250K over, dat kan niet de bedoeling zijn. 

Jij ook al, opzich staat het perfecte team en wil ik niet meer wisselen. Maar toch, 250k over.. 

ProScoritoManager

Ik probeer zojuist mijn opstelling voor etappe 1 in te vullen en kom er achter dat ik eigenlijk veel te veel opties heb, maar dat is eigenlijk ook wel logisch als zowel je AK mannen als je non-AK klimmers fris zijn en de roze trui voor het oprapen ligt.

Ik ga er, zoals vermoedelijk velen met mij, vanuit dat Pogi in een incidentvrije rit de etappe pakt. Maar waar ik nog niet echt duidelijkheid over heb, is hoe groot de kans is dat hij ook nog berg en/of puntentrui pakt. Nou is de bergtrui afhankelijk van het koersverloop en hoe vroeg de vlucht van de dag ingerekend zal worden, maar bij de puntentrui is het me onduidelijk waar nou precies hoeveel punten te verdienen zijn. Er zijn 25 punten te verdienen bij de streep, vervolgens is er nog de eerste tussensprint voor hoeveel punten? Daarna nog de Intergiro klassement sprint waarbij óók punten voor het puntenklassement zijn te verdienen... Maar hoeveel? En tot slot nog de tweede tussensprint, waarbij dan weer geen punten zijn te verdienen, maar enkel boni's, als ik het goed begrepen heb. Maakt nogal verschil of ik Molano wel/niet wil opstellen die rit.

Laatst gewijzigd
Wicked Wout
ProScoritoManager
#1128
Ik probeer zojuist mijn opstelling voor etappe 1 in te vullen en kom er achter dat ik eigenlijk veel...

Bet365 heeft inmiddels de odds voor etappe 1 ook online staan. Na Pogi vliegen die dusdanig snel omhoog en liggen heel veel renners dusdanig dicht bij elkaar dat ik waarschijnlijk hoe dan ook voor mijn UAE mannen ga, bergtrui of niet 

Daan Brakenhoff

Mooi dat artikel van Sporza, en vooral dat ze niks van Vendrame laten horen :) .

Ewan die 5 á 6 kansen ziet, en er dus al van uit gaat dat ie afstapt voor het einde/ 2 sprints gaat laten lopen? 

Aan sprinteraanbod in ieder geval geen gebrek. Maar ze kunnen niet allemaal top10 gaan rijden. De Kanters, Lonardis, Aniolkowsis, Hofstetters, Vendrames, Dekkers en Zanoncellos van dit peloton maken normaal gesproken alleen geen schijn van kans deze Giro. 

mart1202

Hier Sheffield ook wel sterk overwogen, maar waar stel je hem op buiten de tijdritten? Krijgt hij enige vorm van vrijheid in de andere ritten?

dr klaas

@ Baskee Als je 750-ker meer punten bijelkaar fietst als je miljoen-er lijkt me 250k overhouden een verstandige keuze.  

Pim Todcock
Wicked Wout
#1129
Bet365 heeft inmiddels de odds voor etappe 1 ook online staan. Na Pogi vliegen die dusdanig snel omh...

Bij de meeste sites staat Alaphilippe nog tussen Pogacar en het gepeupel. Dat wordt misschien mijn gokje. Wellicht heeft hij motivatie genomen uit alle kritiek.

Behatzailea
KV
#1102
Voor al jullie sprintersvraagjes https://sporza.be/nl/2024/04/28/dilemma-s-en-vraagstukken-voor-gir...

Nou, dat wordt maar 1 Nederlandse sprinter meenemen als ik het zo lees.

Reus

Zit met merlier in de maag. Zelerheidje voor de echt vlakke ritten, sterkste sprinter en een goede trein. 
maar, geheid dat je em een paar keer verkeerd opstelt. Je denkt dat hij de heuvel niet aankan maar dan zit ie er toch bij. Je denkt dat hij er bij zit en helaas lost meneer toch.

kortom, te duur voor die paar etappes? 

Ton Pelo
Reus
#1135
Zit met merlier in de maag. Zelerheidje voor de echt vlakke ritten, sterkste sprinter en een goede t...

Zo zie ik het wel ja. Lefevere geeft zelf al aan dat het onwaarschijnlijk is dat Merlier er overal bij zit en op die dagen Lamperti z'n eigen gang mag gaan. Dan vind ik het een te dure gok vergeleken met Milan en Kooij waarvan je mag verwachten dat ze (nagenoeg) overal meesprinten.

Frits

Zit meer met Ewan in de maag. Ergens hoop ik dat hij vandaag niet presteert, zodat je hem ook niet overweegt. Maar stel he..

Frits

Merk dat het budget geen probleem is, meer de plekken. Lipowitz valt er momenteel buiten, moet knechten en wordt ontzettend gehyped. Momenteel zelfs geld over met 7/8 sprinters en 6 officiele klassementsmannen (volgens Scorito) met in totaal 3 UAE. 

Ton Pelo

Quinten Hermans zojuist nog bevestigd. Ook een leuke rittenkaper voor etappe 6 en 12. 

Tijn Hoffman

Nu met 2 dilemmas in mijn hoofd. Heb app eruit gehaald met een 500k om hofstetter erin te zetten (samen met storer). Hofstetter voelt goed maar app eruit niet...

Nu het dilemma:

Lutsenko of app

En

Aniolkowski (1e sprinter) of andresen/mihkels (lead-out maar misschien wel sneller)

Ik weet dat niemand een antwoord heeft, maar wie heeft hier een mening over of iets over te zeggen?

Frits

Ineos toch met twee kopmannen, G en Arensman

Titivoeckler

Er vanuitgaande dat groves gewoon fit is en zijn gebruikelijke niveau haalt, is dat geen betere optie dan Kooij? Kooij heeft zeker talent en kwaliteit, maar wel zijn eerste grote ronde en hij sprint zeker niet altijd iedereen naar huis. Daarnaast zou laporte misschien ook een keer zijn gang willen gaan. Groves daarentegen krijgt een volledige trein mee.

Nederlandsche
Frits
#1141
Ineos toch met twee kopmannen, G en Arensman

Bron?

Ton Pelo
Nederlandsche
#1143
Bron?

https://www.wielerflits.nl/nieuws/ineos-grenadiers-moet-het-hebben-van-collectief-in-giro-belangrijke-rol-voor-thymen-arensman/

NielsH97
Tijn Hoffman
#1140
Nu met 2 dilemmas in mijn hoofd. Heb app eruit gehaald met een 500k om hofstetter erin te zetten (sa...

Andresen en APP, reden dat ik niet voor Aniolkowski ga is doordat hij nooit levert als ik hem kies. Kan wel een goede pick blijken daar niet van. Zou zelf Lutsenko niet kiezen na het bekijken van zijn resultaten, vind APP dan wel weer interessant.

Plapp blijft voor mij wel erin nadat ik heb gezien dat zijn klimdata toch wel absurd goed is. Mede doordat hij voor etappes wil gaan, eventueel zelfs bergtrui dan.

GoldenWallie
NielsH97
#1145
Andresen en APP, reden dat ik niet voor Aniolkowski ga is doordat hij nooit levert als ik hem kies....

Bron Plapp?

Nederlandsche

Ewan & Hirt of Kanter & APP?

NielsH97
GoldenWallie
#1146
Bron Plapp?

Qua klimdata? Laterne Rouge "2024 Climbing Performances" Qua niveau (aantal watts per kg) vergelijkbaar met Vingegaard in Camino, ja dat is in opbouw en totaal niet te vergelijken. Maar dit verbaasde me wel en ik zie dus nog genoeg potentie deze Giro.

Wat betreft bergetappes in de vlucht en mogelijk bergtrui is hierop gebasseerd: "Plapp will target the two individual time trials and aim to win stages from breaks."

roburger

Ik vind het bijzonder dat Plapp tot nu toe de naam is die het vaakst genoemd is.

ProScoritoManager

Ik ben vooral benieuwd waar dat vertrouwen in Plapp z'n tijdrit vandaan komt, want als ik op PCS kijk dan zie ik weinig sprekende resultaten.

1 2 ... 46 ... 145 146

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.