Voor alle sprintetappes of alleen de lastigere? Ik zelf wil in ieder geval niet te veel sprinters selecteren die alleen sprinten wanneer sprinter 1 er niet meer bij zit. Bij veel ploegen speelt dit scenario helaas wel. Al kan dit ook ontzettend goed uitpakken natuurlijk.
Op de vlakke etappes vind ik alleen Merlier onomstreden (naast Kooij en Milan die ook de wat moeilijkere sprints goed aankunnen). In mijn keuze laat ik de vlakke sprints minder zwaar wegen. Maar snap wat je bedoelt met al die dubbele petten/kopmannen. Geen enkel team naast Milan durft echt volledig op hun sprinter te vertrouwen heb ik het idee
Hier is Lopez sinds een paar uur uit mn team verdwenen, nu hij in eerste instantie toch meer voor ritten dan GC gaat. Met Plapp heb ik nog een knipperlicht-relatie. Weet niet goed of ik de berichten moet geloven dat hij zich echt enkel op de TT richt.
Ah ja! Tom Dumoulin had in In Het Wiel podcast gezegd dat hij vrij zeker wist dat Plapp met name op tijdrit(ten) zou richten. Daardoor (incl. zijn grilligheid in koers) viel hij voor me af. Lopez heb ik er juist weer ingeklikt. Ook met oog op teampunten Milan, kan hij veilig gekozen worden in bergritten. Misschien gaat ie zelf voor blauw, misschien valt ie mee voor klassement, goed in vorm, kortom, best wat plusjes eigenlijk!
Ja eens. Tweede reden dat ie uit de lijst is verdwenen heeft niet per se met Lopez zelf te maken, maar met het feit dat ik nog een 3e UAE-er mee wilde.
Ben tot nu toe nooit zo van de opvullers met teampunten geweest, maar met zoveel onzekerheid over de overige GC-kandidaten ga ik me er nu misschien toch maar eens aan wagen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.